תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 08:45
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
חיבור "נכון" של מיקסר לעבודה "נכונה"
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  BiP  
הצטרף: 08 יול' 02
הודעות: 58
מיקום: מרכז ישראל
חיבור "נכון" של מיקסר לעבודה "נכונה"
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',03 05:01   
לאחר חיפוש באתר לנושא הבא גיליתי כמה דברים מעניינים.

יש לי מיקסר MX602A של BEHRINGER שכיום עובד בצורה הבאה :
מיקרופון, וציוד חיצוני מחובר לערוצים השונים במיקסר, וה MAIN OUT של המיקסר מחובר ישירות לLINE IN של הכרטיס קול.

עד היום ה line out של הכרטיס קול היה מחובר למערכת סטריאו בייתית שלי אבל ( ופה מגיע השינוי הגדול : )
קניתי מוניטורים אקטיבים שכנראה יישנו לי את כל סביבת העבודה והשאלה שלי, לאחר בדיקה במנוע החיפוש של הפורום היא , כיצד אני מחבר את המוניטורים לעבודה נכונה דרך המיקסר, מבלי לפגוע במיקרופון ובציוד החיצוני שאיתו אני עובד.

מאחר ועל שאלה זו ענו בכמה צורות, אני חושב שהבנתי אבל הייתי מעוניין שמישהו יעזור לי להבין קצת יותר לעומק :


זוהי תמונה של המיקסר להמחשה יותר ברורה.
אני אמור להמשיך לעבוד כרגיל עם החיבורים הנוכחיים, אבל השינוי הייחידי שאני אמור לעשות הוא לחבר את ה line out של הכרטיס קול לשני ערוצים נפרדים במיקסר, ומהיציאה שנקראת CTRL ROOM OUT במיקסר, להתחבר למוניטורים. עד פה הבנתי אך זה מעלה בפני תהיות רבות :

1. אם כך אני אמור לחבר את המערכת, אז זה אומר שהנוב של ה main mix חייב להיות סגור כל הזמן והנוב של ה control room פתוח כ וויליום של המוניטורים. במידה וזה המצב, אסור לי לעולם לפתוח את הווליום של ה main mix כי אז זה ייצור פידבק ויכניס את הערוצי out של הכרטיס קול חזרה לערוץ in של הכרטיס קול ...

משהו פה לא מסתדר לי.... נראה לי כי זו לא הדרך הנכונה לעבוד ... אשמח אם מישהו יאיר קצת אור בנושא .

2. במידה ואהיה מעוניין להקליט מציוד חיצוני או מיקרופון , אז אצטרך לסגור לגמרי את הנוב של המוניטורים( CTRL ROOM ), ולפתוח ( לראשונה) את הנוב של main mix ואז להקליט.
במידה וזה המצב, כיצד אשמע את שאר הטרק ??? מאחר והווליום של המוניטורים זה גם הווליום של האוזניות אני לא יכול לשמוע את שאר הטרק.

שוב משהו פה גם לא מסתדר לי ואשמח אם מישהו יוכל להגיב פה ולהסביר לי את העניין הזה ...
רותם הפקות
הצטרף: 12 יונ' 03
הודעות: 652
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',03 06:56   
כמה עלה לך המיקסר? ומאיפה קנית?
רותם הפקות
הצטרף: 12 יונ' 03
הודעות: 652
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',03 06:57   
אה ...ותן גם פירוט על המוניטורים בבקשה #clap
tripO
הצטרף: 10 אפר' 03
הודעות: 269
מיקום: ת"א
מספר הבהרות
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',03 07:22   
א. לדעתי במיקסר המדובר לא תשמע כלום אם ה-MAIN סגור גם אם תפתח את ה- CONTROL "כל הדרך למעלה". כלומר, תצטרך לפתוח את שני הנובים.
ב. לא ייווצר פידבק מכיוון שהכרטיס אמנם שולח אינפורמציה למיקסר/מוניטורים אבל לא מקבל אינפורמציה באותו הזמן (מה שמוביל לנקודה הבאה).
ג. לא ברור לי איך עבדת עד היום אבל הדרך היחידה שאני מכיר להקליט אודיו חיצוני למכשיר הקלטה כלשהו (במקרה הנ"ל המחשב) היא ע"י עבודה עם אוזניות (אלא אם אתה בר מזל ויש לך שני חדרים נפרדים, אחד לשמיעה ואחד להקלטה אבל אז אין מה לפחד מפידבק). אם אתה מקליט עם מוניטורים פתוחים, פידבק הוא הבעייה האחרונה שלך, מה עם "ליכלוך" שנכנס להקלטה דרך המיקרופון כי הרמקולים פעלו?
לכן בשעת הקלטה, תצטרך לכבות את המוניטורים, לחבר אוזניות למיקסר ולהשתמש בנוב ה- CONTROL כווליום לאוזניות.
ד. הייתי ממליץ לך לשלוח להקלטה דרך ה- AUX של המיקסר ואז, היות וזו יציאה עצמאית מהערוץ, תוכל לכוון בנפרד ווליום הקלטה ווליום שמיעה. הבעייה היחידה היא שלדעתי במיקסר המדובר יש רק AUX SEND אחד ולכן בדרך זו לא תוכל להקליט סטריאו.
מקווה שהבהרתי מעט. תתחדש. #clap
  BiP  
הצטרף: 08 יול' 02
הודעות: 58
מיקום: מרכז ישראל
נראה לי שהבנתי...
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',03 08:30   
אתה יודע מה ... יכול להיות שאתה אכן צודק...

אני לא מגיע חזרה ארצה בקרוב... רק עוד שבוע וחצי אני חוזר ורק אז אוכל לבדוק את המיקסר בחיבור החדש שלו .

תודה על הטיפים ... אם למישהו יש עוד טיפים לעבודה עם מיקסר... אשמח אם הוא ארשום אותם .

אגב המיקסר הזה כבר אצלי שנה וקניתי אותו מחבר שלא השתמש בו .
המוניטורים קניתי אתמול !!! ROLAND DS-90A והם מדהימים!!!

אני מת כבר להגיע הביתה ולחבר אותם !!!

אז אתה אומר שלא יהייה פידבק.... ומה קורה אם אני משמיע שיר ממדיה פלייר ... ?
-

מדיה פלייר מוציא אודיו מהline out , נכנס לערוצים במיקסר, עובר ליציאת הctrl out נכנס למוניטור ובאותו זמן גם יוצא מה- main out אל תוך ה line in של הכרטיס קול .


אבל בעצם... עכשיו שאני חושב על זה ... אני יכול להשתיק את הline in ואז לא יהייה פידבק... בעצם אף פעם לא יהייה פידבק.... ואללה, פתרת לי את כל הבעיות ! נראה לי שהבנתי !
טוב עוד שבועיים אחזור ואוכל לבדוק את זה !
tripO
הצטרף: 10 אפר' 03
הודעות: 269
מיקום: ת"א
תעשה חיים ואל תטריד את עצמך בזוטות עד שתשוב.
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',03 09:27   
#clap
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 19 אוג',03 13:41   
אתה לא מחבר את המיקסר בצורה הנכונה!!

אני ממליץ לקרוא את השרשרת הזו, מתחילתה ועד סופה:
http://www.act.co.il/forums/viewtopic.php?t=5821
ופעם הבאה נסה להיעזר באופציית החיפוש. #thumbsup
  BiP  
הצטרף: 08 יול' 02
הודעות: 58
מיקום: מרכז ישראל
קראתי את השרשור....
הודעה פורסם: רביעי 20 אוג',03 01:49   
תודה על הטיפ צופיפניק,

אבל עכשיו יש לי רק סלט יותר גדול בראש... במהלך הקריאה נתקלתי בהרבה מושגים שאני לא מכיר, וחוץ מזה רוב השרשור מדבר על מיקסר של מאקי שאין ברשותי.
לי אין CONTROL ROOM SOURCE במיקסר של Behringer.
יש לי רק את ה CONTROL ROOM OUT .. . .

כלומר חלק ניכר מהשירשור שקראתי לא הסביר לי הרבה, אלה רק בלבל אותי .
אתה אומר שאני מחבר את המיקסר בצורה לא נכונה. מעניין אותי להבין מה לא בסדר בחיבור הנ"ל

line out של כרטיס קול אל תוך ערוץ סטריאו ( או שני ערוצי מונו ) במיקסר .
מהיציאה המפורסמת CONTROL ROOM OUT אל תוך המוניטורים האקטיביים .
עד פה נכון ?

מה MAIN MIX של המיקסר , אל תוך ה LINE IN של הכרטיס קול .

אנא שימו לב שהשאלה שלי היא מאוד ספציפית מאחר והדגם היחידי של מיקסר שברשותי הוא BEHRINGER EURORACK 602A ולכן אני מניח שהחיבורים שלי הם שונים ממיקסר מקצועי .

אני אשמח אם מישהו יוכל לאשר את החיבורים הנ"ל לעבודה נכונה,
במידה וזוהי לא הדרך ,

מהי כן הדרך הנכונה ?!?!?!?
BoazP
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: רביעי 20 אוג',03 04:19   
תשמע זה לא באמת משנה איזה מיקסר יש לך כי המצב שלך מאוד בסיסי. בכל מיקסר ברמה בסיסית (כמו זה שיש לך) יש MAIN OUT וCONTROL ROOM OUT. לפעמים יקראו לCONTROL ROOM יציאת MONITOR ויש כל מיני שמות אבל זה אותו דבר תכלס.

לדעתי יש שני תרחישים אפשריים שאתה מנסה להריץ ובמיקסר שלך אתה יכול לעבוד רק באחד מהם בבת אחת:

תרחיש מספר אחד - לנטר אות של מספר מקורות דרך המוניטורים
קודם כל, כל הדברים שאתה רוצה לשמוע ברמקולים אתה מחבר לכניסות. אם זה מקור סטריאו רצוי לחבר את זה לכניסת סטריאו (כמו אלו הימיניות יותר שאין להן GAIN KNOB) וכמו כן כשמדובר בסיגנל של כרטיס קול זהו אות ברמת LINE וזה עוד סיבה (העיקרית למעשה) להשתמש בחיבורים אלו.

במצב זה בינתיים נכנס מידע מהכרטיס קול שלך למיקסר... רות עבור?

שלב הבא אתה צריך להוציא למוניטורים. בשביל זה אתה יכול להשתמש או בMAIN OUT או בCONTROL ROOM. אין לך שום סיבה להחזיר אחת מהיציאות הללו חזרה לכרטיס קול אלא אם כן אתה רוצה להשתמש במיקסר כמקור קלט (למשל אות מוגבר מערוץ מקרופון), שזהו התרחיש השני שלא משתלב יחד עם התרחיש הזה. הסברים בהמשך.

בנוגע לאיזה יציאה, לכל אופציה יתרון משלה:

1. אם תחבר מוניטורים לMAIN OUT, הCONTROL ROOM OUT יהיה פנוי לויסות נפרד של ווליום אוזניות.

2. לעומת זאת, אם תחבר את המוניטורים לCONTROL ROOM OUT יהיה לך אפשרות נוספת לשלוט בווליום באופן שלא ישנה את תצוגת הLED INDICATORS.

2א. אז אולי תעלה לך מחשבה: מה לגבי שימוש בוויסות ווליום של המוניטורים? הרי הוא לא ישפיע על תצוגת הLED INDICATORS... הבעיה כאן היא שהרבה פעמים (במוניטורים אקטיביים, אם אני לא טועה כמו שלך) יש ווסת ווליום נפרד לכל רמקול ואלו ממוקמים במיקום לא נוח - כלומר מיועדים לכיול חד פעמי ולכן לא ניתן להסתמך עליהם לויסות עוצמה באופן שיגרתי.

תרחיש מספר שתיים - שימוש במיקסר לניתוב\פרה-הגברה של מקורות הקלטה

אם אתה רוצה להקליט משהו (למשל מקרופונים) מהמיקסר אזי אתה צריך לחבר את היציאה של המיקסר (עדיף במקרה זה MAIN OUT) לכניסה של הכרטיס קול, ואת יציאת כרטיס הקול ישירות למוניטורים - ונקווה שאין לך מקורות נוספים שאתה רוצה לנטר... כמו כן אתה תהיה חייב להשתמש במיקסר אז רק כמקור קלט וכל הפונקציות המגניבות שלו לשליטה נוחה במוניטורים יאבדו. אתה תצטרך להסתמך על ויסות הווליום של המוניטורים (שכפי שאמרתי מעוצב לכיול חד פעמי) והאינדקציה לגבי רמת האות תהיה דרך המחשב.

וכעת תרחיש שלישי... התרחיש הבעייתי שהעלית...

תרחיש שלישי - למה לא גם ככה וגם ככה?
אם תחבר באמת את הMAIN OUT של המיקסר שלך לכניסה של הכרטיס קול, ואת יציאת הכרטיס קול לכניסה של המיקסר תהיה לך לולאת פידבק נוראית! המיקסר שלך לא תומך בניתוב נפרד של ערוצים מסוימים ליציאות שונות אז במיקסר הזה לא ניתן להשתמש גם כמקור קלט וגם כאמצעי ניטור.

בשביל זה צריך INSERT POINTS לכל ערוץ ו\או יציאות ALT או GROUPS שנמצאים במיקסרים קצת יותר גדולים.

מקווה שזה מבהיר דברים ושבאמת הצלחתי להבין מה אתה מנסה לעשות...

בהצלחה!

בועז

נ.ב.
אני מציע בשביל נוחות עבודה אופטימלית שתשיג יחידת פרהאמפ נפרדת בתור אמצעי קלט למקרופון. יש אופציות די זולות (אם המוניטורים כבר כמעט רוקנו לך את הכיס) שיתנו לך לפחות אותה איכות וסביר להניח קצת יותר - והכי חשוב זה שיהיה לך הרבה יותר טבעי ונוח לעבוד עם זה מאשר עם מיקסר שיעבוד יותר טוב בתור אמצעי ניטור. בשביל מקורות LINE אתה לא צריך להקליט בכלל מהמיקסר כמובן, אלא אם כן אתה רוצה להקליט מיקס של כמה מקורות LINE...
  BiP  
הצטרף: 08 יול' 02
הודעות: 58
מיקום: מרכז ישראל
תודה על ההיענות !
הודעה פורסם: רביעי 20 אוג',03 06:33   
סוף סוף הסלט שלי בראש הסתדר !

תודה בועז על ההיענות המעולה והמפורטת !
אני די בטוח שהבנתי אותך באופן מושלם . איזה מזל שיש פה את התותחים של ישראל בסאונד שיודעים על מה הם מדברים #thumbsup

אני חשבתי שאני יכול להשתמש באופציה השלישית, על מנת לחסוך את הפרהאמפ ( שאין לי , וגם אין לי כסף לקנות כרגע... )
אבל אמור לי משהו אחרון ודי, ואני באמת מקווה שאני לא מציק עם כל השאלות התמימות והמפגרות שלי ...

האם יש באפשרותי להשתמש באופציה השלישית, כאשר במידה ואני מעוניין להקליט מהמיקרופון , אני ניגש לאחורי המוניטורים, מכבה אותם , ואז מקשיב לטרק באוזניות בלבד...
ומקליט בכיף ללא לוללאת פיבדבק ?!?
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון