תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 07:21
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מדריך לכיוון גיין
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  Learner  
הצטרף: 05 פבר' 12
הודעות: 67
מיקום: לוד
מדריך לכיוון גיין
הודעה פורסם: שישי 16 מרץ,12 15:08   
הפכתי את הרשת ולא מצאתי איזה מדריך לכיוון gain
יש מישהו שיכול לעלות מדריך מפורט יש המון שמבקשיםםם!
תודההה #clap
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: שישי 16 מרץ,12 15:50   
תפתח gain

#thankyou
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
shaisaadia
Act Compatible
הצטרף: 05 אפר' 02
הודעות: 593
מיקום: ירושלים
אנשים מתבדחים איתך היום :-)
הודעה פורסם: שישי 16 מרץ,12 16:16   
בגדול תפתח גיין בצורה כזאת שלא תהיה חזק מדי גם בצעקה הכי חזקה

מנסיון אתה לומד להתאים את הגיין לזמר או לכלי, אני מקליט בדרך כלל כשהמקסימום גיין שאני מגיע אליו הוא מינוס 6 די בי
_________________
עיבוד והפקה מוסיקלית
www.risottostudios.com
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שישי 16 מרץ,12 16:48   
gain באיזה נקודה בשרשרת הצליל? במיקסר / פראמפ? פיידר? כניסת כרטיס קול? יציאה לרמקולים?

אם תחפש בגוגל gain staging תמצא לא מעט אינפורמציה, וכמובן אם תדייק בשאלה תקבל תשובות מצויינות גם כאן.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שישי 16 מרץ,12 16:58   
אין מדריך ליישומי גיין וגם לא יהיה.
תמיד צריך לשאוף לרמת אות מירבית, קצת לפני PEAK, אבל צריך
לקחת בחשבון אילו עוד גורמים יש בנתיב האודיו שאולי ישפיעו על כיוון הנוב.

זה אומר להקליט (או להעביר רק את האות) בווליום הכי גבוה שניתן
מבלי לגרום לעיוותים בנתיב האודיו.
במיקס ניתן (עי הפיידר) להוריד את האות בכדי להתאים את הערוץ לשאר המיקס.
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שישי 16 מרץ,12 17:03   
האם אתה שואל\מתעניין ברעיון\טכניקה של gain structure?

או שהתכוונת למה שבדיוק הבינו החברים פה - "איך פותחים גיין"?

מה בדיוק אתה שואל?
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
  Learner  
הצטרף: 05 פבר' 12
הודעות: 67
מיקום: לוד
הודעה פורסם: שלישי 27 מרץ,12 14:04   
אני מתעניין איך לעשות את זה כמו שצריך שלא יהיה נמוך מידי אבל גם לא גבוה מידי
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שלישי 27 מרץ,12 16:23   
על פי "הספר" -

גיין הוא עוצמה הכניסה-הגבר. כדי לכוון אותו כראוי עוצמת היציאה צריכה להיות במצב נומינלי - כלומר אפס.

יעני האאוטפוט שלך, בין אם הוא פיידר או בין אם הוא נוב (כפתור מסתובב) צריך להיות על "אפס" (תלוי במכשיר). והגיין סגור לגמרי. לאחר שהפיידר על אפס, תתחיל לאט לאט להרים גיין, עד לתוצאה המספקת.

באנלוגיה לברזים.

כדי להזרים נכון ובשליטה, הברז הראשי צריך להיות פתוח לחלוטין(במיקסר זה הפיידר), ואז בעזרת ברז הגיין, אתה מחליט כמה אתה רוצה להזרים.

זה הבסיס של הבסיס.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שלישי 27 מרץ,12 18:55   
+1

או, במילים אחרות, פתח את הגיין עד שעוצמת האות 'ממלאת' את רוב הטווח הדינמי של המעגל/דרגה.

אם יש למעגל חיווי לעוצמת האות, לדוגמא לחצן PFL שמציג את האות במיטרים,
תוכל בעזרתם לכוון את הגיין כך שבאות מכסימאלי לא תחרוג מהמותר.
או אם רק קיים לד Peak, תכוון את הגיין עד שהלד מתחיל להבהב, ותחזיר טיפה.

כמו כן שים לב לקחת בחשבון את הדינמיקה הצפויה של האות המוזן.
כלומר אם לדוגמא מדובר בערוץ שירה, יש לכוון את הגיין לפי קטעי השירה ה'צועקים'...

#smile
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
TimTam
הצטרף: 09 מרץ 05
הודעות: 424
מיקום: לונדון
הודעה פורסם: שלישי 27 מרץ,12 23:14   
בעידן הטכנולוגי שלנו עם הקלטה דיגיטלית בעלת הד-רום (האם ראיתי שראובן קרא לזה "תקורה"?) גדול ונקיה לעין שיעור מימי הסרטים עשירי ההיס, כדאי דווקא לכוון שהפיק (האות החזק ביותר) מגיע אף נמוך מאשר 6- db (קצת מעל 12-) מכיוון שאת הקליפינג שעלול להיווצר כתוצאה מהקלטה "חמה" מדי יהיה הרבה יותר קשה לתקן (כנראה שאבד הטייק) מאשר את עוצמת האות החלשה, אותה ניתן תמיד להגביר דיגיטלית. מחיר רעש הרצפה כתוצאה מפעולה זו לא יהיה יקר במיוחד, אם בכלל (בוודאי בהשוואה לאיבוד הטייק המקליפ)
_________________
Arcade Fire_Rufus Wainwright_Jeff Buckley_Amon Tobin_Fiona Apple_Neil Young_DFA_Muse_Bowie_Jobim_Herbert_Amdursky_NiN

www.RuNDoMuSiC.CoM
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון