Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
פורסם: רביעי 23 אפר',03 17:46
ראשי פרקים בענין ההיקפי, (ידרשו תיגבור המערכת בצדדים/מאחור):
1. יש אפשרות להטמעת הקהל באפקטים בלבד, מעין העשרה משלהבת
2. יש אפשרות לעבוד בריבוי ערוצים וניתובם בהתאם
3. התחכמות
בסעיף הראשון כמעט ואין בעיה (תיכף).
בסעיף שני (השמעת מוסיקה רב-ערוצית מכיוונים שונים) אנחנו קצת מסתבכים עם השטח (השהייה), הפיזור, הבמה וברירוּת/מובנות הצליל, ביחוד באירוע חד פעמי ובאתר הופעה שלא נועד לכך.
ניתוב גרופים אכן אפשרי, רק מומלץ מאוד להנחית תמיד את הכיוון הנגדי של מקור הצליל (מה שעושים בד"כ עם ג'ויסטיק; צד אחד מקרין איזה כלי, ובצד המקביל (מול) הוא מונחת. חיבור ג'ויסטיק לארבע יציאות - מגברים - וזאת עבור כל מקור צליל הנדרש לתחושת התזוזה. או "ביד", רכיבה על הפיידרים בגרופים.)
באתרים בהם זה נדרש בקביעות, נעשה שימוש במערכת השהייה אזורית וריבוי/פיזור רמקולים קטנים.
לסעיף הראשון, בהשגת תחושת הטמעה (סאונד אופף - סוראונד) אנחנו נדרשים להפיק רמזים צליליים שיעניקו את התחושה. יותר מזה ואנחנו בצרות ומחטיאים את המטרה.
רמז כזה יחולק לשניים:
? תחום סאב-נמוך שמגיע מירכתי הקהל - (מול הבמה), מרחוק, או בכל אסטרטגיה מיקומית דומה (לא תמיד הוא אפשרי או נחוץ, אבל אם הוא שם - לא ישכחו אותך לעולם אם תשתמש בו נכון. מדובר בהפקה של מסת גלי קול/אוויר, לא בדיוק צליל מוסיקלי. לרוב זה ישנו במוסיקה אלקטרונית (הטרגה של סינוס נמוך, או גייט על רעש ורוד מסונן מאוד נמוך). מדובר בוו'אחד סאב-סאב, אפשר משולב.
תחום הביניים ומעלה, היכן שרוב הרמזים ההיקפיים נמצאים (התחום הנמוך הרגיל עצמו אינו דורש הפקה מרחבית מעצם אופיו הרחב וה"אי-מיקומי").
תחום זה יכלול מעט מכל תפקיד דומיננטי, ברמות נשלטות מהגרופים (שאסור שישפיעו על סאונד המוניטור כמובן), נקי מנמוכים, בפיזור מירבי (אסור שהצליל יזוהה ממקור הרמקול שלו, להבדיל מסראונד מרובה ערוצים. זו נקודה חשובה), מה שדורש שופר אומני, ובאין כזה - לוקחים חוצץ (דיקט וכו') ומעמידים מולו במרחק שבו לא מזהים את המקור.
רמזים בתחום הסופר גבוה משיגים עם קריסטלים ('שושנה' של פיאזו'אים - Piezo).
אני מקווה שאני מספיק ברור.
סעיף שלישי משאיר אותך עם אותו ציוד מקורי ופחות אמביציה פיזית (מינימום התעסקות, טריק מלוכלך - אך עובד). במקרה זה אתה לוקח חלקים מהמערכת, הופך מופע לרמקול מסוים עם מחבר/מתאם, ומפנה את הרמקול למיקום שתצטרך למצוא לבד (לפעמים לקיר במרחק מטר, לפעמים להשאיר איכשהו.), וכמו כן דואג שההזנה לרמקול הזה תהיה מהצידוד ההפוך (יקבל מה שהולך לשמאל, אם הוא נמצא בימין) עד שאתה משיג תחושה 'מוזרה' בראש, במרכז הקהל.
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
פורסם: שישי 14 אוק',05 03:11
עברו שנתיים וחצי מאז ההופעה המדוברת בשרשרת. והנה אני פוגש שוב בשרשרת ומתמלא געגועים לימי הPA. זאת ללא ספק היתה אחת ההופעות המהנות שהיו לי. ובכלל , אחד הפרוייקטים המעניינים.
אל השטח יצאתי עם ההודעה של ראובן (זאת שמעליי) מודפסת והיא ביצבצה לי מהכיס האחורי בכל זמן ההקמה בעודי בוחן את השטח לאורכו ולרוחבו.
זה מזכיר לי כמה טוב שיש את אקט, כמה טוב שיש את ראובן.
_________________
Sartre knows it
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
פורסם: ראשון 16 אוק',05 01:11
רומנטיקה בPA זה רק מבחוץ.
ואתה יודע את זה.
ברגע שמתחילים הקייסים. ברגע שמתחילים הקייסים על הLIFT,זה כבר מלחמה.
את רגע הקונסולה מראש הפרמידה צריך לזכור שרואים אחרי 6 שעות עבודה.
תמיד צריך לזכור.
את ה-A ,אחת,A....
7 שעות..
כולל ריג,תלייה, ודיליי.
"מישהו יודע איפה הבקבוקי מים?"
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
הצטרף: 16 מאי 05
הודעות: 33
מיקום: כפר חיים
פורסם: ראשון 16 אוק',05 01:31
[quote="DROR(droch)"]
תמיד צריך לזכור.
את ה-A ,אחת,A....
quote]
אין כמו לפתוח את הpa אחרי שהורכבה ולהגיד a/1/1/1
זה כמו לפתוח בקבוק וויסקי (גם אם יש בו חצי)