אני עובד על פרוייקט כרגע שמטעמי לוחות זמנים לא הייתי זמין להקליט לו תופים...
המלצתי לח'ברה על כמה מקומות שאני אוהב ומעריך, אבל הם בחרו לחתוך בתוצאות וללכת למקום יותר זול וקרוב.
(שונא שלא מקשיבים לי... ) אבל זאת לא הנקודה...
הבחור עשה עבודה דיי רעה.
המתופף התעקש להביא את הסט שלו, מה שהתברר כהחלטה נכונה כי הוא מצלצל טוב, רק שהקיק והסנר בורחים לצדדים באובר הדס,
הם נחתכו עם פילטר קשה שמנע ממני מלשמוע את כל התמונה מהסט כמו שאני אוהב, והחלק הכי חמור, שעליו אני רוצה לדבר:
הזליגה מהטומים פשוט נוראית. בלי גייט עליהם אני לא מצליח להשתלט על הסט, המצילות מתלכלכות, הסנר נהפך לספוגי.
המצב כל כך חמור שגייט אפילו לא עושה את העבודה, כי הוא מפספס חלק מהמכות שאני רוצה לשמוע, ומעביר סנרים שאני ממש לא רוצה לשמוע, כי הוא עף לי לצדדים.
אז ניסיתי לחתוך את הקטעים הרלוונטים במעבר אחד, כדי לראות איך זה יעבוד, והפחד שלי התממש ועל כל טום שהעברתי, שמעו את הלכלוך שהתווסף בשאר הסט ...
יותר מזה, הם גם לא כוונו כל כך טוב, ואני כן אצטרך לעשות עליהם לא מעט מניפולציות כדי שישמעו כמו שאני רוצה, וכל המניפולציות האלה רק הופכות את התופעה לקשה הרבה יותר.
חוץ מלחתוך ידנית ולשים טריגר ולשכוח מעניין (פתרון שאני מעדיף להימנע ממנו, אך אעשה בלית ברירה), יש דרך אחרת להציל את הטומים? _________________ יאיר כהן, jah studios
__________________________________
"הפיתוי ליצור תיאוריות ראשוניות על סמך מידע חלקי הוא קללת המקצוע שלנו" - שרלוק הולמס
הסלייט טריגר שלי קצת עושה בעיות (למען האמת, הוא באופן מוזר הפסיק להופיע ברשימה - משהו הזוי לגמרי), אז אני מחפש פתרון אחר.
וחוץ מזה, חייב להיות פתרון אחר.
אני יודע שכולם עושים את זה היום, אבל כולם גם חונקים את המאסטר, ומתקנים כל סטיה קטנטונת של יציאה מקצב או מפיץ'.
סבבה, אני מבין שהטרנד המלאכותי תופס תאוצה היום - אותי מגניבה האוטנטיות. ומבחינתי טריגר, גם אם לא בצדק, נכנס לרשימה של האופנות המלאכותיות.
אני גם רוצה ללמוד עוד שיטות, ובטוח יש כאלה. לא תמיד היה לנו טריגרים זמינים הרי _________________ יאיר כהן, jah studios
__________________________________
"הפיתוי ליצור תיאוריות ראשוניות על סמך מידע חלקי הוא קללת המקצוע שלנו" - שרלוק הולמס
מעולם לא נתקלתי בהקלטת תופים שלא היתה בה את ׳הבעיה׳ שציינת. הסיבה היא שבהקלטת מיקרופון טמטם קרוב יש משהו שהוא בעצם יצירת תמונה מעוותת של המערכת: בהקשבה לתופים בחדר אתה לא באמת שומע את ״הלכלוך״ מהתופים שלא מנוגנים באותו רגע.
זו הסיבה שהומצא האפקט הנפלא שנקרא גייט. הבעיה עם גייט כמובן, הוא שהוא לא ממש מוסיקלי ויודע להגיב נכון לססטיין הנכון בכל מעבר, וגם הוא לא יודע להגיב נכון לדינמיקה המוסיקלית ועלול להתעלם ממכות חלשות יותר.
זו הסיבה שהפתרון היחיד שאני מכיר הוא ׳גייט׳ ידני על כל ערוץ, תוך תשומת לב להקשר של ססטיין הטום מול שאר המערכת (למשל: לפעמים לא ממש רוצים לשמוע את ההדהוד של הטום במעבר אחרי שהטום הבא מנגן. אבל לפעמים כן!). אפשרות נוספת שאני לפעמים בוחר בה היא גייט עם אוטומציות על הסף והרליס כדי לדייק אותו, אבל זה רק אם אני באמת לחוץ בזמן כי הדרך היחידה הטובה היא גייט ידני (גם על הערוץ של הסנייר אגב, וגם על הערוץ של הסנייר למטה). _________________ קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
אגב, לגבי מה שעשו ׳פעם׳: פשוט לא הקליטו קלוז מייקינג על כל תוף. הרעיון הזה הוא שיטה חדשה יותר שיכולה לעבוד רק בשילוב עם דברים כמו גייט, או תוך מיקסוס הערוצים הקרובים מאד מאד נמוך לעומת האוברהדס. לרוב תופים של ׳פעם׳ כמו של לד זפלין הוקלטו עם 3 או 4 מיקרופונים. _________________ קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
מה שמנצור אמר, דרמאגוג בראבק!
לפני שנה עבדתי עם להקה שהקליטה תופים במקום כל כך גרוע ולא מקצועי שהכל היה נשמע כמו קוקיות ברוטב בירה.
חוץ מהאובר הדס החלפתי הכל, ואפילו לא בטריגרים אלא פשוט ניקיתי את הערוצים בצורה ידנית לחלוטין והפכתי את כל המכות למידי ומשם זרקתי את התפקידים לסטודיו דראמר שניגן את הסאונד, זה היה פשוט תענוג לשמוע מאיפה זה בא ולאן זה הגיע
הפואנטה:
אל תתעקש על הסאונד המקורי של הסט כי גם אם הוא היה טוב היתה סבירות לא קטנה שהיית רוצה להוסיף לו דברים או אפילו להחליף. _________________ פייסבוק Evish
אתה יכול להשתמש ב-DETECT SILENCE
זה עובד כמו גייט רק שאתה יכול אחרי זה לשחק עם אורך הפתיחה של הקטעים בהתאם לכל קטע רלוונטי.
ואז אתה מגדיר בדיוק איפה אתה רוצה טמטמים ובשאר הקטעים אין בכלל סאונד.
אחרי זה אתה יכול עם EQ לשפר את זה בצורה משמעותית.
אם אתה לא עובד עם קיובייס-אולי גם בתוכנות האחרות יש משהו דומה,
למרות שגם ידנית אתה יכול לעשות את זה.
אני דווקא הייתי מנסה לשפר את ה-OVERHEADS אם זה אפשרי,
כי זה ייתן לך תמונה של כל המערכת.
בהצלחה,מקסימום תיצור איתי קשר בפרטי-אני אנסה לעזור לך
אני עובד המווון עם תופים. _________________ מפיק מוזיקלי,נגן הופעות ויוצר www.greenich.co.il
עד היום, בכל הקלטת תופים שעשיתי ושראיתי אחרים עושים ושלימדו ושמלמדים ובאינטרנט ובספרות שנתקלתי.. תמיד מנקים את ערוץ הטמטמים.
אישית אני שונא לעשות את זה עם גייט , עריכה ידינית של איזה חצי שעה, לחתוך כל טמטם ולמחוק את השאר תתן לך טמטמים בלי זליגות.
והתוספת רעש שאתה מרגיש היא טבעית, תשחק עם הסאונד עד שזה לא יהיה מורגש.
אישית אני אוהב מערוץ הטמטמים לקחת רק את הפאנצ' של המכה וקצת גוף, כל השאר.. הרליס והטון מגיעים מהאוברהד ומיקרופוני החדר.
אגב זה נכון לפעמים גם לגבי המיקרופון שעל הרייד _________________ אמיר.