הצטרף: 23 דצמ' 03
הודעות: 35
פורסם: חמישי 15 מרץ,12 10:17
בסופו של דבר זאת בחירה אומנותית.
ויכול להיות לך שיר 'רזה' וככה בדיוק הוא צריך להשמע.
אני לא יודע מה היה אופי העבודה שלך מבחינת עיבוד והפקה אבל אם זה
מה שהכי נכון לדעתך אז סביר להניח שזה מה שיעבוד הכי טוב
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: חמישי 15 מרץ,12 13:10
אתה לוקח דבר פשוט ומסבך אותו.
יש אופנות והן משתנות.
בשנות ה-80 עבדנו עם סנר בדינמיקה מופרעת, ללא שום קשר למערכת התופים ועוד שמנו עליו גייט ריוורב של 250 מילי שניות.
אתה יכול היום להתחבר לסאונד הזה?
ומה לגבי קוואנטייז?
פעם אהבנו את התנועה הזאת אחורה וקדימה בזמן. היום אני לא יכול לשמוע את זה.
ככה זה.
אבל זה בכלל לא הדיון.
אתה שואל "מה נכון לעשות" ומציב בשני צידי המשוואה את האהבות שלך מול אהבות של מישהו אחר.
זה הדיון במליון סיטואציות ואתה היחיד שיודע את התשובה.
ואם אתה אוהב שהסלון שלך מלא בתמונות צבעוניות אבל ברור לך שכל אורח שיגיע אליך הביתה יקבל כאב ראש.
תשים או לא תשים?
ככה זה: דילמות
ואני בכוונה בכלל לא מכניס את השיקול המסחרי (פשוט משום שלהבנתי, מאה אנשים מאה דעות. אם היתה פורמולה שהיתה הופכת שיר ללהיט, כולנו היינו מליונרים).
אבל, אם כבר לדבר, אז בוא נדבר בשפה מקצועית:
זה לא "ווליום" אלא עוצמת דחיסה (קומפרסייה) ומרחב דינאמי.
גם פעם הבאנו את השיר לגבול של רוחב הפס בהתייחס למערכות השמע שהיו אז.
מערכות השמע (ד'היום) מאפשרות פס רחב בהרבה והפרדה גבוהה יותר, מה שמאפשר תחום יותר רחב (לא תעשה רימיקס לכל הדיסקוגרפייה בכל פעם שמשהו משתפר במערכות השמע).
ומה שעוד קרה, והוא הדבר החשוב (והמהותי בעיני), הוא שאנחנו דוחסים היום את השירים ומבטלים מאד את המרחב הדינמי.
זה גם עניין של אפנה, ובמיוחד עניין של חומר מוזיקלי שהוא הרבה פחות עשיר בשינויים דינאמים (הפיאנו לא כזה פיאניסימו והפורטה לא כזה פורטיסימו) - בקיצור, לימיטר (או, למצער, L2)