הצטרף: 06 מאי 08
הודעות: 64
מיקום: באולפן
פורסם: רביעי 24 יונ',15 08:07
היי
אני אישית מקליט שירה באותו חדר בו אני ממקס ויוצר
ועובד עם קיובייס 8 וכרטיס RME כך שהייתי שמח לעצות לגבי סביבות דומות,
בזמן הקלטת שירה אני רוצה שהזמר ישמע את עצמו באוזניות הצורה הטובה ביותר
והכי קרוב לתוצאה הסופית
כיצד כדי לעשות זאת?איך אתם עושים זאת?
תודה
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
פורסם: רביעי 24 יונ',15 11:19
מכיוון שיש אינסוף ג'אנרים, טעמים, זמרים, ציוד ואפשרויות, אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו. יחד עם זאת, יש שני עקרונות חשובים שצריך לזכור:
1) מיקס אוזניות זה לא מיקס סופי. הוא נועד כדי להוציא ביצוע טוב מהמבצע/ת וזהו.
2) פוקוס וסולם עדיפויות! טרקים שלא לגמרי(!) הכרחיים לביצוע של הזמר - לסגור! אפקטים שימרחו את כל הסאונד - לסגור! נו, אתה מבין לאן אני הולך עם זה.
אישית, מה שאני אוהב לעשות, זה להקליט את השירה עם מינימום כלים באוזניים, לפעמים בצורה קיצונית. הרמוניה, אולי קצת קצב....זהו. למה? כי אני רוצה שהזמר/ת לא יישענו ויכייפו על הפלייבק, אלא יספרו סיפור. זמרים צריכים להוביל את השיר ולקחת עליו אחריות, ולכן פלייבק שגדול בכמה מידות על השירה שלהם יגרום להם להוריד אחריות וסתם להגרר בלי משמעות.
לפעמים מומלץ להסיט צד אחד של האוזניות אחורה כדי שהזמר ישמע גם את עצמו בטבעי. עוזר לצמצם זיופים.
מהאספקט הטכני בלבד, כדאי להשתמש באוזניות טובות, אטומות כמה שאפשר, ולא חריפות מדי, כי אחרת זה מעייף את האוזניים. כמובן להמנע מדיסטורשן, שזה אומר מגבר אוזניות נקי וטוב.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
הצטרף: 06 מאי 08
הודעות: 64
מיקום: באולפן
פורסם: רביעי 24 יונ',15 18:59
מבחינה טכנית,האם כדי לשם קומפרסורים על הinsert ואולי ריוורב ו/או דיליי?
הצטרף: 25 יול' 05
הודעות: 519
פורסם: רביעי 24 יונ',15 21:36
בדרך כלל מעט ריוורב עושה את העבודה. רק כדי לתת הרגשה של מרחב.
שירה "יבשה" חזקה באוזניות יכולה לתת תחושה קצת לא טבעית לזמר/ת.
_________________
Industry Standart
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 594
מיקום: מרכז
פורסם: חמישי 25 יונ',15 00:49
האוזניים הן איבר רגיש ופגיעה בהן מסכנת את המשך העבודה והעיסוק בתחום, הן לאמן והן לטכנאי...
לכן הצבת לימיטר הגנה (לא מקסימייזר) עם כיוון הסף לאזור השיאים, וזאת בדרך למגבר האוזניות
(או אפילו פלגאין לימיטר המוצב בדרך לשליחה או ליציאה הוירטואלית בתוכנה והמנותבת לאוזניות בלבד) תספק בד"כ הגנה טובה.
לחילופין אפשר פשוט לתת לאמן לכוון לעצמו את העוצמה לרמה שנוחה עבורו תוך כדי השמעת הקטע החזק ביותר ביצירה
מיקסטרים