הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: שבת 14 ינו',12 18:22
שלום לחברי הפורום,
האם מישהו שעובד/עבד עם המוניטורים sh80 של חברת yamaha יוכל לתרום מנסיונו לגבי נקודות כמו,
-רמת ה"כנות" ותרגום נכון של המיקס על מערוכות שונות
-תועלת מול מחיר ביחס למוניטורים הפופולריים האחרים בקבוצת המחיר הממוצעת
-חסרונות/יתרונות בולטים ונקודות שיש לקחת בחשבון
אציין רק שבאפשרותי לרכוש זוג חדש בהנחה משמעותית, ועדיין...לא ארצה להתאכזב.
המטרה הנשגבת היא כמובן לייצר מיקסים שווים לכל רמקול (לפחות להתקרב ככל הניתן).
החדר שבו אעבוד הוא 5 על 7 כשהעמדה ממוקמת במרכז ה 7, יבש מאוד כרגע. (חדר חזרות עם 80 אחוז ספיגה לערך).
סוג המוזיקה שאיתו אני מתעסק הוא רוק על כל גווניו.
תודה גדולה.
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שבת 14 ינו',12 23:02
אתה שואל שאלה קצת גדולה.
אבל תהיה חייב לתת את התשובה לעצמך.
שום מוניטור לא מושלם (למרות שיהיה מי שיגיד לך אחרת) בוודאי לא בקבוצת המחיר הזו.
אז השאלה היא לא אם הוא יענה על צרכיך (על זה באמת איש לא יוכל להשיב)
והשאלה היא גם לא מה עדיף על המוניטור הזה (כי זה עניין של טעם, סגנון ותקציב).
השאלה היא, אם אתה תוציא מיקסים טובים עליו.
על השאלה הזו אני יכול להגיד, שהמוניטר הספציפי הזה, לא מונע הגעה לתוצאות טובות.
אני הגעתי איתו לתוצאות שדי אהבתי בלי ללמוד אותו יותר מדי (ואי אפשר להגיע עם מוניטור לתוצאות טובות בלי להכיר אותו לעומק).
בקיצור, בוא נתחיל מזה שתשמע אותו ותגיד איך אתה מרגיש ביחס אליו
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 15 ינו',12 00:35
לרגע לא זלזלתי בנתונים כמו המפעיל עצמו, כמות הנסיון/כשרון שבאמתחתו, למידת הרמקולים לעומק, סביבת העבודה וכו'... ברור לי שכל אלה חיוניים להשגת תוצאות ראויות.
מה שניסיתי להשיג בשאלתי הוא מעט מושג לגבי נתונים יבשים של ה sh80 והתכונות ה "בילד איניות" שלו, אותן תכונות שמאפיינות מוניטור ומייחדות אותו.
ועדיין, יכול מאוד להיות שלשאלתי באמת אין מענה ואני עדיין לא בשלב של להבין למה.
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 15 ינו',12 12:56
תודה לכם. אני חושב שאלך עליהם.
הצטרף: 07 מאי 08
הודעות: 75
מיקום: מישור החוף
פורסם: רביעי 25 ינו',12 08:20
יש לי את המוניטור הזה כבר יותר מחמש שנים אז מה שאני ירשום פה הוא התרשמות אישית שלי בלבד.
יש לו נטייה לבהירות לא מחמיאה במיוחד שיכולה לעייף את האוזן לאחר עבודה ממושכת. התגובה שלו בנמוכים היא בסדר, לא מדהימה אבל בסדר.
דבר נוסף ששמתי לב אליו הוא שהמוניטור לא מפורט מספיק בתחום הלואו-מיד, אזור ה - 250-800.
בסך הכל, ברגע שמתרגלים אליו ומכירים את המגבלות שלו אז אפשר להוציא תוצאות טובות, אני מניח שזה נכון לגבי כל מוניטור.
הצטרף: 23 מרץ 11
הודעות: 143
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 27 ינו',12 13:59
טוב... הבילבול הוא לא קטן.
שמעתי כבר מכמה אנשים על בעיית גבוהים מוגזמים במוניטור הנ"ל וכתוצאה מכך עייפות של האוזן תוך זמן קצר, מה שבעבורי בעייתי עוד יותר מכיוון שלאוזן שלי יש נטייה להתעייף מהר מהרגיל.
ובכלל, אני מבין שכנראה בטווח המחירים הזה לא ממש קיימים מוניטורים שאוכל לצפות מהם לתמורה מטורפת.
אז כרגע אני משנה כיוון ומעוניין ללכת ולבדוק מוניטורים בקבוצות איכות גבוהה יותר כמו:
ADAM A7 שיוכלו להיות מעולים לבעיית עייפות האוזניים שלי בגלל הטוויטר סרט
KRK Rokit שהדיבור עליהם שהם ורסטיליים בטירוף ומומלצים ע"י כל אדם שני בתעשייה
על Tannoy Reveal קיבלתי המלצות חמות מחבר שעובד איתם
עכשיו אם אפשר היה להביא כל אחד מאלה לכמה ימי נסיון בחלל האקוסטי שבו אני עובד, המצב היה אידיאלי, אך לא רק שזה לא אפשרי, המוניטורים האלה מפוזרים אצל יבואנים שונים ואין מצב להפגש איתם תחת קורת גג אחת, מה שמקשה מאוד על תהליך הבחירה.
אני מעוניין לעשות עבודת שטח ללא הנחות, חשוב לי מאוד שבסופו של דבר תהיה זאת האוזן שלי שתשפוט. אקח איתי דיסקים שמוכרים לי היטב ואלך לשמוע.
אשמח לשמוע את דעתכם בנוגע לסברה ששמעתי לא פעם, שאומרת שמומלץ למתחילים לא לקפוץ מיד למוניטור איכותי יותר אלא להתחיל במוניטור סביר, ומשם להתקדם.. מה ההגיון שמאחוריה?
כמו כן אשמח מאוד לקבל הכוונה מתוך נסיונם של חבר'ה בפורום על תהליך בחירת מוניטור נכונה, למה בעיקר אני אמור להקשיב כשאני מאזין לדיסקים על המוניטורים השונים? קצת
מבולבל בנוגע לזה...
תודה רבה :thumbsup: