תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:22
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מה ההבדל בין לימיטר למקסימייזר?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  Sem  
הצטרף: 16 ינו' 18
הודעות: 6
מה ההבדל בין לימיטר למקסימייזר?
הודעה פורסם: שלישי 16 ינו',18 22:30   
אשמח אם מישהו יסביר בפשטות את ההבדל בין שני המכשירים?
הופמן
Act Compatible
הצטרף: 28 אוג' 08
הודעות: 610
הודעה פורסם: רביעי 17 ינו',18 01:51   
לימיטר מציב גבול או רף עליון לאות האודיו כך שלא יעבור מעל גבול זה ,ויזואלית אפשר לראות בכל תוכנה בסיסית את קובץ האודיו ולראות שאם הקובץ עבר לימיטר אז הוא ״מגוהץ״ בדיוק עד הגבול שנקבע בלימיטר,וכך גם זה נשמע,דחוס יותר.
מקסימייזר זאת מילה קצת חמקמקה יותר שיכולה להתפרש ליותר מכיוון אחד אבל במשמעותה ה״קלאסית״ הכוונה יותר להעצמת האות בעזרת פעולה של העשרת הרמוניות בעיקר של התחום הגבוה והתחום הנמוך (סאב/בס וגבוהים) ,תדרים נלווים שנצמדים לאות המקורי על ידי המקסימייזר ,מעין סינטיסייזר שעוקב אחרי פעולת האות המקורי ויוצר תדרים נוספים שיתלוו לו,ובכך נותן יותר נפח ״מעשיר״ לאות ,התוצאה קצת דומה לכפתור ה LOUDNESS במערכות סטריאו ביתיות למרות ששם הפעולה הרבה יותר פשוטה ונעשית על ידי אקולייזר בלבד.בכל מקרה לא תמיד מקסימייזר בא לטובת המוזיקה והרבה פעמים הדינמיקה נפגעת,בשביל זה מקשיבים ומחליטים,לעיתים זה מתאים על ערוץ בייס דראם בלבד ולא על כל המיקס ולפעמים לא מתאים בכלל,על מערכות שמע מסויימות יישמע ״מדהים״ ואחרות פשוט ״ייחנקו״
_________________
http://hofman.co.il
zoharr
תומך
הצטרף: 20 אפר' 05
הודעות: 542
מיקום: Tel-Aviv
הודעה פורסם: רביעי 17 ינו',18 12:17   
התשובה למעלה מעט מטעה. בוא נעשה סדר בדברים.

חברת BBE הוציאה בזמנו מכשיר שנקרא SONIC MAXIMIZER. מכשיר זה ודוגמתו מעשירים את האות ע"י הוספת הרמוניות וניהול דינמי שונה של חלקי האות (יעני מולטי בנד קומפרסור).
בקצרה, מכשירים אלו נקראים לעיתים MAXIMIZER.

אבל לרוב שמשווים MAXIMIZER ל LIMITER, הכוונה ל LOUDNESS MAXIMIZER, כלומר מביא למקסימום את עוצמת האות. אין קשר ל SONIC MAXMIZIER.

בין השניים האחרונים (MAXIMIZER ו LIMITER) ההבדל הוא ש MAXIMZIER בנוי להעלות את עוצמת הסיגנל אך לא מעבר לגבול מסויים.
LIMITER בנוי שהאות לא יעבור ערך מסויים.
ניתן לומר שהמכשירים דומים מאוד, רק ש MAXIMIZER מכיל בתוכו גם PRE GAIN, לפני ה LIMITER.
לפעמים גם מסדרים את הכפתורים אחרת (סליידר אחד במקום פרה-גיין ולימיט, נניח).

הבסיס הטכני זהה, אבל לחברות אודיו יש גם מחלקות מרקטינג שחייבות להמציא את הגלגל מחדש כל שנה ...
DrDataMiner
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: רביעי 17 ינו',18 12:57   
אולי שאלה טובה יותר לשאול היא :

מה אתה רוצה לעשות ? יש המון כלים שקיבלו מעמד כמעט מיתי ושביחס
לכלים של היום (ובטח לידע שיש) הם פשוט כמעט לא רלוונטים.

העצמת הקולניוּת (LOUDNESS MAXIMIZING) יכולה להתבצע בכל כך
הרבה דרכים... אבל צריך לדעת שזה מה שאתה מכוון אליו מלכתחילה.

ציטוט:
בכל מקרה לא תמיד מקסימייזר בא לטובת המוזיקה והרבה פעמים הדינמיקה נפגעת

בעיקר החלק האחרון של מה שאמרת.

קל מדי להחריב את האודיו איתם (עם "מעשירי סמיילי")
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  Sem  
הצטרף: 16 ינו' 18
הודעות: 6
הודעה פורסם: רביעי 17 ינו',18 19:13   
תודה רבה לכולם על התגובות...
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 594
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: רביעי 17 ינו',18 20:42   
איך שאני מסביר לתלמידים בהתחלה.. #biggrin

זה האיור הראשון: אודיו שהוקלט בעוצמה סבירה ללא קיטוע כלשהו
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

האיור השני: האודיו הוקלט חזק מדאי ויצר קיטוע
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

כדי למנוע את המתואר באיור השני אנו נשתמש בדחסן (קומפרסור) כלשהו


איור שלישי: אותו האודיו שהוקלט דרך קומפרסור או לימיטר (קומפרסור ביחס דחיסה גבוה)
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

אבל לחילופין כאשר גל האודיו שהוקלט חלש מדי ונושק לסף עוצמת המינימום

איור רביעי: גל חלש מדי
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

אנו נרצה מן הסתם להגביר אותו הרבה עד שהחלק החלש שלו יהפוך לדומיננטי
ובאותו הזמן יש סיכון שהחלק החזק שבו יעבור את הסף המקסימלי ויהפוך לעיוות

(כמו שבאיור שתיים) לכן נשתמש במקסימיזר שמגביר את האודיו וגם דוחס אותו כלימיטר

איור חמישי: מקסימייזינג - הגברה של הגל החלש מהאיור הקודם תוך כדי דחיסה מהסף העליון
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
--
מחר יש שוקו ולחמניות בכיתה..
  Sem  
הצטרף: 16 ינו' 18
הודעות: 6
הודעה פורסם: רביעי 17 ינו',18 23:34   
תודה רבה על ההסבר המפורט! כמה שניסיתי שלא להבין לא הצלחתי...
שאלה נוספת ומוזרה,( בבקשה אל תצחק עלי, אני מוכן לוותר על השוקו והלחמנייה במקום...)האם במקסימייזר הצליל ישמע דחוס גם מלמטה?
או במילים אחרות האם הגבר הוא ההפך מדחיסה או שמא יש כאן שני מישורים שונים.
הגבר - הנחתה, דחיסה -לא יודע איך לקרוא לזה...( השאלה שמתחבאת כאן היא למה בעצם קומפרסור "דוחס" ולא פשוט מנמיך את הווליום, או שזה בעצם אותו הדבר כנ"ל... ואם לא אשמח מאוד אם תסביר את ההבדל המדויק כפי יכולתך המופלאה... )
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 18 ינו',18 08:32   
כמה דברים,
ראשית. על אף האיורים יש דבר אחד שאולי קצת מבלבל אותך SEM וזה שגלים נעים מציר מרכזי מטה ומעלה.
נניח בין 1- ל 1. ככה ש"שקט" יהיה ב 0 באמצע ביניהם.
האיורים מפשטים ומציגים רק צד אחד (כיוון אחד) ומאידך ה"קטע של גל אודיו" נראה כמו סינוס מה שעלול קצת לבלבל.

דחיסה בסוף היום זה שינויים בעצמה. ממש כמו מישהו שיוריד ויעלה פיידר.
קומפרסור, לימיטר, מקסימייזר כולם "אחים".
משתמשים באותם עקרונות רק עם חוקיות שונה.

צבע - ההבדלים בין מכשירים (גם תוכנה / פלאגינים) נובעים בדיוק מהדברים הקטנים כמו איך "עוקבים" אחרי הסיגנל ומה עושים איתו, האם מבצעים עיוותים (ומוסיפים הרמוניה) וכדומה.

לאחרונה ה FabFilter Pro-L שנכנס למתחם הלימיטרים מציג לך המחשה גרפית ברורה של מה בעצם קורה. אתה תראה אודיו נמדד ואכן "גרף" של שינויי עצמה (כמו אוטומציה של ווליום).
גם הקומפרסור בלוג'יק מציע המחשה כזו ועוד רבים אחרים. (היא גם קצת יותר ברורה ביחס לאיורים ודומה בכך שהתחום הוא ממינימום למקסימום בהקשר של עצמה).



הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא[IMG]https://www.fabfilter.com/static/img/videos/fabfilter-pro-l-2-limiter-plug-in-tutorial.jpg?v=1512462362[/IMG]
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 594
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: חמישי 18 ינו',18 08:44   
Rock_Artist:
ציטוט:
ראשית. על אף האיורים יש דבר אחד שאולי קצת מבלבל אותך SEM וזה שגלים נעים מציר מרכזי מטה ומעלה.
נניח בין 1- ל 1. ככה ש"שקט" יהיה ב 0 באמצע ביניהם.
האיורים מפשטים ומציגים רק צד אחד (כיוון אחד) ומאידך ה"קטע של גל אודיו" נראה כמו סינוס מה שעלול קצת לבלבל.

כל מילה בסלע!
באמת שוקל לאייר את הנ"ל בתור חצי גל כדי שיהיה יותר קל להבנה חזותית, תודה!
--
ל SEM דחיסה היא בסופו של דבר הנמך האודיו (אם כי לזמן קצוב) אולם
הדחסן מבצע את הדחיסה באופן המותנה בהגעה לנקודת סף מסוימת ומשחרר מתחת לנקודה זו
ההיפך מדחיסה היא "ההרחבה" (שעושה האקספנדר) כלומר הגבר לזמן קצוב מותנה נקודת סף
קיים מגוון של מכשירים לדחיסה/הרחבה הפועלים בשיטות שונות מאוד האחד מהשני

הגבר והנמך רגיל של העוצמה (לזמן שאינו קצוב ומותנה סף) זהו דבר נוסף הנעשה בעזרת הפיידר

יש גם "שילוב" של שני המישורים הללו במכשיר אחד: פיידר אוטומטי (פעולת ריידינג)
מצד אחד זה פיידר הנמך-הגבר ומצד שני הוא פועל לפי סף גבוה ונמוך ועוצמת הכניסה
  Sem  
הצטרף: 16 ינו' 18
הודעות: 6
הודעה פורסם: חמישי 18 ינו',18 15:36   
תודה רבה לכולם על הזמן והעזרה!
אנסה לסכם את מה שהבנתי, ואם יש לי עדיין טעות כלשהי אשמח שתעמידו אותי עליה.
הגבר והנמך רגיל של אודיו - חל על כל האות כולו ולכן הצבע שלו לא משתנה אלא רק נהיה עם פחות או יותר עוצמה.
דחיסה לעומת זאת משאירה את כל האות באותה העוצמה, והיא מנמיכה רק את נקודות השיא של האות ורק לזמן קצוב. התוצאה היא אות באותה עצמה עם נקודת שיא מונמכת. כלומר עיוות מסוים של האות המקורי.
לימיטר: דוחס את נקודות השיא.
מקסימייזר: מגביר את האות כולו (כמו הגבר רגיל) ובמקביל דוחס את נקודות השיא.
אקספנדר: מגביר את נקודות השיא, ומנמיך את נקודות השפל.( שאר האות נשאר באותה עוצמה)
(אקולייזר: מגביר או מנמיך תדר מסוים לאורך כל עוצמות האות והזמן. - כמו הגבר והנמך רגיל אבל של תדר ספציפי -
מולטי בנד קומפרסור: מנמיך תדר מסוים רק בנקודת השיא ורק לזמן קצוב.)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון