תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 17:05
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סראונד בPA
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  AMIT  
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
סראונד בPA
הודעה פורסם: רביעי 23 אפר',03 16:24   
עוד כחודש וחצי אני הולך להיות טכנאי להופעת רוק אלקטרונית במסגרת פסטיבל קולנוע דרום. ההופעה הולכת להיות הפקה שלמה. וידאו, תאורה וסאונד. הכל צריך להיות מתוזמן. עלה לי רעיון לעשות את ההופעה בסראונד. מכיוון שההופעה בנויה על המון אפקטים והמוסיקה היא מאוד "הפקתית" זה יכול להיות נהדר. גם ההרכב הוא מאוד "עמוס" : 2 גיטרות (הרבה דסטורשן) , בס, תופים, קולות , DJ. הDJ מנגן המון המון תפיקידים. והתחושה היא, מהופעות קודמות שעשיתי עם ההרכב. שיש עומס מסויים, כמה שאני תוחם את הטווח של כל אחד. על הDJ קשה להשתלט. אז גם מסיבה זאת זה יכול לעזור לי.

ברשותי 2-3 טופים בצד שלJBL LINE ARRAY שיהיו בתליה, כ-3 סאבים בצד JBL, כנראה שופריים.
3WAY
ההופעה תהיה במקום פתוח, מגודר, נטול סכך. קשה לי להעריך את גודלו של המקום אבל הוא מכיל כ1200 איש. שטח אדמה.
אני כמובן הולך להיות ערני ומעורב בהקמה. וכדי ליישם את רעיון הסראונד אני כמובן יצטרך עוד ציוד: 2 טופים אחוריים, או אולי צדדיים, סנטר אולי. הרעיון שלי, כי אין לי ברירה אחרת, הוא להשתמש בגרופים כדי לנתב ערוצים לרמקולים הנוספים. כמובן שאפצל ערוצים מסויימים בהם יהיה משחק קבוע.
אני ישמח אם משהו עם נסיון יספר לי על שיטות עבודה, רעיונות הקשורים לעבודה בסראונד
PA.רעיונות להצבה, טכניקות וכו..
וגם, אם לא אפתח שרשרת חדשה, אשמח לקבל הצעות יעילות על תזמון בין תאורה-וידאו -סאונד.

כמה עובדות:
-אין לי נסיון עם סראונד.
-יהיו חזרות לערב הזה
-אני כמעט ולא מוגבל בציוד. יעני- אם צריך, יהיה. אם כי לא צריך להגזים#smile.
- רעיונות יצירתיים יתקבלו בברכה.
-כן, קראתי את הכתבה על ההופעה של רוג'ר ווטרס. מדהים!!
תודה
_________________
Sartre knows it
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 23 אפר',03 17:46   
ראשי פרקים בענין ההיקפי, (ידרשו תיגבור המערכת בצדדים/מאחור):
1. יש אפשרות להטמעת הקהל באפקטים בלבד, מעין העשרה משלהבת
2. יש אפשרות לעבוד בריבוי ערוצים וניתובם בהתאם
3. התחכמות

בסעיף הראשון כמעט ואין בעיה (תיכף).

בסעיף שני (השמעת מוסיקה רב-ערוצית מכיוונים שונים) אנחנו קצת מסתבכים עם השטח (השהייה), הפיזור, הבמה וברירוּת/מובנות הצליל, ביחוד באירוע חד פעמי ובאתר הופעה שלא נועד לכך.
ניתוב גרופים אכן אפשרי, רק מומלץ מאוד להנחית תמיד את הכיוון הנגדי של מקור הצליל (מה שעושים בד"כ עם ג'ויסטיק; צד אחד מקרין איזה כלי, ובצד המקביל (מול) הוא מונחת. חיבור ג'ויסטיק לארבע יציאות - מגברים - וזאת עבור כל מקור צליל הנדרש לתחושת התזוזה. או "ביד", רכיבה על הפיידרים בגרופים.)
באתרים בהם זה נדרש בקביעות, נעשה שימוש במערכת השהייה אזורית וריבוי/פיזור רמקולים קטנים.

לסעיף הראשון, בהשגת תחושת הטמעה (סאונד אופף - סוראונד) אנחנו נדרשים להפיק רמזים צליליים שיעניקו את התחושה. יותר מזה ואנחנו בצרות ומחטיאים את המטרה.
רמז כזה יחולק לשניים:
?• תחום סאב-נמוך שמגיע מירכתי הקהל - (מול הבמה), מרחוק, או בכל אסטרטגיה מיקומית דומה (לא תמיד הוא אפשרי או נחוץ, אבל אם הוא שם - לא ישכחו אותך לעולם אם תשתמש בו נכון. מדובר בהפקה של מסת גלי קול/אוויר, לא בדיוק צליל מוסיקלי. לרוב זה ישנו במוסיקה אלקטרונית (הטרגה של סינוס נמוך, או גייט על רעש ורוד מסונן מאוד נמוך). מדובר בוו'אחד סאב-סאב, אפשר משולב.

• תחום הביניים ומעלה, היכן שרוב הרמזים ההיקפיים נמצאים (התחום הנמוך הרגיל עצמו אינו דורש הפקה מרחבית מעצם אופיו הרחב וה"אי-מיקומי").
תחום זה יכלול מעט מכל תפקיד דומיננטי, ברמות נשלטות מהגרופים (שאסור שישפיעו על סאונד המוניטור כמובן), נקי מנמוכים, בפיזור מירבי (אסור שהצליל יזוהה ממקור הרמקול שלו, להבדיל מסראונד מרובה ערוצים. זו נקודה חשובה), מה שדורש שופר אומני, ובאין כזה - לוקחים חוצץ (דיקט וכו') ומעמידים מולו במרחק שבו לא מזהים את המקור.
רמזים בתחום הסופר גבוה משיגים עם קריסטלים ('שושנה' של פיאזו'אים - Piezo).
אני מקווה שאני מספיק ברור.

סעיף שלישי משאיר אותך עם אותו ציוד מקורי ופחות אמביציה פיזית (מינימום התעסקות, טריק מלוכלך - אך עובד). במקרה זה אתה לוקח חלקים מהמערכת, הופך מופע לרמקול מסוים עם מחבר/מתאם, ומפנה את הרמקול למיקום שתצטרך למצוא לבד (לפעמים לקיר במרחק מטר, לפעמים להשאיר איכשהו.), וכמו כן דואג שההזנה לרמקול הזה תהיה מהצידוד ההפוך (יקבל מה שהולך לשמאל, אם הוא נמצא בימין) עד שאתה משיג תחושה 'מוזרה' בראש, במרכז הקהל.
  AMIT  
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: רביעי 23 אפר',03 19:40   
ראובן, הבאת לי המוןןן רעיונות,תודה!!. עוד כשבועיים אלך למקום הארוע ו אבנה לי שרטוט מדוייק , כמובן שאפרסם אותו פה.
ReuvenM :

בסעיף שני (השמעת מוסיקה רב-ערוצית מכיוונים שונים) אנחנו קצת מסתבכים עם השטח (השהייה), הפיזור, הבמה וברירוּת/מובנות הצליל, ביחוד באירוע חד פעמי ובאתר הופעה שלא נועד לכך.


לשם כך קיים הפרוססור. כמעט בטוח שאשתמש בPS-8, NEXO לפיזור. רמקולים קטנים שבהחלט יעשו את העבודה במקרה הזה.הטווח שלהם הוא בדיוק מה שאני צריך כדי להשיג את התחושה. הפרוססור יבוא איתם. כך שזה פחות מדאיג אותי. כמו גם שינויי מופע בינהם. בעיות כאלו אפתור בבוקר יום המופע.

ציטוט:
(אסור שהצליל יזוהה ממקור הרמקול שלו, להבדיל מסראונד מרובה ערוצים. זו נקודה חשובה), מה שדורש שופר אומני, ובאין כזה - לוקחים חוצץ (דיקט וכו') ומעמידים מולו במרחק שבו לא מזהים את המקור.


שופר אומני לא נראה לי שאני ישיג. אבל כל רמקול שמפזר בזווית רחבה (90') (או מספר רמקולים צמודים )יכול לעשות את העבודה בעזרת היי פס גס מאוד. אמקם אותם גבוה ככל האפשר. לגבי טישטוש מיקומם, אני מקווה שהרוח המדברית תעשה את שלה #smile .

התחום הנמוך הוא כמובן הפחות בעייתי. אני לא יודע אם בכלל אצטרך. הסאבים השופריים מקדימה יתפסו את כל החלל בקלות אם כי 2 סאבים מאחורי הקהל , אחד בכל צד , לא יכול להזיק. אולי שימוש בסאבים "פרונטליים" מאוחרה ומקדימה יכולים יותר למקד את התחום הנמוך ולתת תחושה שווה בכל מקום בקהל.
משחק "חי" בתחום הנמוך לא ייתן שום אפקט . כך שאפשר פשוט לשרשר את האחוריים עם הקדמיים.


טוב, אני הולך "לישון על זה" קצת...
אחזור עם שאלות בקרוב #smile

AMIT
_________________
Sartre knows it
  AMIT  
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שישי 14 אוק',05 03:11   
עברו שנתיים וחצי מאז ההופעה המדוברת בשרשרת. והנה אני פוגש שוב בשרשרת ומתמלא געגועים לימי הPA. זאת ללא ספק היתה אחת ההופעות המהנות שהיו לי. ובכלל , אחד הפרוייקטים המעניינים.
אל השטח יצאתי עם ההודעה של ראובן (זאת שמעליי) מודפסת והיא ביצבצה לי מהכיס האחורי בכל זמן ההקמה בעודי בוחן את השטח לאורכו ולרוחבו.
זה מזכיר לי כמה טוב שיש את אקט, כמה טוב שיש את ראובן.
_________________
Sartre knows it
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שישי 14 אוק',05 11:04   
ציטוט:
ומתמלא געגועים לימי הPA

ווואלה עמיתי?
בא לך איזה הקמה בחום? בחוף ככה? לזכר הימים?
להיזכר איפה יש נקבוביות זיעה מיותרות ולא ידועות בעור?
מה עם המושג TUMBA עמיתי ,זוכר אותו? בא לך איזה טומבה ב4 לפנות בוקר?
ופידבקים?
גם אליהם אתה מתגעגע?

רד למקרר-שתה מיים קרים עצום.זפור עד 10.
והופ.
זה עבר.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
  AMIT  
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שבת 15 אוק',05 23:04   
טומבה.. #lol

בחייך, סוף סוף אני מפתח חוש רומנטי בחיים שלי ואתה הורס לי את הכל בשניה.
ביני ובין הPA יש יחסים ארוכי טווח שמבוססים בעיקר על נוסטלגיות. הנוף הנצפה מהקונסולה, כשמביטים לבמה, הוא אחד הנופים המרתקים שאני יכול לחשוב עליהם.
עשה טובה, תן לחיות עם האשליה המתוקה הזאת, אני עובד על זה קשה.
_________________
Sartre knows it
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: ראשון 16 אוק',05 01:11   
רומנטיקה בPA זה רק מבחוץ.
ואתה יודע את זה.
ברגע שמתחילים הקייסים. ברגע שמתחילים הקייסים על הLIFT,זה כבר מלחמה.
את רגע הקונסולה מראש הפרמידה צריך לזכור שרואים אחרי 6 שעות עבודה.
תמיד צריך לזכור.
את ה-A ,אחת,A....
7 שעות..

כולל ריג,תלייה, ודיליי.

"מישהו יודע איפה הבקבוקי מים?"
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
אלעד סוזי
הצטרף: 16 מאי 05
הודעות: 33
מיקום: כפר חיים
sexy
הודעה פורסם: ראשון 16 אוק',05 01:31   
[quote="DROR(droch)"]
תמיד צריך לזכור.
את ה-A ,אחת,A....
quote]
אין כמו לפתוח את הpa אחרי שהורכבה ולהגיד a/1/1/1
זה כמו לפתוח בקבוק וויסקי (גם אם יש בו חצי)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון