תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 01:16
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שני סאבים שונים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  moshenuri  
הצטרף: 20 ספט' 03
הודעות: 107
מיקום: ת"א
שני סאבים שונים
הודעה פורסם: חמישי 31 אוק',13 12:50   
שלום,

לפני כשנתיים רכשתי זוג מוגברים JBL PRX 635 וזה היה מעל ומעבר לסוג ההגברות שלי. כשרכשתי, הציעו לי סאב אחרון מהמלאי PRX 718S במחיר ממש מציאה והלכתי על זה. הסאב עושה עבודה טובה שצריך יותר לתת בראש. עכשיו, שנכנסו לי עבודות גדולות יותר, אני צריך סאב נוסף ואין להשיג את הדגם הזה (חיפשתי גם משומשים).
בקרוב הולך להגיע דגם חדש PRX 618S שנראה קצת שונה.
האם זה אפשרי לצרף סאב מאותה סדרה אבל דגם חדש יותר ולמצוא איזון בינהם או שאין מנוס מלמכור את הסאב ולרכוש שניים זהים? דבר שיגרום לי להוצאה כספית גבוהה כי אצטרך למכור את הסאב שלי במחיר אטרקטיבי למרות שאני מאוד מרוצה ממנו.

ויזואלית הסאבים די דומים ומקרה הכי נורא, אעבוד עם כיסויים עם רשת לגריל.

תודה מראש
משה
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 31 אוק',13 13:15   
לדעתי תוכל לעבוד עם שני סאבים שונים. כן שווה לבדוק טוב את הנתונים, לבדוק היפוך פאזה ביניהם וכו'. יכול להיות שתיאלץ גם לתת שליחה נפרדת לכל אחד כדי לפצות על הבדלים שתיתקל בהם בשטח, למשל אם סאב אחד "ייחנק" לפני השני.

נכון שזה לא "לפי הספר" אבל ברוב המכריע של האירועים יש ממילא פשרות כאלה ואחרות במיקום הסאבים שלעתים ישפיעו הרבה יותר מההבדל ביניהם. למכור ולהחליף תוכל גם אחר כך, אם תראה שבאמת יש לך בעיות.


זו דעתי בכל אופן.

***עריכה*** הסתכלתי שוב בנתונים של ה-prx618S שקישרת אליהם והוא נראה חלש משמעותית בנתון של ה-SPL וגם נתון ההספק נראה מפוקפק - לא רשום ממוצע או רגעי.

במצב כזה לא הייתי מתפשר והייתי מחליף את שני הסאבים. מה שהייתי עושה זה לגשת להרמן ולבקש הדגמה של הסאב החדש יחד עם הישן שלך כדי להשוות את ההתנהגות בפועל, ובכל מקרה רק אם נתוני הסאבים דומים.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
  moshenuri  
הצטרף: 20 ספט' 03
הודעות: 107
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: ראשון 03 נוב',13 13:47   
יובל, תודה על שהקדשת מזמנך לבדוק לי.

אני מחכה שהסאבים יגיעו לארץ. במקביל, אשמח אם מישהו שקורא כאן ויודע אם מישהו רוצה למכור סאב כמו שלי, שיקשר בנינו.

תודה רבה
משה
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: ראשון 03 נוב',13 15:12   
איש יקר,
נתון לחץ הקול מצביע על הבדל מהותי מאד לרעת ה618 (או לטובת ה718)
ההבדל של 4DB אומר שזוג 618 ישמעו חלש יותר מ718 יחיד
כך שגם תוציא הרבה כסף וגם תלך אחורה במקום להתקדם, אל תעשה את הטעות הזו.
עדיף , אולי לחפש סאבים של יצרן אחר, המחירים יורדים וניתן למצוא גם מותגי על
במחירים מאד אטרקטיבים

למשל : RCF בחלילית
וטורבוסאונד בטקטופ
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 03 נוב',13 16:07   
כן זה גם מה שקפץ לי לעין כשהסתכלתי על הנתונים. אם כבר הסאב של JBL שדומה יותר למה שיש לך הוא זה עם הסיומת XLF.

נכון גם כמו שטי-קול אמר שאולי זו ההזדמנות לעבור למותג אחר יותר רציני, למרות שלא הייתי פוסל באופן אוטומטי את הסדרות החזקות של JBL. ספציפית יצא לי לעבוד כמה פעמים עם שני זוגות PRX-635 ושני סאבים מסדרת ה-XLF והיה לא רע בכלל.

מדובר על הדגם הזה

אין לי מושג איך הוא בהשוואה למקבילים שלו במחיר מחברות אחרות אבל מניסיון העבודה שלי איתו הוא ענה על הציפיות.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
  moshenuri  
הצטרף: 20 ספט' 03
הודעות: 107
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 08 נוב',13 09:46   
שוב תודות לכם!

יובל, האם לדעתך, לפי הנתונים באתר, הדגם בלינק ששלחת לי הכי קרוב למה שיש לי ?(ברור שצריך גם לשמוע).
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שישי 08 נוב',13 15:32   
האם זה משנה איזה יובל עונה ?
בכל מקרה , דווקא בעמוד של כלי זמר (ולא בעמוד של הרמן העולמית) מצויין דגם
הוופר ב XLF, ולפי הכתוב שם, זה אותו וופר כמו ב 718 שלך, ולכן, גם אם יש הבדלים קטנים באופי המגברים, זה הרמקול הדומה ביותר לרמקול שכבר יש לך,
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שבת 09 נוב',13 13:01   
משנה, משנה...

קראתי שוב את דפי הנתונים ונכון מה שיובל (טי-קול) אומר, הדרייבר ב-618-XLF זהה לזה שב-718S שאמרת שיש לך. גם נתוני ה-SPL המקסימלי דומים.

מה שלדעתי יפריע הוא שתדר הקרוס בדגם שלך הוא 130 הרץ וב-618XLF הוא 90. אם הבנתי נכון גם עקומות הפילטרים תלולות יותר (כמה "חד" הפילטר שיוצר את נקודת החיתוך בקרוס). להוסיף עוד סיבוך, נקודת הקרוס קבועה ולא ניתנת לשינוי בשני הסאבים.

אם אתה עובד בשיטה של סאב עם אוקסילרי ויש לך אי-קיו מספיק מפורט על השליחה אפשר לפצות על ההבדלים האלה. יכול להיות שגם בגלל עקומות החיתוך השונות ההבדל בפועל בהתנהגות שני הסאבים יהיה קטן, אבל ככל שאני חושב על זה יותר אני הייתי יורד מהרעיון עם הסאבים הספציפיים האלה ומשדרג לשני סאבים זהים של JBL או של יצרן אחר. בקיצור, אני אוכל את הכובע וחוזר בי (חלקית) ממה שאמרתי בתחילת הדיון. בעיקרון נכון, זה יכול לעבוד בסדר אבל במקרה הזה (לפחות על הנייר) לא הייתי ממליץ.

יש שיקולים של השקעה לטווח ארוך, פשטות בהפעלה ובכיול של המערכת וראש יותר שקט ובמקרה הזה הם גוברים לדעתי על ההפסד הכספי בטווח הקצר.

לדעתי כדאי לך להגדיר לעצמך את סוג האירועים הצפוי לך בשנים הקרובות (סוג מוסיקה, גודל קהל בפנים ובחוץ), יכולת שינוע של הציוד מבחינת מקום ומשקל ולפי זה לגבש החלטה על הסאבים הנכונים לך. אמרת שבכמה עבודות לאחרונה היה חסר לך כח בנמוכים - אם נראה לך שאתה צריך תוספת קטנה וזה סדר גודל האירועים שאתה מצפה לו אז שני סאבים דומים למה שיש לך יספיקו. אם את מצפה להרבה יותר תצטרך לעלות ברמה.

אם תחליט ללכת על יצרן אחר שווה לחפש דגם עם קרוס שניתן לכוון בו את התדר.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
  moshenuri  
הצטרף: 20 ספט' 03
הודעות: 107
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: חמישי 14 נוב',13 00:25   
תודה, אתם נהדרים.

אני אכן עובד עם הסאב דרךAUX וחשבתי לעבוד עם AUX נפרד לכל סאב אם השני לא יהיה זהה.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 14 נוב',13 09:14   
אם כך אתה באמת יכול יותר לשלוט בהבדלים ולפצות עליהם והשאלה היא אם זה שווה את הסיבוך הנוסף בכיול המערכת ובהקמה.

אם אתה ממילא עובד כך אז העצה של יובל (טי-קול) לבחון יצרנים אחרים באמת באה יותר בחשבון ומכיוון שהוא בעל ניסיון יותר ממני הייתי בהחלט סומך על הדברים. יש משהו בזה שג'י בי אל מייצרת לא מעט רמקולים "חצי מקצועיים" וסומכת על השם שלה שמוכר יותר לציבור הרחב. שים לב שבארה"ב יצאה כבר סדרת ה-PRX700 עם מגברים חזקים יותר. שם המשחק כאן הוא שיווק והיצרנים היום (ג'י בי אל אבל לא רק הם) מפרסמים נתוני הספק מטורפים שאחר כך מתברר שהמגבר מפיק אותם אולי למשך רבע מילישניה.

יצא לי לעבוד עם מערכת של שני eaw 560 + הסאב הזה של Meyer

ואחר כך עם מערכת של שני סאבים דומים לשלך וארבעה PRX635. על הנייר זה נראה פחות או יותר מקביל, במציאות ההבדל היה מורגש מאד ולא לטובת הג'י בי אל.


כמובן אין להשוות מחיר, משקל וכו' ולזכור את הצרכים האישיים שלך ומה ישרת אותם מספיק טוב במחיר הנמוך ביותר.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון