תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 03:39
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
קדימה ואחורה במיקס
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  salmonela  
הצטרף: 19 נוב' 08
הודעות: 170
מיקום: ירושלים
קדימה ואחורה במיקס
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 13:08   
שאלה בקשר לפריסה פנורמית של כלים במהלך מיקס.
במהלך המיקס אני יכול לצדד כלים שונים ימינה ושמאלה - זו לא בעיה.
השאלה שלי היא איך אני יוצר תחושה של קדימה /אחורה במיקס ?
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 13:32   
עוצמה וריברב
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
  salmonela  
הצטרף: 19 נוב' 08
הודעות: 170
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 13:54   
ריוורב אני מבין (לפחות כך נדמה לי) - יש פרמטר שמאפשר לשלוט כביכול בגודל החדר - תוך כמה זמן גל הקול פוגע בקיר - לפי זה קרוב יקבל ערכים נמוכים ורחוק גבוהים, האם זה הכיוון?

בעוצמה אתה מתכוון לווליום?
milkbauer
הצטרף: 17 פבר' 08
הודעות: 49
מיקום: זכרון יעקוב
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 13:54   
זה נכון שמימד העומק במיקס נקבע בעיקר ע"י מכשירי הדהוד (REVERB) ועוצמה. ככל שהסורס נשמע יותר רטוב, ככה הכלי מרגיש יותר רחוק. ככל שמקור הצליל יותר יבש, הכלי מרגיש יותר קרוב. זה כלל אצבע.

אבל בפועל הדהוד ועוצמה הם לא הדבר היחיד שהאוזן שלנו תופשת כמרחק. כדי ליצור הרגשה שהכלי שבמימד הראשון באמת הכי קרוב צריך להתאמץ קצת יותר.
כל מימד בפנורמה של המיקס נקבע ע"י מספר פרמטרים פסיכואקוסטיים:
* כמות החדר ביחס למקור הצליל. (REVERB)
* אופי הצליל. (TIMBRE)
* דינמיקה. (TRANSIENTS)

בוא נעשה ניסוי. נסה להקליט את אותו כלי נגינה בשני מיקרופונים.
מיקרופון אחד שיהיה קרוב לכלי וייקרא SOURCE, ומיקרופון אחר שיהיה רחוק וייקרא ROOM.
עכשיו תשווה עוצמות, תשמע את שני המיקרופונים אחד אחרי השני ותנסה לנתח את ההבדלים לפי מה שרשום למעלה.

לרוב, מרחוק אתה תשים לב לחוסר התקפיות וסאונד פחות מפורט מבחינה דינאמית, ופחות תדרים גבוהים מהצליל הישיר.

אם בא לך לחפור קצת על עניין המימדים, אני ממליץ לקרוא את הספר ART OF MIXING של DAVID GIBSON, שנותן גישה ארכאית ומשעשעת לעולם המיקס, או להירשם ללימודי סאונד מסודרים.
  salmonela  
הצטרף: 19 נוב' 08
הודעות: 170
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 14:19   
תודה על התשובות #clap
הייתי שמח לעשות את הניסוי אולם מכורח הנסיבות אני מקליט בדיירקט (גיטרה ובס).
קורס סאונד נמצא איפה שהוא בתכניות - אולם לא בעתיד הקרוב, הספר הוא אופציה שבהחלט באה בחשבון.

אשמח אם תפרט קצת בנוגע ל- TIMBRE - אם אני מבין נכון TIMBRE זה בעצם הגוון או האופי שמייחד כל כלי נגינה / מקור אקוסטי, אבל לא נשמע לי הגיוני שמה שגורם לזמר להישמע ב"מרכז" המיקס זה הצבע / אופי / גוון של הקול האנושי?
דינמיקה - אתה מתכוון לכך שכלי שינוגן ב"עדינות" ישמע רחוק יותר ביחס לכלי שינוגן "פחות בעדינות"?
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 18:04   
תנסה גם איקיו וקומפרסור - באיקיו כמעט בכל כלי שאתה מוסיף 3-5KHZ זה יביא את הכלי קדימה במיקס ושאתה מוריד את התדרים האלה זה יקח אותו אחורה.
עם קומפרסור זמן ATTACK ו RELEASE ארוך יחד עם הרבה קומפרסיה יביא את הכלי קדימה וATTACK וRELEASE קצרים (עם הרבה קומפרסיה) יקחו את הכלי אחורה...
Manny Zagri
תומך
הצטרף: 06 אוק' 04
הודעות: 2944
מיקום: אלפי מנשה
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 18:09   
תחשוב רגע:
אתה יושב בחדר ובנאדם מדבר אליך:
פעם ראשונה הוא מדבר לך לתוך האוזן, פעם שניה 50 ס"מ מולך,
פעם שלישית הוא בקצה של החדר צמוד לקיר, ואתה בצד השני.

ככל שהוא יותר קרוב אליך לאוזן, הקול שלו יותר בהיר, מלא פיקים, יבש, ובמרכז.
ככל שהוא יותר רחוק, הקול שלו פחות בהיר (EQ), מעט פיקים (קומפרסור) מסוכם עם החדר (ריוורב) ויותר רחב בסטראו (צידוד)

זה הכל.

עכשיו תעשה אותו דבר לתפקידים במיקס.
_________________
א. אוהל
ב. בית
ג. גרנולר סינת'סיס
Dexter
Act Compatible
הצטרף: 27 מרץ 04
הודעות: 758
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 18:27   
מעבר למה שדובר פה,

אל תשכח שעיניין הקדימה אחורה במיקס זה דבר יחסי, מיקס בכלל זה דבר יחסי,

אז זה המון תלוי גם במיקום שאר הדברים כדי לגרום להשליית מרחק.

ככל שתרצה להרחיק משהו במיקס, תצטרך לקרב משהו אחר שיתן פרופורציות נכונות,

ועוד משהו, אתה יכול לשחק עם הריווב בצורה קצת יותר מתוחכמת - Pre/Post
כדי להשפיע על איך הסיגנל יתנהג בחלל.
_________________
www.youtube.com/argamanTV
www.facebook.com/argamanmusic
www.soundcloud.com/argaman
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 19:44   
dexter
זה נקודה נכונה שלשוב לציין הכל יחסי. אין קרוב בלי רחוק ..
במיקס שהכל קדימה ואין עומק זה פחות משנה, אבל במיקס שאני רוצה להוציא דברים החוצה (קדימה) אני מתחיל במציאת כלים שיהיו מאחור..
ואז כשהגדרת לעצמך מה נחשב רחוק במיקס קל יותר להביא משהו שיהיה קרוב

בקשר לריוורב בנוסף למה שרשמת , אני חושב שלא מספיק לשנות את כמות השליחה
אפשר לפתוח כמה ריוורבים זהים כשההבדל בינהם הוא ה
EARLY REFLECTION (לערוצים שונים לפי הצורך)
זה נותן אשליה של מיקומים שונים בתוך החדר.
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
Dexter
Act Compatible
הצטרף: 27 מרץ 04
הודעות: 758
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 19:59   
ציטוט:
אפשר לפתוח כמה ריוורבים זהים כשההבדל בינהם הוא ה
EARLY REFLECTION (לערוצים שונים לפי הצורך)


גם..וגם אפשר לשחק עם אוטומציה על המון פרמטרים בתוך הרוורב, כדי לתת תחושה יותר חיה, או משתנה,

יש המון טריקים, אני בד"כ אוהב למקם דברים בצורה יותר תלת מימדית במיקסים שלי, הרבה משחקים עם הפאזות , המון מיקומים מוזרים ולא שגרתיים, אומנם זה בא על חשבון ה "סנטר" אבל בסביבה סטראופונית סבירה מתקבל אפקט מדהים, אפשר להגיע למימדים ועומקים אדירים במיקס עם קצת מחשבה ואילתור,

רק בזהירות עם הפאזות #smile #pardon
_________________
www.youtube.com/argamanTV
www.facebook.com/argamanmusic
www.soundcloud.com/argaman
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון