הצטרף: 12 מאי 20
הודעות: 21
פורסם: רביעי 13 מאי,20 11:31
1. אם כבלים לא מאוזנים סופחים רעשים, למה מייצרים אותם מתכלתחילה ולא מייצרים רק כבלים מאוזנים? משיקולי תקציב או אחרים? למה להשתמש בכלל בכבלים כאלו במקור?
2. נושא העכבות לא עד מובן לי עד הסוף.. אני מבין שהאאוטפוט של הגיטרה למשל הוא בעכבה גבוהה. האם עכבה גבוהה משמעותה סיגנל חלש יותר? או שעשיתי סלט ואין תלות בין העכבה לעצמת הסיגנל
3. DI בגיטרה חשמלית - מלבד התפקיד של סינון רעשים ומעבר לקו מאוזן, תפקידו להוריד את הסיגנל לרמה של ליין או להרים אותו לרמה הזו? אני חושב שגם פה הבלבול שלי נובע מחוסר הבנה של משמעות העכבה
יודע שביקשתי פה פרק שלם במבוא לסאונד בעצם ושמן הסתם יש פה הרבה בלבולי מושגים, מקווה שאצליח לקבל עזרה במידת האפשר במה שאפשר
תודה רבה
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
פורסם: רביעי 13 מאי,20 15:08
מוסיף על שאלה 2 לתשובה של ראובן
לצורך ההסבר אתה יכול לחשוב על עכבה כעל התנגדות.
הגיטרה מייצרת אות חשמלי (מתח, אם זה מושג שאתה מכיר. אם לא, לא נורא...), והמכשיר שאליו אתה מחבר את הגיטרה (מגבר, כרטיס קול, מיקסר וכו') "מודד" את האות החשמלי. אתה רוצה שהמדידה תהיה נאמנה למקור ולא תשנה את האות של הגיטרה.
אם תחבר את האות החשמלי שיוצא מהגיטרה למעגל עם התנגדות נמוכה, הגיטרה תזרים זרם במעגל וזה ישנה את האות של הגיטרה (חלק מהאנרגיה הולך להזרמת הזרם במעגל), במלים אחרות המעגל יעמיס (יהווה עומס חשמלי) את הגיטרה.
המצב הרצוי הוא הפוך - שהזרם שהגיטרה מצליחה להזרים הלאה יהיה אפסי, כדי שכל (או רוב) האנרגיה תישמר. לכן אתה רוצה מעגל עם התנגדות גבוהה בכניסה, במלים אחרות, עכבה גבוהה
2
אנלוגיות שיכולות לעזור:
1.כשמודדים מתח עם מד-מתח, הזרם דרכו צריך להיות אפס (או קטן מאוד) כדי שהוא לא יהיה חלק מהמעגל. לכן הוא צריך להיות בעל התנגדות גבוהה.
2. נניח שהיית מודד את תנועות המיתר על ידי חיבור של מחוג \ זרוע דקה איפשהו על המיתר, והמחוג הזה היה "מצייר" על דף את תנועות המיתר (כמו מכשיר א.ק.ג). אם תשים מחוג כבד, הוא יהווה עומס מכני שלא יתן למיתר לזוז בחופשיות. יותר הגיוני לשים מחוג כמה שיותר קל, כדי שלא ישפיע על תנועת המיתר (יותר נכון, ישפיע אבל כמה שפחות)
הצטרף: 12 מאי 20
הודעות: 21
פורסם: חמישי 14 מאי,20 14:00
תודה רבה על התשובות
האנלוגיות עזרו מאוד
הצטרף: 12 מאי 20
הודעות: 21
פורסם: חמישי 14 מאי,20 18:20
באותו עניין - איך קורה אם ככה שבכרטיס קול יש כניסה שמוגדרת ככניסת מיק וליין על אותה כניסה? (MIC/LINE)
איך יכול להיות שהכרטיס באותה הכניסה ערוך לקבל אותנו באות חלש כשל מיקרופון ובו בעת ערוך לקבל אותנו עם סיגנל ברמת ליין?
ואם הוא ערוך, מה שתמשתמע הוא שכלי שנכנס ברמת ליין עובר בדרך דרך פרה-אמפ בלי שיש לו צורך בכלל? נשמע כאילו הוא עובר תהליך מיותר ולא רצוי לנו
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 688
פורסם: חמישי 14 מאי,20 18:34
בד"כ יש כפתור בורר בין המצבים, דיגיטלי או אנלוגי. או ש ה XLR מקבל מיקרופון וה PL ליין או אינסטרומנט. לגבי עוד תהליך, לא בהכרח, גם כניסות ליין עוברות דרך סוג של מגבר (OP-AMP) בכניסות, פשוט ברמת הגבר והתנגדות שונה (לפעמים זה אפילו אותו OP-AMP)
רבים חושבים שאם נכנסים דרך פריאמפ זה פחות אידאלי לסינטיסייזרים וכלים אחרים ומחפשים כרטיסים או ממירים עם כניסות ליין בלבד במחשבה שהאות עובר מינימום רכיבים. בד"כ זה לא נכון או לא רלוונטי כלל ואפילו יש ייתרון קל בהגברה עם כפתור Gain הנותן שליטה מדויקת למקסימום תחום דינאמי בהמרה דיגיטלית.
הצטרף: 12 מאי 20
הודעות: 21
פורסם: חמישי 14 מאי,20 18:46
בSTEINBERG UR22 וב ROLAND OCTA CAPTURE אין בוררים
הכניסה מוגדרת כמתאימה למיק או ליין לבחירתנו או שפספסתי שם משהו
זה מה שלא ברור לי- איך קיימת כניסה שמיועדת לסיגנל חלש ולסיגנל חזק גם יחד
או שהתשובה נעוצה בעכבות ולא בעצמת האות? יכול להיות שהעכבות של שניהם (ליין וגם מיק) נמוכות ורק של גיטרות הן עכבות גבוהות שדורשות התמודדות אחרת בכניסה?