תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:57
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
קניית מוניטורים בפעם הראשונה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  אורח  
קניית מוניטורים בפעם הראשונה
הודעה פורסם: חמישי 27 ינו',11 01:17   
שלום, אני מתכוון לקנות מוניטורים ואשמח להעזר בפורום.

חשוב לי לשמוע דעה בנושא ההשקעה במוניטור מבחינת תקציב.
בקרוב אתגייס לצבא, כמו שאני מבין רוב חברי הפורום אחרי צבא ויודע שהזמן להשקעה ביצירת מוסיקה, סאונד וכד' שואף לאפס בתקופה הזו.

מכיוון שהניסיון שלי בסאונד לא עשיר במיוחד, לא עשיתי מיקסים בחיי (התעסקתי בזה כחלק מיצירת המוסיקה, לא ניסיתי להגיע לסאונד הנכון) ולא עבדתי עם מוניטורים - החלטתי שאקנה מוניטורים בטווח של עד 3000 שקלים.
השאלה האם כדאי להשקיע סכום גבוה יותר שווה את ההשקעה, או שאפשר לשמור את הכסף לעתיד ולהתאמן עד העליה הבאה במדרגה וקנית מוניטורים בתקציב אחר.

האם אני צריך לקחת בחשבון (לפי מה שהבנתי מהניסיון האישי שלי, חיפוש באינטרנט וקריאת מאמרים ופוסטים רבים בפורום) את "ההתבלות" של המוניטור, האם הדבר צריך להטריד אותי בכלל? - המוניטור יעמוד (3) שנים כשלא נוצל במלואו באמת.
או שאוכל לקנות מוניטור בסכום נניח כפול- 6000, ולהיות בטוח שהסאונד שאני שומע נכון יותר, למרות שהשימוש שלי במוניטור מועט, והוא בעיקר לשמיעת מוסיקה בעתיד הקרוב.

חדר העבודה שלי בגודל 3.3 מ"ר, שלושה קירות חיצוניים וקיר אחד פנימי עם דלת.
שולחן העבודה עם הרמקולים מוצב לאורך הקיר הפנימי. בחדר אין טיפול אקוסטי בכלל.
כיום אני משתמש במערכת סטריאו
http://www.sony.lv/product/hfs-cd-music-system/cmt-gp7
אם מדדתי נכון את הוופר, הקוטר שלו הוא 5" או פחות והבאסים משתוללים בחדר.

אני שומע המון מוסיקה - מהתקופה הקלאסית, דרך ג'אז, המון אלקטרונית לסוגיה וגם מה שבאמצע אם אפשר להגדיר את זה ככה.
אני שומע מוסיקה כמו ג'אז שחשוב שהמוניטור יתן לי תמונה נכונה באמצע והגבוהים, ואני שומע ויוצר מוסיקה שהתדרים הנמוכים הם החלק הקריטי שבה.

שמעתי די הרבה בחנויות שונות, השוויתי במוניטורים בין אותם קטעים של ג'אז, האוס ועוד.
מוניטורים ששמעתי
dynaudio bm6a, bm5a mk2
adam a7
tannoy reveal 601a
krk rokit 5, 6, 8, vxt6
yamaha hs50, hs80
genelec 4, 5, 6.5

המסקנה הברורה שהגעתי אליה היא שאני לא גולש לוופר מעבר ל6 אינץ' לפי דעתי.
אפשר באותה הזדמנות גם לשאול על נושא של אקוסטיקה, האם כדאי לקנות מוניטור שכן יהיה עם "הסטנדרט" של לפחות 6 אינץ' ואז לקחת בחשבון גם מינימום של טיפול אקוסטי בחדר - בתדרים הנמוכים.

זה מאוד מבלבל לשמוע את המוניטורים בחנויות שונות, שלפעמים המוניטורים מוצבים במקומות שונים בחנות, יש רעשים מסביב ועוד ועוד סיבות...
אך לפי הפרטים הטכניים שרשמתי על החדר שלי, זה לפחות מצמצם את האופציות.
מצאו חן בעיניי המוניטורים KRK 5, יותר מה6.
זה היה נשמע לי יותר "tight" עם הרגשה שאני מקבל את העוצמה הנכונה גם בגבוהים וגם בנמוכים.
באותו גודל ובמחיר דומה - ה Yamaha Hs 5, אך שמיעתו בחנות הייתה קשה ובטח שהיה נעים יותר לשמוע לידו את ה HS80. לכן אני לא בטוח מה באמת המסקנה שלי מהמוניטור.

אמירות של אנשים, מוכרים, קריאה ברשת - כל אלה משפיעים מאוד.
האם באמת אני מקבל "סאונד עגול" עם המון אמצע בKRK וסאונד שטוח יותר בyamaha, אני אישית כמו שאני שומע - לא באמת בטוח שאני יודע.
הרגשתי נוח עם הKRK, כמו שסיכמתי עם המוכר הם באמת דומים יותר באופן כללי למערכת סטריאו, לעומת הADAM a7 ששמעתי להשוואה ו"פי נפער", כמה הסאונד שונה, כל כך מפורט בגבוהים - ובעצם - מוניטור ל"עבודה".
ההיגיון הפשוט אומר בכל דבר שכדאי לקנות את מה שמרגישים איתו הכי טוב, בהקשר למוניטורים - היה לי הכי נוח עם הKRK.

אני לוקח בחשבון גם סטנדים, כבלים ומכשיר שליטה של הווליום.
אם "אקפוץ" לסוג אחר של מוניטורים (יקר יותר או\ו עם וופר גדול יותר), לדוגמא ג'נלק 5 אינץ' - גם מחיר הסטנד יעלה פי 2.

כאן אני סוגר בשאלה, האם בהתחלה אני צריך מיד לשאוף למוניטור המדוייק ביותר, שלא נעים לשמוע בו, או להתקדם לאט יותר בתהליך הלמידה של המיקס הנכון.
האם מה שעולה כפול והוא טוב ונכון יותר לאחד יהיה טוב גם בשבילי?
האם הקניה עם הסתכלות לעתיד צריכה לקחת בחשבון השקעה טובה להמון זמן, או השקעה למה שמתאים במצב הנוכחי.

תודה רבה.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 27 ינו',11 08:30   
לא מומלץ לרכוש משהו עבור העתיד, ביחוד אם הוא יהיה פעיל בעוד שלש שנים. כל הנתונים שציינת נכונים ותקפים, וברגע שתמצא את הזמן המתאים לעסוק בצורה מלאה ביצירה, הרבה דברים לבטח ישתנו ותהיה יותר מנוסה, מה שאומר שנצל את התקופה להתנסות, ואפשר לעבוד גם עם מיינימום של ציוד, ותתפלא - גם אפשר להוציא תוצאות נפלאות.
האמירה שלך, לגבי ללכת עם המוניטור שאתה מרגיש איתו הכי נוח, נכונה בהחלט, וכנראה פגעת בדגם שמתאים לך. מכל הסביב אתה יכול להתעלם, כי כל אחד והסיטואציה שלו.
שוב, מוניטור לבד, שיישבו בחדר שומם רוב הזמן, אינו מקדם פרקטי לתקופה הזו. התייעלות מערכתית-אישית ורכישת נסיון מעשי בעבודה/יצירה הכי מתאימים למצב שלך, אלא אם יהיה לך עודף זמן מהצבא.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
ogeva
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: חמישי 27 ינו',11 09:08   
אני מציע לך לשמוע את הטאנוי 5" לפני שתקנה.
אני אהבתי אותו יותר מאשר את ה-KRK5, בחנתי את שניהם בזמנו, גם עבור ג'אז בעיקר.
_________________
אורן
  אורח  
הודעה פורסם: שישי 28 ינו',11 18:52   
תודה רבה ראובן ואורן.
לגבי הטאנוי - הבנתי שאין בארץ 5" במלאי והם יגיעו במשלוח, לא יודעים מתי. לכן עדיף כנראה את הKRK שטווח התדרים שלהם יורד יותר למטה בנמוכים.
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: שישי 28 ינו',11 19:06   
תנסה רק איכשהו לשמוע אותם בחדר שלך.
אני עם KRK 5 (אמנם דור קודם) וכרגע בחדר די גדול, אבל לפני כן היו בחדר קופסאתי קטן והעסק היה פשוט מזעזע, לא כיף בשום צורה.
בכלל KRK מהדורות האחרונים הם מוניטורים נדיבים בנמוכים ובחדרים קטנים ולא מטופלים זה יכול להיות מאד מעיק.
_________________
http://www.myspace.com/kwebos
yoss
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 15 ינו' 02
הודעות: 141
הודעה פורסם: שישי 28 ינו',11 20:53   
שמע את ה- MR5 של MACKIE
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שישי 28 ינו',11 22:55   
בעוד 3 שנים סביר להניח שיצא הדגם החם הבא ובקצב העכשוי התמורה לכסף רק עולה.
אם אין לך שימוש תחסוך את הכסף ותוציא אותו כתתפנה.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
ogeva
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: שבת 29 ינו',11 11:34   
ציטוט:
אני עם KRK 5 (אמנם דור קודם) וכרגע בחדר די גדול, אבל לפני כן היו בחדר קופסאתי קטן והעסק היה פשוט מזעזע, לא כיף בשום צורה.
בכלל KRK מהדורות האחרונים הם מוניטורים נדיבים בנמוכים ובחדרים קטנים ולא מטופלים זה יכול להיות מאד מעיק.

בדיוק בגלל זה העדפתי את הטאנוי. אני עובד בממ"ד, וגם ככה יש לי בעיה של נמוכים. הטאנוי פחות מדגיש אותם - אני לא יודע אם הוא לא מדוייק - הנמוכים נשמעים לי ברורים ומדוייקים (אין לי רפרנס אחר להשוואה), אבל לא חזקים מידי. ב-KRK היו לי באסים כמו במכונית ערסים עם סאב ענק.
_________________
אורן
  אורח  
הודעה פורסם: ראשון 13 פבר',11 18:13   
תודה רבה לכולם, קניתי את הרוקיט 5 ואני מרוצה.
בנוסף קניתי את ה"סוזי" לשליטה על הווליום.

אם אני "מדביק" את האזניים לטוויטר אני שומע פס של "היס", האם זה בסדר?

כעת אני שוקל לתכנן אצל נגר מעמדים לסטנדים שיונחו על השולחן, מה דעתכם?
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
היס או "רעש עבודה"
הודעה פורסם: ראשון 13 פבר',11 20:39   
תמיד יהיה במינונים מסויימים

זה קשר לרצפת הרעש של כל הציוד שלך ולאיכותו

אם רק שאתה מצמיד את האוזן לטוויטר אתה שומע את זה אתה יכול להיות רגוע
_________________
This one goes to 11!!!
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון