ציטוט: |
בתאריך 2001-08-04 13:52, s.BoBiS כתב: :question: ![]() ![]() דבר ראשון לא כותבים מתרידים אלא מטרידים דבר שני, לכל אלה שניסו להסביר לך לפני.... אין שום חשיבות לסדר של reverb ו delay _________________ <<<<<< - s.BoBiS - MUZIX -
ובכן... כרגיל הדרך הכי טובה לקבל תשובה אמינה היא לבדוק בעצמך, ולכן אני ממליץ לכם לנסות את הניסוי הבא:
(אני השתמשתי ב-SOUNDFORGE בשביל הניסוי שלי) קחו סיגנל מאד קצר (למשל Cycle אחד של 1KHz), הפעילו עליו אלגוריתם של דיליי ואז אלגוריתם של ריוורב. שימו את התוצאה בצד, קחו שוב את אותו סיגנל, והפעילו את האלגוריתמים בסדר הפוך (חייבים כמובן להשתמש באותם פלאגינס עם אותם פרמטרים אחרת הבדיקה לא שווה כלום). את שתי התוצאות מקססו זו עם זו, כשאחת מהן הפוכה בפאזה. אם אתם שומעים סאונד, סימן שיש הבדל. ובבדיקות שלי - היה הבדל די מזערי, שנשמע כמו קצה-זנבו של הריוורב. כשהשתמשתי בפלאגינס של WAVES היה הבדל קצת יותר משמעותי מאשר כשהשתמשתי בפלאגינס של TIMEWORKS. מה זה אומר על WAVES מול TIMEWORKS? אין לי מושג... (-;
Diverse היקר,
נראה לי שאתה מפספס. אנחנו לא מעבירים סינוסים דרך האפקטים האלו מדובר במוסיקה ובסיגנל מורכב מאוד. אם ביצעת את הבדיקה שדיברת עליה משהו לא בסדר. להשוות פזה של שני סיגנלים שיצאו מריברב? אתה יודע מה קורה לסיגנל בתוך ריוורב ודיליי?? אתה יודע כמה פזות הוא מתהפך? מילא דיליי, אבל אלגוריתם של ריברב, נניח שהוא לפחות ברמה ממוצעת ומטה אין סיכוי שבעולם שהוא ישמור על איזושהי פזה. איך בכלל אפשר להשוות ככה ------- המשך ב"בית הקפה", כדי לא להחדיר כאן ויכוח. http://www.act.co.il/forums/viewtopic.php?topic=506&forum=20
אחי... אני איתך (((-:
הריוורב הוא אלגוריתם מסתורי, שיש לגביו דיונים ופולמוסים (וגם אינסוף זיבולי מוח) בכל רחבי הרשת והחיים בכלל... אגב, גם הבדיקה שלי העלתה שבאמת יש הבדל (גם אם מזערי)... ואני מאמין שאותה בדיקה במכשירים אנאלוגיים תעלה על הבדלים יותר משמעותיים. (ואגב, אני לא אתפלא אם במכשירים הקלאסיים ביותר ההבדלים הם הכי משמעותיים) אבל בתאוריה, אם אתה משרשר מכשירי דיליי, ובוא נאמר שזה דיליי דיגיטלי, כלומר בכל פעם הוא מעבד את הסאונד באותה צורה, אזי אין משמעות לסדר המכשירים. היות וריוורב זה בעצם אלגוריתם שמפיק המון דיליים קצרים מאד (הרבה פחות מ-ms, הרי שתיאורטית, אם הוא דיגיטלי ומטפל בסיגנל אותו הדבר בכל פעם, הרי שאם תוסיף עוד דיליי לפניו או אחריו, התוצאה לא תשתנה... (-; לגבי הפיכת הפאזה - זו פשוט שיטה לבדוק עד כמה שני סיגנלים הם באמת זהים: אם הם זהים תקבל שקט מוחלט, שגם אם תנרמל אותו (גם אם sample אחד הוא לא שקט מוחלט תקבל רעש בעצמה של 100%) עדיין לא תשמע כלום.... אני מאמין שרוב משתמשי הפורום הזה משתמשים בעיקר בריוורבים שהם פלאגינס ולא "ברזלים", ולכן נראה לי שהבדיקה רלוונטית. Zur, if you know so much about reverbs ill be glad in assistance with resorces on reverbs...
from what i know is that most reverb units use about 6-10 modules of delay, usualy set to be allpass filters and comb filters (the difference is in the phaze :wink: ) this means that its nothing but a bunch on delays.. added and subtracted from the sound. nothing too fancy anyhow each effect has its ows converters and randomality (we live in a random world. but how randomn is random?) i think diverse and bobis are right theoreticaly. in real world, well that a whole different story and one can find himself drifting into physycs and philosophy but we are dealing with music people :yawn: Vibez Muze _________________ >>==--MuZe--==<< Artist,Producer,Synthesist, crezym0n makes music not war שמתם לב שלחשוב על ריבירבים ודיליים
פאזות זה כמו לחשוב את המחשבה? _________________ >>==--MuZe--==<< Artist,Producer,Synthesist, crezym0n makes music not war עשוי לעניין אותך :
:: תקנון
|