תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 15:19
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת תופים , עריכת התפקיד שלהם , קצב וכו'
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  alon tavory  
Act Compatible
הצטרף: 23 יונ' 07
הודעות: 453
מיקום: כפר תבור
הקלטת תופים , עריכת התפקיד שלהם , קצב וכו'
הודעה פורסם: שבת 19 ינו',13 01:18   
אהלן חברים !

אני מקווה שאני מפרסם במקום הנכון כי הפוסט מתייחס לכמה נושאים עיקריים

קודם הקדמה קצרה , אני ועוד בחור שמפיק מוסיקלית יוצר מהצפון חברנו אחד לשני ואני מקליט לו תופים לשירים כאשר התקשורת ביננו נעשת אך ורק דרך האינטרנט

היות ואנחנו קצת רחוקים .. במקרה של הסשן האחרון שעשינו הבחור אמר שהיה צריך לשבת ולערוך את התפקיד מאוד כדי שיישב על הביט כלומר לגזור ולהושיב מכות בודדות מעברים וכו' המון עבודה ...

הנה הטייק לפני העריכות ו"פלט" לחלוטין למעט פרוססיה שנעשתה בהקלטה עצמה :


והנה הטייק לאחר עריכה וגם עבודת מיקסוס קלה שנעשתה :

גם אני שומע בברור את ההבדל וברור לי שאני לפעמים קצת רץ בטייק הראשון

מעניין אותי לשמוע מה דעתכם בנושא עד כמה הטייק הראשון לא יושב לכם מבחינת טיים ?
נוצר ביננו ויכוח לגבי זה הוא אומר שהדברים ממש לא יושבים בקצב .
( בלי קשר לנושא הזה העריכה נשמעת לי מאוד מסרסת את התפקיד המקורי .. אבל הדברים כמובן לא במיקס סופי כך שאפשר לשנות עוד )

חשוב לציין שהקלטתי על גבי גייד של שירה ואקוסטית שבעצם הגיטרה בו היא הגיטרה שתשמש בשיר בסופו של תהליך , האקוסטית הוקלטה עם קליק ואני ניגנתי ללא הקליק ורק עם הגייד עצמו .
_________________
http://www.facebook.com/pages/Alon-Tavory-Groovy-Studio/236629323023806
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שבת 19 ינו',13 07:55   
קודם כל הנושא של עריכות מאד קרוב לליבי. #smile אני עושה את זה הרבה (גם לנגנים הכי טובים שיכולים להיות) פשוט בגלל שאני רוצה לשמוע את הדברים בצורה מאד מסוימת, וקשה לי מנטלית לשמוע אותם בצורה אפילו טיפה אחרת. הסוד הכבר לא כמוס של התעשיה הוא שאת כולם עורכים. גם את ויני קוליוטה וגם את מייק פורטנוי.

במקרה הזה אכן יש כמה בעיות טיים בטראק המקורי - אבל העריכה שהוא עשה גרמה לי להבין שהוא בכלל רוצה לשמוע תפקיד שונה לגמרי. אני לא יודע אם זה בגלל גייט, אבל המון מכות נעלמו שם ומצד שני הופיעו מכות חדשות במקומן... אגב - גם בעריכה שלו יש כמה בעיות טיים ואפילו יותר קשות בגלל שהם נשמעות מחוץ לקונטקסט המקורי של הנגינה.

הפיתרון במקרה הזה נראה לי יותר בשיתוף פעולה ודיאלוג שלכם לפני או במהלך ההקלטה כדי לוודא ששניכם משדרים 'על אותו גל' - במקום המצב הנוכחי שהוא מרגיש שהוא צריך 'לחתוך בבשר החי' ואתה מרגיש 'מסורס'.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
  alon tavory  
Act Compatible
הצטרף: 23 יונ' 07
הודעות: 453
מיקום: כפר תבור
הודעה פורסם: שבת 19 ינו',13 09:07   
תודה אייל , אכן נראה לי שגייט אכזרי שמכוון על הטמטמים ואולי גם האובר הד

מעלים שם חלק נכבד מהרעיון של התפקיד , תוכל אולי לפרט איפה שמעת בעיות של טיים רציניות בטייק הראשון ... כי אני לא יודע לשים את האצבע בדיוק אולי כי השמיעה שלי מסננת אותם איך שהוא ..

בנוסף מסקרן אותי בתור מתופף שגם מתעסק בהקלטות ומיקסים לשמוע מה זה אומר " לשמוע בצורה מאוד מסויימת" מבחינתך ?

הבחור טוען שהוא ערך אותי מאוד דבר שגזל לו המון זמן מיותר ונשמע בכללי לא כל כך מרוצה לצערי ... אני מרגיש שלא סיפקתי את הסחורה #confused
_________________
http://www.facebook.com/pages/Alon-Tavory-Groovy-Studio/236629323023806
greenich
הצטרף: 08 ינו' 09
הודעות: 280
מיקום: ראשון לציון
היי אלון
הודעה פורסם: שבת 19 ינו',13 13:49   
תראה,אני יכול להגיד על סמך היכרות איתך ועם הנגינה שלך במשך שנה-שנתיים (טוב ,בסדר.....15)
שהאופי שלך הוא לייד-בק...וזה גם מה שיפה אצלך-מתופף רוק קלאסי.

מה שהבחור רצה זה כנראה באמת נגינה שיושבת בדיוק על הקליק
ולכן תציע לו אולי שתעשו טייק נוסף ותקליט עם מטרונום שיושב די חזק באוזן(הייתי ממליץ אפילו מטרונום בשמיניות במקום רבעים) וזה יגרום לך לנגן יותר "הדוק".
לגבי התהליך והמניפולציה של הסאונד.....על תתערב בזה,
מהרגע שהטרק יצא מהאולפן שלך-זכותו של הלקוח לעשות בו מה שהוא רוצה.

ולאייל היקר יש לי רק דבר אחד להגיד.
אתה טועה טעות מרה.
לא את כולם מתקנים.
ולא סתם המוסיקה היותר קלאסית שנשארת איתנו לאורך הרבה שנים היא מוסיקה שמוקלטת ללא תיקונים.
זה ממש כמו החוק שאסור לעשות פוטושופ לדוגמניות....
אני בעד שמי שתיקן מתופף שיפרסם את זה.
השירים הכי יפים של הביטלס,פינק פלויד, לד זפלין,DOORS, פול סיימון, אדמה רוח ואש ועוד המון דוגמאות-הוקלטו ללא מטרונום אפילו.
יותר מזה,בהרבה להיטי מוסיקה אלקטרונית יש מניפולציה על הכלים שלא יהיו בדיוק בטיים כי אז יש משהו יותר חי במוסיקה.

גם עניין התיקונים וההושבה של כלים על GRID כבר מתחילה לעבור כי אנשים מבינים שזו לא נוסחת פלא אלא להיפך, הייתי דווקא שמח לשמוע את המוסיקה שלך אייל ללא תיקונים.
_________________
מפיק מוזיקלי,נגן הופעות ויוצר www.greenich.co.il
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שבת 19 ינו',13 16:32   
בוא נבדיל בין כמה נושאים:

כשהתייחסתי לעריכה לא התייחסתי בהכרח להושבה מכנית על קליק. עריכה היא כל תיקון שאתה עושה לאחר ההקלטה, והוא כמובן תלוי קונטקסט, סגנון, ויותר חשוב - תלוי במה שאתה שאתה רוצה לשמוע בתור מפיק.

חלק ממה שעושה את אומנות ההקלטה הפנטזיה של כל מוסיקאי יוצר היא היכולת לדייק את האמירה האומנותית בדיוק לצורה שבה דמיינת אותה, ולא יצא לי עדיין להכיר מוסיקאי גדול באמת (ואני במקרה מכיר ועובד עם כמה כאלה, לחלקם יש אפילו פרסי גראמי שיוכיחו את זה) שלא ישמע הקלטה לטייק שהוא ניגן ולא ירצה לשפר ולהוסיף ניואנסים נוספים לאחר מכן.

נכון, לא כולם מחפשים את 'הקליק' וממש לא תמיד צריך לעשות את זה, אבל כולם מחפשים את מה שהיה להם בראש וכולם יעשו *הכל* כדי שבסוף זה יצא ככה - אפילו אם אתה מוסיקאי ג'אז.

ציטוט:
השירים הכי יפים של הביטלס,פינק פלויד, לד זפלין,DOORS, פול סיימון, אדמה רוח ואש ועוד המון דוגמאות-הוקלטו ללא מטרונום אפילו.


נכון, הרבה מוסיקה נהדרת לא הוקלטה עם קליק. האסתטיקה של ההקלטה אז היתה שונה. אבל אם אתה חושב שלא 'ערכו' אז אתה טועה ומטעה. אני מזמין אותך לקרוא את הספר המדהים של ג'ף אמריק, הטכנאי שהיה עוזר הטכנאי של הביטלס עד לאלבום Revolver והחל ממנו הפך לטכנאי ההקלטות והמיקס הראשי בכל האלבומים עד האחרון (אבי רואד).

הנה דוגמא לכמה מהדברים שמופיעים בספר שלו על מה שנעשה באלבומים של הביטלס:

1. האריסון לא היה מצליח לנגן הרבה מהסולואים בטיים טוב גם כשהקליט אותם כאוברדאב. לכן חלק מהסולואים הוקלטו באוקטבה למטה בחצי מהירות, ואז הועלו בחזרה - והרבה פעמים גם הוכפלו בפסנתר כדי לטשטש את האפקט (דוגמא טובה זה הסולו של Hard Day's Night). האריסון בעיקרון נחשב ל'סוס השחור' של הלהקה בשנים הראשונות בגלל שתמיד היה חסר ביטחון בהקלטות ולא מצליח לנגן את התפקידים.

2. מקרטני החל מסרג'נט פפר היה מקליט את הבס שלו בלייב עם הרית'ם סקשן, אבל אח"כ היה מוחק אותו ומעלה חדש, תוך לפעמים הקלטה של כל תו בודד בנפרד כדי לדייק את הארטיקולציה המדויקת שהוא רצה.

3. בשיר The End רינגו לא ניגן את סולו התופים שאתה שומע. הוא נערך לפעמים מכה-מכה או פראזה-פראזה ע"י ג'ורג' מרטין עד שנוצר הסולו שנשמע (שהוא מאד שונה מהפראזות שרינגו מנגן בד"כ).

4. לרינגו באופן כללי היתה בעיה לחזור לטיים אחרי מעבר, וזו הסיבה שהוא לא עשה הרבה כאלה. ב-Abbey Road. הם ביקשו ממנו לשנות את סגנון הנגינה ולהוסיף מעברים, וכשזה לא הצליח הוא התחיל לנגן בלי קראשים, והעלה אותם אחרי הנגינה כאוברדאב.

יש עוד המון. אני מציע לך לקרוא את הספר כי הוא מרתק - הוא מראה לך כמה שאומנים אמיתיים כמו הביטלס (ואני מעריץ פנאטי של הביטלס) הפכו לכאלה בכלל שבכל שלב של היצירה הם הסכימו לעשות *הכל* כדי להגיע לחזון המדויק שלהם (לא משנה מה זה). מההרגשה שלי בהקשבה למוסיקה של החבר'ה האחרים שציינת - אני בטוח שגם המפיקים שלהם היו כאלה.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שבת 19 ינו',13 16:39   
ציטוט:
הייתי דווקא שמח לשמוע את המוסיקה שלך אייל ללא תיקונים.


מה זה משנה? בוא נניח אפילו שאתה תחשוב שהטראק שלי יישמע יותר טוב ללא עריכה מהטראק בצורה שאני הפקתי אותו - אני לא אחשוב ככה, והתוצר לא יהיה החזון האומנותי שלי, שהוא הסיבה מלכתחילה שבכלל התקיימה הקלטה והסיבה היחידה שאני מעוניין להעביר מסר אודיו כלשהו אליך כמאזין.

במקרה של הדוגמא הנ"ל, אני חושב שברור מאד שהאומן רצה את תפקיד התופים ממש בול על ההדגשות של הגיטרה, ואני לא מדבר בכלל מבחינת הקליק אלא מבחינת תפקיד ו'גישה' - הוא דמיין את התפקיד הזה כעוד נדבך בגרוב הגיטרה שהיה כנראה מהותי עבורו ביצירת השיר. וכשהוא קיבל תפקיד שנותן גרוב שונה הוא שמע צבע אחר ממה שהיה לו בראש והתחיל להבין איך הוא מתקרב לחזון המקורי באמצעות הכלים שבאולפן שברשותו.

זו גם הסיבה שאני חושב שהפיתרון למצב הזה הוא בדיאלוג ולא ב'קליק'.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
greenich
הצטרף: 08 ינו' 09
הודעות: 280
מיקום: ראשון לציון
הודעה פורסם: שבת 19 ינו',13 18:52   
אני התכוונתי לעריכה סטייל "אני רואה כאן שהבייסדראם לא נופל בדיוק על הקו של ה-GRID אז אני אזיז אותו כי ככה זה הכי מדוייק"....

זה שהביטלס עשו עריכות - אני יודע עוד לפני שקראת את הספר חמודון(אני מבוגר ממך באיזה עשור), זו תופעה ידועה וגם מטאליקה עשו את זה באלבום השחור שלהם.
ויש עוד המון דומגאות לעריכות מהסוג הזה.
אני דווקא קראתי שנאמר על רינגו שבגלל היכולת שלו לשמור על טיים קבוע,
הם הרשו לעצמם לערוך מתוך הטייקים כי הוא היה שומר על קצב קבוע בין טייק לטייק, אז נורא קל "ללכלך" ולומר שרינגו היה נופל במעברים....סבבה,אבל גם היה לזה צד שני-הבחור בעל יכולת לשמור על מהירות קבועה.

אני לא מדבר על עריכה מהסוג הזה.
אני מדבר על עריכה שמשנה את אופי הנגינה של הנגן.
אם למישהו יש נטייה לנגן לייד-בק ואתה לא אוהב את זה-פשוט תיקח מישהו אחר.

אני באופן אישי משתדל לא לערוך טייקים שלי,במיוחד בתופים,
וגם לא להושיב אותם על GRID, ויתרה על כך-ברוב השירים שאני מנגן,
הטרק הסופי הוא טרק 1 שנוגן מהתחלה ועד הסוף.
לפעמים זה לוקח 3 טייקים ולפעמים 15.
אין לי אגו בקטע הזה.
אם לקח 15 טייקים-LET IT BE
_________________
מפיק מוזיקלי,נגן הופעות ויוצר www.greenich.co.il
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שבת 19 ינו',13 18:58   
בכנות.
גם בטייק לפני וגם בטייק אחרי יש שיוט...

זה ש"ערכו" את התופים לא ממש עזר לדעתי כי מה זה עוזר אם הגיטרות מושכות קדימה המטרה בקצב היא להיות ביחד...
לדוגמא פרל ג'ם בלי קליק אבל הם ביחד.. זה רע?

דבר נוסף ברמת עריכת תופים יש הרבה נקודות בהן ניתן להיאחז, נראה שהוא לא נאחז ברייד שנותן את תחושת הקצב ולכן העריכה של התופים בעיני לפחות , לא תרמה יותר מדי.
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שבת 19 ינו',13 20:15   
אני חושב שכל העניין הזה נוגע לז'אנר מוסיקאלי ולהפקה , בכל הפקת פופ , אלקטרונית או רוקיסטית אם הכל לא ישב על הגריד כמו מכונה זה לא יקבל את הסאונד המהוקצע הזה שכולנו רגילים לשמוע מהרדיו ,

אבל כאשר מדובר במוסיקה נטו , בלהקה יוצרת , או במקומות בהם האקספרסיביות היא חלק חשוב מהעניין , יהיה זה פשע לגעת וכל זאת בהתחשב בעובדה שהנגן הוא לא פחות מטוב מאוד ויודע לשבת ולסחוב את השיר קדימה.
  alon tavory  
Act Compatible
הצטרף: 23 יונ' 07
הודעות: 453
מיקום: כפר תבור
הודעה פורסם: שבת 19 ינו',13 20:23   
תודה לכל המגיבים #smile

עידן אני דווקא חשבתי שלפי הטייק הראשון שהעלתי אני מנגן דווקא קדימה יותר בתחושה( אני חושב שהנגינה שלי פעם הייתה הרבה יותר לייד בק באופיה מאשר היום ..) וזה גורם לחוסר סינכרון בין התופים לגיטרה , למען הדיון בטייקים הראשונים שעשיתי לשיר סיכמנו אני והמפיק שאקליט עם הגייד וגם עם קליק ביחד אבל אח"כ הוא ביקש ממני לנגן רק לפי הגייד שכאמור הוקלט על קליק ואמור לשמש כתפקיד סופי של האקוסטית בשיר עצמו .

לגבי הדיאלוג שהציע אייל הפרוייקט הזה נמצא אצלי כבר כשבוע כאשר אני והמפיק מנהלים שיחות כל הזמן על מה ואיך לנגן ולהקליט.... אני מודה השיר הרגיש לי כאגוז קשה מאוד לפיצוח משום שהמפיק רצה תפקיד שהיה גם מעניין ויתן איזה שהוא בוסט לשיר לקח לי הרבה זמן למצוא תפקיד שמרגיש נכון למה שהוא מחפש ... אבל כנראה שזה לא מספיק כי כמה שזה לא נעים להודות אני לא מספיק מדוייק כנראה #confused

מעניין אותי לדעת במטרה חשובה ללמוד ולשפר איפה אתם שומעים בעייות טיים רציניות בשיר האם זה במעברים או אולי בחלקים שונים בשיר נגיד בית מסויים או פזמון או אולי הסולו גיטרה ?

ושאלה נוספת שיוט בטיים אני מניח שהוא דבר בילתי נמנע בסופו של דבר ( בני אנוש הר אנחנו ..) השאלה עד כמה זה קריטי בדוגמא שהבאתי ..
_________________
http://www.facebook.com/pages/Alon-Tavory-Groovy-Studio/236629323023806
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון