Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
פורסם: שבת 22 ספט',12 12:13
אני קצת מנסה ללמוד את עניין הסינתזה עכשיו, ידוע כי לכל נניח, כלי מוסיקלי יש את המאפיינים שלו-שהם מבוטאים ע"י הצלילים ההרמונים(העיליים) הייחודיים לו.
קראתי גם שיש מונח שנקרא SUBTRACTIVE SYNTHESIS שבעצם משתמשים במיני פילטרים ושאר מרעיהם כדי להגיע לאותם צלילים עליים ולאפיין את הכלים בצורה מלאכותית.
עכשיו-האם יש דבר כזה, וגם אם זה אפשרי בכלל, ליצור תוכנה שעושה את העבודה הזו לבד? כלומר שמצליחה לאפיין את ההרמוניות העיליות של כל כלי או אפילו סאונד.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
פורסם: שבת 22 ספט',12 16:29
אוקיי אז או שאני לא מסביר טוב או שאני לא מבין משהו. אני לא מתכוון לייצר צליל מ"בליפ" של הטלפון ולשתמש ב LFO ואוסקילטורים כדי להגיע לסאונד.
אני מתכוון בצורה ההפוכה-צליל דגום(SAMPLE) שהתוכנה "מגלה" את הצלילים העיליים שמאפיינים אותו ומוציאה אותו החוצה כ"פלט" כלי מסונטז ע"פ הכלים שיש לסינטסייזר.
נניח שיש לך סינטיסייזר עם מלא אוסקילטורים איכותיים, ושאר המניפולציות, והוא ע"י השמעה של הSAMPLE ממיר לך את זה ל-PRESET המתאים כשהוא משתמש בכלים שיש לו כדי לייצר את הסאונד-כאילו שיוצר מ"בליפ".
אם קיים דבר כזה-איזה VST מוכרים יש?
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שבת 22 ספט',12 16:54
1. אוסילטור, לא אסקילטור.
2. מלבד צלילים עליים ישנם מאפיינים נוספים כמו מעטפת, ובשחזור כלים אקוסטים ישנם גם כמובן מאפייני חלל
3. נסה סמפלר
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
פורסם: שבת 22 ספט',12 17:46
תודה
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2673
מיקום: גבעתיים
פורסם: שבת 22 ספט',12 18:00
הרעיון של שיחזור מסונטז של צלילים טבעיים הוא למעשה אחד המטרות של שיטה אחרת שנקראת additive synthesis, ששם בעצם מוסיפים אוברטונים לפי הצורך, כמובן בצירוף כיוון מעטפות (envelopes) לפי הצורך.
זה להבדיל מהשיטה הנוחה יותר שציינת, subtractive synthesis, ששם אתה מתחיל מספקטרום עשיר של אוברטונים, וע"י פילטרים מוריד את הטווח שאתה לא מעוניין בו.
אני חושב שהיו פעם נסיונות לשלב את השיטה הראשונה עם אנליזה אוטומטית של צלילים נתונים, אבל כנראה שלא הגיעו עם זה למשהו פרקטי.
בכלל, מהנסיון שלי עם additive synthesis אמיתי, זה די כאב ראש, ומאד לא מוסיקלי לשימוש.
(וכהאמונדיסט, אני חייב להסתייג מהמשפט האחרון שאמרתי, כי האמונד נחשב כהמכשיר הראשון שהביא סוג של additive synthesis לעולם, אבל בצורה מצומצמת ומאד מוסיקלית).
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute