הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: חמישי 17 מאי,12 21:51
חברים שלום,
בפרוייקט שאני עובד עליו כרגע הכולל זמרת ואקוסטית, בסגנון רוק פופ אמריקאי, אני מעוניין למקם את הזמרת כמה שיותר בחוץ קרוב ויבש, מה שנקרא גם אין יור פייס .
בכדי להשיג את האפקט הזה ובכדי שישמע אמין ונכון , ישנו צורך בין היתר בדחיסה מאסיבית למדי, ובנוסף בשמירה על תכולת תדרים הגבוהים מפורטת טבעית ולא מסורסת.
הבעיה שלי היא להשיג את שני אלה בו-זמנית. מכיוון ש
הקומפרסיה החזקה- על גבול הברוטאלית שאני מבצע (ונשמעת לי טוב ונכון למטרה) , מוציאה החוצה מן הסתם גם את האיזור הצורמני והאססי של השירה, כך שהוא נשמע ברזלי ושורט והופך לברוטאלי על גבול האלים , הכל מתפרע שם.
ואז , בנסיון לטפל בבעיה הלא מחמיאה שנוצרה אני עושה שימוש באיקיו לפני קומפרסור ו/או די אסר אחרי וזה פשוט הורג את הטבעיות של כל העניין, ממש שומעים את ההנחתה או את החוסר בתדרים.
כל פעם שמגיעה הברה שורקנית, הסאונד המעולה הופך לבדיחה.
מהי הפעולה הנדרשת לדעתכם על מנת להשיג את הסאונד הקרוב הזה, ועדיין לשמור על תכולת תדרים מאוזנת ומחמיאה ולא פחות חשוב - אמינה .
תודה רבה לכם.
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
פורסם: חמישי 17 מאי,12 22:14
באיזה דיאססר השתמשת? נסה כמה אחרים לפני או אחרי הקומפרסיה כדי לדעת בוודאות.
אם שום דבר לא עוזר, והקומפרסיה נשמעת לך נכון ובטעם טוב בהתאם לקטע, הייתי לוקח בחשבון את עבודת הנמלים מורטת העצבים של לבודד רק את האססים ועליהם בלבד לעשות מניפולציה של איקיו ו/או עוצמה, זאת בזמן שאתה מקשיב לערוץ השירה דרך השרשרת כולה ובתוך המיקס.
למרות שהקומפרסיה מושלמת לך, נסה גם אטאק טיפה מהיר יותר, אולי תצליח לרכך את השורקניות בלי להרוג לגמרי. לא בהכרח תאהב את זה אבל זו עוד אפשרות.
מקווה שזה עוזר לך
הצטרף: 07 מאי 08
הודעות: 75
מיקום: מישור החוף
פורסם: חמישי 17 מאי,12 22:35
אוטומציה נכונה ועדינה על הווליום של הערוץ, להברות השורקניות בלבד יכולה לעזור, במידה והן מופיעות בתחילה או בסוף של מילה. בנוסף תנסה לעבוד עם מולטי בנד קומפרסור שיכול לשמש גם כדיאסר עם אפשרות כיוון הרבה יותר גבוהה ומדויקת לתחום הרצוי.
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: חמישי 17 מאי,12 22:38
אנסה את מה שרשמת כאן. תודה :thumbsup:
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: חמישי 17 מאי,12 22:47
ניסיתי, אבל המולטי היחידי שיש לי הוא c4 של וויבס ולפי מה שראיתי, הוא לא נותן לקבוע בנד צר. ככה שהמניפולציה מתבצעת לי על שטח גדול יותר מהרצוי.
ראיתי שיש פלאג שנקרא 1tone , והוא בעצם לימיטר תלוי תדר. מישהו מכיר? אולי משהו כזה יעשה חיים נוחים יותר במקרה הזה.
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: חמישי 17 מאי,12 23:16
רב תודות לכולם פתחתם לי קצת את הראש ואני אשב לנסות.
הצטרף: 06 פבר' 11
הודעות: 22
מיקום: מרכז
פורסם: שישי 18 מאי,12 00:40
לא מבין מה צריך כל כך הרבה "קימפרוס" אבל אם כבר אז תמיד עדיף לדעתי לחלק את העבודה הזאת על פני כמה קומפרסורים במקום אחד, וכך להשיג את האפקט "אין יור פייס" עם פחות ארטיפקטים - כלומר תוצאות לוואי של דחיסה מאסיבית
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 18 מאי,12 01:54
תודה על התגובה, כמו שאמרתי השימוש בקומפרסיה כבדה בכדי להשיג סאונד שירה שיושב קרוב למאזין, מה שדרוש לי. וזה עובד מעולה פרט לתופעות שתיארתי.
מדבריך אני מבין שישנן שיטות להשיג את האפקט הזה מבלי להוציא את הסאונד הבלתי מחמיא של הגבוהים החוצה וזאת ע"י שימוש בפאראלל קומפרשיין. אני מודע לעניין, אך לא בקיא עד הסוף
ואני אחפור קצת בכיוון+ אשמח אם תשאיר לי תובנה או שתיים להתחיל איתן מנסיונך בנושא.
ממה שאני זוכר פראלל קומפרשיין אומר לעבור בין מספר קומפרסורים שכל אחד תורם משהו. אפשר לכוון אחד לרסן פיקים, ואחר לייצב את האות מבחינת ווליום, אני רק לא כל כך מבין איך זה עוזר לי במקרה הספציפי.
תודה רבה.