תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 16:26
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
טרנספוזיצייה וכלי נשיפה - כל התורה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  אוקסימורון  
הצטרף: 11 מאי 02
הודעות: 33
מיקום: מכל מקום...
טרנספוזיצייה וכלי נשיפה - כל התורה
הודעה פורסם: רביעי 20 נוב',02 04:14   
אני לא מבין גדול בתווים ויותר מנגן על פי תחושות וכו.. אך השבוע חטפתי קריזה רצינית. רציתי לעשות משהו עם המקלדת הראשונה שהייתה לי מימיי DJX2 של YAMAHA למי שמכיר (צעצוע ולא יותר מזה), הושבתי עליה חבר ואני נגנתי בסקסופון. התחלנו לעשות קטע ביחד ושמנו לב לדבר מוזר!! המקדלת מזייפת!! #thumbsdown שאני נגנתי פה דיאז והוא ניגן לכאורה "פה דיאז" יחד איתי - יצא לו "לה" וכך הלאה.. יכול להיות שזה תמיד היה ככה ופשוט לא שמתי לב כי כמו שאמרתי אני לא מבין גדול בתווים ובזמנו שנגנתי עליה, בקושי שייחסתי חשיבות לאיזה צליל אמור לצאת שאני לוחץ ואולי התרגלתי לנגן ככה - מה עוד שמי שמכיר את המקלדת יודע שהיא מחולקת לשניים ובצד הווקלי בקושי השתמשתי בזמנו אלא רק בחלק המצועצע שלה שכולל פאטרנים וכו..
אז למה זה קורה?? אני לא מכיר בה שום אופציית כיוון או משהו כזה.. יכול להיות שהיא פשוט "התקלקה" עם הזמן?
מה אפשר לעשות עם זה? איפה מתקנים דבר כזה?
תודה מראש לכל העונים #smile
_________________
I choose not to choose
dorijrs
הצטרף: 30 יונ' 02
הודעות: 71
הודעה פורסם: רביעי 20 נוב',02 07:38   
יש דבר שנקרא פיצ' או טרנספוזיציה אמור להיות לך כפתור או אופצייה כזו על המיקלדת.....
ezry2l
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
הודעה פורסם: רביעי 20 נוב',02 08:53   
לא מכיר את המקלדת הזו אבל אולי יש לה גלגל פיץ' בנד?

אם יש כזה יכול להיות שהוא התקלקל ו "נתקע" על ערך שונה מהאפש שלו ויש לכיילו מחדש.
במקרה כזה, רובם מבוססים על מנגנון מכני של קפיץ שאולי פשוט יצא מהמקום וצריך להשיבו ולכייל אותו..........

האם?
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
TamirE
Act Compatible
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 652
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: רביעי 20 נוב',02 12:17   
תראה, יכול להיות שהכל בסדר בקלידים שלך...
קרא והשכל:
http://www.unibigband.ch/ranges/rangesax.htm

יש די הרבה כלים שנשמעים שונה ממה שנכתב. הרעיון הכללי הוא שנגן כלי נשיפה אחד יוכל לעבור לכלי נשיפה דומה ועדיין להכיר את האצבועים המתאימים למה שהוא קורא - כאשר הקטע שהוא קורא אמור להיות מוכן מראש לכלי עליו הוא מנגן, או שהנגן עצמו יידע איך לבצע את הטרנספוזיציה הדרושה "on the fly".
  אוקסימורון  
הצטרף: 11 מאי 02
הודעות: 33
מיקום: מכל מקום...
הודעה פורסם: רביעי 20 נוב',02 14:50   
אמרתי שאני לא מבין גדול בתווים אבל במקלדות יש לי מושג... אין לי גלגל פיץ. המקלדת בנויה עם פיץ במסך קטנטן שיורד ועולה על פי נגיעות באצבע.. כך שאתה לא נוגע זה הנורמל.
הכתבה מעניינת... אבל זה לא הנושא.
המקלדת פשוט מזייפת. :sad: בטון וחצי .. שאני לוחץ כביכול על תו מסוים אני מקבל תו אחר (בהפרט של טון וחצי למעלה).
אני ממש מתבאס מזה כי המקלדת בעלת ערך סנטימטלי גדול.
_________________
I choose not to choose
TamirE
Act Compatible
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 652
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: רביעי 20 נוב',02 15:23   
אז זהו, שהלינק ששלחתי מסביר לך בדיוק את הבעיה.
המקלדת שלך כנראה בסדר גמור. קלידים באופן טבעי, ללא טרנספוזיציה כלשהי, מנגנים בדיוק את התוים כמו שהם כתובים על הדף.

סקסופון אלט לעומת זאת ישמיע צליל אחר ממה שכתוב. אם תראה פה דיאז כתוב בתוים לסקסופון אלט, התו שיישמע הוא לה, סקסטה גדולה מתחת לתו כמו שהוא כתוב
(יכול להיות שהתכוונת לטון וחצי למעלה ואוקטבה למטה, שזה אותו דבר).
Ram Sofer
S.Supporter
הצטרף: 11 יול' 02
הודעות: 1091
קצת סדר בדברים...
הודעה פורסם: רביעי 20 נוב',02 16:56   
טוב, אז ככה:
קודם כל תרגע, המקלדת שלך מדוייקת, והפה# שלה הוא פה# מדוייק!
ההסבר לתופעה הוא פשוט מאד שמה ש"דפוק" פה זה הסקס. ולמה אני מתכוון כשאני אומר דפוק?!
בכלי נשיפה יש טרנספוזיציה של התוים האבסולוטים. לצורך העניין- הסקס שבו עסקינן הוא ב-מי במול (כמו רוב הסקסופונים). זה אומר בעצם, שכאשר תנגן דו אבסולוטי (דו של פסנתר/מקלדת) זה יהיה אותו צליל בדיוק כמו מי במול של הסקס. כלומר, מרווח של טרצה קטנה (טון וחצי). מכך ניתן לגזור לכל תו בכל סולם- במקרה שהצגת פה# הופך ללה (טון וחצי מעל). זה קיים בעוד כלים. למשל כשאומרים "חצוצרה בסי במול" מתכוונים שכאשר מנגנים דו אבסולוטי (בפסנתר), בחצוצרה יקראו לו סי במול. עושים את זה, כמו שאמר תמיר, ע"מ לעבור למשל מחצוצרה בסי במול לחצוצרה בדו ושהאיצבוע ישאר זהה או כדי להתאים את החמשה למנעד הכלי. לכן בפרטיטורות של תזמורת תראה לפעמים שלכאורה אין כל קשר הרמוני בין התפקידים (מה שעושה קצת בעיות למנצח מתחיל עם שמיעה אבסולוטית...).
לסיכום, אתה חייב לכתוב את כל תפקיד הסקס טון וחצי למטה כדי שיתאים הרמונית למקלדת. יש? #clap

סימן קריאה בקשר למידע של תמיר, הוא אמנם ניסה להסביר לך בדיוק מה שאני הסברתי אבל הלינק שהוא רשם לא קשור כלל להסבר. הוא סה"כ מראה את המנעד בביצוע מקסימלי בעיקר באילתורים (תחת הכיתוב sounds), ואת המנעד המקסימאלי שכותבים לו תפקידים.
_________________
גם כי אלך בגיא צלמוות :anger:, לא אירא רע כי "הפסנתר המושווה" עימדי... #read
TamirE
Act Compatible
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 652
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: רביעי 20 נוב',02 19:41   
המממ... האמת היא שמה שהתכוונתי שתסתכלו עליו בלינק הוא איך הריינג' הכתוב בפרטיטורה (written בלינק) נשמע במציאות (sounds בלינק).
אפשר לקחת את הקצוות ולראות איך זה מתורגם ספציפית עבור הסקסופונים שם בכמה דוגמאות או פשוט לשים לב למה שרשום לגבי המרווחים מהמנעד הרשום.

אגב, צורת ההצגה הזו של מנעד כתוב ומנעד נשמע היא די סטנדרטית... אני חושב שראיתי את זה פעם ראשונה בשעורי מוסיקה בבית-ספר כשהייתי בכתה ג' או משהו כזה, על פוסטרים משעשעים המספרים על כל מיני כלים בתזמורת סמפונית.
  אוקסימורון  
הצטרף: 11 מאי 02
הודעות: 33
מיקום: מכל מקום...
הודעה פורסם: חמישי 21 נוב',02 02:12   
תודה תודה , הבהרתם לי כמה נקודות
_________________
I choose not to choose
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שישי 22 נוב',02 00:16   
אני מקבל את ההסבר של רם אבל לא את המילה "דפוק".

יש לעניין הזה גם הסבר אקוסטי (יותר נכון קראפט אינסטרומנטלי) וגם הסבר הסטורי.

מכל מקום (משום שאין לי כוח להבהיר את תולדות ונסיבות העניין הזה): ישנם כאמור קבוצה של כלי טרנספוזיצייה או כלים טרנספוזיטורים וסקסופון אלט (או סקסופון במי במול) הוא אחד מהם.

עכשיו, רק תספר לי (ולכוווולם) מי המורה הגאון שלך לסקסופון ששכח לספר לך על זה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון