תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 06:32
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
המלצה למיקרופון קונדנסר אולפני
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) ›
לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5   הבא
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  bh  
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 3
הודעה פורסם: חמישי 16 אוג',01 04:36   
לשימוש הקלטת קרינים ושירה
במחיר של 1000 $
Mixman
הצטרף: 29 יול' 01
הודעות: 4
מיקום: The world is my oyster
הודעה פורסם: שישי 17 אוג',01 08:28   
יש לי המלצה אחת לתת לך - תתרחק מ C1000S כמו מאש אלא אם כן אתה אוהב סאונד של ציפורניים שורטות לוח כיתה. כנראה שאני מסתובב באולפנים שבכוכב אחר משום שלא ראיתי C1000 משום סוג, עם או בלי ה S באף אולפן בו ביקרתי, קטן או גדול. חברות הגברה בישראל זה משהו אחר... שם ראיתי ואף השתמשתי.
אם יש משהו שרחוק מאיכות סאונד C1000 על כל גלגוליו הוא התגלמות העניין. מיקרופון זה עלול להיות פופולרי בין גיטריסטים שאיבדו את השמיעה באוזן אחת מעוצמת המגבר על הבמה וחסרה להם האוקטבה העליונה של השמיעה האנושית אחרת אין לי הסבר לפופולריות שלו ביניהם. אני מקווה מאד שלטכנאי הקלטה שפוי יהיה קשה להמליץ על הברזל המלובן הזה.
מרחק האיכות בין מיקרופון של $200 לבין מיקרופון של $1000 גדול מכדי שניתן יהיה לגשר עליו במילים. לרוב, בחירת מיקרופון לשימוש מסויים תעשה על ידי הטכנאי בזמן ובמקום תוך התאמת המיקרופון למקור ללא כל התחשבות במחיר. אין מיקרופון שמתאים ב 100% מהמקרים ונסיון אולפני מכתיב את הבחירה. כבר הצלחתי להעדיף מיקרופון שמחירו $75 על מיקרופונים בני 4 ספרות בדולרים.

אני ער לרצונם של אנשים לקבל תשובה חלקה, מהירה, וברורה לשאלות מן הסוג הקיומי מבלי להתאמץ ולרכוש נסיון בשימוש בכלי העבודה החשוב ביותר לטכנאי ההקלטה - המיקרופון.
לרוע המזל יהיה עליך להגדיר לעצמך מהם התנאים ומהם הצרכים הנכונים לך, לשימושים שלך באותו המיקרופון, וכפי שאתה רואה, הזהב של האחד הוא "זהב השוטים" של אחר.

אם תשאל מהו המיקרופון באזור $1000 שמתאים לי לקריינות או לשירה - אצטרך לשאול אותך: באיזה יום?




_________________
Mixman
Maorsa
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: שישי 17 אוג',01 18:12   
אי אפשר סתם לקנות מיקרופון קונדנסר ב1000$ ו"לנמור עניין"...
אתה צריך לדעת שתאלץ לקנות pre-amp..ואולי גם קופרסור איכותי...EQ..וכו'
ואם התקציב שלך הוא 1000$ בלבד, עדיף לך ללכת על מיקרופון יחסית זול (1500ש"ח) ולקנות pre-amp איכותי של חברה כמו fucusrite...שזה אומר: יקר!
sound-master
הצטרף: 24 יונ' 01
הודעות: 17
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שלישי 11 ספט',01 01:21   
טוב על טעם ריח וסאונד אין מה להתווכח כבר אמרנו???......
בכל מקרה אני אישית הוצאתי מה-C1000 תוצאות טובות מאוד לדעת רבים....
זה ברור שמיקרופון איכותי באולפן הוא דבר חשוב אבל לא רק המיקרופון עושה את התוצאה וזה דבר שנורא חשוב לזכור....
פרט לציוד העזר כגון קומפרסורים גייטים פראמפים ועוד שכבר הזכירו כאן עוד דבר שצריך לקחת בחשבון בתוצאה טובה הוא הטכנאי וטכניקת העבודה
הכוונה היא שאפילו אם תיקחו מקרופונים ברמות של נוימן לדוגמא לא תקבלו תוצאה יותר טובה מתוצאה עם מקרופון פשוט והסיבה היא נורא פשוטה
מיקום המיקרופון מול הכלי ומול החדר ישנה את הסאונד פלאים
אז בקיצור המקרופון פשר להגיד הוא הכלי המשני בחלק הזה של הסיפור כי הכל תלוי בידיים ובאזניים של הטכנאי...
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שלישי 11 ספט',01 07:55   
היות וחלק זה של הפורום מוקדש לדיון מקצועי רציני ברצוני להאיר מספר נקודות שהמסטר בסאונד עיוות לחלוטין - תוך סיכון בפגיעה ברגשותיו של הנ"ל.

[quote]
בתאריך 2001-09-10 19:21, sound-master כתב:
>>פרט לציוד העזר כגון קומפרסורים גייטים פראמפים ועוד שכבר הזכירו כאן עוד דבר שצריך לקחת בחשבון בתוצאה טובה הוא הטכנאי וטכניקת העבודה<<

איכות הסאונד של מיקרופון לא תיקבע לעולם על ידי גייט קומפרסור או אי.קיו. שלא אמורים להיות כלל על מסלול האודיו - ובטח לא להוות גורם כלשהו בהערכת איכות סאונד של מיקרופון. כל המכשירים הללו משנים את גל הקול (קומפרסור את הטווח הדינמי והמעטפת, איקווליזר את התכולה ההרמונית, גייט את המעטפת והטווח הדינמי) ולא משפרים אותו. הדרך הנכונה לשפר את הסאונד היא להחליף את המיקרופון או את ההצבה.


<<הכוונה היא שאפילו אם תיקחו מקרופונים ברמות של נוימן לדוגמא לא תקבלו תוצאה יותר טובה מתוצאה עם מקרופון פשוט והסיבה היא נורא פשוטה מיקום המיקרופון מול הכלי ומול החדר ישנה את הסאונד פלאים>>


ההצהרה הזו משונה בעיני. קחו דוגמה: טכנאי מדהים שיש לו אזניים וטכניקה (במקור קראתי גם ידיים אבל לא הבנתי מה לידיים ולסאונד) מציב מיקרופונים על מקור סאונד מסויים. האם במצב זה הסאונד שיופק על ידי מיקרופון מעולה לא יהיה טוב יותר מהסאונד המופק בעזרת מיקרופון נחות בעל תחום תדרים מעוות וחסר. וכל זאת בהצבות זהות על כלים זהים באותו מקום וזמן. כדי שלא אשאיר את התשובה פתוחה ואתכם במתח ברור לחלוטין שהמיקרופון הטוב יותר יתן תוצאה טובה יותר - האם זה בכלל נתון לפיקפוק?

<<
אז בקיצור המקרופון פשר להגיד הוא הכלי המשני בחלק הזה של הסיפור כי הכל תלוי בידיים ובאזניים של הטכנאי... >>


המיקרופון הוא מישני רק לאיכות מקור הסאונד. סדר החשיבות לסאונד איכותי הוא:
1. מקור סאונד טוב (כלי נגינה איכותי) בידיו של מפעיל מיומן. השילוב של כלי נגינה איכותי ונגן איכותי הוא קריטי - כלי נגינה איכותי בידיו של נגן רע ישמע גרוע מה שלא תעשו.
2. מיקרופון מתאים (איכות היא עניין יחסי לחלוטין). גם שור 57 יהיה המיקרופון ה"איכותי" בשימוש הנכון. אולי אפילו C1000. אבל, אם שקיפות היא קריטריון לאיכות אזי הסאונד שעבר מיקרופון איכותי יהיה דומה יותר למקור מאשר מיקרופון נחות.
3. מיק אמפ איכותי. כאן כבר שום דבר לא יחסי, מיק אמפ איכותי חשוב לעין ערוך ליצירת סאונד טוב בכל מצב ובכל זמן והפרמטרים ברורים לחלוטין: מהירות תגובה וכוח זמין, מסלול האודיו הפנימי, דחיית רעשים מצטברים, איכות הרכיבים בתכנון וייצור הם אבני דרך. לא מנורות, לא ניצנוצים, לא פנלים מוכספים, ולא אלף כפתורים. הפרה אמפ הטוב ביותר ששמעתי עד כה מכיל כפתור עוצמה אחד ו3 סוויצים.
4. למרות כל האמור לעיל טכנאי הוא לעולם לא ערך משני - אבל טכנאי הוא גם לא מרכיב בשרשרת ההקלטה. טכנאי טוב פשוט יודע מתי להעלם ברקע כדי שלא ירגישו בנוכחותו.

כל אחד יכל לטעות, אל תצטער, קח אוויר בנשימה ארוכה ותמשיך ללכת.


_________________
JS
http://www.joavshdema.com
Tel: 035403010
sound-master
הצטרף: 24 יונ' 01
הודעות: 17
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: רביעי 12 ספט',01 00:42   
טוב אז דבר ראשון אני אוהב לקבל תגובות כי בסך הכל אני רואה את זה כביקורת בונה..
בקשר לציוד העזר שהזכרתי הכוונה הייתה לתמונה הכללית של הסאונד בסוף תהליך ההקלטה.
ול-J.S בחלק השני פשוט ענית לעצמך על השאלה...
הכוונה היתה ובכך אני מאמין שתסכים איתי (סוף סוף על דבר אחד)
שאם תיקח מיקרופון ברמה גבוהה ותמקם אותו בצורה לא נכונה בחדר ואו מול כלי הנגינה שאתה מקליט ומצד שני תיקח מיקרופון פשוט יחסית ותמקם אותו בצורה טובה ונכונה הסאונד הנקי יותר והקרוב יותר למקור יהיה של המיקרופון הפשוט יותר. (וכשאני אומר נקי
אני מתכוון להחזרים מקירות החדר האוזניות של הנגן וכדומה...)
ועוד דבר שבו אני חולק על J.S לדעתי טכנאי הוא כן חלק משרשרת ההקלטה כי פרט לכך שגם עם ציוד ברמה גבוהה טכנאי לא טוב לא יוציא תוצאה טובה מנסיוני הטכנאי יכול לשפר את תוצאת הנגינה של האומן שהוא עובד מולו בצורה דרמטית.
לדוגמא:
טכנאי טוב יגרום לנגן ואפילו הכי פשוט להרגיש כאילו הוא נגן ברמתו של סטינג ויגרום לו לחוש בנוח באולפן,להיות בטוח בעצמו ולנגן טוב יותר.
לעומת זאת טכנאי שלא ידע לתת לנגן את תחושת הביטחון ונוחות באולפן יגרום לנגן אפילו מנוסה ככל שיהיה לנגן ולהוציא תוצאה פחות טובה ממה שהנגן מסוגל.
SON
אורח
הודעה פורסם: ראשון 23 ספט',01 01:03   
כתב Mixman:
ציטוט:
כבר הצלחתי להעדיף מיקרופון שמחירו 75$ על מיקרופונים בני 4 ספרות בדולרים


תוכל להגיד מאיזה חברה+דגם?

תודה מראש

Mixman
הצטרף: 29 יול' 01
הודעות: 4
מיקום: The world is my oyster
הודעה פורסם: ראשון 23 ספט',01 07:16   
ציטוט:

בתאריך 2001-09-22 19:03, SON כתב:

תוכל להגיד מאיזה חברה+דגם?
>


Shure SM57 הוא מיקרופון שהייתי לוקח לאי בודד (אם היה שם חשמל).


_________________
Mixman
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שני 24 ספט',01 00:29   
ציטוט:

בתאריך 2001-09-23 01:16, Mixman כתב:


Shure SM57 הוא מיקרופון שהייתי לוקח לאי בודד (אם היה שם חשמל).





...Manhattan?...

Peace,

Zooot
Ido
הצטרף: 02 נוב' 01
הודעות: 6
מיקום: Israel
הודעה פורסם: שישי 02 נוב',01 08:50   
ממש לא מבין את כל הדיון שכל כך לא מפרגן לשואל...
לפני שנתיים קניתי RODE NT2
וממש לא היכרתי את הקול שלי...
טיפ טיפה רוורב וההקלטות נשמעו כמו באולפן סופר מקצועי
ברור שRODE הוא בעל צליל אופיני ןאו שאתה אוהב אותו או לא
אבל ליפול איתו קשה
אגב, אני משתמש בפר-אמפ של ART (שפופרות)
כל בסיפור ביבוא אישי מסאם-אש
פחות מ-$500
לRODE יש מקרופון NT1000 יחסית זול (חלילית)
קשה להתאכזב ממנו
בכל מקרה אל תוותר על קונדנסר בהקלטות
גם לא אם יש לך בבית SM58
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5   הבא
עמוד 1 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון