תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:39
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מערכת הקלטה/מבוססת מחשב?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  אוקסימורון  
הצטרף: 11 מאי 02
הודעות: 33
מיקום: מכל מקום...
מערכת הקלטה/מבוססת מחשב?
הודעה פורסם: שבת 18 ינו',03 06:59   
מצאתי בפורום מידע על מערכות הקלטה חיצוניות, אבל שום שרשרת בנושא הכדאיות והעבודה. (ברור שהכסף מדבר).
חשבתי לטומי שיש משהו הרבה יותר פרקטי במערכת חיצונית להקלטה, במקום להשקיע במחשב.

מה אתם אומרים על זה?
יש פה אנשים שעובדים עם תחנת עבודה חיצונית שכזו?
(נסו להיות אובייקטיבים)

אני מתכוון להקליט מוזיקה אלקטרונית (סינטים סאמפלרים ומודולים) וכלי אקוסטי אחד בכל פעם. ההשוואה שאני מחפש היא נניח בין מחשב AMD חזק, ומערכת פרוטולס להקלטה לבין מכשיר הקלטה באותה רמת מחיר.
כמו בכל דבר אחר, גם פה אני בטוח שאין דיעה אחת, וזה גם עניין של טעם.
גם את הטעם שלכם אני מעוניין לשמוע, ומנסיון של אנשים שהתנסו בדבר.

אני מתייחס לנקודות האלו:
-בכל מקרה צריך להחזיק מחשב (?), פתרון אחד הוא לקנות מחשב בשביל להריץ (סינטים מבוססי תוכנה,פלאגינים,לוגיק) שלא יחורר לי את הכיס ולא להשתמש בו להקליט.
-אפשר לחבר הארדדיסק חיצוני ללא בעייה?
-מה עם מאסטרינג? יש מכשירים חיצוניים שמתחרים במחשב?
-(אני לא מדבר על מכשיר משולב עם מיקסר קומפרסור ומה לא, אלא על מערכת רצינית שנועדה אך רק להקלטה.)
-נוחות העבודה בהשוואה למחשב.
-המירוץ אחר הקידמה, או שאפשר לשדרג?
-איכות ההקלטה והתוצר הסופי.

ובכלל כל מה ששווה התייחסות לפני שאני דורך בדרך הזו.
חשוב לציין שאני חולה "ברזלים", ככה שאני לא מתכנן, בכל מקרה, לבסס את האולפן על המחשב.
_________________
I choose not to choose
n-vz-v
אורח
הודעה פורסם: שבת 18 ינו',03 13:36   
זה נושא מאוד לא חד-משמעי אחי, ככל שתשאל יותר שאלות, תסתבך יותר... - ואת זה אני אומר לך מנסיון!!!

אבל, בשבילך אחי, אם אתה ממש רציני ורוצה, אני מוכן לעזור לך (עד כמה שאני מסוגל...),

אם אתה רוצה, תשלח לי אי-מאיל (או שתמשיך את העניין כאן בת'רד), ושם אתה חייב לכתוב:
- מה מטרות האולפן שלך?
- איך אתה מתכונן לעבוד?
- כלי נגינה משתתפים?
- כמות הערוצים שתרצה להקליט?
- לאיזו איכות אתה שואף?
- מה התקציב!


אחרי שתענה על השאלות האילו, נמשיך...

ניב.
  אוקסימורון  
הצטרף: 11 מאי 02
הודעות: 33
מיקום: מכל מקום...
הודעה פורסם: שבת 18 ינו',03 15:49   
לא מפחד מסיבוכים
אני רוצה לשמוע חוות דעת של אנשים, זה הכל.
טוב אז ככה:
שואף לאיכות הכי גבוהה, כמובן..
מתכנן להקליט מוזיקה אלקטרונית על כל הבטיה.
וכלי אחד כל פעם (באס סקסופון או איזה דרבוקה).
אני מייעד את "האולפן שלי" לעבודה אישית, אבל אני לא רוצה לסגור אופציות.

אגב, אני לא יודע כמה זה חשוב הפירוט הטכני.
אני שואל באופן כללי, עבודה על מערכת הקלטה חיצונית מול מחשב, ראש בראש.

כדאי להחזיק מחשב (לא חזק) רק בתור סיקוונסר ולהקליט על המכשיר.
או שאפשר לסקוונס על המערכת?
סתם כי באופן אישי ניראה לי יותר נוח ומעניין, דווקא בגלל שרוב האולפנים הם מבוססי מחשב.

אז בוא נשאיר רגע את התקציב בצד, בלי להתפרע. נגיד באותו כסף של מחשב חדש ומערכת הקלטה, 10,000 בשבילך.

ותודה על התשובה.
_________________
I choose not to choose
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
הודעה פורסם: שבת 18 ינו',03 18:19   
לפי צורת העבודה שתיארת,לא נראה לי שתפיק תועלת מתחנת הקלטה כזו כי:
1.אתה צריך לפצל את עבודת האודיו המידי כך שבכל מקרה תצטרך מחשב נוסף.
2.בגלל הפיצול-תאלץ לבצע סינק פיסי בין שתי המכונות.
3.בגלל אותו פיצול תאלץ לבצע עריכה של מידי ואודיו על שני מוניטורים נפרדים.בחלק מהמכשירים אין תמיכה במוניטור חיצוני .
4.עריכת אודיו אינטינסיבית אינה נוחה(בחלק מהמקרים)ואינטואיטיבית כמו בתוכנת סיקוונסר מהדור החדש.
5.בכל המכונות,כולל ביקרות שביניהן,ישנה הגבלה קשה על כמות האפקטים שאתה יכול להפעיל בפרוייקט.
6.מדובר במערכת ממש לא דמוקרטית.לא אהבת את הסאונד של הקומפרסור.אכלת אותה!.זה מה יש!.(או שתקנה חיצוני מה שתופס עוד מקום וכו..)
7.כל הרחבה עתידית תוביל לפשיטת רגל.
8.אופציות שהן סטנדרט בכל חבילת תוכנה,נדרשת עבורן תוספת מחיר בחלק מהמקרים("כרטיס אפקטים" וכו)
9.המחירים ברב המקרים יקרים להחריד.
  אוקסימורון  
הצטרף: 11 מאי 02
הודעות: 33
מיקום: מכל מקום...
הודעה פורסם: שני 20 ינו',03 14:43   
תודה סאר,
רק אם אפשר לחדד לי את עניין הפיצול
לא הבנתי את דרך העבודה כמו שתארת
תודה
_________________
I choose not to choose
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
הודעה פורסם: שלישי 21 ינו',03 03:15   
אני אענה לך בשאלה.
אני יודע שאתה לא מכיר מספיק את העבודה עם המכשירים האלה,אבל תגיד לי מה מושך אותך בהם? איפה נראה לך שתפיק תועלת מהם יותר מאשר במערכת הקלטה השוכנת במחשב שולחני?

המכשירים האלו הם מערכת הקלטת כונן לכל דבר ועניין.אין בהם שום יתרון ממשי(כולל לא מבחינת איכות הסאונד) על מערכת הקלטת כונן איכותיות(כדוגמת הDIGI שציינת)שמבוססות על המחשב הביתי.
מה שהם נותנות זה סביבת עבודה שונה וכביכול "מיקצועית" יותר-שזו בדיוק הבעייה.
את המכשירים האלו מניעה תוכנת הפעלה יחודית של כל יצרן.היא לא מדברת עם אף אחד.בחלק גדול מהמקרים אתה נאלץ להסתפק במסך המצ'וקמק מפני שאין תמיכה במוניטור חיצוני.ניסית פעם לערוך אודיו על מסך 17...(סנטימטר #biggrin )
החסרון הגדול ביותר הוא שאותה תוכנת הפעלה היא לא סיקוונסר מידי ברוב המקרים(וגם אם כן,הוא לא הstate of the art של תוכנות הסיקוונסר).
מה שאומר שתצטרך להחזיק מחשב נוסף(חזק מספיק להריץ גם VST)לכל צרכי המידי.עכשיו גם צריך לסנכרן בינהם כדי שירוצו ביחד.כלומר תלחץ PLAY על אחד מהם ותשמע את כל ערוצי האודיו והמידי של השיר ביחד.
את המידי תערוך על המחשב שלו,עם המוניטור שלו,ולמכשיר הקלטה תצטרך לקנות מוניטור נוסף(אם יש לו בכלל יציאת מוניטור..)ובמקום שערוצי האודיו והמידי ירוצו ביחד מול העיניים ויהיו חלק מפרוייקט אחד,שמנוהל ע"י תוכנה אחת,זה מסרבל את העבודה.
וסוגיית המחיר.לדוגמא רולנד VS 2480 עולה באיזור ה25000 שקל.במחיר הזה אתה יכול לקנות פי-סי רוצח עם DIGI002 ועוד ישאר עודף למיקרופון.
היתרון היחיד,כמו שאני רואה את זה,הוא למי שמקליט כלים בלבד(ללא מידי)ורוצה אווירה "אולפנית" יותר,או איך שתקרא לזה.
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: שלישי 21 ינו',03 03:55   
לי יצא לעבוד עם מכשיר רולנד VS1640. לדעתי אין למכשירים האלו הרבה יתרונות על פני מערכת מבוססת מחשב, ואם כבר אז היתרון הוא בניידות.
המכשירים האלו טובים גם לאנשים ש"מפחדים" ממחשבים וכאלו שחייבים לגעת במשהו בידיים. ש"יראה" קונסולה.
מבין כל אלה הניידות היא היתרון היחיד.
לא אוסיף על כך שמכשירים אלו מוגבלים מבחינת מערכת הפעלה, סינכרון למידי, מבחר אפקטים מוגבל ותלוי בהרחבות, ועריכה מוגבלת לרוב למסך קטן. ולרוב גודל הכונן מוגבל.
(אם כי ,עד כמה שאני יודע, למכשירים החדישים יותר, יש יציאה למסך מחשב, ולעיתים ישנן תוכנות שליטה ועריכה)
לרוב גם המכשירים משתמשים בכל מיני אלגוריתמי דחיסה לפורמט שלהם, מה שלא משפר את איכות הסאונד.
לגבי מערכת על מחשב, היתרונות הם שהמערכת פתוחה יותר, ניתן לשנות מאפיינים רבים, להוסיף ולהסיר, אתה לא מוגבל בתוכנה, ישנן כמה תוכנות, שלפחות אם אחת מהן תסתדר, ומבחר עצום של אפקטים, והיום סינטים, בעידן ה-VSTI ישנם כל הרבה סינטים מצויינים שחלקם מחקים סינטים ידועים ואפילו עולים עליהם כמו הFM7 לעומת DX7, , הזטא+ שנותן תחרות יפה לוירוס וכאלה שמציגים גישה שונה לחלוטין, כמו ה-PLEX
לדעתי אם אתה לא "מפחד" ממחשבים (ויש מה לפחד. יש כאן חבר שהמחשב שלו עושה לו צרות שאללה יוסטור... #biggrin ) אז כדי לך ללכת על מחשב טוב עם כרטיס קול טוב ותוכנת סיקוונסר טובה (איזה מחשב?, איזה תוכנה? איזה כרטיס? הכל כאן בפורום, חינם) ואם אתה ממש מוכרח לגעת בידיים, תצטייד גם במקלדת שליטה עם נובים ותשתולל להנאתך.
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
  אוקסימורון  
הצטרף: 11 מאי 02
הודעות: 33
מיקום: מכל מקום...
הודעה פורסם: שלישי 21 ינו',03 13:09   
היי תודה על התשובות

בדברים האלו זה כמו עם בחורות, אתה פשוט נמשך ולא יודע למה..
אני לא רץ לקנות אחד בלי לחשוב, אני פשוט מתעניין
הולך נגד המייןסטרים מטבעי #thumbsup

astond,
היום יש מכשירים משוכללים הרבה יותר.
יש כאלו עם יציאה לעכבר ובטח שעם יציאה למסך מחשב.
וגם כאלו עם סיקוונסר מידי, כך שהפיצול מידי-אודיו הוא לא בלתי נמנע.

אני לא מפחד ממחשבים אבל יש לי בחילה מהם
_________________
I choose not to choose
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שלישי 21 ינו',03 14:11   
אם תגיע לכל אולפן תגלה 2 מצבים:
מערכת מחשב רצינית ו/או טייפ אנלוגי.

לאולפן הביתי יש משהו קוסם במכונות הללו אבל הן מאוד מוגבלות עידכונית.
נניח רכשת דגם ב2002 ויצא דגם ב2003 ויש לו פיצ'ר ממש מגניב שלך אין... בתוכנה זה לא קח (פשוט משלמים סכום עדכון מזערי ומקבלים תכונות חדשות).

הסיבה להקליט במכונות ודומה היא על-מנת "להסתבך" ולאתגר את עצמך.
מערכות עם מסך ועכבר הן בעצם כבר מחשב מוסווה. אז הם לא מגלים לך שהם תקעו שם פנטיום 100MHZ עם הרבה DSP אבל מאחורי הקלעים זה מחשב עם תוכנה/מערכת הפעלה ייעודית עדיין למעט מספר מערכות בשוק המקצועי שהן כאלה רוב המערכות מבוססות מחשב.
ואם אתה עובד על אלקטרוני ובמיוחד עם סינטים וירטואלים על אחת כמה וכמה... עדיף מחשב לתזמון מוצלח יותר ולסינכרון וכמובן נוחות העבודה.

מפריע לך הצליל הדיגיטלי? זה גם מכונות ההקלטה שדיברת לא יפתרו אבל תמיד ניתן להוסיף קונסולה חיצונית ולמקסס בחוץ (יש עוד הרבה הצעות זו דוגמא).

הדיון בנושא כבר נכתב בפורום. למעט ניידות בהשוואה לתקציב (כי בכל זאת LAPTOP וממש FIREWIRE היום נותנים ניידות ורמה הרבה יותר גבוהים) אין ייתרון ממשי למערכות הקלטה חיצוניות שכאלה.
גם החברות מודעות לזה ולכן הן מנסות למכור אותן ככלי נייד ש"משלים" מערכות מבוססות תוכנה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון