תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:21
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  LOTEMSADE  
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
ניסיון לעשיית מאסטרינג לפסנתר + כלי נשיפה - ללא הצלחה
הודעה פורסם: שני 30 דצמ',13 13:32   
כאשר אני עושה מאסטרינג לשיר הכולל: גיטרה ושירה לעומת מאסטרינג לקטע
של פסנתר עם כלי נשיפה, אני נתקל בתופעה מוזרה:

לא משנה מה אני יעשה, תמיד הקטע של השירה עם גיטרה יהיה חזק משמעותית
לעומת מאסטר לפסנתר עם כלי נשיפה.

אני יודע שבסגנונות גא'ז, קלאסי אני לא אמור להגיע לעוצמה גבוהה במאסטרינג כמו שיר רוק, פופ...

אך נניח שאני כן רוצה להגיע לעוצמה של שיר פופ...האם זה ניתן?

אם יש לכם לינק לאלבום שכזה (פסנתר+כלי נשיפה) בסגנון סאונד "לפנים"
אשמח לקבל המלצה.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 30 דצמ',13 13:42   
תפרט, למה בדיוק אתה קורא "מסטרינג"...?
כי נראה לי שהדבר שאתה קורא לו מסטרינג זה לא ממש מסטרינג אלא תהליך שקוראים לו "אל-שלושינג"...
אני צודק?
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שני 30 דצמ',13 13:58   
יורם, הרגת אותי עכשיו.... "אל-שלושינג" #lol #lol #lol
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
  LOTEMSADE  
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
אז כך:
הודעה פורסם: שני 30 דצמ',13 14:00   
* ואני לא מדבר על L13 בלבד כתהליך מאסטרינג...

הכוונה היא, בסופו של תהליך:

נניח שעשית מיקס/מאסטרינג לאלבום מודרני בסאונד (סאונד חזק).
ובתוך האלבום הזה יש רצועה 1 של קטע הכולל פסנתר וכלי נשיפה.

אני לא מצליח להגיע לעוצמה של שאר הקטעים עם הקטע הנ"ל.

אני מנסה לחפש רפרנס לפסנתר עם כלי נשיפה בסאונד של מיקס/מאסטר רוק/פופ
אבל לא מצליח להשיג.
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שני 30 דצמ',13 16:51   
למה שלא תעשה מה שאינפקטד עושים :

תרים את הפיידר למעלה עד שהאודיו יישמע לך לא טוב.

וואלה, אני ינסה את זה בעצמי מחר.
אני בטוח שאני יצליח.
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 30 דצמ',13 21:24   
עכשיו ברצינות: השאלה שלך מאד תיאורטית. אני לא יכול להשיב עליה מבלי לשמוע את הקטעים תוך שאני מתמקד גם בסגנון, גם בהקלטת הכלים ועוד כמה עניינים.

אבל אין שום בעיה עקרונית או טכנית להרים ווליום ולדחוס מרחב דינמי של כל כלי.
ולכן אני לא כל כך מבין מה אתה לא מצליח לעשות.

וחשוב לי לציין פעם נוספת שלדחוס מרחב דינמי ולהרים את העצמה של הקטע כולו למקסימום האפשרי זה לא מאסטרינג.
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שני 30 דצמ',13 22:27   
ציטוט:
ינסה
יצליח.


השפה הזאת אפילו לא בצחוק
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שני 30 דצמ',13 23:01   
כן, זה עצוב.

וזה עצוב שככה גם הנוער למד להתבטא (לדוגמה : אחיין שלי שקיבל ממני כאפה וירטואלית
והוא משתדל להזהר מאז בתכתובות SMS ביננו, למרות שעדיין מתפלק לו פה ושם).

לא, זה לא עצוב. זה יותר מזה.
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
  LOTEMSADE  
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
טוב, אז כך:
הודעה פורסם: שני 30 דצמ',13 23:58   
הסגנון הוא כמו שמתואר בסרטון המצורף.
בסרטון הנ"ל מתואר קומפרסור עם הנחתה של 12DB על 2 הערוצים (פסנתר, סקספון).

* מסקנה כללית:
ככל שעוצמת הנגינה חזקה יותר, כך הסאונד הכללי קטן יותר.
ככל שמנגנים שקט, הסאונד הכללי רחב וגדול יותר בסאונד.

זה הסרטון המצורף

בעקרון,
נכון שבסגנון גא'ז, קלאסי ההתייחסות לסאונד הסופי שונה לחלוטין מאפשר אלבומי פופ, רוק או כל סגנון מוזיקה מודרני.

אבל, (כמו שרשמתי לפני כן) מה עושים כאשר יש לך אלבום שלם ופתאום ישנה רצועה אחת באלבום של פסנתר עם כלי נשיפה/שירה וזה אמור לצאת באותה עוצמה של שאר השירים?
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שלישי 31 דצמ',13 00:45   
לא
בסרטו מתועד טכנאי על שמקשיב.
עד שלא כתבת מה מונחת אפילו לא שמתי לב שיש לזה התייחסות.

מה זה משנה בכלל?

אתה שואל 2 שאלות שאין בינהן בכלל קשר.
הראשונה נוגעת לקומפרסיה על ערוץ סיכום מסוים.

השניה נוגעת למאסטרינג.

בפוסט הראשון ערבבת בין שתיהן ואני מרגיש שאתה עדין מערב שמחה בשמחה. משום שלמעשה, השאלה ששאלת באמת לא נוגעת לא לזה ולא לזה.

מי בכלל קבע שהדינמיקה של טראק מסוים צריכה להיות שוה לשאר הטראקים.
מי בכלל קבע שכל הטראקים האחרים צריכים להיות בעוצמתם הלכאורה גבוהה

ויותר מהכל:
מי בכלל קבע שהטראק הנידון צריך להיכנס לאלבום?

אלו שאלות ששואלים בתהליך של מאסטרינג לאלבום. אלו שאלות שדינן אמנות ולא מיטרים.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון