תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 10:25
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מיקרופון לדיבור (Voiceover)
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  אסף  
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
מיקרופון לדיבור (Voiceover)
הודעה פורסם: שבת 03 אוק',15 14:29   
שלום לכולם,

אני מעוניין להקליט קטע דיבור לצורך וידאו שאני מכין, ולצורך כך הקלטתי את עצמי אומר את אותו המשפט באמצעות שלושה מיקרופונים שברשותי, ללא כל עיבוד. להלן הקטעים:

מיקרופון 1

מיקרופון 2

מיקרופון 3

כולם הוקלטו באותו המרחק מהמיקרופון (כ-20 ס"מ) בחדר שאינו מטופל אקוסטית עם פחות או יותר אותו הגיין בכרטיס הקול (Scarlett 18i8). יש לי כמה השגות ותיסכולים שאני רוצה לשאול בעצת הפורום לגביהם, אבל לפני כן הייתי רוצה לשמוע את הדירוג שלכם - איזו הקלטה נשמעת לכם הכי טובה? הכי פחות טובה?

בתודה,
אסף
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שבת 03 אוק',15 22:41   
החדר מעורב שם בצורה זוועתית. זה הדרוג שלי אולי זה ישתנה בחדר אחר


מיק 1: ללא נמוכים והרבה פרזנס. המובנות עוברת, אבל זה לא נעים
מיק 2: יכול להיות שבחדר אחר הייתי מעדיף אותו, כאן (במיוחד באוזניות) הוא נשמע לי מאוד ממוסך (במיוחד בנמוכים, איפה שכל המשקל שלו), מצד שני יש לו הכי פחות אותיות שורקות
מיק3: המועדף עלי בתנאים האלה, קצת יותר פרזנס מ2, אבל לא צווחני כמו 1. יש קצת הגזמה עם הגבוהים אבל נראה לי שקצת איקיו ישתלט על זה
yraziel
Act Compatible
הצטרף: 08 יול' 01
הודעות: 909
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: ראשון 04 אוק',15 07:29   
אז ככה.
אני עומד להתייחס לזה לפי מה שמתאים לVO ולא לפי "סאונד טוב כללי".

המיק שלטעמי הכי מתאים לעבודת VO הוא הראשון.
כמה שיותר פרזנס בעבודה הזו, יותר טוב.

אגב, בלי לפגוע, למה לא לקחת דובר אנגלית-שפת-אם מפייבר בגרוש וחצי?
_________________
ישי רזיאל ג'ינגלים ומוסיקה לפרסום
  אסף  
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: ראשון 04 אוק',15 09:26   
תודה על התגובות.

המיקרופונים הם (לפי הסדר) SM58 (מיק 1), RODE NTG3 (מיק 2) ו-RODE NT1000 (מיק 3).

לגבי המבטא, אין בעיה איתו, ויותר חשוב שהדברים שאומר יבואו ממני משום שהם קשורים לנושאים בהם אני מתעסק והנוכחות שלי בסרטון חשובה הרבה יותר.

השאלות שלי הן כאלה:
1. קודם כל אני מאד הופתעתי שה-NTG3 שאמור להיות מיקרופון Broadcasting ודיבור קלאסי נותן סאונד עמום כל כך. באופן קצת מדאיג, כשאני משווה אותו להקלטות בחללים לא מטופלים אחרים, אני דווקא שומע תוצאות אחרות; כמו בוידאו הבא:

לינק לוידאו ביוטיוב

האם יכול להיות שאני עושה משהו מאד לא בסדר? או שהמיקרופון הספציפי שברשותי בעייתי? או שאולי אני מפספס משהו בסיסי בהקלטה?

2. אני גם מודאג שהנטייה הטבעית שלי ושל רבים אחרים ל-Presence ולתדרים הגבוהים שה-SM58 מבליט היא קצת מלאכותית ואולי מעייפת למאזין. האם יש איזשהן תובנות כאן? יגאל, אתה בטוח שהתדרים הגבוהים הקצת צורמים ("צווחניים") מסתדרים כאן? הסאונד שרציתי לחתור אליו הוא סאונד "טבעי", בדומה למה ששומעים בסרטון הבא כשהבחור מדבר ב-1:25 בערך:

לינק לוידאו ביוטיוב
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
yraziel
Act Compatible
הצטרף: 08 יול' 01
הודעות: 909
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: ראשון 04 אוק',15 10:32   
ציטוט:
כל אני מאד הופתעתי שה-NTG3 שאמור להיות מיקרופון Broadcasting ודיבור קלאסי

אתה טועה בגדול. הוא אמור להיות מיקרופון להקלטת דיאלוגים לוידאו (כמו ה 416 הותיק).
אכן, הוא ממש לא אמור להשמע כל כך אפל. מוזר.
אולי המייקינג שלך לא נכון?

בעיני, זה הכל עניין של פרוסס נכון.

העליתי סתם את את ההקלטות שלך על אחד הפריסטים איתם אני משתמש למטרות שידור.
https://www.dropbox.com/s/5k6emhkztvuvt4i/micssss.mp3?dl=0

שים לב כמה החדר פתאום יוצא החוצה.
אני מציע לך להקליט קודם כל במקום הרבה יותר יבש כמו ארון מעילים לדוגמא.

במחשבה שניה, ללא ספק ה NT1000 נשמע הכי טוב. עכשיו זה רק עניין של מיקום....
_________________
ישי רזיאל ג'ינגלים ומוסיקה לפרסום
  אסף  
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: ראשון 04 אוק',15 10:45   
תודה רבה יגאל!

אני גם נוטה לכיוון ה-NT1000. אני אעשה כמה ניסיונות בסביבות קצת יותר יבשות.

לגבי ה-NTG3, הסאונד הכהה באמת לא מסתדר לי עם הדיאלוגים שראיתי בהרבה סרטונים אחרים שהוקלטו באמצעות NTG3 ונשמעים מעולה (בתנאים פחות או יותר שקולים לשלי). מה לדעתך שגוי במייקינג שלי? סה"כ ה-NTG יושב בתוך shockmount שמחובר לסטנד מיקרופון שולחני. אין עליו wind filter או פופ פילטר, ואני מדבר ישירות אליו ממרחק של בערך 20 ס"מ. עד כמה כבר אפשר לשנות\לשפר משהו? אשמח לשמוע הצעות אם יש.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
yraziel
Act Compatible
הצטרף: 08 יול' 01
הודעות: 909
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: ראשון 04 אוק',15 10:47   
קודם כל זה ישי רזיאל (בקיצור YRAZIEL) #biggrin

דבר שני, תעלה תמונה שלך מקריין. 20 ס"מ נשמע לי קצת הרבה. גם לשוטגאן.
יש לי נסיון די רחב בתחום (20 שנה) אז אשמח להכווין אותך לתוצאה טובה.

לדעתי הבעיה אצלך מתחילה קודם כל בחדר עצמו... וכמו שאמרתי אתה חייב למצוא מיקום טוב יותר להקלטה.
_________________
ישי רזיאל ג'ינגלים ומוסיקה לפרסום
  אסף  
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: ראשון 04 אוק',15 10:53   
מתנצל ישי. ועוד אחרי כל כך הרבה שנים באותו הפורום ... #smile

אני אנסה להקליט מחדש ולהעלות את ההקלטות\תמונות. תודה.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
yraziel
Act Compatible
הצטרף: 08 יול' 01
הודעות: 909
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: ראשון 04 אוק',15 10:53   
בכיף.
מרחק ש לאגרוף מהמיקרופון יספיק, בהנחה שיש לך פופשילד
_________________
ישי רזיאל ג'ינגלים ומוסיקה לפרסום
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שני 05 אוק',15 08:46   
תעבור לסטנד רצפתי ולא שולחני, ותדאג שהמיקרופון עצמו לא נמצא מעל שטח מחזיר (כמו השולחן עצמו) בכזו סמיכות.
הייתי מנסה קודם כל פוזיציה עליונה, כמו שסביר להניח שהוא יוצב בה (עם בום מן) ברוב ההפקות שישתמשו ממיק' כזה (וכמו בדמו שקישרת אליו)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון