תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 17:03
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ענייני מיקס, תותחי אקט לכאן!
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (295) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  spanish musician  
הצטרף: 21 ינו' 11
הודעות: 321
מיקום: ארץ הקודש
ענייני מיקס, תותחי אקט לכאן!
הודעה פורסם: שלישי 09 אפר',13 09:31   
Hola Amigos,
Que Tal?

הגיע זמן מיוחד מאד מבחינתי!

זמן למיקס הראשון ללקוח פרטי שלי ולהלן מספר שאלות:
השיר שלו הוא בז'אנר בלדת רוק מדובר במספר ערוצים כגון שירה, גיטרה אקוסטית, גיטרה בס, גיטרה חשמלית, תופים: הייהט, אוברהדס, סנר, 2 פלור, קיק, ערוץ אחד של טומ'ס, פדים, פסנתר וכ'ו.

מי מהתותחים מוכן לנדב את המידע שאסף לאורך הנסיון מלימודיו ושנותיו?
לדעתי מדובר בפוסט שיוכל לשמש אנשי מיקס צעירים ואותי כנ'ל.

מה שמעניין אותי באופן הראשוני הוא:
מיקום הכלים בתמונת הסטריאו, מדובר בערוצים שהלקוח ביקש כDRY באופן יחסי, קרוב, זו גם ההעדפה שלי ולכן אשמח לשמוע מה האופציות.

היכן היית ממקם את גיטרת הבס בתמונת הסטריאו? אני הורגלתי שלרוב ממקמים אותה ביחד עם שני המוסקטרים בMiddle עם השירה והקיק, השאלה אם לסגנון הספציפי הזה שלצערי לא אוכל להעלות לכאן בגלל דרישת הלקוח יש אפשרות אחרת, לא רוצה חלילה ריבים על נוכחות.

לגבי הגיטרות האקוסטית והחשמלית כנ'ל, איך אתה אוהב לערוך בכדי שיישמעו הכי נעים, טבעיות וחדות, כביכול שבן אדם בא ומנגן ליד האוזן?

אם יש כנ'ל המלצות על עניין עריכות מסויימות לתופים אשמח מאד, מסתבר שהלקוח פנה לבחור שניגן עם מיקרופונים מעט צמודים מדי ככל הנראה אחד לשני ושומעים בהם מעט מוגזם גם את התופים האחרים.

Muchas Gracias
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 09 אפר',13 09:54   
אני לא יודע אם אני נחשב תותח... אבל בכל מקרה לדעתי רוב השאלות ששאלת לא מאפשרות לתת לך תשובה רצינית בלי להקשיב. לגבי הבס - אמצע (ב-99 אחוז מהמקרים).

לגבי זליגות במיקרופוני תופים אני לא נתקלתי בהקלטות שאין בהן זליגות כאלה, השאלה כמה ואיך הן נשמעות ומה זה עושה לתמונה הכללית.

משהו שאפשר לעשות לפעמים זה עריכה של ערוצי טמ-טמים כתחליף לגייט, אני עושה את זה לא מעט אבל בהחלט יכול לבוא מישהו ולטעון נגד השיטה הזו.

באופן קצת יותר כללי אני חושב שיש גם מה להפסיד מעצות מיקסים כאלה. לי לקח שנים להשתחרר מכל מיני קונבנציות עבודה ולהתחיל להקשיב באמת.

אם אין לך אפשרות להעלות את הערוצים אולי כדאי לך לשבת עם מישהו מנוסה שיקשיב וייתן לך כיוונים. אם תמצא את האדם הנכון תוכל ללמוד הרבה יותר.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
  spanish musician  
הצטרף: 21 ינו' 11
הודעות: 321
מיקום: ארץ הקודש
תודה רבה יובל
הודעה פורסם: שלישי 09 אפר',13 10:21   
עצם הסיוע המפורט מצידך מבחינתי החשיב אותך כתותח.

רשמתי את ההערות ואתה צודק, לחלוטין אין נכון או לא נכון והכל לפי האוזן.

העניין הוא שבמיקס הראשון שלי אעדיף 'ללכת' לפי 'נורמה מסויימת' ולאחר שעשיתי זאת משם לתת את הטאץ' שלי.

Lay it on me guys.
Itay_el
הצטרף: 24 יול' 09
הודעות: 230
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 09 אפר',13 11:33   
HPF כמעט על הכל, זאת אחת העצות הטובות שקיבלתי.

בגיטרה בס יש דברים משמעותיים שקורים מתחת ל100, גם בקיק(לאו דווקא בו זמנית). חוץ מזה, תקצץ לכולם בנמוכים, ואחד ואחד שוואיה שוואיה עד שתרגיש בהבדל.


נ.ב.
לא תותח בשום צורה
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 594
מיקום: מרכז
המיקס האולטמטיבי
הודעה פורסם: שלישי 09 אפר',13 13:41   
שלום

את מכלול הערוצים שתארת נתן למצוא בד"כ במרבית המיקסים
כשאתה בא למקסס אז עולות שאלות נפוצות
כמו
האם למקסס אחרת לפי זאנר בכל פעם
האם לתת לבס והקיק מיקום דומה ואיך לבדל ביניהם
ובכלל היכן המיקומים של כל כלי צריכים להיות האם יש איזו נוסחה?
איך להעניק עומק בלי להרטיב ברוורב
איך לעשות רה-אמפינג או רה-סטוריישין למקורות שהם לא כמו שהיית רוצה שיהיו
באיזה טכניקות קימפרוס להשתמש לכל מקור (אני מכיר לפחות חמש שונות!)

בשביל זה מומלץ ללמוד מיקסיג #read
ראה קישור
http://www.act.co.il/bazaar/index.php?gu=shwad&ad=122688
מקוה שפתחתי לך אפיקים לרעיונות למיקס שלך
_________________
אם אין אני לי Rupert Neve לי..
_______________________
PC i7,German AD\DA & Soundcard w/ 32 i/o on adat digital, British 2 digital consoles linked- for 64ch on mix, & idol Mic Preamp
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 09 אפר',13 15:35   
המתודה שלי היא כזה:
עריכות במידה והערוצים לא נקיים. (קליקים,רעשי רקע וכו')
לנקות עם פילטרים - בעיקר מהנמוכים עם הייפאס אבל לפעמים יש גם כלים בהירים מדיי (למשל מצילות), OH שהוקלטו עם מיקרופונים מאוד בהירים.
בלאנס גס (כולל גם פאנינג) - כאן אני בונה את השיר.
שליחות ריברב\דיליי במידת הצורך למי שצריך איפה שצריך. (למשל כדי ליצור עומק)
איקיו+קומפרסיה איפה שצריך
בלאנס סופי ואוטומציות.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שלישי 09 אפר',13 16:07   
שני הגרושים שלי בנושא:

קודם כל, קרוב-רחוק זו לא רק פונקציה של כמות ריוורב, אלא גם מאד של סוג הריוורב. הרבה פעמים כשאנשים רוצים לשמוע משהו 'יבש' הם בעצם מתכוונים לריוורבים הרבה יותר קצרים ולא לכמות קטנה יותר (אם כי גם מינון הוא פונקציה). לפעמים גם דיליים חלשים של חזרה אחת או פשוט דיליי של מספר מ"ש עוזרים לייצור חלל נעים יותר.

חשוב מאד לזכור שכל הנושא של לשים מיקרופון צמוד למשהו כמו טמטם, למשל, זה דבר מאד לא טבעי מבחינה אקוסטית, ועלינו לייצר את החלל שבו נמצא אותו הטמטם. לרוב עדיף לעשות זאת באמצעות כמה ריוורבים\דיליי ושילוב ביניהם.

בנוסף, משהו שצריך לשים לב אליו הוא שאיקיו משפיע מאד על התפיסה שלנו של עומק. תוספת להיי מיד (למשל 2-4k) תגרום למשהו להרגיש קרוב יותר בעוד החלשה של האיזור הזה תרחיק מעט את הסאונד, במיוחד אם כלי אחר יקבל יותר מהתדר הזה.

לגבי בס: הטעות הקשה ביותר שמיקסרים מתחילים עושים היא לחשוב שבס= רק האיזור הנמוך. בס אמנם מכיל הרבה מהאינפורמציה הנמוכה של השיר, אבל רוב הדפינישן וההגדרה שלו קיימת הרבה מעל, בתחומי התדרים של בין 200 ל400 הרץ (בומיות, וינטג'יות) ובין 800 הרץ ל1.5k (פאנץ', הגדרה צלילית).

גיטרה בס כוללת בד"כ גם הרבה רעשים מכניים מעל 2-3k שאני אישית אוהב להחליש הרבה פעמים.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
benny schwartz
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
הודעה פורסם: שלישי 09 אפר',13 16:13   
+1 לבערך כל מה שנאמר מעלי...
אני לא איש מיקסים, ולמעשה אם כבר אני בדיוק בשלב הזה של להתחיל אולי גם כן לעשות בעצמי... ככה שמאד מענין אותי מה שנאמר כאן בשרשרת.

אבל כן מנקודת מבט של מוסיקאי/מפיק:
אחרי שהערוצים נקיים, ויש איזון כללי.

שים MUTE על הכל.
תקשיב לשירה, עם כלי אחד שיתמוך בה. (פסנתר/גיטרה/בס...)
ולאט לאט תתחיל להוסיף כלים.
(לא מתכוון לעשות מיקס על כל ערוץ בנפרד - לא זו הכוונה, זו מתודה שבמקרה אני לא מסכים איתה..)
הכוונה לזהות מוסיקלית איך אתה שומע את השיר.

בהתאם לזה כבר תבוא התפיסה של הסאונד המיקומים והאפקטים לכל אחד מהכלים בכל שלב בשיר.

ובהתאם לזה גם ייתכן ויהיו תפקידים שברגע שתפתח אותם תרגיש "או, זה מיותר כאן" ולחלופין תוכל לזהות את הכלי והתפקיד שברגע שהכנסת אותו, דווקא הוא זה שהוסיף צבע ועניין, ויש טעם להתעכב עליו.

חפש למצוא את האיזון שבין להישמע "נכון" ולכוון לסאונד שהתעשייה התרגלה לשמוע (בקיצור שיחתוך עורך תחנת רדיו מסחרי ),
ויחד עם זה לתת נגיעה ייחודית עם טביעת אצבע משלך.

בהצלחה!
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שלישי 09 אפר',13 17:00   
ציטוט:
תקשיב לשירה, עם כלי אחד שיתמוך בה. (פסנתר/גיטרה/בס...)
ולאט לאט תתחיל להוסיף כלים.

ככה הייתי ממקסס אולי שיר של רג'ינה ספקטור או בוב דילן, שהם אומנים שהסאונד שלהם מבוסס על כלי מלווה בודד והשירה שלהם, ושאר הכלים הם בגדר ליווי.

אני יודע שלי, למשל, היה נורא קשה למקסס ככה שיר ש'הסאונד' שלו מבוסס על שילוב כלים כמו בפופ\רוק\אלקטרוני\ג'אז. הסיבה שאני חושב כך היא בעצם פסיכולוגית: כל כלי שנוסיף הולך להרוס לנו את הסאונד של הכלי הראשון ששמענו. התופים הולכים להקטין את הפסנתר משמעותית, והבס הולך לגרום לגיטרה להישמע סופר בוצית...

בנוסף, לדעתי האישית הסאונד של רוב סגנונות המוסיקה המודרניים יותר מוגדר ע"י הסאונד של התופים דווקא (גם אם הזמר כתב את השיר על הפסנתר) והם הדבר שמכתיב גם כמה קרובה-רחוקה-גדולה-קטנה-פאנצ'ית השירה תהיה (או שהשירה מכתיבה איך הסאונד שלהם יהיה, שזה בעצם אותו הדבר).
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
yariman
Act Compatible
הצטרף: 17 אוק' 09
הודעות: 552
הודעה פורסם: שלישי 09 אפר',13 20:02   
אני אוסיף רק טיפ אחד, שארז כספי מבארדו אמר:
תתחיל בבאלאנס.
לפני שאתה עושה קומפרסיה מקבילה, לפני האקיו, לפני השליחות - תרים פיידרים ותעשה פאנינג (נקרא "לפתוח שולחן" בז'רגון המקצועי).
זה לא אומר שלא תצטרך להמשיך לתהליכים הנוספים, וגם כנראה תצטרך לתקן את הבאלאנס כאשר ישתנה בגללם - אבל עם מחסור קל ב-50 הרץ אפשר להסתדר, כשלא שומעים שירה (או ששומעים רק שירה) זה כבר הרבה יותר קריטי.
"פתח שולחן", תתחיל מלעשות נטו באלאנס ופאנינג בין הכלים - וזה אחלה של מקום להתחיל ממנו
_________________
יאיר כהן, jah studios
__________________________________
"הפיתוי ליצור תיאוריות ראשוניות על סמך מידע חלקי הוא קללת המקצוע שלנו" - שרלוק הולמס
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון