תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 23:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שימוש בסיידצ'יין ללא טריגר, אפשרי?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  SilentC  
הצטרף: 02 פבר' 09
הודעות: 63
שימוש בסיידצ'יין ללא טריגר, אפשרי?
הודעה פורסם: שני 24 יונ',13 09:04   
שלום חברים יקרים,
אני לאחרונה התחלתי להתנסות עם קומפרסיית סיידצ'יין בקיובייס (הקומפ' המובנה), וכל פעם שאני משתמש בטכניקה הזאת אני צריך לשלוח טריגר, כלומר:
על ערוץ הבאס מופעל הקומפרסור, והקיק שולח לערוץ סיגנל אשר לפיו הוא יקומפרס (דרך שליחת Send).
תהיתי לעצמי אם יש דרך שבה ניתן להשתמש בסיידצ'יין ללא הטריגר (ללא ה-Send), אלא שהצליל יקומפרס בהתאם לטמפו למשל, או לכל חלוקה אחרת..

אשמח לשמוע הצעות #smile
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שני 24 יונ',13 09:12   
תגיד לי בן דוד, מאיפה הבאת את השאלה הזאת?!
side chain מעיקרו מבוסס סיגנל trigger לקומפרסור \ גייט או מה שלא יהיה.

הדרך הטובה ביותר היא אוטומציה על ה threshold של הקומפרסור,
או אפילו על פקד הווליום של הערוץ.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
  SilentC  
הצטרף: 02 פבר' 09
הודעות: 63
הודעה פורסם: שני 24 יונ',13 09:17   
ציטוט:
תגיד לי בן דוד, מאיפה הבאת את השאלה הזאת?!
side chain מעיקרו מבוסס סיגנל trigger לקומפרסור \ גייט או מה שלא יהיה.

הדרך הטובה ביותר היא אוטומציה על ה threshold של הקומפרסור,
או אפילו על פקד הווליום של הערוץ.


לפעמים אני שוכח שיש לי בן דוד שפיץ קליבר,
פשוט ראיתי סרטון של אביצ'י פותח סיידצ'יין בלי טריגר בכלל
הוא מטריג את עצמו או משהו כזה, אולי לא הבנתי
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שני 24 יונ',13 09:29   
ציטוט:
side chain מעיקרו מבוסס סיגנל trigger לקומפרסור \ גייט או מה שלא יהיה.


אהם, בואו נדייק.
Side-chain (SC) הוא שרשרת רכיבים לוגית המובנית בקומפרסור ואינה קשורה כלל לטריגרים חיצוניים(!). בכל מצב ה-SC פעיל, אך כברירת מחדל הוא מוזן מאות הכניסה לקומפרסור עצמו.

קומפרסורים מסויימים מאפשרים הזרקת מידע ל-SC ממקור חיצוני, ולכן יש להבחין בין SC ל- SC External.
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שני 24 יונ',13 10:05   
אני חושב שכדי להשיג מה שאתה רוצה צריך לייצר ערוץ שישמש אך ורק כטריגר של הסיידצ'יין. למשל, במקרה של הקומפרסיה לפי חלוקה הייתי מייצר ערוץ שהוא סוג של מטרונום או מידי של גלי סינוס בטיימינג שאתה רוצה, סוגר לו את הווליום ושולח לסיידצ'יין ב-Pre Fader.

נשמע לי פשוט ואפקטיבי הרבה יותר מאשר, למשל, לעשות אוטומציה על כל ששעשרית בטראק של 5 דקות.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
  SilentC  
הצטרף: 02 פבר' 09
הודעות: 63
הודעה פורסם: שני 24 יונ',13 10:13   
ציטוט:
אני חושב שכדי להשיג מה שאתה רוצה צריך לייצר ערוץ שישמש אך ורק כטריגר של הסיידצ'יין. למשל, במקרה של הקומפרסיה לפי חלוקה הייתי מייצר ערוץ שהוא סוג של מטרונום או מידי של גלי סינוס בטיימינג שאתה רוצה, סוגר לו את הווליום ושולח לסיידצ'יין ב-Pre Fader.

נשמע לי פשוט ואפקטיבי הרבה יותר מאשר, למשל, לעשות אוטומציה על כל ששעשרית בטראק של 5 דקות.


אוקיי, זה נשמע לי כמו רעיון מעולה!
איך אני יכול לעשות את זה?
הרי במידה ואני אשתיק לערוץ את הווליום, הוא לא יטריג את הסיידצ'יין, או שאני טועה?
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שני 24 יונ',13 10:22   
זה הרעיון של שליחה ב-pre fader. היא שולחת בכלל לפני שמגיעים לשלב הפיידר של הערוץ כך שגם אם הווליום שלו סגור השליחה עדיין מעבירה את הסיגנל לאן שצריך (דבר שימושי מאד במיקס לא רק בהקשר הנוכחי, אגב).

אז כדי לעשות את זה:
1. פתח את הערוץ עם הקומפרסור שאתה רוצה לייצר והפעל את הכפתור של ה-Side Chain
2. ייצר לך את הערוץ ששולט על הקומפרסיה, למשל ערוץ מידי ששולט על איזהשהו VST או ערוץ אודיו.
3. בערוץ של מקור הסאונד הנ"ל סגור את הווליום עד הסוף
4. כנס ל-Sends באותו ערוץ, בחר את הסייד צ'יין של הקומפרסור.
5. כפתור ימני על אותה שליחה -> Move To Pre Fader (בקיובייס 7. בגירסאות ישנות יותר יש כפתור שעושה את זה על השליחה).
6. פתח בשליחה את הלבל הרצוי.

זהו. #smile
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
  SilentC  
הצטרף: 02 פבר' 09
הודעות: 63
הודעה פורסם: שני 24 יונ',13 11:21   
הופה,
הכל עובד #smile
מצויין, תודה רבה לך אחי! #smile
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שני 24 יונ',13 12:12   
אז רגע, אם כבר אתה עושה את זה,
למה לא לעשות side chain שהטריגר שלו הוא הקיק שלך? #think
ומה יקרה אם תעשה הכפלה של הקיק או משהו כזה
ותרצה את הטריגר? תצטרך לעשות הכפלה של הסיגנל שיצרת.

אלא אם כן אתה באמת רוצה ששאר הכלים יתנהגו כאילו יש להם טריגר
והקיק בכלל איננו, אז סבבה זה כן ישרת את המטרה שלך.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שני 24 יונ',13 12:19   
מני, לא הבנתי מה הקשר בין הסייד צ'יין על הקיק לבין מה שהוא ביקש לעשות... הוא רצה לעשות סיידצ'יין בטיים מסוים, למשל שמיניות או שש עשריות, לא בהכרח בקורלציה לתפקיד הקיק.

אגב, במידה והוא ירצה להכפיל את הקיק, הוא לא יצטרך להכפיל את הסיגנל, פשוט לשלוח אותו גם לסייד צ'יין השני בשליחה נוספת, או, מה שיותר הגיוני, לשלוח את כל ערוצי הקיק לגרופ, ועל הגרופ לשים את הקומפרסור שיקבל סייד צ'יין.

אני גם יכול לחשוב על כל מיני אפשרויות מוסיקליות לדרך העבודה הזו. למשל: אם אתה רוצה שהקיק יחליש את הבס, אבל רק על ה-1 של התיבה (או על כל מקום מודגש אחר), ובשאר התיבה אתה רוצה דווקא את הפעולה ההפוכה, ושהבס ישתלט על התמונה ע"י החלשת הקיק. או אם השירה מחזיקה צליל ארוך ואתה רוצה ממש לעשות פראזה קצבית של חיתוכים באמצעות גייט שמקבל סיגנל מערוץ שלא בהכרח מנוגן בטראק... וכו'.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון