תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 15:17
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
"חוויות" מהקלטת שטח של התזמורת הסימפונית חיפה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  musician  
הצטרף: 05 אוג' 02
הודעות: 176
מיקום: הרצליה
"חוויות" מהקלטת שטח של התזמורת הסימפונית חיפה
הודעה פורסם: חמישי 01 נוב',12 14:40   
הוזמנתי להקליט את התזמורת ומקהלה באולם של מרכז רפפורט ( האולם הקטן והחדש יותר, לא האודיטוריום הגדול).
האולם דוקא די מושקע מבחינה אקוסטית ( חוץ מהעובדה שהיתה חסרה קונכייה אקוסטית מאחורי המקהלה שעמדה בחלק האחורי של הבמה).
לעומת זאת התנאים מבחינת העבודה במקום היו קשים:
נתחיל בכך שחדר לצידי הבמה שבו אפשר לשבת עם ציוד ההקלטה, זה דבר שכמעט לא חושבים עליו כשבונים אולמות בארץ. אני אפילו לא מדבר על חדר הקלטה מבודד רעש, אלא חדר שקט וקטן עם חשמל מבודד שאפשר להתמקם בו מבלי שיש צורך לשלוח לבמה מולטי של 80 מטר מאיזה חדר מרוחק.
אני רציתי להגיע עם מוניטורים לצורך עבודת הבאלאנס, והמקום היחיד שיכלו למקם אותי היה בלובי הנגנים, לצד עמדת הקפה.
הסתבר שלהקשיב מהמוניטורים היה לא פשוט, כי היו המון נגנים, ההפקה כללה גם מקהלה ענקית מגרמניה, והיה המון רעש בלובי הזה. משהו כן הצלחנו איכשהו לשמוע, ודי מהר עברתי לאוזניות ( שגם מהם היה קשה לשמוע ברעש שהיה במקום).
חזרת הבאלאנס נקבעה לשעה 7 בערב. ב7 הייתי ממוקם ( אני והעוזר שלי) עם כל הקווים ( 10 ערוצי הקלטה). אחרי 10 דקות של הקשבה רציתי לקפוץ לבמה לכוון את המיקרופונים ולהחליף מיקרופון כלשהו.
להפתעתי לא היתה גישה לבמה. התזמורת תפסה את כל הבמה, וכשניסיתי להגיע למיקרופונים על הבמה ובחזית הבמה חטפתי צעקות מהנגנים שאי אפשר לעבור (אמרו לי משהו כגון "אין ביטוח אם חס וחלילה יקרה משהו לכלים"). כשניסיתי להבין איך אני אמור לעבוד ולכוון מיקרופונים הסבירו לי שאני צריך לעבור מחזית האולם, לעשות סיבוב, משהו מפותל כזה ומסובך. כמובן שויתרתי על הרעיון.
להגיע לאמצע הבמה לכוון מיקרופון היה בכלל מחוץ לחשבון. נשארתי "תקוע" על הבמה, מיקרופון להחלפה בידי, כלוא בין סקצית כלי הנשיפה ממתכת לכינורות השניים והוויולות. ראיתי שכמה נגנים החליפו חיוכים, אני מניח שהמראה הזה היה די משעשע. משום מה אני לא הייתי במצב רוח מבדח.
מהר מאד הבנתי ש"חזרת באלאנס" זה אומר חזרה של התזמורת, ושההקלטה לא מעניינת אף אחד. מכיוון שאני יודע שההקלטה היתה מאד חשובה למנצח ( ולמלחין ) שהזמין אותה זה היה מצב מתסכל מאד. יצאתי מחזרת הבאלאנס מתוסכל ודי מושפל מהתזמורת והנגנים שצעקו עלי.
לגבי הבאלאנס - הבנתי שהבאלאנס יקבע לפי המיקום הראשוני שלי ( שהיה לפי מחיאות כף ומראה עיניים ) ושרק אחרי החזרה אוכל לגשת לבמה לעשות שינויים. לעשות שינויים תוך כדי החזרה ולהקשיב מה יצא, זה היה מחוץ לחשבון.
שתי דקות לפני ההקלטה עוזר ההגברה שהיה במקום רץ אלי למאחורי הקלעים ומוסר לי שזקן אחד עם הליכון נתקע בסטנד של המיקרופון הראשי, ואפילו החליט להזיז לי את המיקרופון...
רצתי לבמה, וסידרתי את זה ברגע האחרון...מזל ששמנו משקולות מתחת לסטנדים אחרת הנויימנים היו נופלים. ביקשתי מהזקנים בשורה הראשונה לשים לב ולא לדרוך על הרגליים של הסטנדים.
המזל הוא שהאולם הזה די בהיר מבחינה אקוסטית, והתוצאה כפי שאני שומע אותה עכשיו לא רעה ( הקשבה ראשונית לפני מיקס).
מה דעתכם אנשים? מישהו עבר חוויות דומות?
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 01 נוב',12 20:41   
כן זה קורה אבל זה חלק גדול מהעניין - לקחת בחשבון את הבעיות האלה. צריך המון סבלנות, לחייך גם כשאתה עצבני ולחוץ בפנים וכך לקבל קצת שיתוף פעולה "אקסטרה" במקום מקלות בגלגלים.

חלק גדול מהתוצאה הסופית הוא לצפות בדיוק את הדברים האלה של כלים שזזים, מיקרופונים שמפריעים לנגנים וכו' ולתכנן סטאפ שיעבוד בכל זאת. ולפעמים זה לא לגמרי מצליח ולומדים מהנסיון...
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
impressions
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: חמישי 01 נוב',12 22:16   
יו אני לא מקנא בך. אני אשמח לשמוע את ההקלטה אחרי שתסיים.
אולי צריך להמציא איזה סטנד יותר מגניב לתפוס את המיקרופונים כדי שלא יפריע לנגנים המכובדים. אני לא הבנתי גם- מה הבעיה שלהם שאתה מכוון מיקרופונים מחזית הבמה? זה הדרך היחידה להקליט. ואתה נוגע בסטנד לא בכלים מה הקשר לאין ביטוח?

אגב מותר לך להגיד מי המלחין?
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
  musician  
הצטרף: 05 אוג' 02
הודעות: 176
מיקום: הרצליה
היי חברה
הודעה פורסם: חמישי 01 נוב',12 23:18   
תודה על התגובות, זה מעודד. וגם נכון כל מה שכתבתם.
מדובר ביצחק תויאור, לקוח ותיק שלי ( הקליט בעבר הרחוק שני דיסקים של פסנתר סולו באולפן) אפשר לכנות אותו "הפסנתרן מהצפון" שידוע בקונצרטים שהוא נתן בחמדת ימים והביא אנשים רבים לשמוע מוזיקה קלאסית ( ויש לו שם גם בית הארחה כזה).
הפעם מדובר בקונצרט בניצוחו שכלל יצירות שלו המבוססות על נושאים תנכיים, מוזיקה עם השפעה חזקה של המסורת הגרמנית הגדולה של המאה ה 19. גם המבצעים - כללו זמרים מגרמניה, מקהלה גדולה מבירוייט ( עירו של ואגנר ) סולנים ועוד. והכל היה בנוכחות השגריר הגרמני. כבר התחלתי להרגיש את עצמי ממש "טון מייסטר" #doh
זה קונצרט שבוצע בכמה מקומות בגרמניה, והפעם בארץ.
הקונצרט התחיל במוצרט, המשיך בברהמס, ואחרי-כן היצירות של תויאור.
בקשר לעניין עם הביטוח - זה באמת לא ברור, אבל אולי פחדו על הכלים שלהם. באמת לא היה מקום לעבור מאחורי הקלעים לכיוון חזית הבמה. האולמות האלה בנויים באופן כל-כך לא ידידותי למקליטים! כל-כך הרבה השקעה באולם, אי אפשר לחשוב גם על זה?
עכשיו אני גם קולט שהייתה בעייה אקוסטית בסיסית בהעמדה על הבמה, במקום להרכיב את הקונכייה האקוסטית בחלק האחורי של הבמה ( מה שהיה נותן החזר יפה ומפקס אולי את המקהלה שעמדה רחוק מאד בחלק האחורי של הבמה) מישהו החליט שזה יהיה יותר יפה לשים וילון שחור גדול. לדעתי זה פגע בבהירות, גם של התזמורת וגם של המקהלה. צריך די הרבה חוצפה ללכת לאיש הבמה ולהגיד לו לשנות את הסטאפ. אבל כנראה שאין ברירה.
לגבי הסטנד בחזית הבמה, כבר המציאו את הפיתרון - זה נקרא תליית מקרופונים. אלא שבתנאים הקיימים, זה דבר מאד בעייתי. מה שכן - זה בהחלט הכיוון שלי לעתיד.
חייב למצוא פיתרון לתליית המיקרופונים באולמות בארץ. אולי אקנה את המחזיקים היעודיים של הנויימנים. לא רוצה לחשוב אפילו כמה זה יעלה...
אם המנצח / מלחין יסכים, אשמח להשמיע משהו.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 01 נוב',12 23:24   
בשביל זה יש עוזר. שלח אותו פנימה עם טלפון ודיבורית או מכשיר קשר.
זאת תזמורת גדולה,ובאופן כללי נגנים בתזמורות האלה לרוב קשים ומנופחים,אין מה לעשות.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 01 נוב',12 23:26   
בכל אולם חצי נורמלי בארץ יש צוגים שאפשר לתלות עליהם עם ציוד יעודי מעל לבמה,וקיימים גם מעברי גשר מעל לקהל לתליית פנסים.
אין מה לעשות, אם אתה לא מגביר וזה קונצרט מול קהל,את מוגבל באופציות וצריך לבוא מצוייד
  musician  
הצטרף: 05 אוג' 02
הודעות: 176
מיקום: הרצליה
תליית מיקרופונים
הודעה פורסם: חמישי 01 נוב',12 23:40   
וכמובן שזה מסבך מאד את הבאלאנס, כי אי אפשר פשוט להזיז מיקרופון, ולעשות תזוזה קטנה ידרוש להוריד את הצוג. ושוב הבאלאנס ייעשה עם העיניים #confused
recorder
Act Compatible
הצטרף: 03 ינו' 10
הודעות: 160
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שישי 02 נוב',12 15:35   
אולי זו שאלה חצופה אתה מורשה גם לא להיתיחס אליה #redface
מהיא רשימת הציוד בה השתמשת להקלטה?
ומה היתה שיטת ההעמדה של המיקרופונים ?
אני מקליט הרבה מוסיקה קלאסית ומאוד אוהב את האתגר שבדבר והייתי שמח לשמוע מאחרים על שיטת העבודה שלהם
תודה וישר כח וסבלנות עם אנישים קשים כמו אומנים קלסיים #thumbsup
_________________
ניר לדני
טכנאי הגברה, אולפנים, הקלטות שטח לטלביזיה קולנוע ובקיצור סאונדמן !
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שישי 02 נוב',12 15:55   
ציטוט:
זקן אחד עם הליכון נתקע בסטנד של המיקרופון הראשי, ואפילו החליט להזיז לי את המיקרופון...


אני שמח שאתה עדין חי לספר. בהקלטה שלי עם הפילהרמונית, שגם צולמה לטלויזיה, אחרי שלושה ימי חזרות על הבמה וכיוונוני מיקרופונים עד לשלמות הלכנו להתרענן בשעה 1530 ביום ההקלטה.
כשחזרתי בשעה 1830 התבשרתי כי אנשי התאורה הגאונייים של הטלוויזיה הישראלית הזיזו את כל המיקרופונים כי הם הפריעו לכוון את התאורה! איפה היתם כל שלושת הימים האחרונים גאונים שלי...?
למרות התקפת הלב אליה התקרבתי, והצרחות שצרחתי על הבמאי שלא ננקוב כאן בשמו מפאת כבודו, ולו רק בגלל חבר העוזרים הנאמן שלי שבאותו הערב מנה 4 נפשות עם 8 ידיים התקיימה הקלטה. הללו הושיבו אותי בניידת לשתות מים קרים ולקלל את כל העולם, החזירו בתוך כ45 דקות את כל המיקרופונים למקומם ואיפשרו את הביצוע. מאז, אני מטפח מעודד ומחזק כל עוזר שעובד עימי.
_________________
הפקה ומיקס
  musician  
הצטרף: 05 אוג' 02
הודעות: 176
מיקום: הרצליה
ניר ויואב
הודעה פורסם: שבת 03 נוב',12 11:51   
ניר - אתה אמור להכיר את השיטות שלי (:בדיוק דיברנו על זה במייל לפני שיצאתי...
