תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 14:57
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סדר ההקלטה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  israelbooozy  
הצטרף: 30 ינו' 13
הודעות: 23
מיקום: ירושלים
סדר ההקלטה
הודעה פורסם: חמישי 04 יול',13 20:36   
מה מקליטים לפני מה בשיר?
מה הסדר בעקרון פחות או יותר?
תופים, גיטרות ,בס, קלידים מה קודם למה?
אני יודע שגיטרות מגיעות בסוף השאלה מה הסדר לפני?
תודה לעונים
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שבת 06 יול',13 15:58   
אפשר לעשות כמעט בכל סדר, בעיקר עם עובדים עם קליק.

השיטה המסורתית כמו שאני מכיר אותה היא להתחיל עם רית'ם סקשן שכולל כלי קצב, כלי הרמוני, בס ושירה גייד. בשיר רוק קלאסי זה אומר תופים, בס, גיטרה אחת או יותר ושירה גייד כאשר כולם מנגנים יחד וקובעים את ה"גרוב" של השיר. בצורה כזו גם ניתן לעבוד ללא קליק. אחר כך אפשר להחליף את הגיטרות אם כי לא חייבים לעשות כן.

השירה הסופית לרוב מוקלטת כאשר רוב או כל הכלים האחרים כבר מוקלטים וכך יש לזמר מסגרת התייחסות טובה יותר שעוזרת לביצוע.

אם חייבים לעבוד ערוץ אחרי ערוץ זה מחייב כמעט תמיד קליק. במקרה כזה הייתי מקליט גייד של שירה וגיטרה, או פסנתר או כל כלי אחר שמעביר את "העיקר" שבשיר ובונה מסביבו את שאר הערוצים לפי הסדר שנוח לי ולנגנים. זה נכנס אבל לשאלות של אופי העיבוד ולאיזה כיוון רוצים לקחת את השיר. יכול להיות מצב בו הכל כתוב בתווים ואולי גם מנוגן במידי, מצב בו הנגנים ניגנו ביחד את השיר וכל אחד יודע בדיוק מה תפקידו גם אם ההקלטה עצמה לא מתבצעת יחד, ויכול להיות מצב הרבה יותר אלתורי בו כל נגן מקבל חופש מסויים ובתהליך העריכה יש גם ניפוי של חומר ולפעמים גם הקלטה מחדש של תפקידים. במצב כזה העבודה של הטכנאי / מפיק הרבה יותר קשה בגלל הצורך לעצב משהו שלא בהכרח ברור לשאר המשתתפים בפרויקט. בצד החיובי זה יכול לעתים להניב פרצי יצירתיות מפתיעים בנגינה.

אני מניח שמנוסים ממני בצד של העיבוד וההפקה יוכלו להוסיף עוד.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
  israelbooozy  
הצטרף: 30 ינו' 13
הודעות: 23
מיקום: ירושלים
הענין הוא שהוזמנתי להקליט גיטרות לשיר מסויים כאשר
הודעה פורסם: שבת 06 יול',13 21:28   
יש כבר שירה וגיטרת ליווי שמשתנה מידי פעם,כך שיכול להיות שהשיר ימשוך לכיוון כזה או אחר ,כלומר כשאנן כלי הקשה ובס בשיר קשה לקלוע בול לטעם ההגדרתי שיהיה כאשר יוסיפו לשיר את הערוצים של כלי הקשה ובס..
אני חושב שגיטרה בכללי אמורה להיות אחרי שיש קו מסויים לשיר לא?(כלומר אחרי שיש סקיצה פשוטה אפילו רק גיטרה/פסנתר לליווי)
תקנו אותי אם אני טועה
vai man
הצטרף: 01 דצמ' 04
הודעות: 235
הודעה פורסם: שבת 06 יול',13 21:30   
אין סדר מסוים..
כל אחד והשיטה שלו...

עידן רייכל למשל מקליט את הזמרים שלו עם קליק ועם הרמוניה מנימלית אם בכלל.

ורק אחר כך מתחיל להקליט את הריתם סקשין ושאר הכלים..

דרך מעניינית ומאוד פותחת את הראש.
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: ראשון 07 יול',13 07:38   
ציטוט:

עידן רייכל למשל מקליט את הזמרים שלו עם קליק ועם הרמוניה מנימלית אם בכלל.
ורק אחר כך מתחיל להקליט את הריתם סקשין ושאר הכלים..
דרך מעניינית ומאוד פותחת את הראש.


מעבר לעובדה שזה פותח את הראש, יש המון הגיון סביב השיטה הזו, והוא ממש לא היחידי שעושה את זה. אם השירה, הטקסט והנוכחות של הזמר/ת הם אלה שאמורים לתפוס את הפוקוס הבלתי מתפשר בתוצאה הסופית, זו הדרך הכי טובה להגיע לזה.
אישית, אני מת על השיטה הזו, כי היא תמיד הביאה לי את התוצאות שהכי אהבתי.

השיטה השנייה, כולם ביחד, לייב. אין תחליף לאווירה שהשיטה הזו יוצרת.
אבל אני מבין שזה לא רלוונטי במקרה הזה....

בשורה התחתונה אני מסכים שאפשר למצוא דוגמאות ושימושים לכל סדר שעולה בראש.
רק שאני חושב שהסדר בהקלטה זו החלטה הפקתית ואומנותית ממדרגה ראשונה, וצריך לעשות את הבחירה הנכונה. התוצאה הסופית בהרבה מקרים נקבעת ע"י הטרק הראשון שאתה מקליט.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון