הצטרף: 16 נוב' 03
הודעות: 143
פורסם: שלישי 18 דצמ',12 15:21
שלום, אני חדש בתחום ההקלטות, כרגע עוד די חסר ציוד, אני עדיין קורא וחוקר. אני רוצה להרכיב לי אולפן ביתי להקלטה של כלים אקוסטיים בעיקר (כלים מזרחיים, עוד סאז, תופי מסגרת וכו'). יש לי כמה שאלות:
-יש לי מחשב נייד, אז אני צריך כרטיס קול חצוני. הרבה ממליצים על הכרטיסים של m-audio בטווח המחירים שלי, אבל אני לא מוצא אחד עם יותר מ4 כניסות. אם ארצה להקליט את הלהקה שלי בלייב (4 כלי נגינה ושירה) האם אוכל להשתמש בsplitter box או קומבינה שונה בשביל לחבר 2 מיקרופונים על ערוץ אחד וכך לקבל 6, 8 ערוצים וכו'? יש דרך נוספת או ש4 ערוצים ישארו 4 ערוצים וזהו?
-ההשקעה העיקרית שלי תהיה בכמה קונדנסרים נחמדים. יש המלצות או הנחיות לאיך לבחור מבין אלו שיש בבזאר? התקציב שלי לפרהאמפ\כרטיס קול והמיקרופונים כרגע עד 4000 ש"ח.
-חוץ מתכנה, יש עוד משהו שאצטרך בשביל להתחיל שפספסתי? אולי יחידת ריוורב? הכוונה היא לבנות אולפן קטן וצנוע שאוכל להקליט בו את מוזיקה אקוסטית בלי יותר מדי טריקים (אפקטים, מידי וכו').
תודה מראש
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
פורסם: שלישי 18 דצמ',12 18:11
4 ערוצים יישארו 4 ערוצים וזהו. אתה יכול להקליט על כל אחד מהם כמה דברים, באמצעות מיקסר, אבל אם תקליט (למשל) עוד וסאז על ערוץ אחד - לא תוכל לשנות את המיקס ביניהם אחרי ההקלטה.
.
הצטרף: 24 יול' 09
הודעות: 230
מיקום: ירושלים
פורסם: שלישי 18 דצמ',12 20:09
סטאפ של 4 ערוצים יעלה לך יותר מ4000 שקל. אבל האופי של כלים\הרכבים מזרחיים לא בהכרח דורש הצמדה של מיקרופון לכל כלי, אתה יכול לעבוד גם בתצורה של 2 מיקרופונים. זה צריך להתחיל בזה שהלהקה שלך נשמעת מצוין בחדר שאתה הולך להקליט בו.
משם אתה יכול להתנסות בהצבות שונות; לדוגמה של 2 מיקרופונים. וגם בהקלטה של כל ערוץ בנפרד, או אם יש לך כלי שלא מתיישב טוב בתוך ההקלטה, נסה 2 מיקרופונים מול שאר הלהקה ואותו בהקלטה נפרדת.
הצטרף: 16 נוב' 03
הודעות: 143
פורסם: חמישי 20 דצמ',12 11:49
הי מירון הקישור שנתת לא עובד.
עשיתי הרבה קריאה חשבתי על AT4040 או AKG C214 משהו בסגנון הזה, לפחות ממה שהאינטרנט מספר אלה מיקרופונים טובים ומגוונים.
האוקטבה שהמלצת אני רואה שיש להם דיאפרגמה קטנה ואני עדיין לא מבין את החשיבות של העניין אבל בכל מקום שקראתי המליצו להתחיל מקונדנסר עם דיאפרגמה גדולה. בנוגע לMXL על איזה דגם אתה מדבר?
באמת עדיף לקנות זוג קונדנסרים להקלטות מהסוג שאני מחפש או אחד טוב?
למשל שני C214 עולים כמו C414 אחד..
יותר חשובה הורסטיליות של שני מיקרופונים או צליל מקור כמו שיותר טוב ממיקרופון אחד (בהקלטת לייב של להקה עם כלים מזרחיים אקוסטיים)?
Act Compatible
הצטרף: 13 דצמ' 02
הודעות: 202
מיקום: בית ינאי
פורסם: חמישי 20 דצמ',12 12:13
לגבי הקישור - לא יודע מה קרה שם, בכל אופן, תכתוב בחיפוש של Thomann.de את זה "oktava mk 012 pair" ותמצא את זה.שם.
לגבי MXL אני לא מכיר, אבל פעם כשהתייעצתי ם קובי על קניות, הוא המליץ על MXL. זה לא הליגה העליונה, אבל קובי פרחי הוא אחד האנשים ההגונים שאני מכיר, והמלצה שלו זה משהו שלוקחים בשתי ידיים.
לגבי בחירת מיקרופונים - אני לוקח את כל ההמלצות שנתנו לך, ומגיע לזה שהכיוון הוא לנסות לעשות הקלטת "שטח". ז.א. להציב את ההרכב בחדר אחד ולהקליט את החדר הצורה הטובה ביותר. אם כבר יש לך עוד ערוץ בכרטיס קול, לא יזיק שאת השירה תקליט לתוך הדינמי שלך.
לטעמי למשימה כזו, עדיף להשתמש במיקרופונים שמיועדים למשימה הזו (Over Head). לדיאפרגמה גדולה יש יתרונות אבל לא במקרה שלך. גם אם תרצה להקליט כל כלי בנפרד (בהעלאות), לכל הכלים שציינת למעט השירה, דיאפרגמה קטנה תעשה עבודה טובה לא פחות מדיאפרגמה גדולה ואולי אפילו יותר. אנחנו קצת גולשים פה לשיקולים של מיקס, שאני חושב שמוקדם להיכנס אליהם, אבל באופן כללי, לגבי המקרה שאתה מציין, אתה מחפש דיאפרגמה קטנה, אם אני מבין נכון את התמונה.
אל תחשוב שגדול/קטן = טוב/פחות טוב. מדובר על מה מתאים יותר - יש דברים שאני מקליט עם U87 (מיקרופון של 3000 דולר) ויש דברים שאני מקליט עם SM57 (מיקרופון של 100 דולר). במקרה השני המיקרופון היקר שוכב בארון לא כי הוא יקר אלא כי הוא לא מתאים!
חוצמזה, את ה-214 אני ממש לא אוהב, ואת ה-4040 אני לא מכיר (למרות שאני קורא דברים מאוד טובים על המיקרופונים של AT בנוגע לעלות מול תועלת.
מירון
הצטרף: 16 נוב' 03
הודעות: 143
פורסם: חמישי 20 דצמ',12 19:47
תודה. כל החברים שלי ששאלתי ממליצים על דיאפרגמה גדולה (נותנת יותר צבע חם ודיבורים כאלו) אבל מחיפושים בפורומים להקלטות אקוסטיות באמת ממליצים יותר על דיאפרגמה קטנה, האמת היא שלא כל כך ברור לי ההבדל ביניהם לכן קשה לי להחליט. אני אוכל להתנסות בהקלטות "שטח" רק אחרי שיהיו לי מיקרופונים לכן חשוב לי להבין כמה שיותר מראש...
אם אני מבין נכון דיאפרגמה גדולה יותר צובעת את הצליל ולכל מיקרופון צבע משלו, ודיאפרגמה קטנה היא יותר "אמינה למקור"? אמרת שלדיאפרגמה גדולה יש יתרונות אבל לא במקרה שלי למה התכוונת? וכיצד בדיוק הSD מיועדים למטרה שלי?
חבר אחר אמר שבשלב שבו אני נמצא יהיה לי קשה להבדיל וכל הפלפולים והדיבורים ברשת הם סוג של אודיופיליה שאני יכול בלב שקט לחסוך מעצמי בשלב זה. זה קצת מנחם אבל בכל זאת קשה להחליט.
תודה על ההדרכה והסבלנות