תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 07:35
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
קריקטורה של סאונד
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
קריקטורה של סאונד
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',12 12:13   
אני קצת מנסה ללמוד את עניין הסינתזה עכשיו, ידוע כי לכל נניח, כלי מוסיקלי יש את המאפיינים שלו-שהם מבוטאים ע"י הצלילים ההרמונים(העיליים) הייחודיים לו.

קראתי גם שיש מונח שנקרא SUBTRACTIVE SYNTHESIS שבעצם משתמשים במיני פילטרים ושאר מרעיהם כדי להגיע לאותם צלילים עליים ולאפיין את הכלים בצורה מלאכותית.

עכשיו-האם יש דבר כזה, וגם אם זה אפשרי בכלל, ליצור תוכנה שעושה את העבודה הזו לבד? כלומר שמצליחה לאפיין את ההרמוניות העיליות של כל כלי או אפילו סאונד.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
nimrod_wagner
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',12 15:43   
אני לא מומחה לסינתזה אבל -

יש, קוראים לזה סינתיסייזר תוכנה #think
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',12 16:29   
אוקיי אז או שאני לא מסביר טוב או שאני לא מבין משהו. אני לא מתכוון לייצר צליל מ"בליפ" של הטלפון ולשתמש ב LFO ואוסקילטורים כדי להגיע לסאונד.

אני מתכוון בצורה ההפוכה-צליל דגום(SAMPLE) שהתוכנה "מגלה" את הצלילים העיליים שמאפיינים אותו ומוציאה אותו החוצה כ"פלט" כלי מסונטז ע"פ הכלים שיש לסינטסייזר.

נניח שיש לך סינטיסייזר עם מלא אוסקילטורים איכותיים, ושאר המניפולציות, והוא ע"י השמעה של הSAMPLE ממיר לך את זה ל-PRESET המתאים כשהוא משתמש בכלים שיש לו כדי לייצר את הסאונד-כאילו שיוצר מ"בליפ".

אם קיים דבר כזה-איזה VST מוכרים יש?
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',12 16:54   
1. אוסילטור, לא אסקילטור.
2. מלבד צלילים עליים ישנם מאפיינים נוספים כמו מעטפת, ובשחזור כלים אקוסטים ישנם גם כמובן מאפייני חלל
3. נסה סמפלר
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',12 17:46   
תודה
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',12 18:00   
הרעיון של שיחזור מסונטז של צלילים טבעיים הוא למעשה אחד המטרות של שיטה אחרת שנקראת additive synthesis, ששם בעצם מוסיפים אוברטונים לפי הצורך, כמובן בצירוף כיוון מעטפות (envelopes) לפי הצורך.
זה להבדיל מהשיטה הנוחה יותר שציינת, subtractive synthesis, ששם אתה מתחיל מספקטרום עשיר של אוברטונים, וע"י פילטרים מוריד את הטווח שאתה לא מעוניין בו.

אני חושב שהיו פעם נסיונות לשלב את השיטה הראשונה עם אנליזה אוטומטית של צלילים נתונים, אבל כנראה שלא הגיעו עם זה למשהו פרקטי.
בכלל, מהנסיון שלי עם additive synthesis אמיתי, זה די כאב ראש, ומאד לא מוסיקלי לשימוש.

(וכהאמונדיסט, אני חייב להסתייג מהמשפט האחרון שאמרתי, כי האמונד נחשב כהמכשיר הראשון שהביא סוג של additive synthesis לעולם, אבל בצורה מצומצמת ומאד מוסיקלית).
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',12 19:33   
למעשה, הטלהרמוניום היה הסינתסייזר האדיטיבי הראשון.

ציטוט:

Cahill built three versions: The Mark I version weighed 7 tons. The Mark II version weighed almost 200 tons.[3] (as did the Mark III).


ולחשוב שנגני המונד מתלוננים על המשקל שהם צריכים לסחוב ...
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',12 19:37   
אסף מתי אתה בא לחוות את הסחיבה הזו מקרוב?
#lol #lol
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',12 20:45   
ציטוט:
אני חושב שהיו פעם נסיונות לשלב את השיטה הראשונה עם אנליזה אוטומטית של צלילים נתונים, אבל כנראה שלא הגיעו עם זה למשהו פרקטי.
בכלל, מהנסיון שלי עם additive synthesis אמיתי, זה די כאב ראש, ומאד לא מוסיקלי לשימוש.


כלומר ה SUBSTRACTIVE זה פשוט להשתמש בפילטרים כדי למצוא צליל נתון. האנליזה האוטומטית שציינת זה בדיוק מה שהתכוונתי ואני מבין שאין דבר כזה יעיל.

ADDITIVE זה הדבר שנראה לי הכי נכון בשביל להבין סינתזה, מה עושים כל הגדולים של מעצבי הסאונד? הם יודעים מה הצליל שהם מחפשים בראש ובגלל שהם יודעים איך להשתמש בכל הפרמטרים הם ממש מנגנים על זה.

אולי אתה מתכוון לא מוסיקלי בקטע של נגינת REAL TIME.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',12 21:10   
"הגדולים"? ה"גדולים" ישתמשו גם בצנצנות ריבה אם זה יתן להם השראה #lol
השיטה הכי פופולרית היום היא subtractive, פשוט כי היא הכי קלה להבנה, הכי פשוטה לתפעול, ויכולה לתת תוצאות מדהימות.
כל הסינטים האנלוגים (אמיתיים, תוכנה, וירטואלים...לא משנה) עובדים בשיטה הזו. עבוא additive אמיתי אתה צריך כמות מטורפת של אוסצילטורים, עבור כל אוברטון אפשרי, ואני לא מכיר מישהו שיש לו את הסבלנות לתכנת כזה דבר.

איפשהו בשנות השמונים היו כמה מכשירים בשוק שנתנו additive, אבל הם דעכו, וכנראה מסיבות טובות.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון