תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 19:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטת מקהלת ילדים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (195) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  yahel  
הצטרף: 14 מאי 12
הודעות: 6
הקלטת מקהלת ילדים
הודעה פורסם: שני 14 מאי,12 21:55   
אהלן חברה,

יוצא לי בתקופה האחרונה להקליט הרבה מקהלות ילדים, פרוייקטים עם מוסדות וכאלה. החברה מגיעים בדרך כלל מוכנים לאחר שעבדו עם מפיק, ונשמעים נהדר.
העניין הוא שהנסיון לתפוס את ה "נהדר" הזה לא הולך לי טוב בינתיים,
והייתי רוצה לשתף ולקבל ביקורות על הדרך שבה אני עובד.

הסטודיו- 8 על 5 ודי יבש.

המיקרופונים- c1000 *2
akg c214

ישנם גם sm57 & 58 , samson c2*2, rode k2 בהם אני לא משתמש בינתיים. רעיונות יתקבלו בברכה.

מה שאני עושה בגדול (כל פעם מנסה קצת אחרת) זה להציב שני c1000 בגובה שני מטר,ובמרחק של שני מטר האחד מהשני, ובנוסף c214 ביניהם מעט אחורה ונמוך יותר. כשאני שומע את המקהלה אני מחליט בדיוק לאן "יסתכלו" המיקרופונים אבל בדרך כלל ה c1000 מסתכלים מלמעלה למטה בערך על פני הילדים במעין V. אני גם מחליט לפי מה שאני שומע כמה קרוב או רחוק אני אעמיד את המקהלה, ומחפש את יחסי הפאזות המתאימים בין המיקרופונים ע"י הזזה שלהם.

התוצאות שאני משיג לא מספקות, הסאונד נשמע בומי ובוצי בנמוכים, חותך וכואב באיזור האמצע הגבוה, נראה שבגלל ריבוי המקורות יש הכל מהכל,כל התחלואים שם.

כשאני מתיישב ומנסה לסדר קצת דברים עם eq, אני פשוט לא מצליח להגיע למשהו שמתקרב להשמע טוב, כי יש לי זבל לאורך כל התחום. מה שלא ארים יישמע רע,ארים 100/150- בומי בטירוף, מעט למעלה המון בוץ, 1 עד 3 כואב, 4-6 דוקר, למעלה מזה המון ששש ו אססס... וכל מה שאחתוך ב Q מעט רחב בכדי לטפל בבעיה מהותית, מיד יפנצ'ר או ייתן סאונד עמום.
כמובן שהסיבה טמונה בהקלטה לא טובה אפילו גרועה.

וואי לקראת הסוף קצת התעצבנתי סורי #smile

מודה למי שיחלוק ידע ונסיון כדי לעזור #thumbsup
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: שני 14 מאי,12 22:21   
מנסיוני עם חבורות זמר, בד"כ מחלק אותם לקבוצות של עד ארבעה בבת אחת.
(את הטובים בנפרד, אפשר גם לשים את אחד הטובים עם עוד שלשה, שיעזור להם...)
אני גם אזרוק איזו הקלטה שתיים של כ-ולם בסוף, בד"כ בשביל אווירה, כיף ותמונות...
במצב כזה אני יכול לשלוט על המיקס בנוחות, קדימה אחורה, הכפלות עד אין קץ, עריכות נוחות וכן הלאה. זה מבלי קשר למיק'.
כשעומדים 2-4 חבר'ה, מיק' אחד יספיק, וזה צריך להיות ה-C214 מבין אלה שרשמת.
בהצלחה. #thumbsup
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
ytm
הצטרף: 09 מאי 02
הודעות: 56
הודעה פורסם: שני 14 מאי,12 23:40   
ואני ,מנסיוני בניצוח על מקהלות ילדים עבדתי דווקא הפוך. ראשית הכנסתי את כולם ,תוך כדי שדאגתי שהזייפנים יהיו במקום שלא יבלוט והקלטתי והכפלתי את כל השיר מהתחלה ועד הסוף ללא קולות.לאחר מכן השארתי מובילים והקלטתי ערוצי קולות.כך קיבלתי נפח במסה של ילדים וצבע ודיוק בהקלטת הקולות
Ohad_A
Act Compatible
הצטרף: 05 אפר' 02
הודעות: 393
מיקום: amsterdam
הודעה פורסם: שני 14 מאי,12 23:41   
ציטוט:
ובמרחק של שני מטר האחד מהשני

על סמך מה 2 מטר? מכיר את חוק 3:1? #thumbsup
נורא חשוב בהקלטות כאלה לשמור על 'חוקים' בהצבת מיקרופונים בסטריאו.
אני גם אוהב לחלק את המקהלה לקולות אבל רק עם זה נחוץ (אין כמו הקלטת סטריאו מדויקת, בתנאי שהמקהלה נשמעת כמקהלה)
בהצלחה
didain
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
תודה על התשובות
הודעה פורסם: שלישי 15 מאי,12 01:52   
תודה על הטיפים ועל ההפניה למאמר המצויין, שגרם לי לחשוב- אולי השימוש שלי במיקרופונים כיווניים שמוצבים יחסית רחוק ממקור הסאונד, גורמים לאובדן הנמוכים ומייצרים איכות הקלטה דלה.

לגבי חוק 3 ל 1 במקרה של מקהלה, מכיוון שהסורס הוא לא נקודתי ומדובר במספר, ולפעמים
בהרבה מאוד סורסים מפוזרים, אני מתקשה להבין מהי נקודת המדידה שלי. זאת אומרת,

אם הצבתי את שני המיקרופונים בסטריאו AB במרחק של מטר אחד מהשני, המרחק מהסורס שלי צריך להיות 33 ס"מ, אז מאיפה אני מודד אותו במקרה כזה? ממרכז המקהלה?
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שלישי 15 מאי,12 02:12   
הכי פשוט, קח מיקרופון אחד ביד, שים אוזניות, תגיד לילדים לשיר וגשש סביבם עם המיקרופון עד שאתה מוצא את הנקודה שנשמעת הכי טוב, עשה את אותו הדבר עם המיקרופון השני בזמן שאתה מאזין לשילוב של שניהם.
OrenS
תומך
הצטרף: 10 אפר' 02
הודעות: 1010
מיקום: קאלגרי, קנדה
הודעה פורסם: שלישי 15 מאי,12 07:07   
לא מתוך נסיון עם מקהלות ילדים (לא יכול להגיד שבא לי להשלים את החור הזה בהשכלה #biggrin ) אלא יותר עם שיטות הצבה סטראופונית -
נסה הצבת M/S, כשה"טובים" נמצאים מול מיקרופןון הMid. יכול להיות נחמד.
_________________
http://www.myspace.com/orensteinitz
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שלישי 15 מאי,12 08:03   
אולי נתחיל במה אתה מקליט:
ההצבות רק באות למקסם את התוצאה המקווה.

מקהלה ששרה כוראל לותרני בכנסיה עם תקרה גבוהה (וקמורה) לא צריכה להישמע (ולהתמקלט) כמו מקהלת גוספל ששרה בכנסיה הבפטיסטית הצנועה או מקהלה גרגוריינית ששרה במערה בחבל ואסקז.
גם לא כמו מקהלה ששרה באולפן או כמו מקהלת ילדים ששרה שירי ט"ו בשבט או מקהלת נערות (וונאביז) ששרה היפהופ במסיבת סיום.

איפה השירה צריכה להתמקם?
כמה אחידה?
כמה חשיבות יש למילים (ולא - זה ממש לא מובן מאליו)?
כמה חשיבות יש לקליטת החלל?
מה איכויותיה / חוזקותיה / חולשותיה של המקלה?
כמה מורכב העיבוד? האם הוא מונופוני / הומופוני / פוליפוני? אם הוא פוליפוני, האם הוא פוליפוני גם ברובד הטקסטואלי (כמו מדריגל רנסנסי) או רק ברובד הריתמי כמו עיבוד מורכב של יחזקל בראון.

אני מת על בלומליין-פייר
זו שיטה שמוציאה דברים מדהימים, אבל היא מתאימה בסיטואציות מאד מסויימות. בסיטואציות אחרות היא מרוחה ועמומה.
גם לא כל מיקופון עם צורת 8 מתאים לה.

אני מת על MS אבל זה לא יעבוד עם 15 בנות ששרות היפ-הופ. במקרה הזה עדיף לתת לכל בת דינאמי (אם חייבים להקליט בטייק אחד) או לעשות אובר דאב לקבוצות/סולנים.

בקיצור (וכרגיל): תמיד תמיד, לפני ההצבה והפרה-אמפ והנס-קפה: מה החומר המונצח, מה הפריטנזיות האומנותיות וכמה משלמים לשעה...
Vintage
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 20 יול' 01
הודעות: 1059
מיקום: ramat-gan
הודעה פורסם: שלישי 15 מאי,12 08:38   
התחלת בהגדרות שהחדר יבש, כבר בעיה של הקלטת מקהלה
מה שגורם הוא בדרך כלל שחסרים לך גבוהים ומיד וה LOWMID מודגש

המיקרופונים שאתה עובד איתם במרחק של מטר ויותר מאבדים את כל
PRESENCE שאתה צריך, ובנוסף אם אתה ניכנס לקדם מגבר של הכרטיס
או קדם מגבר לא איכותי אתה מאבד איכות ומקבל תקרת רעש "בומית" גדולה

החוכמה לשחק עם המיקרופונים בהצבה שלהם עד שתקבל את הצליל שאתה
מחפש.
יכול להיות שהמיקרופונים צריכים לבוא מלמטה כלפי מעלה .
_________________
יורם לב - יעוץ אקוסטי, ציוד אנלוגי, 050-4295458
רועי גבע
Act Compatible
הצטרף: 01 מאי 03
הודעות: 1253
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: שלישי 15 מאי,12 08:41   
יורם (אילן), נהנתי לקרוא את תגובתך, החכמתי.
ובמיוחד:
ציטוט:
להתמקלט

#thumbsup

(עכשיו ראיתי שיורם לב פרסם שניה לפני, ולמדתי שוב #smile )
_________________
http://www.TheMusicBox.co.il
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון