הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 28 דצמ',12 12:41
שלום,
יש לי שאלה לחברים שעובדים בעיקר עם דגימות מוכנות.
עד לאחרונה כמעט ולא יצא לי לעבוד עם דגימות, ועיקר העבודה שלי התרכזה בהקלטה ומיקס
של כלים אקוסטיים.
לא מזמן התחלתי לעבוד עם דגימות ולבצע פרוייקטים שלמים עם כלים וירטואלים, לצורך העניין עם כלים של נייטיב אינסטרומנט, כשהסגנון הוא עדיין רוק על שלל גווניו.
אני עובד כך שאת כל התפקידים אני מנגן ממקלדת כדי לשמור על דינאמיקה ועל פיל אנושי, ומשתמש בלא מעט אוטומציות, מה שמקנה לתפקידים עוד הבעה אנושית ועומק.
הבעיה היא שלא נראה לי שאני לגמרי מבין איך אני ניגש למקסס כזה דבר.
הרי הדגימות האלה נשמעות כל כך טוב, אלו סורסים מעולים שעברו עיבודים דינאמיים, ריברבים ודיליים חלומיים, בסטריאו ועל פניו זה נשמע כאילו לא דרוש מיקס, נשמע שהכל שם. במיוחד באולפן כשהמוניטורים האולפניים מאדירים את חווית השמע, הסטריאו נקי וברור וכו׳ , אבל זו סוג של אשליה מכיוון שה׳אפקטורה׳ והעומק שקל לקבל מהר מכלים וירטואלים, צובעים ביופיים את הפרוייקט ומסיחים את דעתי מהדברים החשובים באמת כמו מיסוך תדרים, ערוצים לא יציבים דינאמית וכו, בעיות שיצוצו מיד בכל מקום שהוא לא האולפן עם המוניטורים ה ׳מפנקים׳.
(האולפן שלי די מאוזן וזו לא בעיה אקוסטית, פשוט אילוזיה של המוח הנגרר שלי :)- כן גם זו בעיה)
אז הייתי רוצה לשאול את העוסקים במלאכה,
איך זה עובד אצלכם?
אולי לבטל את האפקטים כבר בהתחלה, ולעבוד עם הסאונדים יבשים, ורק לאחר איקיו וקומפ במידת הצורך, לפתוח חזרה את האפקטים?
ובכלל איך אתם מתייחסים למיקס של שיר שהוקלט על באופן וירטואלי ועד כמה נהוג ׳לגעת׳ בו לעומת כזה של שיר שהוקלט אקוסטי, כמובן בהנחה שאף אחד מהם הוא לא קטסטרופה ושניהם ראויים ומתאימים לעבור לשלב מיקס.
תודה רבה!
Act Compatible
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 707
פורסם: שישי 28 דצמ',12 13:44
אתה יכול להעלות דוגמא לקטע שבו אתה אומר "הכל נמצא"...? משהו שממנו אתה מתבלבל בשלב המיקס?
תוכל להעלות ערוץ סטריאו...
_________________
Mac Pro, 16Gb ram,MacOS
Logic X 10.3, Cubase 5.5.3 ,RME Fireface800.
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
פורסם: שלישי 15 ינו',13 14:26
כל דגימה מוקלטת במצב FLAT...!
* תשאל מדוע? כי זה מעניק לך את "חופש הבחירה" אחר כך במה לגעת ומה להשאיר!
כאשר אתה (לדוגמה) מקבל דגימות - החיסכון שלך בא לידי ביטוי בכך שאתה לא צריך
להתעסק עם הצבת מיקרופונים והקלטה בחללים אקוסטיים יקרים.
נניח שאתה משתמש בדגימה של BD.
פשוט תתייחס לכך בתור BD FLAT ותעשה מניפולציה של EQ וכל שאר מעבדי הסאונד לפי סגנון ההפקה שאתה רוצה להגיע בתוצאה הסופית.
אם אתה רוצה BD מאד אגרסיבי בנמוכים, אז קדימה....רק צריך לקחת בחשבון
שכלים אחרים יושפעו מכך ותהיה חייב לבצע אליהם EQ בהתאם.
* לגבי אפקטים - תמיד נכון ורצוי להתחיל ללא אפקטים - אלא אם אתה "נעול" על אפקט X על כלי מסויים - ושוב, זה ישפיע על הבחירה של שאר הכלים.
הטעות הנפוצה אצל כאלה שהם לא מקצוענים - במה לגעת ובמה לא לגעת ובאיזו דרך.
בהצלחה