הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
פורסם: ראשון 12 פבר',12 10:15
נניח שסיימתי מיקס בתכנה ואני מעוניין לשלוח את המיקס לשרשרת ציוד חיצוני
והקלטה חזרה לתכנה.
זו השרשרת:
<PreAmp>Compresor>eq>ProTools
limiter
השאלה היא:
האם ניתן לוותר על ה-PreAmp בשרשרת זו או שיש חשיבות מכרעת לכך?
תודה.
Act Compatible
הצטרף: 01 ספט' 01
הודעות: 91
פורסם: ראשון 12 פבר',12 10:24
האם מדובר ב- Mic Pre או ב- Line Pre ?
למיטב הבנתי ניתן לוותר. מצד שני- גם אפשר לוותר על קומפרסור או E.Q.
למה אתה צריך Pre בשרשרת? אתה מוציא סיגנל Line בעוצמה שצריכה להיות כבר גבוהה מלכתחילה.
רק אם יש לך Pre שאתה מעוניין להשתמש בו למטרות צבע, והוא "שווה" את זה אז אני מוצא לנכון להעביר את השרשרת דרכו.
אולי למומחי המאסטרינג פה יש תובנות אחרות...
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
פורסם: ראשון 12 פבר',12 11:01
"האם מדובר ב- Mic Pre או ב- Line Pre ?"
כאשר אתה יוצא מתכנת ההקלטה ברור שאתה נכנס ל- Line Pre...
ואם כבר לרכוש Pre אז ברור שלקנות אחד שמאפשר את 2 המצבים.
פשוט מעניין אותי האם לפרהאמפ ישנה חשיבות מכרעת בשרשרת הנ"ל-
או שבאמת ניתן לוותר על זה ולהתחבר ישירות לשרשרת ללא הפרהאמפ.
Act Compatible
הצטרף: 01 ספט' 01
הודעות: 91
פורסם: ראשון 12 פבר',12 11:03
אין לה חשיבות "אלקטרונית". אם אתה לא מעוניין בצבע של הפראמפ עדיף לך להיכנס ישירות לקומפ' / eq
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
פורסם: ראשון 12 פבר',12 13:16
אשמח לשמוע את דעות המומחים בדבר.
ואחרי הכל, ישנה חשיבות (אני חושב) מכרעת של הוספת "צבע"...
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: ראשון 12 פבר',12 13:30
כאמור, אין לו משמעות חשמלית, הסיגנל שיוצא ממחשב אמור להיות חזק מספיק כדי להתממשק עם כל מכשיר שאחריו. להפך, מבחינה חשמלית יותר קל להכנס לעיוות כאשר אות חזק נכנס אל מגבר נוסף.
המיקום בשרשרת תלוי בתוצאה שאתה רוצה להשיג והבתנהגות של הפרה הספציפי שלך.
מקומות אפשריים הם בתחילת השרשרת עבור פרה נקי - במקרה והמיקס מהלקוח חלש מאוד ויש צורך להגביר אוות מעט.
אחרי מספר מעבדים "מחסירים" כמו הסרה של תדרים מציקים וקימפרוס, כדי לחזור לעוצמה טובה ולהנות מההגבר הנקי של הפרה.
פרה עם "צבע" ומעשיר הרמוני כדאי לשים אחרי קומפרסור, מאחר ופרהאמפים מגיבים בצורה שונה לעוצמות כניסה שונות ולכיווני עוצמה שונים. כדאי אולי גם אחרי נקיון באיקיו כדי לקבל את ההעשרה בצבע על אות נקי, ולהפטר מהלכלוך כבר במקור.
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
פורסם: ראשון 12 פבר',12 14:22
ותודה על התשובה המקצועית.
Manley Mastering Version Stereo Variable Mu® Limter/Compressor
Manley Mastering Version Massive Passive Stereo Tube EQ
ולהוסיף לזה:
גם פרהאמפ שלהם
ועוד שאלה:
בסוף כל התהליך אני יודע שצריך להשתמש ב- Limter.
האם עדיף מהתכנה או שוב לעשות את כל התהליך ולהשתמש ב-
Manley Mastering Version Stereo Variable Mu® Limter/Compressor
אך רק בלימיטר?
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: ראשון 12 פבר',12 15:02
אל תעלב, אבל אני לא בטוח שאתה מוכן לציוד כזה אם אלה השאלות שלך (אם עוד לא קניתכמובן)...
לדעתי עדיף להשתמש בציוד שיש תוך כדי שמירה על השרשרת שלמה.
גם בגלל שיש תהליכים בשרשרת עיבוד שיש ביניהם אינטראקציה, וגם כי להוציא מהמחשב לעיבוד אחד, לחזור אליו ולצאת שוב ללימיטר וחזרה להקלטה זה קצת יותר מדי המרות מהסוג המיותר.
הצטרף: 22 אוק' 11
הודעות: 143
מיקום: רחובות
פורסם: ראשון 12 פבר',12 15:18
אז כך:
בסופו של דבר האם מומלץ להוסיף לשרשרת הזו פרהאמפ?
2 - האם לימטינג של L3 עדיף בסופו של תהליך מאשר לימטינג של
Manly ותעבורה נוספת?
וברור שאני שואל בכדי להבין/לדעת אחרי הכל לא הייתי שואל.
לשמחתי - כסף הוא לא גורם בעייתי אצלי...אז זה רק עניין של מה יותר טוב
ומה יותר נכון.