תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 19:06
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
זליגות שנצמדות לסאונד תופים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
זליגות שנצמדות לסאונד תופים
הודעה פורסם: רביעי 05 נוב',14 23:24   
שלום חברים,

הייתי שמח לקבל כמה טיפים בנושא מיקס תופים שיעזרו לי להבין איך להגיע לסאונד גדול ופאנצ'י,
ועם זאת ופה הקושי - טבעי.

העניין הוא שכשאני מנסה לייצר סאונד תופים גדול ופאנצ'י מהר מאוד מגיע אצלי השלב שהזליגות הופכות להיות חלק מהסאונד.
אני משתמש בגייטים ואקספנדרים על מיקרופונים קרובים, אבל כדי לשמור על המעטפת הטבעית של התוף אני מתפשר על זליגה ברמה מסויימת.
הזליגות מלכתחילה לא ברמה מטרידה, אבל כשאני מקמפרס הן עולות למעלה ומלכלכות את הסאונד הטבעי של התופים, במיוחד של הסנר.

בנוסף למיקרופונים קרובים אני עשוי לרצות להשתמש גם בקומפרסיה על האוברהד'ס, אולי קומפרסיה אלימה יותר על החדר לאפקט כוחני, קומפרסיה מקבילית על כל הסט... בקיצור אני מנסה ליצור כח ופאנצ' של סאונד רוק מודרני אבל מקבל עם זה גם סלט מצילות.

ואז מגיע המאבק של לנסות לנקות את המצילות שנדבקו למיקרופונים הקרובים מבלי להרוג אותם,
שזה די ללכת סביב הזנב וגם אם הצלחת אחרי שעות להגיע למשהו זה פשרה ואין לזה באמת
סאונד רשת בריא של סנר או נקישה נקייה ופאנצ'ית של בייס דראם, אלא תססססס מתסכל שנצמד להכל

מה אפשר לעשות כדי להמנע מזה ולשמור על טבעיות ונקיון גם כשרוצים לייצר את הסאונד הזה של הענק הירוק?

עריכה: אני מדבר בעיקר על שירי רוק עם היהאט ססטייני חצי פתוח שנמצא שם רוב הזמן, אבל לא רק.

תודה למי שיעזור :thumbsup:
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: חמישי 06 נוב',14 01:37   
לפני שאציע את הפתרון, אצביע על הבעיה: המתופף. ייתכן שהוא אדם נחמד ואולי מוסיקאי יצירתי. אבל הוא לא מנגן בבאלאנס נכון. וזה גם בסדר וגם לא בסדר. לא בסדר כי הנה אתה לא מצליח לייצר את הסאונד שאתה כל כך רוצה בגלל שהמצילות כל כך חזקות. בסדר, כי 95% מהמתופפים היום לא מנגנים בבאלאנס נכון. ואכן, זה גם לא קל, זה נגד האינסטינקט הבסיסי של מתופף, וגם מי אתה שתגיד למתופף איך לנגן #wink

אז ככה. החלפת הסאונדים או חיזוק של התופים הקרובים בעזרת Trigger של סלייט ודומיו, Drumagog וכו'... לא כזה להיט כשזה מגיע לאופי הסאונד, אבל - כמו ש 95% מהמתופפים מנגנים ככה, 95% מהמיקסים כיום מכילים דרגה כזאת או אחרת של החלפת סאונדים.

עוד פתרון שראיתי, לא השתמשתי אבל נראה מבטיח, זה Drumatom , המתיימר להפחית באופן משמעותי את הזליגות ע"י אלגוריתם מתוחכם במיוחד.

שיהיה בהצלחה!
_________________
http://theshtikfactory.com/
  didain  
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 06 נוב',14 09:58   
shtik תודה על התשובה, אין ספק שהבאלאנס של המתופף הוא המון מהעניין.
ניסיתי בעבר להשתמש בדגימה של סנר ובייס דראם ולהחליף איתן את הקיק והסנר המקוריים ונתקלתי עם זה בכמה בעיות.
הראשונה והפחות מטרידה כי אפשר להסתדר איתה בסוף, זה לייצר סאונד של סט הומוגני וטבעי
עם הדגימות, שהן סאונד שלא הוקלט במיקרופונים של החדר ובאוברהד'ס.
הבעיה השניה והמתסכלת הרבה יותר מבחינתי, היא להעתיק את הדינאמיקה הטבעית כולל הגוסט נואוט'ס הרולים והמעברים הלפעמים סופר מהירים, באופן משכנע לערוץ הדגימה.
ההיט פוינט'ס (אני משתמש קיובייס) כמובן לבדו לא מספיק לזה ומאפשר לתפוס או רק את הסנרים של ה 2 וה 4 בתיבה (לדוגמא), או את כל הקטנות אבל גם את כל הזליגות.
אומנם לאחר שעות רבות של עבודה ידנית על כל מכה וסידור של הדינאמיקה התוצאה התקרבה למשהו טבעי יותר, אבל אלה היו שעות עריכה רבות ומסוייטות שאני לא יודע אם אני רוצה לחוות שוב.

אולי יש דרך נורמלית יותר לעשות את זה ואני לא מודע לה?
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 06 נוב',14 11:39   
הדרך היא להקליט ככה מראש.

יש איזה קונספט שאומר שאם תשאיר זליגות "תגדיל" את הסאונד שלך או שתקבל סאונד "טבעי של זליגות, כמו פעם"
קשקוש בעיני. יש לך 10 מיקרופונים וכל אחד שומע קצת מהכלי שהוא "לא שלו", אתה מקבל מסך של תערובות סאונד בתזמונים שונים ובסאונד שונה, איך שהכל מתחבר מקבלים סלט.
השיטה הזו עובדת כשמקליטים עם מינימום מיקרופונים סטייל Glyn Jones

אם אתה רוצה סאונד גדול ו"כולל", תקליט אותו ככה. מתחילים במיקרופון(ים) לחדר, וממשיכים משם לחזק איפה שצריך עוד פאנץ ופירוט עם מיקרופונים קרובים.
בצורה כזו לא צריך להסתמך על היט פוינטס, ואפשר לעוף על הגייטים (ואז גם לקמפרס מה שצריך, כמו שצריך) והסאונד הבסיסי תמיד נשאר "גדול" בגלל המיקרופונים של החדר.
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: חמישי 06 נוב',14 12:08   
שחר, מה שאתה אומר הוא נכון, כל עוד מדובר במקרה שהתופים מנוגנים בבאלאנס.

במצב שקיים כרגע - באוברהדס ובמיקרופוני חדר יש בעיקר מצילות. על כן אי אפשר להשתמש בהם כמיקרופונים עיקריים אלא רק כתמיכה למיקרופונים הקרובים.

נסה את drumatom שהצעתי, ראה את הדמויים ביוטיוב. עושה רושם שזה מאוד יעיל וכן משאיר את הניואנסים בנגינה.
_________________
http://theshtikfactory.com/
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 06 נוב',14 16:21   
לא יודע למה החלטת שהמתופף לא בבאלאנס? אולי זה הטכנאי שעשה עבודה רעה? אולי המיק' אוברהד מוקם קרוב מדי למצילה? אולי למיק' חדר שנבחר הייתה יותר מדי הדגשה בגבוהים שהפכו אותו ללא מחמיא למערכת כחתיכה אחת?
אם אין נקישה בביסדראם והוא טובע בזליגות של מצילות, זו עבודה של טכנאי #think

אבל כמובן שבלי דוגמת סאונד (יבש ומיקס) אין בכלל על מה לדון פה מעבר ל"תנסה ככה וככה".

סאונד "גדול" לא מתחיל בקלוז-מייקינג. הוא מתחיל בסאונד מערכת וחדר. כנ"ל אגב המיקס אוזניות.
נכון גם לגבי הקלטה, וגם לגבי מיקס. לפתוח 10 מיקרופונים במיקס ולנסות לייצר באלאנס טבעי? לא יקרה.
אם המתופף ניגן בצורה מסויימת, זה מה יש וזה הסאונד שהוא חושב שהוא (חושב שהוא) רוצה. אני שונא שמנגנים קראשים על רייד, אבל זו לא החלטה שלי.

החלפת סאונד הבייסדראם לא תיתן לו בהכרח סאונד גדול, היא תיתן לו סאונד אחר, אולי את הסאונד של הנקישה, אבל זה לא עושה אותו ל"גדול".


תנסה, מה איכפת לך?
פתח קודם מיקרופון חדר וקמפרס אותו עם קומפרסור שמחמיא לכזו עבודה, תקן קצת את הטונאליות שלו עם איקיו ומולטיבנד, ואז תתחיל לחזק עם מיקרופונים קרובים איפה שצריך.
לכלים שחסר להם אופי מסויים, רשת או נקישה, תן תוספת קטנה עם דגימה וסע לשלום.
וזה בלי לדבר על קומפרסיה מקבילית (סאונד של רוק אגרסיבי אמרת?).

עוד טריק שעוזר כשיש לך הבדלי דינמיקה (בנגינה) בין פארטים, הוא פשוט לחתוך את הערוץ ולתת טיפול אחר בכל חלק מהשיר. ככה יש לך ערוץ ל2-4 וערוץ לגוסטס. מכאן הדרך לסאונד שמתאים לכל מצב, החלפות ועריכות נעשה יותר קל.
גם את הקליק אפשר להחזיק ככה, עם הכפלה של הבייסדראם וטיפול שונה (עם דגש על דינמיקה וטרנזיאנטים, איקיו זה דיי ברור מאליו #wink )
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: שישי 07 נוב',14 00:06   
ציטוט:
לא יודע למה החלטת שהמתופף לא בבאלאנס? אולי זה הטכנאי שעשה עבודה רעה?


העובדות הנתונות מראות על זה: הרבה מצילות (ארשה לעצמי להניח שגם או בעיקר הייהאט) בערוץ הסנר כאשר מקמפרסים אותו, למשל.

אכן יש טכנאים שעושים עבודה רעה. לא חסרים. ונגיד וזה המקרה, בערוץ הסנר לא אמורות להיות מצילות חזקות. ואת זה אני מניח כי
ציטוט:
אולי המיק' אוברהד מוקם קרוב מדי למצילה?
כשהמיק' אוברהד ממוקם קרוב מדי למצילה, זה ב99.9% מהמקרים אומר שמיק' הסנר ממוקם קרוב (מדי) לסנר (טכנאי שעשה עבודה רעה אמרנו, בוא נלך עם ההיגיון הזה עד הסוף).

ציטוט:
סאונד "גדול" לא מתחיל בקלוז-מייקינג. הוא מתחיל בסאונד מערכת וחדר. כנ"ל אגב המיקס אוזניות.


נכון בהחלט, אבל שוב אתה מוציא את המתופף עצמו מהמשוואה.


ציטוט:
החלפת סאונד הבייסדראם לא תיתן לו בהכרח סאונד גדול, היא תיתן לו סאונד אחר, אולי את הסאונד של הנקישה, אבל זה לא עושה אותו ל"גדול".


החלפת סאונד הבייסדראם בדגימה עם סאונד "גדול", אולי יגרום לו להישמע אחר, לא קשור, לא טבעי, מעובד וכו', אבל זה יהיה גם "גדול".

ציטוט:
עוד טריק שעוזר כשיש לך הבדלי דינמיקה (בנגינה) בין פארטים, הוא פשוט לחתוך את הערוץ ולתת טיפול אחר בכל חלק מהשיר. ככה יש לך ערוץ ל2-4 וערוץ לגוסטס


גם טיפ טוב, וגם פיצול לשניים כשערוץ אחד ב strip silence והשני בעבודת פיידר או אוטומציה נפתח רק כשצריך אותו.
_________________
http://theshtikfactory.com/
noamusic
Expert
הצטרף: 23 פבר' 06
הודעות: 1011
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 07 נוב',14 21:23   
אני יכול לשתף מעט ממה שאני עושה #smile

אני בוחר סנר , מצילות , ומערכת.
בוחר מתופף שמתאים בדיוק למה שאני רוצה .
אני נפגש עם המתופף לקפה ,אנחנו שומעים יחד בכיף ומבינים.
ביום ההקלטה-
מקדיש זמן לשמוע אותו מנגן את השיר עם הפליבק בחדר ההקלטה כשאני עומד שם ושומע רק תופים.
מתופפים אוהבים הערות ענייניות ומכוונות .
זה לא חכמה לעבוד על קיק , סנר בום בום בום וללחוץ על האדום .
אני מתחיל בסטאפ סטריאופוני - room - OH וכשזה עובד לי אני משלב את שאר האלמנטים הקרובים.
כמו שכבר נאמר פה , ה״סאונד״ בעיקרו מגיע מהמתופף והנגינה .
כמובן ארסנל מיקרופונים ,פריאמפים שאני מכיר וכמובן חדר שמצלצל טוב.
לקמפרס זה כיף גם בהקלטה אבל רק בתנאי שאני לא מנסה להגיע למשהו שאני לא אמור להגיע .
_________________
http://noamakrabi.com/
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שבת 08 נוב',14 16:36   
מספר פתרונות שאני משתמש בהם:

קודם כל, גייט. אני לא כ״כ אוהב את אפקט הגייט אלא עושה את זה ידנית - חותך ממש בכל ערוץ, מכה מכה, ומשנה את האורך של האירוע לפי ההקשר המוסיקלי. למשל: סנייר הוא תוף יחסית קצר, אבל טומים הם ארוכים, וגם הם צריכים לקבל אורך ביחס למעבר המוסיקלי. אם אתה דוחף לאחד הערוצים תדרים גבוהים, צריך מאד להיזהר שהוא לא נכנס לתוך קראש.

זה קריטי בעיקר בערוצי טומים שללא גייט פשוט מבלגנים את הסאונד, אין שום דבר ׳טבעי׳ בסאונד שמתקבל במיקרופון קרוב על פלור שמשמיע תדרים נמוכים וארוכים בכל פעם שמתנגן בייס דראם, זו תופעה בלתי טבעית שנוצרת רק מהטכניקה של הקלוז מייקינג.

לגבי שימוש בטריגרים: הדרך לעשות זאת היא להוסיף את הטריגר לסאונד, לא להחליף אותו. כלומר, לבחור דגימה שתשמש להוספת משהו שחסר לסיגנל המקורי, כמו אטאק מאד פאנצ׳י, סאב לבייס דראם ובהירות לסנייר. להשאיר את הערוץ המקורי ולאט לאט למקסס איתו את הדגימה.

וכמובן, הקלטה טובה יותר עם יותר סיגנל ופחות זליגות עוזרת, ועדיין הפתרונות הנ״ל קבילים גם בסיטואציה כזו.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: ראשון 09 נוב',14 00:44   
נועם עצות יפות נתת, אבל האיש ביקש מה עושים שמחר השיר ביוטיוב והמתופף כבר בהקלטות לאלבום של מישהו אחר #redface

זרקתי כאן משהו בהודעה הראשונה שלצערי עוד לא יצא לי לנסות אבל אמור להיות לא פחות ממהפכני... מה אתם אומרים על drumatom?
_________________
http://theshtikfactory.com/
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון