מוזר שכלל לא הועלה דיון בנושא. מדי יום אני תופס מעצמי יותר מקצוען מהיום שקדם לו
הגעתי לשלב שצריך לנסות ולהוציא מהאולפן הביתי Rough מיקסים סבירים עד טובים וכיול עוצמת השמיעה לפי סטנדרטים נשמע כמו רעיון הגיוני מאוד.
מישהו התנסה עם סוג הכיול? ממליץ? הבא נדון קצת...
*מי משאיל לי ציוד מדידה? הסינים הזולים מאיביי לא מאפשרים C weighted והדיוק שלהם... לא מדוייק.
מרגיש לי קצת חבל להוציא 500 שקל למכשיר שאשתמש בו פעם בשנה. (צריך להזיז ולנקות אבק מתחת לסטנדים של המוניטורים פעם בשנה
) _________________ www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
כייל לפי האוזן.
עם הזמן תגלה שהתרגלת לעוצמה מסויימת בחדר. תשתדל לכייל את המגברים כך שהעוצמה הנכונה לעבודה לפי האוזן תהיה בנקודה ברורה של כפתור הווליום. אצלי בעוצמת עבודה כפתור הווליום בקונטרולר פתוח עד הסוף כלומר אין יותר חזק מזה. אם זה חלש לי מדי זה אומר שכל המיקס חלש ואם זה חזק אז המיקס חזק. לשמיעה של מוסיקה אחרי מאסטרינג אני מוריד את כפתור הווליום לנקודה אחרת שאני כבר רגיל אליה לפי העין. אם משהו מרגיש לא "נכון" מבחינת עוצמה לאורך השרשרת זה ישר מורגש אם מיקום כפתור הווליום לא תואם את העוצמות שהאוזן רגילה אליהן באותו חדר.
אני עובד ב k20 מהקלטה עד מיקס. עוזר גם לעבוד בעוצמות נכונות וקבועות גם בחדרים שלא מכירים כל כך טוב ומשחרר את העיניים מהמיטרים. _________________ http://theshtikfactory.com/
יהונתן, זה מה שכץ ציין במדריך שלו.
כלומר גם A weight שבמד עוצמה פשוט יעשה תעבודה? _________________ www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
במקום להשקיע כסף במד רעש בשביל פעם אחת.. נסה קודם לעשות זאת עם האוזן.
תופתע לדעת איזו יכולת יש לאוזן להרגיש ולהתכוונן על עוצמות.
אני בדיוק באמצע עבודה וצילמתי בשבילך שתי תמונות כדי להמחיש את האינטגרציה שבשיטה. כמובן זה נחמד לעשות את זה עם מדידות אבל אני לא עשיתי את זה עם מד רעש אלא לפי ההרגשה.
כך נראה הקונטרולר של המוניטורים:
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
שים לב שהווליום הראשי כרגע פתוח עד הסוף - כשהכפתורים העליונים (A,B,C( מונחתים בהתאם לעוצמה שבחדר, כל זוג והמגבר שלו, כך שהעוצמה הנתפשת שווה בכל זוג מוניטורים.
וזה מה שרואים במאסטר ברוב הזמן (איזור ה 0 RMS במצב K-20( בקטעים החלשים או החזקים זה פחות חזק ויותר חזק בהתאמה טווח של -+3/4dB:
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
העוצמה בחדר כרגע היא בווליום שמרגיש בריא אבל לא חזק מדי. זה בשלב מיקס סטטי בבאלאנס ראשוני בלי פרוסס על כלום. מפה המיקס מתחיל.
אני חושב שאני מבין אותך. אבל לא באמת הבנתי אותך ברמה הפרקטית. לפי מה אתה מכייל למעשה (מלבד מבט במיטר והסתמכות על מה שאתה שומע), עבודות מהג'אנר שמהווים בשבילך רפרנס?
אני מוצא את עצמי במהלך הכתיבה לעיתים ללא הדרום מה שמצריך להוריד עוצמות ולהגביר את עוצמת המוניטורים כדי לפצות. (האם פיציתי מספיק? או שהשתנתה עקומת השמיעה ואני סתם מוסיף באס או האם פיציתי יותר מדיי ואני עכשיו בעוצמה מוגזמת ומעייף את האוזניים?) הדבר נתפס לי לא נכון ולא מוסרי!
לכן קרץ לי הרעיון של סטנדרטיזציה. _________________ www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
אתה יכול לעשות את זה גם עם מוסיקה. ייבא שיר או טראק שאתה מכיר (עדיף לפני מאסטרינג אבל גם אחרי זה בסדר). עם מיטר K-20 אתה מכוון את העוצמה של הטראק שייבאת (פיידר או גיין על הקליפ עצמו) כך שבאופן כללי ה RMS שלו יהיה באיזור 0. עכשיו כוון את הווליום של המוניטורים כך שהשמיעה בחדר נוחה לך באוזן. לא חלש מדי כך שקשה לך להבחין בפרטים ולא חזק מדי כך שמי שיושב לידך יוכל להגיד לך משהו ותשמע אותו. שים לב שאתה מרגיש את הנוכחות של הנמוכים בחדר. הקשב בווליום הזה קצת זמן ושים לב שאתה לא מרגיש צורך להנמיך או להגביר. אם כן, תקן בתזוזות קטנות את הווליום בחדר. עד שזה מרגיש נוח. לא חזק מדי ולא חלש מדי.
זכור את העוצמה הזאת. אם יש לך כרטיס כגון RME שמראה לך מספר כחיווי לעוצמת יציאה - מה טוב. זכור אותו.
הישאר בווליום הזה והתחל לבנות את המיקס.
גם במצב יצירה או הקלטה, אתה שואף להקשיב תמיד בווליום הזה.
אם אתה פותח וי אס טי והוא פתאום מפציץ לך את החדר - הנמך אותו.
אם אתה מוסיף ערוץ משולש ואתה בקושי שומע אותו - הגבר אותו.
אתה תראה שעם הזמן אתה תתרגל לאיך הדברים נשמעים בחדר כשאתה בעוצמה הזאת.