תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:14
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שימוש בהיי פאס פילטר(HPF) במיקס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  RoY b  
הצטרף: 16 ינו' 13
הודעות: 73
שימוש בהיי פאס פילטר(HPF) במיקס
הודעה פורסם: רביעי 11 יונ',14 15:14   
אהלן אנשים טובים #smile

הייתי שמח לנהל כאן דיון על נושא פילטרים ושימוש באיקיו בכלל, בכדי לייצר מיקוד ונקיון מבלי לאבד את המשקל או החום אם תרצו, באיזור התחתון של המוזיקה שלנו.

כשאני מתעסק עם איזור הלו מיד ומטה אני מוצא את עצמי כמעט תמיד חושב אחד מהשניים -
1.או לא ניקיתי מספיק
2.או ניקיתי יותר מידי

בעברי נהגתי להתחפש למנתח כירורגי ונהגתי לנקות כל תדר שרק העז לעשות עלי את הרושם שבא לו להתנגש עם תדר אחר, קובע HPF גבוה מידי לכלים כדי "לפנות מקום לקיק ולבס ולהסיר בוץ" רק כדי לגלות בסוף שהתוצאה לא מוזיקלית בעליל, אוסף של ערוצים שנשמעים לא טוב, שהיו נשמעים פי 100 יותר טוב לפני שנגעתי בהם.

מאז התאפסתי על עצמי קצת, נעשיתי מתון יותר עם האיקיו, והבנתי שלפעמים פעולות בטווח של +/- 2db זה כל מה שצריך,נעשיתי שקול יותר בענייני HPF, ובעיקר- עברתי לעבוד רוב הזמן במונו בכדי לזהות התנגשויות שבאמת דורשות טיפול. (וגם בעיות במופע פאזה אם קיימות)

ועדיין, אני נתקל בקשיים ליצור מיקס שהוא לא אחד מהשניים -
מרגיש לי עמוס ובוצי במידה מסויימת בלו-מיד ומטה,
או חסר הומוגניות מוסיקאלית וחום/משקל/גוף... עקב "ניקוי יתר".

אז תוך תשומת דגש על האיזור הידוע כבעייתי של 200-500HZ, אבל גם נמוך מזה, הייתי שמח לשמוע קצת על שיטות עבודה וגישה של מי מכם שחושב שיש לו מה לומר בנושא.

אז איך אתם גורמים או מנסים לגרום למיקסים שלכם להשמע מאוזנים שם למטה?
*האם תבחרו אלמנט לו-מיד אחד בלבד,תמליכו אותו, ואת השאר תפלטרו?
*מה הגישה שלכם להי פאס פילטר למשל על גיטרות אקוסטיות או פסנתרים כשהם מנגנים תפקידי קצב ואמורים להשתלב בטבעיות?
האם תעדיפו למקם אותו נמוך יחסית עד כדי התחכחות של התפקיד באלמנטים המאוד נמוכים במיקס כדי לשמור על סאונד טבעי ולהשתמש בבנד נוסף כדי לטפל בהתנגשויות לו-מיד אם יש צורך, או שתעדיפו למקם אותו גבוה יותר (נאמר 300hz) כדי "לפתור שתי בעיות במכה"- לפנות מקום לאינפורמציה הנמוכה ועל הדרך לגוף של הסנר לדוגמא?
*עד כמה אתם מרזים את תפקידי הסולו כדי לשפר הפרדות, ועדיין לשמור על הגוף של הכלי?
*איך אתם ניגשים למיקסים עמוסים שכוללים לפעמים עשרות אלמנטים שמתנגשים?
וכו' וכו'...

כל שיתוף מבורך #sorry

נב.

בואו נוציא כרגע מהמשוואה ענייני עיבוד לקוי /בעיות כאלה ואחרות בשלב הקלטה, ושאר תחלואים שיכולים להעצים את התופעה.
בילד אפ של תדרים נמוכים ובעיקר של תדרי אמצע נמוכים היא תופעה טבעית שקורית ברגע שמוסיפים ערוצים על ערוצים מהסיבה שהאנרגיה העיקרית של רובם המכריע של כלי הנגינה נמצאת שם.
כמו כן ברור שכל הקלטה לגופה, כל מיקס לגופו, לכל אחד טעם משלו, וכו'
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: רביעי 11 יונ',14 16:05   
שמע אין מה לעשות, יהיו התנגשויות בין כלים
אפשר להפריד אותם (או לסכם אותם בצורה יותר נעימה) בכמה דרכים:
מישור התדר (EQ), מישור הזמן (phase shift / delay)
ומישור תמונת הסטראו

לפני, הרבה לפני איקיו, תחשוב על התזמון של התפקידים.
הרי אתה נותן קיק, ובס, ושניהם מזיזים את הממברנה.
אם תאפשר לה קצת יותר מרווח בין תפקיד לתפקיד,
אתה תגלה שהמיקס שלך יותר פאנצ'י ופחות נמרח.
כנ"ל בגבוהים. מצילות ופסנתרים וגיטרות מצלצלים להם אחלה כשלעצמם.
נסה להזיז (תוך כדי האזנה למיקס) את אחד התפקידים כמה מילשניות קדימה או אחורה.
התוצאה לא תשפיע על המאזין מבחינה אומנותית, אבל כן תשפיע
על איך הטוויטר צריך לשקף את כל זה בלי להכנס לעומס יתר.
אם יש לך פלאגין שיודע לטפל בפאזה של אות האודיו, בכלל תוכל להגיע לעוד יותר דיוק.

לגבי תדרים, דווקא אני עושה את הדבר הבא

1. ברוב המקרים משתמש ב shelve או ב notch, אבל לא בפילטר.
כן מאפשר לתדרים להתקיים, רק לא בעוצמות הטבעיות שלהם.
כלומר תניח לגיטרות ולפסנתרים להתקיים גם באיזור ה 500 הרץ
כי המיקרופון קלט את הגוף של הגיטרה - בלעדיו תקבל משהו לא אמין.
ואם יש באמת אחד סורר, אל תתבייש להיות רופא מנתח.

2. במקרים קיצוניים בהם אני כן שם HPF, זה על הקיק והבס שנשלחים לאותו
ערוץ BUS ומשם אני חותך 40 הרץ צפונה.
זה מאוורר את האיזור הנמוך.
או שוב, אם יש פסנתר ואתה שומע דפיקות עמומות מהפדלים - תחתוך.

מקווה שעזרתי במעט #smile
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
avig70
הצטרף: 13 דצמ' 11
הודעות: 60
מיקום: י-ם
הודעה פורסם: שבת 14 יונ',14 15:27   
טעות
_________________
מנהל פורום הגברה של
Crown Audio
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שבת 14 יונ',14 18:06   
אם נתעלם מבעית עיבוד/תזמור, לפני שאני מחליט אם לפלטר נמוכים (באמת, אני לרוב מפלטר) היא ״האם זה צריך להיות פה?״
אם התשובה היא לא, מעולה, מפלטרים עד שמגיעים למשהו שכן צריך להיות שם.
אם היא כן, מגיעים עם הפילטר עד לשם ועוצרים.
השאלה הבאה היא לגבי העוצמה של האזור הזה, האם הוא ביחס טוב לשאר הסאונד? וכאן כבר משתמש בפרמטרי או מדף.

נתונם שכדאי לשקול:

נתוני מנעד של הכלי
האם אני מקבל בטווחים האלה מידע משמעותי או ״אופי״/״גוון״?
כמה כלים הולכים לנגן יחד בתחום הזה?

כדאי גם לשים לב אם אתה מקבל עומס בטווח ספציפי יותר, משהו שיכול לנבוע למשל ממיתרים לא מאוזנים או רזוננס. לא פעם אפשר לשמוע כלים שממש יש להם התגברות או איזה ״ענן״ באזור מסויים או אפילו צליל בודד. הרבה אנשים ינסו לבצע חיתוכים גורפים בנקודות כאלה כי הן נותנות תחושה של מיסוך קשה ועומס, אבל הפתרון הטוב ביותר הוא למצוא האזור המדוייק, ואז גם חיתוך קטן יכול לעשות הרבה הבדל.

בסולו כמות ההתנגשויות אוטומטית קטנות, בנוסף על הקונספט של ״סולו״ שמצריך אותך לתת במה רחבה יותר לכלי. אין מניעה שבמצב הזה פשוט זורקים את ההקלטה לערוץ אחר עם סאונד מעט שונה

וכמובן ישנם כלים דינמיים שיודעים לטפל בתדר ספציפי וניתן להטריג אותם בסייד צ׳יין
jam.sensation
Act Compatible
הצטרף: 23 מאי 10
הודעות: 271
מיקום: אשקלון
הודעה פורסם: ראשון 15 יונ',14 04:00   
טיפ קטן שלקחתי מסרטון של דייב פנסדו - באיזור החיתוך כדאי שיהיה בוסט..סוג של מסגרת שתוחמת את הכלי (גם בלואו פס..)
אולי טריויאלי, אולי לא..לי זה שינה המון #smile
_________________
אורן (ג'אם) ביטון
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 594
מיקום: מרכז
דינמיקה מיקס איקיו ושאר ירקות
הודעה פורסם: ראשון 15 יונ',14 12:18   
שלום, נכון קשה להקיף את הנושא ולענות בפרוטרוט לכל השאלות שהוזכרו

אולי כדאי להזכיר משהו חשוב שירענן את החשיבה בנושא:
התאוריה של הטכנאות גורסת כי לאיקיו ולדינמיקה יש קשר הדוק האחד לשני
למשל: הגבר או הנחת של איקיו הוא למעשה הגבר או הנחת של עוצמת השמע (אמנם רק בתדרים מסוימים), כנ"ל עיבוד דינמי הינו הגבר או הנחת של כלל התדרים (כלומר הסאונד כולו) כמובן שישנם אפקטים של דחיסה שמשנים את הסאונד אבל זה לא הנושא נניח שמדובר בהנמכה בעזרת פיידר אוטומטי דינמי או הגבר בעזרת אקספנדר...

בקיצור: יוצא שלמעשה גם איקיו וגם מעבדים דינמיים משפיעים הן על התדרים והן על ההגבר הנמך של הסיגנל

כעת צריך לדעת את הסודות של מתי להשתמש במה... נא לקרוא בזהירות.. #smile

למשל האם דחיסה וייצוב של קיק למשהו ברור שמיע ויציב כל הזמן ואז.. נוכל להנמיך אותו משמעותית והחשיבות של האקוליזר עליו תהיה זניחה! ובמיקס האות שלו ישמע בכל מקרה "מאחורי" הבס הדומיננטי יותר!
או שבזאנר שלנו הספציפי הבס עשוי להיות לא יציב כל כך ולכן אם ננמיך אותו הוא יהפוך ל"לא שמיע" לפעמים, ולכן בלית ברירה נשאיר אותו במקומו ו"ננמיך אותו" ע"י איקיו רק בתדרים שצריך! כך שישב עם הבס באותו הקשר מבלי לפגוע אחד בשני (צמצום חפיפת תדרים)
זאת מבלי קשר לעיבוד דינמי יצירתי על הבס להשגת סאונד יציב ע"פ הצורך.

כל זאת חשוב לנו משום שהקיק הוא הבסיס לקצב ולא הבס!

עד כאן בקצרה יותר מזה רק בפרטי
_________________
אם אין אני לי Rupert Neve לי..
_______________________
PC i7,German AD\DA & Soundcard w/ 32 i/o on adat digital, British 2 digital consoles linked- for 64ch on mix, & idol Mic Preamp
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון