הצטרף: 21 ינו' 11
הודעות: 321
מיקום: ארץ הקודש
פורסם: שבת 22 דצמ',12 18:24
ויכוח מאז הבוקר, כל שעתיים וחצי טלפון מתחילים בנחמד ואז חייבים לחזור לנושא הזה:
הבן אדם כתב, הלחין, הפיק, עיבד ושר בסינגל יחיד מוצלח לחלוטין ולדעתי מדובר בשיר לעילא ולעילא, לא כאן הבעיה.
החבר טוען שמאסטרינג אמיתי צריך רק במידה ויש דיסק שלם של שירים ומעוניינים לסדר זאת כך שהווליום של כולם יהיה אחיד ולכן אם הוא חושב הכי גבוה שיש ורוצה שהשיר הזה יגיע לרדיו ויככב בכל MP3\רמקולים מספיק מיקס מושקע והשבחת ערוצים פרטנית.
מבחינתי מאסטרינג זה חלק משרשרת שאני עושה מבלי להניד עפעף, בא לקוח אני מפיק לו שיר ולאחר מכן השיר נשלח ישירות למאסטר לאחר השאלה הקבועה " עד כמה אתה רציני בקשר למוסיקה שלך? "
יש לכך תשובה חד משמעית?
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
פורסם: שבת 22 דצמ',12 19:10
אני ממסטר גם מיקס מהיר לתת ללקוח לשמוע ברכב או בבית.
לדעתי זה חלק חשוב לא פחות מהמיקס עצמו.
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: שבת 22 דצמ',12 19:49
הגישה של החבר שלך היא נכונה לזמנים אחרים.
נראה לי שהיום יש צורך ברור (טכני ברובו) "להעמיד את השיר על הרגליים" לפני
שהוא יכול לצאת לטייל.
השאלה היא האם הכוונה ב "ללא מאסטרינג" היא להשאיר את המיקסבאס (או את קובץ המיקס הסטריאופוני הסופי) נקי לחלוטין?
אני חושב שלכל מיקס באשר הוא לא יזיק הטאצ' הסופי, גם אם הוא סינגל ולא אמור להיות חלק מצבע של אלבום.
שמעתי דברים מפילים שאנשים עשו עם 3-4 פלאגים על המאסטר. (מולטי בנד קומפרסור זה כלי אדיר).
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שבת 22 דצמ',12 20:04
ועוד פעם: מאסטרינג זה לא רק לימיטר
זה לא רק דינמיקה ובטח שבכלל לא עוצמה (כאילו, זה פשוט לא מונח מתאים).
מאסטרינג זה תהליך שנועד למקסם ערכים אמנותיים מסוימים בשיר, כל יצירה לגופה, לסגנונה ולמטרותיה ובפרופורציה למכלול (שיר/אלבום/מוזיקה להצגה/מוזיקה לוידאו ארט, למחול, למיצב אמנות...).
אפשר לא למסטר, אפשר כן למסטר, אפשר לעשות את זה ככה או ככה עכשיו, אחר כך או לעולם לא...אבל את השלב הזה, שבו שואלים שאלות בייחס לצבע/דינמיקה/מקום/חלל של כל המכלול חייב כל שיר לעבור.
זה נכון שבמרחב הדיגיטאלי ובמרחב האנלוגי הדברים שונים, בעיקר בהקשר של פראקטיקת עבודה אבל השלב הזה בתהליך הוא שלב מאד חשוב
מי שלהבנתו סגר את כל הפינות כחלק מתהליך המיקס - סבבה.
מי שהוריד L/R והכל מושלם לו - סבבה
המרחב הדיגיטלי מאפשר לעשות את הכל במכה אחת - לכאורה...
אני עדין לא ראיתי/שמעתי מישהו מוציא תוצאה מושלמת במיקסדאון ואני מאד מאמין בפיצול התהליך אבל מי שמעדיף אחרת - התוצאה היא שקובעת
הצטרף: 21 ינו' 11
הודעות: 321
מיקום: ארץ הקודש
פורסם: שבת 22 דצמ',12 21:33
שי זה גם מה שאני אמרתי לו, הוא בתגובה:
המיקס יעבור דרך נגן כלי מיתר וטכנאי סאונד שטוען שבמסגרת המיקס שהוא עושה ייעשו כל השינויים, תיקונים ועריכות שצריך.
יורם מילותיך בסלע וזה גם מה שכיוון אותי בויכוח המתמשך הנ'ל, השאלה היא האם במסגרת מיקס בלבד לא ניתן לבצע את כל התופינים שדיברת עליהם, אם יש לך עצה מנסיונך הרב מה כדאי למסור לחבר שיבקש מאותו איש מיקס זה מאד יסייע לי לחסוך כאבי ראש של עוד כמה מאות לחבר הלחוץ והעיקש.
האם לא ניתן למקסם ערכים אמנותיים וסגנון לשיר כבר דרך המיקס עצמו?
כנ'ל על מה לא מוותרים? אני מודה שבמאסטרינג אין לי חצי מושג אך כשאני יושב לבצע מיקס אני מייחד שירה, פה מקמפרס, שם איקיו, פה השבחה כזו או אחרת, מושיב את הערוצים ביחד ווליום נמוך מגביה וכ'ו וכ'ו.
לגבי מאסטרינג? עבורי הכי פשוט להעביר קובץ אחד 'נקי' מעריכות למומחה ממני.
הוא משלם על נגינה לסינגל בשני כלי מיתר+מיקס 'מחיר מיוחד', כך שיוצא שעל מיקס של כמה שעות הוא נפרד מ100 דולר או שמוותר לחלוטין על המיקס עצמו, אשמח מאד להעביר הכל הלאה, כולל הקטע שהוספת שאני מתכוון להקריא לו אחד לאחד בטלפון.
Octaver, לא הצלחתי להבין מהחבר אם איש המיקס יסדר את הווליום למקסימום, ככל הנראה שכן אחרת המיקס יהיה מיותר.