תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 13:10
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שימוש ב- noise gate
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  oplatner  
הצטרף: 05 מרץ 12
הודעות: 297
שימוש ב- noise gate
הודעה פורסם: חמישי 05 אפר',12 08:34   
שלום חברים,

בימים אלו אני עובד על rough mix להקלטת ערוצים Live שעשיתי עם ההרכב שלי באחד האולפנים בתל אביב. זו הפעם הראשונה שלי, ואני די מתחיל בכל עולם האולפנים ...

אז גיליתי שמאחר ומדובר בהקלטת Live קיימת זליגה בין הערוצים השונים ( לדוגמא: בערוץ של הסולן שומעים בווליום מאד נמוך גם את הגיטרה שלי ). אז אני יודע שאפשר להשתמש ברכיב שנקרא noise gate על מנת לסנן את רעשי הרקע הלא רצויים ( אני עובד עם קיובייס 5 ).

ועכשיו לשאלה: להבנתי, ואשמח אם תתקנו אותי במידה ואני טועה, הסינון רלוונטי רק לאותם הרגעים בהם הסולן אינו שר ושומעים את הגיטרה ( אוכל לסנן אותם במידה ואקבע את רף ה- DB המינימאלי שיצא החוצה ). עשיתי את זה וזה נהדר !, אולם, מצאתי שגם כאשר הסולן שר קיימת זליגה ( שומעים את הסולן בווליום גבוה ואת הגיטרה ברקע בווליום נמוך במקביל) . ממה שאני מבין, את הזליגה הזו אי אפשר להעלים ?
זה מוביל אותי לשאלה השנייה: מאחר וכל הטראק מורכב מערוצים שבכולם יש זליגה הדדית, ובהנחה כי לא ניתן לתקן את הזליגה כאשר הכלים בערוצים השונים צריכים לצאת החוצה ( כאשר התדר הגבוה יותר מושמע במקביל לתדר הנמוך יותר- התדר הזולג, באותו הערוץ ), אז מה כל הרעיון בסינון רעשים ?


תודה מראש (:
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: חמישי 05 אפר',12 09:45   
1, בגדול הבנת את השימוש בגייט
2, זה כל היופי והקסם (או לפעמים ההיפך) שבהקלטות לייב,
3, גייט אינו מסנן רעשים, אלא פותח וסוגר את הערוץ באופן מוטרג (טריגר)
4, לביטול הזליגה בין הערוצים ניתן להשתמש בטכניקה של הפיכת פאזה
(ואני בטוח שחפירה בפורום תתן לך תשובות טובות איך לעשות את זה)
5, אבל למה - ראה סעיף 2
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 05 אפר',12 09:57   
הפיכת קוטביות היא דבר מסוכן במקרה הזה כיוון שהמיקרופונים ממוקמים במרחקים שונים מהמקור,וגם סביר שהם מראש לא בדיוק זהים.
nimrod_wagner
Expert
הצטרף: 29 דצמ' 04
הודעות: 725
מיקום: ק. ניר דוד
הודעה פורסם: חמישי 05 אפר',12 10:03   
לפני שתתחיל להלחם עם זליגת הגיטרה לערוץ של השירה, ועם זליגות בכלל, תבדוק אם, ובמה זה מפריע. ברוב המקרים זה לא מפריע בכלל.
השימוש האופייני בנויז גייט הוא בעיצוב הצליל. ליצור אפקט של קטיעה לצליל בעל זנב ארוך. למשל לתופים, למשל לריוורב.
במקרים מסויימים אפשר להשתמש בו כדי לסגור ערוץ לא נקי, כאשר הרעש לא מפריע בשעה שהערוץ "עובד". לדוגמה - דיסטורשן שמכניס רעש שמאד מפריע כשהגיטרה שותקת, והוא נבלע בסאונד של הגיטרה כשהיא מנגנת.
אם גיטרה זלגה לערוץ השירה באופן כזה שהסאונד מהזליגה מייצר התנגשות עם הסאונד של ערוץ הגיטרה או מהווה הפרעה לעיבוד הצליל של השירה, הפתרון, להבנתי, הוא להעלות מחדש את השירה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון