תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 07:32
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
רעיונות לקונדנסר דק? הגברה של כלי מיוחד - סנטור
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  דניאל והשאר  
הצטרף: 13 יונ' 09
הודעות: 24
רעיונות לקונדנסר דק? הגברה של כלי מיוחד - סנטור
הודעה פורסם: חמישי 01 נוב',12 20:37   
אהלן,
אני יבואן של כלי נגינה פרסיים. זה אומר כרגע בעיקר סנטורים וקמנצ'ה.
הזמנתי במיוחד ללקוח סנטור עם קדיחה בפרונט להכנסה של מיקרופון. הרעיון הוא שכשהלקוח מנגן בהופעות - הוא יכול להשחיל מיקרופון אל תוך החור ולהנות מצליל עם SNR נמוך וסיגנל גבוה.
הבעיה היא שהקדיחה המקסימלית בכלי היא בקוטר של 1.5 ס"מ. אצבע נכנסת אבל לא הרבה יותר.
אני מצרף תמונה לסבר את העין:
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

אז אנחנו עכשיו במסע חיפוש אחרי מיקרופון שיעשה את העבודה ויגביר את הסנטור כמו שצריך בלי להתפשר על איכות המיקרופון.
הסתכלתי קצת באינטרנט וראיתי את הליין של Shure הזה:
http://www.giveon.co.il/catalog.asp?category=072_077_156_
הבעיה עם המיקרופונים האלה שהם מיועדים יותר לבמה. לפי הבנתי הם מסננים את התדרים שלא יושבים על הקול האנושי. גם בחורצ'יק אחד באמזון מעיד על העניין הזה.

אני לא מכיר את המיקרופונים האלה באופן אישי, אבל מהניסיון שלי - באקט תמיד מקבלים תגובות מחכימות, אז אני מעלה פה את השאלה לאוויר.

אם יש לכם כיוון רעיון או סתם הערה, אנא שתפו.
המון תודה והערכה,
דניאל
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 01 נוב',12 20:47   
בלי להתפשר על איכות המיקרופון זה "נק" אומני של dpa. אפשר אפילו שניים בנקודות שונות בכלי.

אם אתה יכול להכניס לשם shure sm-11 זה יכול להיות יותר טוב מבחינת עמידות לפידבקים מכיוון שזה "נק" דינמי.

יש כמובן עוד אופציות, בעיקרון כל נק באיכות טובה יתאים ליישום הזה אבל צריך לזכור שזה עדיין מיקרופון, כמעט תמיד קונדנסר, והוא קולט את הכלי מנקודה לא טבעית.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
+1
הודעה פורסם: חמישי 01 נוב',12 21:15   
ציטוט:
...והוא קולט את הכלי מנקודה לא טבעית
#thumbsup
בהתיחסויות לעניין בפורומים אחרים מדברים על הצבות חוץ של מיק' (או שניים)
מהמעט שראיתי לא מצאתי בשום מקום איזכור למיק' פנימי #doh

אני חושש שאם תלך בכיוון של מיק' פנימי בלבד, יחסר חלק משמעותי מהניואנסים
בתדרים הגבוהים שמתקבלים מההקשה/פריטה על המיתרים ודומיננטיים בחוץ.

כמו כן לדעתי יידרש לבצע בדיקה עם מיקרופונים שונים (מבחינת מרקם הקליטה) כדי 'להתקרב' למשהו סביר.
אבל כאמור בכל מקרה זה יהיה רחוק מהצליל הטבעי/המלא של הכלי. #nene

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: חמישי 01 נוב',12 22:04   
מהכירותי עם סנטור וקמנצ'ה בהקלטות הם "מעדיפים" מיקומים אחרים למיקרופונים.. הייתי בודק לגבי dpa כמו ש UV הזכיר אבל עם מוט הארכה קטן כדי לקלוט את הסנטור בצורה מאוזנת ואת הקמנצ'ה מול העור הקידמי.. קמנצ'ה זה כלי כל כך "מפונק" בהקשר של מיקום מיקרופון שאני חושש שלמקם את המיקרופון בתוכו לא ישמע כמו קמנצ'ה.
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
  דניאל והשאר  
הצטרף: 13 יונ' 09
הודעות: 24
הודעה פורסם: שישי 02 נוב',12 12:18   
הי חברים,
תודה על התגובות המחכימות.
ה- DPA אמנם נשמע הולם מאוד, אבל לא הכי בתקציב.
בנוסף, הלקוח שלי הוא נגן מנוסה שהפך את העולם בכל מה שקשור לנסות מיקרופונים מבחוץ. הצליל שהוא קיבל תמיד היה מלא פידבקים ויחס אות לרעש גבוה. בנגינה עם להקה זה היה בלתי אפשרי.
בסנטור הישן שלו, כבר יש קדיחה בדיוק כמו בתמונה, והוא מאוד מרוצה מהסידור של מיק' מושחל.
אז כן, מתפשרים איפשהו על הסאונד כשמנגנים בהרכב מלא. בנגינת סולו - הוא פשוט שם קונדנסר מלמעלה שקולט יופי טופי את הסנטור.

יש לכם דגמים ספציפים שלדעתכם יכולים להתאים?
(ה-SM11 יבדק בימים הקרובים)

שוב תודה,
דניאל
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שישי 02 נוב',12 15:20   
האמת שהנסיון שלי הוא לא עם סאנטור אלא עם קאנון אז אני לא יודע עד כמה זה תקף, אבל נכון לכמעט כל כלי אקוסטי מסוג זה זה תמיד עניין של פשרות. אני מניח שניסיתם גם פיק-אפים מסוגים שונים? הסאונד פחות יפה אבל במצבים מסויימים זה נותן גיין-לפני-פידבק הגבוה ביותר האפשרי. מיקרופון דינמי מבחוץ יכול גם לעבוד ובשילוב עם פיק-אפ ומיקרופון פנימי זה יכול להיות טוב. בקיצור הרעיון הוא ללכת על כל האופציות ולפי התנאים בשטח ללכת על מה שעובד. ספציפית את ה-sm11 שמעתי על ויולה בהרכב של מוסיקה אנדלוסית והופתעתי מכמה גיין הוא נתן בלי פידבק ובלי בעיות. אחר כך הסתבר לי שהוא דינמי, מה שכמעט לא קיים בגדלי המיקרופונים האלה. כמובן נסה לשמוע לפני שאתה קונה ובוודאי שותל בתוך כלי.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
dokman
הצטרף: 13 אוק' 07
הודעות: 76
מיקום: ????
פיקאפים של שרטלר
הודעה פורסם: שישי 02 נוב',12 17:33   
http://schertler.com/homepage_schertler/resocoilother-en.html
פיקאפ פנימי

http://schertler.com/homepage_schertler/dynh-en.html
פיקאפ חיצוני שמיועד לנבל אבל עובד טוב עם קאנון
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שישי 02 נוב',12 18:46   
דניאל היקר,
"שתילת" מיקרופון בתוך הכלי, מבטיח פידבק כמעט מיידי,
לכן יש למתקן את המיקרופון חיצונית, מסיבה זו, עדיף השימוש בפיקאפ המוצמד מכנית
לתיבת התהודה,
אבל לפני ההשקעה בפיקאפ יקר, כדאי למצוא את הנקודה שנותנת את הסאונד
הרצוי ביותר, ניתן להשתמש בפיקאפ המיועד לגיטרה/כינור ולטייל איתו על גוף הכלי
עד למציאת הנקודה., רק אחרי זה, אם התוצאה לא מספיק טובה, כדאי יהיה להחליפו בפיקאפ יקר,
בהצלחה
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שישי 02 נוב',12 21:39   
יובל, אני לא בטוח לגבי מה שאתה אומר - נכון שהתהודה של התיבה יחד עם המיקרופון יכולה לייצר פידבק, אבל תלוי בנקודה בה אתה ממקם ותלוי במיקרופון. אם זה אומני לדעתי ה"בומיות" המוליכה לפידבק בתוך התיבה תורגש פחות ותלוי בנקודה בתוך הכלי. מעבר לזה אפשר כך לקבל הרבה מאד סאונד בגיין נמוך.

מסכים אתך שמיקום על פני הכלי יכול להיות עדיף וגם שפיקאפ ממוקם נכון יכול להיות יעיל יותר.

יש דרך אגב גיטרות אקוסטיות וקלאסיות עם קונדנסר אומני בתוך הכלי כחלק ממערכת פיק-אפ.

בכל מקרה לא הייתי קונה בלי לנסות עם הכלי הספציפי במיקומים שונים.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
DorPere
הצטרף: 01 אפר' 02
הודעות: 42
מיקום: סוף היקום
הודעה פורסם: שישי 02 נוב',12 21:58   
להערכתי, יש מיקרופון שעונה לדרישות שלך, הוא ממש מצויין כקונדנסר לכלים אקוסטים בעלי אופי הרמוני מורכב ומתכתי. הוא שימש אותי להמון הקלטות של דוברו, בנג'ו מנדולינות, אוטהוארפ, גיטרות קלאסיות ובכולן הוא הצטיין, הוא קטן והדיאפרגמה שלו פונה הצידה, ככה שהוא יכול לשכב מתחת למיתרי הסנטור ולהביט למעלה. לא תהיה לו בעיה לקלוט את הפריטה על המיתרים עצמם. עוד יתרון גדול מאוד, הוא זול יחסית.
Audio Technica ATM450

בהצלחה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון