תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 13:54
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת פודקאסט: כיצד נפתרים מהיס מטריד ברקע
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  montigo  
Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
הקלטת פודקאסט: כיצד נפתרים מהיס מטריד ברקע
הודעה פורסם: ראשון 22 מאי,16 09:34   
אשתי היקרה החליטה להרים פודקאסט! לצורך המיזם - רכשנו ציוד יד שניה בסיסי (החלטנו לא להשקיע הרבה כסף בעניין). בסה"כ הכל עובד - אבל כמות ההיס שיש בהקלטות נשמעת לי מוגזמת. אשמח אם תעזרו לי לרדת לשורש העניין.

שרשרת הקלטה:
* שלושה מיקרופונים SM58, SM58, BETA57A
* מיקסר Behringer UB1002 יד שניה
* כרטיס קול Sennheiser PC156 USB (זה כרטיס קול של Headset)
* לפטופ לנובו X10 עם ווינדווס 10 ותוכנת Audacity

הקלטה ראשונה (לינק להורדה)
כרטיס הקול *בלבד*, מבלי להיות מחובר למיקסר או לכבל כלשהו
1. האם כמות ההיס שנכנסת מכרטיס הקול היא סבירה?

הקלטה שניה (לינק להורדה)
זה כרטיס הקול כאשר הוא מחובר למיקסר. למיקסר מחוברים שלושה מיקרופונים, וכל שאר הערוצים\האפקטים על הווליום הנמוך ביותר.
ההקלטה מתחילה כאשר ה-MAIN MIX הוא על המינימום (מושתק), לאחר 7 שניות אני מעלה את ה-MAIN MIX למינוס 20 דציבל ועושה טסט להקלטה, ובסיום מוריד חזרה למינימום.
2. האם כמות ההיס שהמיקסר מוסיף להקלטה היא סבירה? בכלל, ולמיקסר מדגם זה?

3. מה לדעתכם מקור ההיס? וכיצד אפשר לפתור אותו?

מצ"ב תמונות של הסטאפ של המיקסר.

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
_________________
ליאור "מונטיגו"
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 22 מאי,16 09:44   
היי יקירי
לצערי לא ניתן להוריד את קבצי האודיו כי האנטי וירוס משתולל.
בקשר לשאלה, אני רואה שהמיקרופונים מחוברים לכניסת כלי נגינה, האם זה נכון? אם כך אתה מאבד רגישות הגברה ויוצר בעיות עכבה על המיקרופון בכניסה. נסה להיכנס לכניסת XLR.
לבדיקה, אל תחבר שום דבר למיקסר והאזן לרעש הרקע, לאחר מכן חבר את המיקרופונים והתאם רגישות כניסה לקריינות והאזן בהשוואה לרעשי הרקע, האם גברו?
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  montigo  
Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: ראשון 22 מאי,16 10:58   
היי ראובן #smile
תיקנתי את הלינקים להורדה, אמור לעבוד עכשיו.

המיקרופון השלישי מחובר לכניסת כלי נגינה, זו בוודאות.
2 המיקרופונים הראשונים מחוברים לכניסת PL אבל דומני שערוצים 1 ו-2 מיועדים למיקרופון, או שאני טועה?

---
1. ההקלטה הראשונה ממחישה איך כרטיס הקול נשמע מבלי שהמיקסר מחובר בכלל.
2. ההקלטה השניה היא כשמיקסר מחובר, וניתן לשמוע כיצד רעשי הרקע גוברים כאשר אני מגביר את היציאה של המיקסר מהמינימום ל-20dB-.
ז"א לשאלתך - יש כמות מסויימת של רעש רקע גם כשהמיקסר "מושתק", ובנוסף רעש הרקע מתגבר כאשר המיקרופונים מחוברים ברגישות המתאימה.

מדדתי בתוכנה וגיליתי שיש:
מינוס 70 דציבל של רעש רקע כאשר כרטיס הקול מחובר בלבד, מבלי המיקסר
מינוס 67 דציבל של רעש רקע כאשר כרטיס הקול מחובר עם המיקסר, אבל הידית הראשית של המיקסר היא על מינימום אינסוף (המיקסר מושתק).
מינוס 63 דציבל של רעש רקע כאשר אני מעלה את הלבל של *אחד* המיקרופונים ללבל מתאים לקריינות (לא משנה מי מהכניסות, כולם בערך זהים)
מינוס 60 דציבל של רעש רקע כאשר אני מעלה את הלבל של *שלושת* המיקרופונים יחדיו ללבל מתאים לקריינות.

ניתן לשמוע את רעשי הרקע במדויק בהקלטות.
אני לא יודע אם זה רעש רקע סביר או מוגזם לסוג הציוד הזה.
_________________
ליאור "מונטיגו"
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 22 מאי,16 13:46   
לגבי הכניסות, מומלץ תמיד לחבר ל-XLR, מה שמבטיח חיבור מאוזן הדוחק רעשים ומאפשר פחות צורך בהגברת רגישות הכניסה (שזה השלב הראשון בו רעש נכנס).

אם קיים רעש רקע כאשר המיקסר מושתק, יש לבדוק אם הרעש יורד כאשר הוא גם מנותק פיזית מכרטיס הקול (אלא אם כן כך הייתה הבדיקה), כי אפשר שיש שם רעש המהום שנוסף (קשה לי לשמוע את הדוגמאות בסמארטפון כרגע).
אם כך היה, והרעש מחיבור המיקסר נובע רק כאשר מגבירים את היציאה שלו, בדוק באותו מצב רק כשכל הערוצים סגורים להנחתה מלאה.
לאחר מכן חבר מיקרופון אחד וכוון רגישות קליטה עד שתגיע לנקודת שיא בעת קריינות (peak, אם קיים חיווי) ואז הורד מעט את הרגישות.
כמו כן בדוק את עוצמת השמע במוניטור, אפשר שהיא מוגברת מדי יחסית לעוצמת הכרטיס (ווליום שמיעה נפוץ יהיה על 3/4 הנתיב המלא של כפתור הווליום) - כל זאת ללא איקיו וכאשר הווליום של הערוץ במיצוב "0". כעת הבא את הסליידר של היציאה לאיזור "0", והעוצמה בחיווי הראשי אמורה להיות בסביבות הלד הצהוב +-.
זה מצב חיבור וכיול ראשוני, כאשר כרטיס הקול אמור להעביר את זה as is.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  montigo  
Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: ראשון 29 מאי,16 17:05   
תודה ראובן!
לגבי הכניסות - ננסה להחליף לכבלי XLR ולראות אם יש השפעה חיובית.

ציטוט:
אם קיים רעש רקע כאשר המיקסר מושתק, יש לבדוק אם הרעש יורד כאשר הוא גם מנותק פיזית מכרטיס הקול (אלא אם כן כך הייתה הבדיקה), כי אפשר שיש שם רעש המהום שנוסף (קשה לי לשמוע את הדוגמאות בסמארטפון כרגע).

כאשר המיקסר מנותק מכרטיס הקול - מינוס 70 דציבל. ניתן לשמוע בהקלטה 1.
כאשר המיקסר מחובר לכרטיס הקול ומונחת לגמרי - מינוס 67 דציבל, ז"א מתווסף מעט רעש בעצם העובדה שהמיקסר מחובר. ניתן לשמוע בשניות הראשונות של הקלטה 2.

ציטוט:
אם כך היה, והרעש מחיבור המיקסר נובע רק כאשר מגבירים את היציאה שלו, בדוק באותו מצב רק כשכל הערוצים סגורים להנחתה מלאה.

כאשר היציאה של המיקסר היא בהנחתה המלאה, או כאשר כל הכניסות סגורות להנחתה מלאה - הרעש הוא מינוס 67 דציבל.
כאשר מגבירים את היציאה של המיקסר, הרעש גדל למינוס 63 דציבל (ערוץ אחד מורם) או מינוס 60 דציבל (3 ערוצים מורמים).

ציטוט:
כמו כן בדוק את עוצמת השמע במוניטור, אפשר שהיא מוגברת מדי יחסית לעוצמת הכרטיס (ווליום שמיעה נפוץ יהיה על 3/4 הנתיב המלא של כפתור הווליום) - כל זאת ללא איקיו וכאשר הווליום של הערוץ במיצוב "0".

לא כ"כ רלוונטי כרגע - כי הציוד לא מחובר כרגע למוניטור. המיקסר נכנס ישירות לאינפוט של כרטיס הקול, ואת הרעש אני שומע באוזניות אח"כ (וגם רואה ב-UV METER של התוכנה).

ציטוט:

כל זאת ללא איקיו וכאשר הווליום של הערוץ במיצוב "0". כעת הבא את הסליידר של היציאה לאיזור "0", והעוצמה בחיווי הראשי אמורה להיות בסביבות הלד הצהוב +-.

זה נשמע חשוב, אבל קצת איבדתי אותך פה.
1. הסתכל רגע על התמונה של המיקסר, מה הכיול הנכון לכניסת המיקרופון?
קודם לקבע את ה-GAIN ואז לשחק עם ה-LEVEL, או קודם לקבע את ה-LEVEL ואז לשחק עם ה-GAIN? את מי מהם צריך לקבוע על 0?
2. לאחר מכן, אני מבין שאני צריך לכוון את ה-MAIN OUT ל-0, והעוצמה בחיווי הראשי אמורה להגיע ללד הצהוב.
אני קצת מבולבל, מצד אחד כתוב על האור הצהוב 0, אז זה לא אומר שהוא מגיע לקליפינג ביציאה?
_________________
ליאור "מונטיגו"
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 29 מאי,16 18:12   
ראשית לקבוע את הגיין של כניסת המיקרופון. זה הבסיס לכל כיול. נורית השיא שליד ה-level שלו בתחתית הערוץ היא זו שהתכוונתי אליה בכיול הכניסה - עד שהיא נדלקת בעת קריינות סבירה עם קצת שיאים קלים בדיבור ואז להוריד ממש טיפה. אם מדי פעם היא תידלק אז לא נוראה.
מכאן כפתור ה-level על 0 בערוץ, וכנ"ל במסטר - כעת זו נקודת עוצמה נומינלית ללא הגברה מיותרת של כל הנתיב מהמיקרופון עד ליציאת המיקסר.

אם לאחר כיול הנתיב כנ"ל חסרה לך עוצמה בכרטיס הקול, בדוק את כיול העוצמה בכניסה שלו, או הגבר את כפתור ה-level בערוץ, או הגבר בתוכנת ההקלטה. בכל מקרה, במצב כזה ללא הגברה מיותרת, הרעש שתשמע היה זה של החומרה עצמה, תלוי באיכות שלה. לפחות נוודא כך שרעשים לא מגיעים משימוש לא נכון.
יש להבדיל ברעשים בין היס (רחש גבוה, לרוב רעש עבודה) לבין המהום (רעש בתדרים נמוכים, לרוב מספקי כוח, שנאים והשראה מגנטית). שים לב שבדוגמת סאונד אחת יש רק רעש ואילו בשניה נוסף רעש חשמל (האאם) נמוך, שמרמז או על הגברה מיותרת או מתח רשת נמוך מדי לספק הכוח של ההתקן (/ספק כוח לא מקורי) או השראה מספק כוח סמוך על הכבלים בשימוש.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון