תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:26
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ווליומים אז והיום - דיון
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  ravitzj  
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6380
ווליומים אז והיום - דיון
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 08:52   
אני נמצא בשלבי מיקסים מתקדמים והשאלה עולה לי בראש ככל שאני מתקרב לשלב הסופי של המיקס.
לפני 20 שנה או יותר או פחות עוצמת השיר הייתה חלשה ,
הבס היה פחות מודגש,
אפילו התופים ואפילו הסנר לא היו מודגשים כל כך כמו היום.
נגיד שנוסעים במכונית ומקשיבים לגלגלצ למשל (משמיע שירים מכל התקופות),
ושומעים את זה



ומיד אחרי השיר הזה משמיעים את זה



בטוח שאנחנו שולחים יד לרדיו ומרימים ווליום בשיר הראשון ובשני אנחנו מנמיכים.
דבר שני ,בשיר הראשון התופים והבס חלשים מאד ובשני מאד חזקים.

עכשיו לדיון.

איך בנאדם שעבר את כל התקופות מתייחס לנושא?
אם אני לא מבליט בס וקיק במיקס התגובה הראשונה שאני אקבל זה שחסר נמוכים (בגלל הסאונד העכשוי ),
ואם אני אדגיש בס תופים וסנר ,האוזניים של המאזינים מאד מרוצות אבל אני לא.
נגיד שיש לי שיר שאני רוצה למקסס בשיטה הישנה לפני 20 שנה כי זה מאד מתאים לי,כלומר בס קיק וסנר לא מודגשים,כלומר אני מתייחס אליהם כאילו הם כלי רגיל כמו כל השאר בווליומים,הרי מיד יקפצו ויגידו שאין נמוכים והשיר רזה.
אז איך להתייחס? אה?
יאללה דברו.
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
שקד גבע
הצטרף: 23 דצמ' 03
הודעות: 35
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 10:17   
בסופו של דבר זאת בחירה אומנותית.
ויכול להיות לך שיר 'רזה' וככה בדיוק הוא צריך להשמע.
אני לא יודע מה היה אופי העבודה שלך מבחינת עיבוד והפקה אבל אם זה
מה שהכי נכון לדעתך אז סביר להניח שזה מה שיעבוד הכי טוב
  ravitzj  
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6380
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 11:10   
נכון שזה קטע אומנותי ואני מחליט מה יהיה ,אבל כשזה מגיע נגיד להחלטה של שדרן או עורך האם להשמיע מתחילה הבעיה,
הם מושפעים מהסאונד המודרני שמלא בבס וקיק מודגשים ואז הקטע האמנותי שלי ילך ישר לפח.
זה כמו ששף גדול פתח מסעדה והחליט לשים קליפות של קלמנטינה על אנטריקוט, וזה חלק מהתפריט שלו,אז גם פה זה אמנותי ,בטוח,
אבל חוץ מ 12 אנשים משינקין עם גרביונים עם רכבת שימותו על הטעם ,כל השאר יבלו שעות ליד האסלה ויסתמו את הביוב.
ואז השף האמנותי יבלה את שארית חייו בספסלים של ביטוח לאומי.
תביא איזה דוגמא של שיר שנעשה עכשיו שהתופים והבס לא בולטים,הווליום לא חזק ,והוא מקובל במדייה .
קשה מאד למצוא איש מיקס שיהיה מוכן להסתכן .
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 11:36   
היי יעקב,
לא יודע עד כמה זה חד משמעי, המסקנות שלך. אבל נסה לחשוב הפוך, שמישהו היה בא אי שם בשנות ה70 עם מה שאתה קורא לו "בס ותופים לפרצוף", היו משמיעים? אולי כן ואולי לא.

המדיה והמדיום השתנו, קל וחומר קהל המאזינים שמורגל לעוצמות אחרות.
אתמול שמעתי "Hunky dory" של בואי, אחרי שנים. נהנתי מאוד אבל הרגשתי בדיוק את מה שאתה מדבר עליו. אני כבר לא רגיל לסאונד הזה (שהוא מופתי במקרה של התקליט הזה, ביתספר),
אני לא מהכרח מתרגש ממנו באותה צורה - זאת אומרת, שיכול להיות שמיקס מודרני טוב היה עושה לי יותר טוב כי התרגלתי.

זה לא בהכרח רע.

נסה את זה
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
שקד גבע
הצטרף: 23 דצמ' 03
הודעות: 35
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 12:00   
ציטוט:
נכון שזה קטע אומנותי ואני מחליט מה יהיה ,אבל כשזה מגיע נגיד להחלטה של שדרן או עורך האם להשמיע מתחילה הבעיה,
הם מושפעים מהסאונד המודרני שמלא בבס וקיק מודגשים ואז הקטע האמנותי שלי ילך ישר לפח.


אם השיקול המסחרי הוא מרכזי אז זה כבר דיון אחר.
bass
Act Compatible
הצטרף: 15 אוג' 02
הודעות: 512
מיקום: רמת גן
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 12:54   
תחזיר אותי לזמנים שהשירה הייתה שמאלה והשאר ימינה , וכל תפקידי הכלים היו ברורים וקלאסיקות עד היום . #headphones
_________________
כל ביקורת תבורך וכך נעזור למציאות להישמע טוב יותר
https://facebook.com/groups/baliband
http://baliband.co.il
http://astroforum.org.il
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 13:10   
אתה לוקח דבר פשוט ומסבך אותו.
יש אופנות והן משתנות.
בשנות ה-80 עבדנו עם סנר בדינמיקה מופרעת, ללא שום קשר למערכת התופים ועוד שמנו עליו גייט ריוורב של 250 מילי שניות.
אתה יכול היום להתחבר לסאונד הזה?

ומה לגבי קוואנטייז?
פעם אהבנו את התנועה הזאת אחורה וקדימה בזמן. היום אני לא יכול לשמוע את זה.

ככה זה.
אבל זה בכלל לא הדיון.
אתה שואל "מה נכון לעשות" ומציב בשני צידי המשוואה את האהבות שלך מול אהבות של מישהו אחר.
זה הדיון במליון סיטואציות ואתה היחיד שיודע את התשובה.

ואם אתה אוהב שהסלון שלך מלא בתמונות צבעוניות אבל ברור לך שכל אורח שיגיע אליך הביתה יקבל כאב ראש.
תשים או לא תשים?

ככה זה: דילמות

ואני בכוונה בכלל לא מכניס את השיקול המסחרי (פשוט משום שלהבנתי, מאה אנשים מאה דעות. אם היתה פורמולה שהיתה הופכת שיר ללהיט, כולנו היינו מליונרים).

אבל, אם כבר לדבר, אז בוא נדבר בשפה מקצועית:
זה לא "ווליום" אלא עוצמת דחיסה (קומפרסייה) ומרחב דינאמי.
גם פעם הבאנו את השיר לגבול של רוחב הפס בהתייחס למערכות השמע שהיו אז.
מערכות השמע (ד'היום) מאפשרות פס רחב בהרבה והפרדה גבוהה יותר, מה שמאפשר תחום יותר רחב (לא תעשה רימיקס לכל הדיסקוגרפייה בכל פעם שמשהו משתפר במערכות השמע).
ומה שעוד קרה, והוא הדבר החשוב (והמהותי בעיני), הוא שאנחנו דוחסים היום את השירים ומבטלים מאד את המרחב הדינמי.
זה גם עניין של אפנה, ובמיוחד עניין של חומר מוזיקלי שהוא הרבה פחות עשיר בשינויים דינאמים (הפיאנו לא כזה פיאניסימו והפורטה לא כזה פורטיסימו) - בקיצור, לימיטר (או, למצער, L2)
retrolabel
Act Compatible
הצטרף: 28 יול' 08
הודעות: 714
מיקום: יבנה
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 13:41   
לי זה תמיד הפריע גם כשהייתי קטן ולא הבנתי בסאונד
בגלל זה עשו באס-בוסט במערכות מיני משולבות

נראה לי שפעם פשוט היה קשה יותר להגיע לתוצאות שמגיעים היום בעיקר בגלל המאסטרינג שלא היה קיים אז .

ומצד שני יש שירים שהבאס והתופים מאחורה אבל השירה היא כל כך שמנה מקדימה , והזמר הוא אחד שבשבילו מקשיבים לשיר ולא בשביל האלה שמרעישים מאחורה.. וכל הגודל הנפח.. או במילים אחרות לואו-מיד וריברבים גדולים הגיעו מהשירה.. (או מאיזה כלי אחר שהיה יכול לתת את זה ,גיטרה למשל..
_________________
אמיר.

www.retrolabel.co.il
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 15 מרץ,12 16:50   
1. מאסטרינג ופוסט היה גם פעם. פשוט, כל הפרוסס היה קצת פחות טררם
הפקות לא נמרחו שנתיים

2. באס-בוסט, ואחיו היותר מכוער "לאודנס" היו, קילקלו, עיצבנו, ובמיוחד, שיקרו.

3. גם כל מיני המצאות בארגזי הרמקולים היו כמו באס-ריפלקס וכ"ו, או לייתר דיוק, "וחה".

טכנאים ישבו, עמלו, דנו והוציאו יצירות פאר שכל תכליתן היה הנצחת החוויה האומנותית שהתרחשה באולפן. זה המשמעות של הי פידלטי.
וכשהסאונד היה שמן הוא היה שמן (ע"ע מוטאון ועולם קירות הסאונד) וכשהוא היה רזה, הוא היה רזה.
ורזה זה מאד יפה... #thumbsup
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: ראשון 10 יונ',12 10:51   
when you define music styles and sound styles you define the vibe that the listener gets - some bands that are very well known and sell alot have drums that are way in the back of the mix becuase thats there sound . and some have it loud in the front - basicly when you create the sound - you want it to enhance the bands musical creation - if its overproduced then it will sound bigger then the band - and it will feel like the band has a good production but the songs dont work as much - if its underproduced you will feel that something is lost and doesnt bring the best out of it - thats why you got to aim for something that brings the most of the band but doesnt becomemore then the band -
thats also in mastering - you want to make it sound right for the band and the listener .
so go whith what you feel - not with what is outthere - if you feel its needs more go for it if you feel it need less then go for it - you can always ask the people you know for there opinion.


mastering has always been there - even if you dont see mastering credits on albums - its because back in the day some of the mastering studios were part of the record labels and they didnt credit the hard working people doing it - thats a shame because alot of good people with great talent mastered those albums and are not credited or known for that work - but still it was mastered.



the studio and engineers that did get credited at that time were the ones that had opened independent mastering studios and they got credited for the studios too


so if you dont see mastering credits - it was still mastered but its hard to know who did it as the record labels had the studios and you never know
who was working on it at that day and hour

its kind of whats happening with the donwloads too - in a lot of cases there are no credits becuase they dont have info sheet

_________________
MAOR APPELBAUM MASTERING
Los Angeles - California - U.S.A
http://maorappelbaum.com
you can call me from Israel to this number
03-9122809 ext 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון