תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 06:46
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שירה דינאמית - איך לכוון GAIN?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  oriweissman  
Act Compatible
הצטרף: 27 ספט' 01
הודעות: 524
מיקום: רחובות
שירה דינאמית - איך לכוון GAIN?
הודעה פורסם: שני 09 ינו',12 21:30   
שלום לכולם!
אשתי ואני משחקים קצת עם הרכש החדש שלנו, MILLENNIA TD1 - פרה מדהים, איקיו מטורף ומה לא.. חלום.
במהלך הקלטת אחד השירים אשר ערוץ השירה בו דינאמי באופן קיצוני (נע בין לחישות לצרחות מטורפות) נתקלתי בבעיה: לפתע כיוון ה GAIN הפך לכמעט בלתי אפשרי... הלכתי על משהו באמצע שיקבל טוב גם את קטעי השירה הרכים וגם את אלו הבועטים אבל משהו חסר... מרגיש לי שעוד 5DB של GAIN מחמיאים באופן מטורף לשירה הרכה אך נכנסים לדיסטורשיין בקטעים המכסחים.

מה לעשות? האם להשאר על GAIN אחיד לאורך כל הקלטת השיר ולשחק בתזוזות אחורה קדימה של הזמרת אך להתפשר על ה 5DB המדוברים או לשנות GAIN במעברים בין הקטעים השונים? האם לא אאבד "בשר" או לחילופין אקבל צבע שונה?

הלכתי לאיבוד... וואו.

תודה!
shayshez
Act Compatible
הצטרף: 28 אוק' 09
הודעות: 577
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 09 ינו',12 21:39   
באולפן בניגוד להופעה אתה יכול להקליט חלקים עם אופי סאונד אחר בנפרד ולכל אחד מהם לכוון את הפרה במידה הנכונה על מנת להשיג איכות הקלטה גבוהה (עוצמה = איכות).
אם בכל זאת הבחירה ההפקתית היא להקליט את כל השירה בטייק אחד אז עליך להימנע מקליפים ועיוותים אפילו על חשבון עוצמות נמוכות מדי בחלקים השקטים של השירה. בסופו של דבר איכות הקלטה של 24-32ביט יכולה לסבול גם הקלטה בעוצמה נמוכה ועדיין להפיק איכות מצויינת.
_________________
שי שזיפי
מוסיקה עושים באהבה או שעושים חומוס.
http://goo.gl/jcvtb
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שני 09 ינו',12 22:59   
זה מזכיר לי קטע מ MIXING WITH YOUR MIND שאחד הטריקים שנותנים שם זה פשוט ללמוד את השיר ואז לשנות את הגיין לכל אורך השיר ולהשתמש בגיין נוב (או בפיידר) כמעיין קומפרסור. זה משהו שצריך לתרגל הרבה כדי להביא למצב שלא שומעים שאתה עושה את זה אבל זה חוסך המון עיבוד ואוטומציה בעתיד...
ItayJ
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
הודעה פורסם: שלישי 10 ינו',12 15:47   
בהמשך למה שאמרו מעליי,
זמר טוב יודע להתנהג עם מקרופון... זה אומר שכשהוא לוחש הוא יצמיד את השפתיים למקרופון וכשהוא יצרח הוא יתרחק עד מרחק של אפילו 30 סנטימטר ויותר אם צריך #wink ... בנוסף אם הסאונד לא ישתנה בצורה מרגיזה, אפשר להרים מעט את המקרופון עוד ולהטות אותו כלפי מטה, כך הסאונד לא יהיה כל-כך ישיר בזמן צרחה, ולא יכנס לקליפ...

נסו לראות כמה אפשר לשחק עם התזוזה מול המקרופון בהתאם לדינאמיקה, ברמה שזה יישמע טבעי ושאופי הסאונד לא ישתנה עד כדי כך במעבר בין לחישה לצעקה... אני מאמין שזה אפשרי #thumbsup
  oriweissman  
Act Compatible
הצטרף: 27 ספט' 01
הודעות: 524
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שלישי 10 ינו',12 15:50   
תודה #smile
ItayJ
הצטרף: 10 אוק' 09
הודעות: 118
מיקום: פתח תקווה
הודעה פורסם: שלישי 10 ינו',12 15:51   
ערכתי את ההודעה שלי כי עלה לי עוד רעיון לראש, שים לב שהתעדכנת #wink
  oriweissman  
Act Compatible
הצטרף: 27 ספט' 01
הודעות: 524
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שלישי 10 ינו',12 15:52   
#thumbsup
dabeshet
הצטרף: 31 אוג' 08
הודעות: 63
מיקום: ירושלים
אפשר גם להקליט לשני ערוצים בעלי גיין שונה
הודעה פורסם: שלישי 10 ינו',12 19:08   
לפצל לשני פריאמפים, אחד בגיין חלש ואחד בחזק. [כמה פריאמפים יש?]
תקבל שני ערוצים, שבכל אחד יש חלק מהשיר שנשמע טוב.
_________________
בדם הבורגנים נניע את גלגלי המהפכה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון