הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 24 פבר',12 01:23
שלום,
השאלה שלי נוגעת לדרך שבה בדיקות תאימות למונו של המיקס תוך כדי העבודה, יעזרו
לו להיות מתורגם טוב יותר בעולם שמחוץ לתמונת הסטראו המדויקת של העמדה , על רוב המערכות, ברוב תנאי ההאזנה.
מהי בעצם האזנה במונו?
אומרים שאם אנחנו מקשיבים למוזיקה במכונית, במסעדה, במכון הכושר וכו' (בכל מקום חוץ מהסוויט ספוט או באוזניות), אנחנו בעצם מאזינים במונו.
אך למיטב הבנתי, במקרים אלו, אנחנו פשוט שומעים צד אחד של הסטראו חזק יותר מהשני, ולא סיכום של הכל.
דוגמא- צידדתי תפקיד גיטרה לצד ימין חזק. לאחר מכן אני יושב ומקשיב למיקס ליד רמקול שמאל, איך יכול להיות שאני שומע מונו אם תפקיד הגיטרה חסר לי לחלוטין? האם במונו אני לא אמור לשמוע את הכל?
אני יודע שאני מפספס כאן משהו בסיסי מאוד, ידע בסיסי שחסר והייתי שמח להשלים.
תודה :)
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 24 פבר',12 02:29
אם מדובר על לסכם למונו על מנת לקבל את התמונה כמו שיקבלו אותה כאלה שישמעו את המיקס דרך מקור סאונד שמוציא מונו, אז מובן.
מה שאותי מבלבל, הוא ששמעתי לא אחת, שכדאי וצריך להקשיב למיקס גם במונו,
על מנת לקבל את התמונה שמאזינים שלא ימצאו בדיוק בין שני הרמקולים (ישמעו את L חזק מR או ההפך) יקבלו, כי הם בעצם מאזינים מונו.
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 24 פבר',12 03:03
:thumbsup:
תודה רבה על ההבהרות :)
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 24 פבר',12 11:59
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=OSyd_7TYo-k&feature=BFa&list=PL0A5D662058525F1C&lf=plcp&context=C3a96526FD]דוגמא מצויינת למה שהתכוונתי[/URL]