בכל אופן הפעם זה היה שני הנויימן M 150 בסטריאו צר מעל ראש המנצח- היה גם צילום וידאו וזה דרש פיצול של שני הסטנדים כדי שיהיה צילום פרונטאלי של המנצח ללא סטנד שתקוע באמצע הפריים. זה היה פשרה מסויימת בשביל הוידאו, AB צר ככל שהסטנדים מימין ומשמאל לפודיום יכולים לשלוח זרוע אלכסונית על מנת לאפשר 40-50 ס"מ בין המיקרופונים. כאמור, כפי שסיפרתי, אחד הנויימנים הוזז על-ידי זקן בשורה הראשונה, ולא ממש היתה אפשרות לסדר אותו בחזרה למקום שקבענו בחזרת הבאלאנס ( המפוקפקת בכל מקרה).
בצידי הבמה איגפתי את הסטריאו ב AB רחב של שפס. הסטריאו הרחב הסתכל מימין הבמה לכיוון אגף הקרנות ( שישבו מאחורי הקונטראבאסים ) ומשמאל לכיוון הטימפני שהיתה מאחורי הכינורות השניים.
מאחורי התזמורת מקהלה של כ-70 זמרים. על המקהלה שמתי 3 AKG414 על כל סקציה. לצערתי הייתי גם כאן מוגבל במקום והספוטים האלה היו יחסית קרובים וקצת נמוכים מדי ואולי קרובים מדי לזמרים ספציפיים ( היה לי גם חסר את הגובה שרציתי לסטנדים האלה).
בחזית הבמה סולנים - בין זמרת אחת לרביעיית סולנים. עליהם שמתי שפס אחד באומני, שבמיקס יומר לסטריאו בחלק מהמקרים ( כשצריך לחזק יותר את הסולנים במיקס וכשמדובר בכמה סולנים ולא באחת).
בסופו של דבר הקלטתי ב 8 ערוצים בלבד מכל מני סיבות טכניות. המיקרופונים הבאים היה אמור להיות סטריאו במרכז הבמה מעל כלי הנשיפה מעץ. המזל היה שכלי הנשיפה נשמעים בברור גם מחזית הבמה, ואפילו הגב של הקרדיואידים של המקהלה מספקים לכלי הנשיפה נוכחות קרובה מסויימת.
היו הרבה פשרות כאן. הבמה כאמור לא עמוקה מספיק, הסולנים נדחקו לחזית הבמה ( זה לא טוב אקוסטית ולא טוב לקליטה שלהם במיקרופונים הראשיים, כי הסולנים קצת מאחורי המיקרופונים) וכאמור מישהו שם בד מאחורי הבמה במקום מחיצה אקוסטית מה שעמעם את הסאונד ( של המקהלה ובעצם כל התזמורת).
כמובן שלא היה כל-כך עם מי לדבר, מכיוון שמי ששם את הפרגוד הזה מאחורי המקהלה הלך להתרענן וחזר רק בסמוך לחזרת הבאלאנס.
האולם הזה ( מרכז רפפורט בחיפה ) נותן החזר חד מהיר ראשוני באזור הראשי של הבמה. מעבר להחזר הראשוני הזה הסאונד של האולם לא ממש נותן מעטפת המורגשת בחזית הבמה, והתחושה כמו בהרבה אולמות בארץ שהסאונד נתקע באזור הכסאות הראשונים. אין התפתחות. כמובן שבסיטואציה המדוברת ( קונצרט מול קהל ) אין אפשרות למיקרופונים באולם עצמו.את ההתפתחות של הסאונד יוצרים עם תוספת הידהוד בזמן המיקסינג.
הוספתי בעיקר הידהוד מאוחר, רוב ההידהודים המוקדמים נקלטו בסאונד הטבעי.במיקס כמובן שאעשה עבודה של איזון בין המיקרופונים של המקהלה ( גם שם יש פה ושם סולנים שבקושי נשמעים בחזית הבמה) לבין המיקרופונים הראשיים בחזית הבמה.
לצערי לא הספקתי בתנאים האלה להקליט מחיאת כף על מנת לאפשר איחוד זמן מדוייק בין המיקרופונים בעומק הבמה למיקרופונים בחזית הבמה.
לא בטוח שצריך, אבדוק בהמשך ואולי אעשה את הדיליי בכל זאת. יש מינון גבוה של מיקרופונים של מקהלה ולכן הדיליי יכול לעזור לאחדות של הסאונד.
יואב הסיפור שלך מדהים. איפה היתה ההקלטה הזאת? באולפן או בהיכל התרבות?
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון