תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 00:54
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
אבישי כהן, משקלים, תיבות ומה שבינהם
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  yariman  
Act Compatible
הצטרף: 17 אוק' 09
הודעות: 552
אבישי כהן, משקלים, תיבות ומה שבינהם
הודעה פורסם: שבת 24 נוב',12 22:54   
שימו לב: הלינק הנ"ל הוא לא הלינק הנכון, המשיכו להסתכל בהמשך השרשרת


אני פשוט מת על אבישי כהן
באמת אמן גדול, שהיציאות הטובות שלו מחפרות על כל תיבה מיותרת באלבום הנוראי שהוא עשה בעברית, (התספה צדיק בגלל אלבום רשע? #wink )

בכל מקרה המשקל של השיר לא ברור לי....
השיר כמובן בנוי על הסולו קונטרה בס של אבישי, שלמען האמת אין לי מושג איך לספור - ופה קבור הכלב.
זה למעשה 4 16יות, ואז 5, ואז 4, ואז 5 ואז 4 ואז 5, ואז חמש (אין לי דרך יותר טובה במילים. אולי יותר ברור אם אני אומר שזה רבע, ואז רבע מחובר ל16ית, ואז רבע מנוקד שמחובר ל16ית ועוד רבע מנוקד שמחובר לשמינית הראשונה בתיבה השניה, שתי שמניות מחוברת, שמינית מחוברת לרבע מנוקד, 16ית מחוברת לרבע מנוקד .
וואו זה היה קשה #faint )

אם מחשבים הכל יוצא 4 רבעים.
אבל האם זה לא בעצם שלוש תיבות של 9/16 ועוד תיבה של 5/16? הרי זה רק הגיוני, לחבר כל שתי פריטות כדי ליצור קצת יותר סדר בעיניים.
אז למה לא לקחת את זה יותר רחוק? למה לא לעשות שלוש סבבים של פעם 4/16 ופעם 5/16 ואז עוד תיבה של 5?
קצת קשה להסביר במגבלות הפורמט לכן אני מקווה שזה ברור.


השאלה שלי היא מה המשקל הנכון, ואיך רושמים אותו.
הרי 4/4 כל ונוח לכולם, אבל הוא לא באמת מראה את המהות של המוטיב.
השיטה עם ה9/16 עוזרת, אבל אז אפשר להתקדם לשיטה השלישית - משקל לכל אקורד - וזה לא קצת מסובך מידי?

או שזה בכלל 3 תיבות של 5/8 ואז אחת של 5/16, (ואז זה כמעט 4/4 כי זה 25 שמניות סך הכל) ?!?!

ניסיתי להיעזר בנגינתו של הפסנתרן (מחונן זאת לא מילה) שי מאסטרו,
ולמען האמת הוא רק בילבל אותי. ההדגשות היו כל כך שונות שזה כאילו הוא מנגן את זה אחרת כל סבב...


זה משגע אותי כבר שעה, אני שומע את זה בלופים ומנסה להבין ולא מצליח !

אשמח אם תוכלו לשפוך אור על הסוגיה #thankyou
_________________
יאיר כהן, jah studios
__________________________________
"הפיתוי ליצור תיאוריות ראשוניות על סמך מידע חלקי הוא קללת המקצוע שלנו" - שרלוק הולמס
orenrot
Expert
הצטרף: 02 פבר' 02
הודעות: 688
הודעה פורסם: שבת 24 נוב',12 23:42   
לי זה נשמע כמו 6/8.... (או אולי 12/8)
בכל מקרה, מרגיש לי ששווי הפעמה הוא רבע מנוקד, לא ?
_________________
טכנאי מחשבים בירושלים

מוסיקה
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שבת 24 נוב',12 23:45   
אכן יוצר גדול ומוליד הרבה רעיונות והשראה מהדברים שלו.
אני מת חוצפן, אוהב לפתוח איתו את הבוקר ברכב. #smile
אגב, לטעמי גם דוגמא לסאונד משובח.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 24 נוב',12 23:58   
זה כמובן משקל 6/8 (או 12/8 למרות שזה לא מרגיש מרובע אלא זוגי).
החלוקה הפנימית נקראת "המיולה" או שתים על שלוש.
באופן כללי, הטכניקה הזאת (של רבע מנוקד בתוך חלוקה משולשת זו אחת הסינקופות השכיחות ב-ג'אז וואלס.
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 01:22   
נראה לי שיאיר התבלבל בקישור. הוא שלח לי קודם לינק לקטע אחר ומאד מורכב מאותו אלבום שהוא באמת 5 שמיניות שהופכות ל5 שש עשריות בצורה מאד מבלבלת, אבל הקטע שהוא הדביק כאן הוא פשוט 6...
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
  yariman  
Act Compatible
הצטרף: 17 אוק' 09
הודעות: 552
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 09:24   
#think #think #banghead #banghead #banghead #banghead


נכון נכון נכון, באמת התבלבלתי בקישור, ודווקא לא איתך אייל - זה השיר המדובר:



נצטער על הטירטורים ואי ההבנה #sorry
_________________
יאיר כהן, jah studios
__________________________________
"הפיתוי ליצור תיאוריות ראשוניות על סמך מידע חלקי הוא קללת המקצוע שלנו" - שרלוק הולמס
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 09:27   
יאיר - שמת שוב את אותו השיר בדיוק. #smile השיר שאנחנו דיברנו עליו הוא Pinzin Kinzin
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
  yariman  
Act Compatible
הצטרף: 17 אוק' 09
הודעות: 552
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 09:31   
הבעיה היא לא בי מסתבר, ההטעמה מעבירה את זה ישר לשיר הראשון בפליליסט.....
ביטלתי את השיתוף כחלק מהפליליסט וזה אמור לעבוד עכשיו
_________________
יאיר כהן, jah studios
__________________________________
"הפיתוי ליצור תיאוריות ראשוניות על סמך מידע חלקי הוא קללת המקצוע שלנו" - שרלוק הולמס
orenrot
Expert
הצטרף: 02 פבר' 02
הודעות: 688
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 12:53   
נראה לי שזו חלוקה שונה של 25 שש-עשריות.

הבס מחולק (מימין לשמאל)-
7 (4+3) + 7 + 7 + 4

בפסנתר גם יש מוטיב של 7 שמחולק הפוך (3+4)
_________________
טכנאי מחשבים בירושלים

מוסיקה
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: ראשון 25 נוב',12 19:33   
בהקשבה ביותר עיון הבנתי ששגיתי בניתוח שלי של הטיים (המאד מוזר ויפהפה) של הקטע הזה:
התבנית שחוזרת בבס והתופים היא של 9 שש עשריות שמחולקת ל4 שש עשריות ואז 5 שש עשריות. אחרי שלוש פעמים כאלו יש תיבה של חמש שש עשריות. זה נורא מבלבל אבל הדרך להבין את הרפרנס הריתמי פה היא דרך הקשבה לרייד של התופים ששומר עליהם יחסית באדיקות ונותן לנו איזה רפרנס לדרך בה הם תופסים את הקצב הזה.

הריתמוס הפנימי של היצירה הוא בעצם מחזור תיבות מהירות של (משמאל לימין):
4,5,4,5,4,5,5
מה ש'זורק' הוא האלמנט המהיר של היצירה ובנוסף הפוליריתמיקה המהממת של הפסנתר. מה שהפסנתר עושה זה בעצם רבעים - כלומר, מדגיש כל 4 שש עשריות והולך מעל 'קו התיבה', ומתחבר עם הליווי רק בסוף כל מחזור.

למרות שהפסנתר משתנה ומשחק עם הרעיון הזה המון, זו התבנית שעליה הקטע בנוי. שים לב שאחרי שמונת התווים הראשונים (מי) שאחרי כניסת התופים הפסנתר והלהקה שוב 'מסתנכרנים' לרגע וחוזרים להתפצל כל אחד לתבנית שלו.
_________________
קליפים מגניבים שעשיתי ביוטיוב:
http://www.youtube.com/user/EyalAmirMusic
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון