תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 13:22
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הכנה לרדיו
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  Rock_Artist  
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הכנה לרדיו
הודעה פורסם: שישי 08 נוב',02 12:47   
לפני מספר חודשים הקלטתי משהו שבסופו של דבר שודר ברדיו.
(אם זה מעניין ב88 / קול ישראל אבל זה לא עקרוני).

הושמעו מאז כמה קטעים של הדיסק שהוקלט בתקציב וציוד ביתי ופשוט.
כמו בכל פרוייקט בתקציב כזה "מאסטרינג" אמיתי לא בוצע, רק קצת טיפולים קוסמטיים דיגיטליים או בשפת האולפנים הביתיים "מאסטרינג ביתי" #smile.

טראקים מסויימים בדיסק נשמעו נפלא וטראקים אחרים סבלו מעודף קימפרוס. (בקיצור - מאסטרינג לא היה שם והוכחה לכך שקטעים שזכו לאותה קומפרסיה התנהגו שונה).

ומכאן השאלה,

מהן ההגדרות של הקומפרסור שמשמש לפני שאות יוצא מהתחנה ואם יש עוד קומפרסרים בדרך גם מעניין יהיה לדעת עליהם.
האם אני יכול לדמות את ההגדרות האלה אצלי לקבל אינדיקציה?
כמו כן למעט ההשפעות של שיטת השידור (FM/AM) והעובדה שיש בשרשרת עוד EQ של התחנה איזה עוד שלבים עובר האות?

ושאלה אחרונה,
האם יש בארץ סטנדרטים או שכל תחנה חיה ב"סרט" #smile שלה. פשוט במעבר קליל בין הערוצים אתה מגלה צליל אחר לגמרי בין תחנה לתחנה שנשמעות אחרת לגמרי (אפילו אם מתנגן שיר זהה בכמה תחנות).

תודה.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שישי 08 נוב',02 18:29   
עבדתי פעם בתחנת רדיו אוניברסיטאית שנוהלה בשיתוף פעולה עם קול ישראל. הקומפרסור היה dbx סטנדרטי וכוון לgain reduction של 2-4 db. הדיסקים הושמעו בקומפקט מקצועי של טאסקם דרך קונסולת שידור של Soundcraft. בדרך כלל יש בקונסולות האלה EQ מאד פשוט ואנחנו לא נהגנו להשתמש בו. בקיצור, לדעתי, בתחנת רדיו מקצועית כמו 88 משתמשים בקונסולה איכותית, לא משתמשים כמעט בEQ ואני מסופק אם יש קימפרוס אגרסיבי. מה שכן יכול להיות זה ששימוש בלימיטר דיגיטלי כמו L1 העלה את עוצמת הקטעים בדיסק בצורה לא אחידה וכמה מהם קומפרסו קצת יותר בשידור. נסה לבדוק עוצמה אחידה של הקטעים ע"י שעון VU וע"י האוזן ולא ע"י peak meter.
hitphy
Act Compatible
הצטרף: 27 פבר' 02
הודעות: 710
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 08 נוב',02 18:35   
תקשיבו לחדשות הבוקר עם מיכה פרידמן כל בוקר בשבע בגלי צה"ל ותגידו לי אם הם לא מקמפרסים את האמא שלו!

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
_________________
http://www.myspace.com/downstairsgroup
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שישי 08 נוב',02 18:44   
אישית לא שמעתי על סטנדרטים. אבל הקומפרוסור, עד כמה שאני יודע וראיתי. נשאר אותו הדבר מקום התחנה. לאף אחד לא אכפת שהסנר או השירה מעט חתוכים- הקומפרסור הוא כלי שבכלל לא מתיחסים אליו, הוא פשוט שם. ממש פשע. אני לא חושב שאפשר לדמות את זה, או לנסות לעקוף את זה. הרי גם אם יש סטנדרט, מאיפה לנו לדעת באיזה עוצמות הם עובדים כך שנוכל לכייל את עצמנו בהתאם?

לגבי 88. שפתחו תחנה בב"ש לאזור הדרום היו שמועות באזור(רק שמועות, לא יותר) שהם מעבירים את הL-R דרך מכשיר אפקטים, ו"פותחים" מעט מעט מעט , ממש טיפונת ריוורב, אני לא יודע עד כמה זה נכון. זה נשמע אדיוטי מצד אחד ומהצד השני הייתי נותן לזה צ'אנס.
בלי שום קשר- יופי של תחנה, אולי היחידה שראויה להאזנה.
_________________
Sartre knows it
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שישי 08 נוב',02 18:51   
צריך להבדיל בין הקומפרסור על מיקרופון השדרן , וקימפרוס כללי של L/R או מוזיקה בילבד

ברור לכל מאזין עם רקע בסאונד שברוב התחנות השדרנים מקומפרסים בצורה אכזרית (ביחוד ששומעים את הלומות הלב של השדרניות בגלגל"צ)

אין לי מושג לגבי היתר (למרות שאני מניח שתחנות רדיו משתמשות בטריקים נבזים כדי להגדיל את העצמה הנשמעת ביחס לתחנות אחרות)
VooDoo
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: שבת 09 נוב',02 12:36   
לגבי שאלתך על השוני בין תחנה לתחנה,
אז ברמת העיקרון,ככל שאתה תעלה בסולם התחנות,נניח מ88FM ל99FM ועד ל-106FM
אז זאת האחרונה תשמע יותר איכותית,וזה לא בגלל שהטכנאים שם יותר מקצועיים אלא בגלל העובדה הפשוטה שככל שתעלה בסכלת השידור כך גם איכות השמיעה\שידור תעלה.
לעומת זאת ככל שתרד בסכלה האיכות תהיה יותר רדודה.וזה נובע בגלל אופיו של תדר ה-FM.
אתה יכול לעשות ניסוי ביתי ולבדוק את מה שאמרתי ולהיווכך,בנוסף לזאת יש הבדל בין תחנה לתחנה ברמת הטכנאים,כאשר ב-99 הגבוהים והנמוכים מובלטים יותר,ברדיוס,תדר המיד שולט.
בנוסף לזה ..וממה שהספקתי לראות ולשמוע,דיסק המושמע אינו עובר תהליכים קוסמטיים מיוחדים,חוץ כיוון הפיידר בקונסולה כדי שהטראק לא יצא בדיסטורשן,ומשחק עדין של ה-EQ לפי הצורך של התחנה,ראה למעלה ערך 99FM.

לא ידוע לי על שום תהליך קימפרוס שטראקים עוברים בזמן "ON AIR"
בגלל שהם חומר גלם מוגמר.היחיד שעובר תהליך כזה הוא השדרן.
_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
tamirkrispis
הצטרף: 25 נוב' 01
הודעות: 36
מיקום: down on the upside
הודעה פורסם: שבת 09 נוב',02 12:48   
בקשר להצעה שהועלתה קודם על ידי ASIO DEST - לכוון שהעוצמה של השיר תהיה נמוכה יותר וכך השיר יקומפרס פחות... יש לקחת בחשבון כי בהרבה תחנות רדיו מכוונים את ה-GAIN (עוצמת הכניסה) לפי ה-VU של הקונסולה, אפילו בכל שיר, או כאשר מי שמפעיל את הקונסולה (בד"כ השדר עצמו) שם לב שהעוצמות נמוכות פתאום והוא מפצה על זה עם GAIN, כך שהפתרון הזה הוא לא פרקטי כל כך...

בקשר למסטרינג ביתי או לא, בד"כ (בלי להישמע טוטאלי ולהגיד "תמיד"), באולפן מאסטרינג יש ציוד אנלוגי יקר וטוב מלבד PLUGINS של WAVES למאסטרינג (שגם הם טובים מאוד), כך שקיים הבדל (בלי להישמע טוטאלי ולהגיד "משמעותי") בין מאסטרינג ביתי למאסטרינג אולפני.

אני מציע לא לשנות את יחסי הקימפרוס או העוצמות לפני שליחה לרדיו, כי בכל מקרה הסאונד שמתקבל אצל המאזין בבית הוא יחסי לשירים אחרים שמושמעים לפני ואחרי השיר הנ"ל, וכך גם מתבטאת האיכות שלו ע"י המאזין. כאשר אתה, בתור היוצר/טכנאי של הקטע, שומע אותו ברדיו, אתה אוטומטית שם לב לשינויים בצורה דרמטית מבלי שום קשר לקטעים שבו לפני / אחרי השיר, רוב המאזינים אינם אנשי סאונד והם רגילים לסאונד רדיו בתחה האהובה עליהם...

ואם כבר לגעת , במחשבה מהירה על העניין, אני הייתי מעדיף לקמפרס דווקא יותר את הקטע, לפני שהוא מגיע לרדיו:

נניח שיש לנו בייס-דראם מאוד חזק בשיר, הקומפרסור של התחנה כנראה יופעל ממנו, השיר כ-ו-ל-ו יושפע מהבייס דראם הזה ומהכיוונים של הקומפרסור בתחנת הרדיו עצמה, מה שאנחנו לא רוצים... נניח שהמעטפת לא מכוונת נכון, והיא איטית ביחס לשיר, אנו נשמע את זה בבירור על השיר עצמו, הנחתות ברורות של ווליום.
אם נקמפרס יותר בבית, בכיוונים שאנחנו קובעים ולא קבועים מראש בתחנת הרדיו עצמה, אנו זוכים ליותר שליטה שלנו בדינמיקה של הקטע כאשר הוא יושמע דרך הרדיו.

בקיצור, אם בכל מקרה הקטע יהיה מקומפרס OVER, אז לפחות תזכה להיות זה שיקבע את המעטפת שלו, לדוגמא...
  Rock_Artist  
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2977
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שבת 09 נוב',02 13:17   
ציטוט:
לגבי התהיות שלך על מאסטרינג, אני לא מסכים איתך, אין דבר כזה מאסטרינג ביתי, יש מאסטרינג שנעשה ע"י מישהו שכן יודע למאסטר, ויש מאסטרינג שנעשה ע"י מישהו שלא יודע למאסטר, כנראה שאתה נמצא באסכולה השניה.


כנראה שיש 2 סוגים של אנשים,
כאלה שזכו לראות מאסטרינג באולפן שיועד לכך בלבד (עם ציוד ייעודי שרחוק מאוד מלהיות כמה פלאגינים) וכאלה שלא...

אני לא טוען שאי אפשר להגיע למוצר מוגמר שישמע טוב ע"י כמה "טיפולים" בבית/אולפן אבל
בכל זאת בכל העולם תהליך המאסטרינג הוא פונקציה קריטית ומתבצע ע"י ציוד אנלוגי ודיגיטלי גבוה בהרבה מזה שאנחנו משתמשים בו.

אל תזלזל במאסטרינג, זו אומנות מדהימה שיצא לי לראות ולא סתם הרבה דיסקים גם מישראל הולכים למאסטרינג בחו"ל ואחרי זה נשמעים מדהים (אין מה לעשות סאבלימינאל לא נשמע כמו משהו ש"מוסטר" בכלים של CREAMWARE #smile מעניין למה...).


לגבי התכונות היה מעניין לדעת את ההגדרות המשמשות את התחנות נניח יחס קומפרסיה של 2:1 עד 4:1 (קצת קיצוני אבל זו דוגמא) עם ATTACK - X וRELEASE Y. פשוט משהו שיוכל איכשהו לעזור בתהליך לקבל פרופורציה של הדברים שאני מתחיל ומסיים על המערכת שלי.
hitphy
Act Compatible
הצטרף: 27 פבר' 02
הודעות: 710
מיקום: ת"א
אפרופו הכנה לרדיו
הודעה פורסם: ראשון 29 דצמ',02 00:53   
באותו הקשר אבקש התייעצות עם המנוסים שבכם.
יש לי קטע בן 40 דקות שבנוי משירים + קטעי קשור המכילים בעיקר קריינות בני חצי דקה עד שתי דקות.
הקטע מיועד לשידור ברדיו.
אני אמור למסטר את הקטע עד כמה שאפשר.
באופן טבעי אני חושב שקטעי הקישור צריכים להשמע חלשים בכ3 דיבי מהשירים לפחות.
(פה זה הזמן לתקן אותי אם יש חולקים על דעתי)
המטרה שלי היא פשוט מאוד שכל ה40 דקות הללו יישמעו פחות או יותר באותו ספקטרום של עוצמה.
שחליליה וחס המאזין לא יצטרך להגביר את המקלט בביתו על מנת לשמוע ולהבין את המשודר או נהפוכו , להנמיך...הרי מיקססתי אלמנטים שונים ממקורות שונים לרצועת שידור אחת.
אבל באותה הנשימה אני מעוניין שהשירים יהיו יותר בפרצוף , שתהיה דינמיקה מינימלית , הפרדה שכזאת.
האם ultramaximizer יעשה את העבודה? ע"י שימוש בפלאג , ניתן לזהות waveform אחיד להחריד.
פשוט מלבן מקביל לאורך כל הקטע , כל הדינמיקה נעלמה וזה עוד לפני הקומפרסור של תחנת השידור.
האם להשתמש בנורמלייז? והאם לאחר תיקון היחסים בין הקטעים , להעלות את העוצמה למקסימום האפשרי לכל הקטע? (בהתחשב בעובדה שזה הולך לשידור)
אשמח לעזרה מקצועית , ותודה מראש.
_________________
http://www.myspace.com/downstairsgroup
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: ראשון 29 דצמ',02 08:22   
פורסם: שבת 09 נוב',02 12:36


--------------------------------------------------------------------------------

לגבי שאלתך על השוני בין תחנה לתחנה,
אז ברמת העיקרון,ככל שאתה תעלה בסולם התחנות,נניח מ88FM ל99FM ועד ל-106FM
אז זאת האחרונה תשמע יותר איכותית,וזה לא בגלל שהטכנאים שם יותר מקצועיים אלא בגלל העובדה הפשוטה שככל שתעלה בסכלת השידור כך גם איכות השמיעה\שידור תעלה.
לעומת זאת ככל שתרד בסכלה האיכות תהיה יותר רדודה.וזה נובע בגלל אופיו של תדר ה-FM.
וודו ידידי, למרות האיחור של חודשיים בקריאת תשובתך, ישנם דברים שעדיף היה שלא יועלו על הכתב...........
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון