הצטרף: 15 נוב' 02
הודעות: 122
מיקום: מרכז
פורסם: שישי 27 דצמ',02 03:55
שתי שאלות לי אליכם :
1. שמתי לב (אולי אני טועה) שברוב הטראקים שאני שומע (טראנס), ה- HiHats
נשמעים ממורכזים אבל גם טיפה למעלה , כלומר קצת מעל הכל.
למרכז אותם אני יכול ב Panning אבל איך אני נותן להם תחושה שהם יושבים גבוה ,
כאילו רוכבים על סוס...? ( או Kick במקרה הזה... )
האם בהפרדת תדרים ב EQ ? ואם כן , הכיצד ?
2. לפעמים יש סולו של סינטי או בכלל איזה FX שנשמע ממש רחוק ומרחף בעולם משלו.
האם כדי להגיע לזה צריך להשתמש בהורדת ווליום,Panning וחיתוך תדרים ב EQ
לאותו ערוץ \ תפקיד?
או שיש טכניקה יותר טובה (מן הסתם) ? :eyem:
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
פורסם: שישי 27 דצמ',02 09:27
"רחוק ומרחף" זה הגדרה טובה למישהו שלא מכיר טוב את השימוש בDELAY ובREVERB. הרי המטרה של ריוורב, היא לעשות אמולציה של חלל מסויים לפי פרמטרים שהאפקט מציב (תלוי באפקט/פלג עצמו), ובכך ל"הוציא" את הסאונד שהריוורב הושם עליו מן ה"יובש" שבו הוקלט שבו הוקלט הסאונד/ערוץ.
הדיליי מוסיף גם הוא לתחושת המרחב בגלל שהוא בעצם מחכה החזרים של צליל הפוגע במשטח כלשהו וחוזר (לכל דיליי יש פרמטרים נוספים, אבל העיקרון זהה..)
לגבי ההיי הט והבס...אני מציע שטובי האלקטרוני כאן ידברו בשם עצמם.
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: שישי 27 דצמ',02 19:22
רחוק ומרחף זאת דווקא הגדרה מצויינת לכל מי שמנסה להעביר תחושות מסוימות במיקס
הרי רוב האנשים ששומעים מוזיקה לא ממש מתעניינים בריוורב דילי וכו...
בעוד ע"י צידוד ניתן להשיג "פריסה" של הכלים מימין לשמאל , השגת תחושות של למעלה למטה היא יותר בעיתית, וגם עלולה להיתפס בצורה שונה אצל אנשים שונים
בהכללה גסה נהוג להניח שככל שהצליל נמוך, כך יתפס כאילו הוא בא מלמטה, וההפך
חפש בפורום שאלות על מיקס, כמו כן קיימת כתבה על כיצד להשיג עומק במיקס.