תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 22:53
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
האפקטים נשמעים אחרת עם באס אקטיבית.
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בס - Bass
  שיבי  
הצטרף: 19 פבר' 04
הודעות: 131
האפקטים נשמעים אחרת עם באס אקטיבית.
הודעה פורסם: שני 08 אוג',11 17:05   
אהלן חבר'ה, לאחרונה קיבלתי מחבר פדל שמאוד מאוד אהבתי,
ELCTRO HARMONIX BASSBALLS
שהוא בעצם ENVELOPE FILTER עם אופציה לנגיעה קטנה של דרייב.

הפדל נשמע בדיוק כמו השם שלו, בעל ביצים גדולות מאוד ומתאים בעיקר לפאנק.

הבעיה שלי היא, שעל הבאס האקטיבית שלי, הוא פשוט לא עובד טוב. הפדל לא מגיב לנגינה שלי, והוא נשמע כמו קומפרסור גרוע.
הדרך היחידה להפעיל אותו, היא להוריד את הווליום של הבאס בגיטרה עצמה לכרבע מהכפתור. במצב כזה, הפדל פשוט נשמע אש, ואפשר להביא את הפאנק.

בדקתי, ואין שום מתג הנחתה של הINPUT על הפדל עצמו.

התקרית הזאת הביאה אותי למסקנה שהרבה פדלים אחרים לגיטרה באס קרוב לודאי נשמעים אחרת על הגיטרה שלי, בגלל הווליום שנכנס להם בINPUT (עם דגש על אוברדרייבים ופאזים).

השאלה שלי היא האם יש איזהשהו פיתרון יצירתי? אולי פדל נפרד שמבצע את ההנחתה ואחריו לשרשר את כל האפקטים האחרים? האם זה יפגע בשלמות הצליל?

אם למישהו כאן יצא להתנסות בדברים האלה אשמח לשמוע כל הסבר וכל רעיון #thumbsup
dushi
Act Compatible
הצטרף: 10 נוב' 07
הודעות: 440
התייחסות לנושא.
הודעה פורסם: שני 08 אוג',11 17:51   
אפקטים כגוןן פילטר \אוברדרייב\קומפרסור\אוקטברים -פיטש שיפטרים ובעצם כל מה שמשפיע על מעטפת הצליל מושפעים מאוד בגוון שלהם מעוצמת הכניסה של הגיטרה\באס\קלידים או כל דבר אחר.

האפקט האמור יוצר במקור כבר בתחילת שנות השבעים בעידן פאסיבי (ולא אגרסיבי #biggrin )ואולי היצור מחדש לא התאים את עצמו לכך באופן מספק.אגב הכלים האקטיבים צצו באופן רחב מאמצע\סוף שנות השבעים. וחוסר התאימות יכול לעיתים לתסכל אך לפעמים הדפקט הוא האפקט. הסביר זאת בפסקה הבאה.

לפני כמה שנים בעודי מקליט לטייפ קסטות סקיצה חביבה וחובבנית, חיברתי את הגיטרה ישירות לכניסת ההקלטה כאשר כפתור העוצמה היה בעוצמה גבוהה. ובכן קיבלתי דיסטורשיין מאוד מיוחד בהקלטה (למרות שבתחילת ההקלטה רציתי צליל נקי #wink ) התאהבתי בליכלוך הזה וכאמור הדפקט הוא האפקט.

דוגמא ישומית נוספת להתנהגות שונה מול עוצמות קיימת בריוורבים קיפציים של מגברים (ובריוורבים רבים אחרים) למינהם.
בנגינה חזקה הריוורב מתנהג לא רק כמייצר מרחב אלה כמדגיש דינאמי.בנגינה חזקה נוצר "זנב ארוך " של הצלילים הגבוהים וכל מיני אובר טוניים שלא היו שם קודם לכן.בנגינה חזקה ומתנהגים "רגוע "בנגינה יותר דינמית (חלש מול חזק) בעצם מעבר לתחושת המרחב שמייצר הריוורב אתה גם מקבל הדגש דימאני אשר משפיע על סגנון הנגינה ולדעתי רבים הנגנים\טכנאים שלא לוקחים זאת מספיק בחשבון ויודעים לנצל את זה באופן מוסיקאלי מספיק. דוגמא מצוינת היא דיק דייל שידע להכניס המון אופי ודינמיקה דרך נגינת סרפפפפפפפפפפפף מ ג נ י ב ה !

אפקטים ממשפחת "קומב- פילטר" כדוגמת קורוס-פלאנג'ר-פייזיר לא מושפעים באופן דומה.
הסיבה נעוצה בכך שהם לא מבוססים על שינויים בעוצמת מעטפת אלה עוסקים בשינויים מתחלפים בין צליל המקור לצליל מעובד ע"י דילי קצרצר לדוגמא. הדבר מתבטא במשחקי פייזינג ושאר ירקות.(תקנו ותוסיפו במידה ואני לא מדייק #search



הצעות :

ראשית הפדל ואופן השימוש שלך בו נשמעים לי נכונים בבסיסם ז"א הפיתרון של הורדת הווליום נשמע לי אפקטיבי.

1)האם יש מתג פסק למערכת האקטיבית? (או שאולי זה מפספס את המטרה של גם יפה וגם אופה...?)

2) ישנם בוסטרים אשר בעצם מתחילים מהנחתה ורק משלב מסויים מגבירים את האות אך לטעמי הם בפירוש פחות איכותיים מבוסטר "תיקני" אשר משמש רק להגברה.

3)פתרון שעשוי להיות יקר או מורכב יותר הוא להכניס בפדל\או לייצר פדל בעל הנחתת אות באופן מבוקר וקבוע ע"י הכנסת מודיפיקציות שאותן כדאי לשאול את מומחי החשמל שבינינו.

4)מחשבה אחרונה בנושא נעוצה בכך שיתכן ויש תקלה במערכת האקטיבית של הבס שלך הגורמת לאות לצאת בעוצמה חזקה "לא מרוסנת..." יענו משהו רקוב בממלכת דנמארק של המערכת האקטיבית.

#sleep שיעמום מהנה!
_________________
המציג אינו רופא!
kerennitzan
Act Compatible
הצטרף: 17 נוב' 03
הודעות: 1056
הודעה פורסם: שני 08 אוג',11 17:51   
הרי זה צפוי למדי #smile
בס פסיבית, מוציאה כך וכך אאוטפוט, עצמה זערורית מהפיקאפים המגנטים.
בס אקטיבית, מכילה פריאמפ מובנה בתוך הגיטרה (בשביל זה צריך את הסוללה), שמגביר/חותך תדרים מסוימים (בד"כ יש 2 או 3 ערוצי EQ מובנים בקדם-המגבר), ומגביר את העצמה הכללית של הגיטרה.
האפקט כנראה מותאם לעבוד עם עצמה מסוימת (או עם טווח מסוים של עצמה), והגיטרה שלך - ואינני יודעת איזו גיטרה זו, איזה קדם-מגבר יש עליה, ובאיזה עצמות מדובר (וזה משתנה עם כל פיפס כמו הגבהה/הנמכה של הפיקאפים) - כנראה שהגיטרה שלך מוציאה עצמה גבוהה מדי עבור דרגת הכניסה של האפקט, והאפקט לא בנוי להתמודד עם עצמות כאלה.
רוב הסיכויים שהכנסת את דרגת הכניסה לדרייב - היינו דיסטורשן, וזה כבר לא משנה מה ואיך תנגן - דרגת הכניסה (כנראה!) ברוויה ולכן לא תגיב לנגינה שלך.

אפשרות אחת, והיא הפשוטה ביותר, היא זו שגילית בעצמך : להוריד מהעצמה שהגיטרה מוציאה, ע"י הנמכת הווליום. זה יגרום לגיטרה עדיין להשתמש בפריאמפ המובנה (ובהדגשת/חיתוך התדרים כפי שאתה אוהב), אך להוציא עצמה נמוכה יותר, כזו שהאפקט ידע "לאכול".
אפשר להשתמש במנחתים - הרבה קופסאות DI מכילות מנחת כזה או אחר, ואף יש קופסאות שזה כל מה שהן עושות (מה שהצעת - פדאל נפרד שמבצע את ההנחתה). אבל - למה ?!?!
למה לקחת את הסיגנל שהגיטרה מפיקה, להעביר דרך פריאמפ שמגביר לעצמה גבוהה מדי, ואז להעביר דרך פילטר (מנחת) שיוריד את העצמה לרמה שהאפקט ידע לקבל? למה פשוט לא להוריד את העצמה שהפריאמפ מוציא?

כך שלדעתי הפתרון של לחתוך בווליום על הגיטרה הוא רעיון טוב. מעבר לזה, לחלק (לא לכולם) מהפריאמפים המובנים, יש אפשרות לקבוע את ה GAIN הכללי שלהם (מעין פוטנציומטר קטנטן שנמצא בתוך הפריאמפ, וניגשים אליו מאחורה). שוב - זה לא לכולם, אבל יש כאלה שמאפשרים לקבוע את ה GAIN. אם דבר זה מתאפשר, תוכל להוריד את ה GAIN של הפריאמפ, ואז עדיין לעבוד עם "ווליום מלא" רק שהפריאמפ יוציא פחות אאוטפוט - והאפקט "יאכל" את זה.

בנוסף, אפשר לנסות להנמיך פיקאפים (להרחיק אותם מהמיתרים) - גם זה יוריד את עצמת הגיטרה.
_________________
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שלישי 09 אוג',11 07:15   
אתה יכול לנסות לחבר את האפקט במקביל ולא בטור.
בין אם אתה עם ראק שלם ובין אם אתה עם אפקט בודד, צא send וחזור (return) מהיציאה שקרוב לוודאי קיימת לך במגבר.

אני לא אוהב אפקטים בכלל על הבס, ולא כל כך אוהב להרטיב את הסאונד עם מקורות חיצוניים אבל אם כבר הכרחי, אז לעשות את זה בדרך הזו
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בס - Bass

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון