S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שבת 14 יונ',14 18:06
אם נתעלם מבעית עיבוד/תזמור, לפני שאני מחליט אם לפלטר נמוכים (באמת, אני לרוב מפלטר) היא ״האם זה צריך להיות פה?״
אם התשובה היא לא, מעולה, מפלטרים עד שמגיעים למשהו שכן צריך להיות שם.
אם היא כן, מגיעים עם הפילטר עד לשם ועוצרים.
השאלה הבאה היא לגבי העוצמה של האזור הזה, האם הוא ביחס טוב לשאר הסאונד? וכאן כבר משתמש בפרמטרי או מדף.
נתונם שכדאי לשקול:
נתוני מנעד של הכלי
האם אני מקבל בטווחים האלה מידע משמעותי או ״אופי״/״גוון״?
כמה כלים הולכים לנגן יחד בתחום הזה?
כדאי גם לשים לב אם אתה מקבל עומס בטווח ספציפי יותר, משהו שיכול לנבוע למשל ממיתרים לא מאוזנים או רזוננס. לא פעם אפשר לשמוע כלים שממש יש להם התגברות או איזה ״ענן״ באזור מסויים או אפילו צליל בודד. הרבה אנשים ינסו לבצע חיתוכים גורפים בנקודות כאלה כי הן נותנות תחושה של מיסוך קשה ועומס, אבל הפתרון הטוב ביותר הוא למצוא האזור המדוייק, ואז גם חיתוך קטן יכול לעשות הרבה הבדל.
בסולו כמות ההתנגשויות אוטומטית קטנות, בנוסף על הקונספט של ״סולו״ שמצריך אותך לתת במה רחבה יותר לכלי. אין מניעה שבמצב הזה פשוט זורקים את ההקלטה לערוץ אחר עם סאונד מעט שונה
וכמובן ישנם כלים דינמיים שיודעים לטפל בתדר ספציפי וניתן להטריג אותם בסייד צ׳יין