תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 14:50
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
המלצות לקונדנסר לטווח קרוב- ?ev cardinal? shure beta 87
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  benny schwartz  
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
המלצות לקונדנסר לטווח קרוב- ?ev cardinal? shure beta 87
הודעה פורסם: שלישי 24 מאי,11 18:44   
הייעוד:
הקלטת שירה/קולות, גיטרה אקוסטית, ומדיי פעם כלי נשיפה, בחדר שאינו 'מטופל' אקוסטית, אך בעל תנאים סבירים - כלומר, מצלצל טוב, לא מהדהד מדיי אך לא יבש לגמרי, לא מבודד ואטום, אך לא חשוף לרעשים.
מה שאומר שקונדנסר קונבנציונאלי מועד לחשוף את הבעיות שבכ"ז קיימות בחדר, וכן לקלוט רעשי סביבה כמו רכב שנוסע בכביש במרחק 2 קילומטר מהחדר #smile

המועמדים:
1.SHURE BETA87, זה המיקרופון שלמעשה פתח את ההתלבטות שלי כשגיליתי אותו. מאידך לא לגמרי התחברתי לגוון הספציפי שלו, שנשמע לי מעט כהה. ייתכן שזה בגלל חוסר התאמה לפרוייקט שבו עבדתי או לזמר ששר, או שאכן זה האופי שלו.

2. EV/BLUE CARDINAL, מיקרופון שהדליק אותי ממש, גם בפני עצמו ממה ששמעתי, ובפרט ביחס למחיר המגוחך שלו, מה שמאוד מחשיד אותי שמדובר בסתם התלהבות...

3. או אולי בכל זאת ללכת על מיקרופון קונדנסר ורסטילי כדוגמת ה RODE NT1A , שעושה רושם כפופולארי ביותר בטווח של ה 1000+/-.

מה אתם אומרים?

(כמובן שפתוח להצעות מעניינות נוספות).

תודה, בני.
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: רביעי 25 מאי,11 00:46   
אני ממש לא רוצה לבעס אבל לדעתי אין הרבה טעם להקליט בחדר לא מטופל.. כל כך הרבה החזרים נכנסים לך למיקרופון שאתה יכול אפילו לקנות נוימן וזה לא ישמע משהו..
_________________
www.altman-as.de
  benny schwartz  
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
re:
הודעה פורסם: רביעי 25 מאי,11 06:54   
לזה בדיוק כיוונתי...

"יכול לקנות אפילו נוימן" זה לא שייך בכלל, ההיפך - מיקרופון רגיש ומופרט יקלוט וידגיש בצורה משמעותית את הליקויים...
מיקרופון שמראש מיועד לקליטה של ביצוע מטווח קרוב יותר, יהיה נכון יותר לסיטואציה - וזה מה שאני מחפש.
כדוגמה ציינתי את הבטה 87 ואת הקרדינל.
אשמח לשמוע חוו"ד עליהם ספציפית, או לשמוע על מועמדים נוספים.
(את הNT1A ציינתי כאופציה למקרה שאולי בכ"ז כדאי ללכת על כיוון אחר...).

בנוסף - אמנם מדובר בחדר שלא עבר טיפול מקצועי, אבל כפי שציינתי הוא נשמע בסדר גמור.
למעשה מדובר בחדר ילדים, שהוא מלא בעצים וספוגים (רהיטים ובובות #smile ).
Shai
Act Compatible
הצטרף: 01 ספט' 01
הודעות: 91
נוימן לא בהכרח "רגיש" יותר
הודעה פורסם: רביעי 25 מאי,11 07:31   
נהפוך הוא, דגמים מסוימים של נוימן עם דיאפרגמה רחבה יהיו "רגישים" פחות ממיקרופון עם דיאפרגמה קטנה.
ודווקא ההבדל המשמעותי בין נוימן (או שפס או dpa או חברות שורה ראשונה אחרות) לבין מקרופונים זולים יחסית הוא בעיקר באופן שבו הם צובעים את ה- Off Axix Response, כלומר את ההחזרים בחדר שנכנסים מחוץ לציר הקליטה הרשמי של המיקרופון.
אני דווקא הייתי מנסה לשים יד על הנוימן הזול (103) ובודק את החדש הזול (102 כמדומני) שלא שמעתי אבל נראה מבטיח.
ה- Shure Beta 87 הוא אחד האהובים עלי באופן אישי, אבל להופעות.. יש לו סאונד מאוד "אגרסיבי" וחד, הוא מעולה להוציא שירה "לפנים" בהופעות עם זמרים בעלי מנעד נמוך.
ואין ספק שטיפול מינימלי ביותר בחדר יתן לך את השיפור המשמעותי ביותר, יותר מכל מיקרופון..
ועם זה רק להקלטות שירה והחדר לא משמש רק כאולפן ולכן אתה לא יכול לטפל בו אקוסטית, אז הייתי פורס שמיכות לפני כל הקלטה כדי לרכך החזרים לפחות.
  benny schwartz  
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
re:
הודעה פורסם: רביעי 25 מאי,11 09:29   
כשכתבתי 1000+/- התכוונתי לש"ח #smile
ה103 לא בכיוון...
גם לא ה102...

ועוד הערה...
כשאני כותב "נוימן" אני לא מתכוון למותג עצמו , כמובן שיש דגמים וכו'. הכוונה היא לקונדנסר אולפני במובן הנפוץ שלו - למרות שיש הבדלים בגוונים בין המיקרופונים השונים - כולם בסופו של דבר יושבים על אותה משבצת (כמו שגיטרה חשמלית היא גיטרה חשמלית.. למרות שיש מותגים שונים, יש פנדר ויש גיבסון סינגלים האמבקרים וכו').

אני מחפש משהו קצת שונה - יותר קרוב לקונדנסר שירה, אבל שישמש אותי טוב גם באולפן הביתי, ולא רק לשירה.
נראה לי שעם מיקרופון כזה יותר נוח לעבוד בתנאים ביתיים, ויותר קל להגיע לתוצאות טובות ונקיות.

(אגב, תוך כדי שיטוטים במקביל לשרשרת הזו נתקלתי ב RODE M2, איך הוא בהשוואה לבטא 87?)
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: רביעי 25 מאי,11 11:25   
אם אתה מחפש מיקרופון לשימושים שונים או באנגלית תקינה "ALL ROUNDER" אתה צריך מיקרופון עם בורר מצבים כמו AKG C414 או אם RODE מענינים אותך אז NT2, יש גם את האופציה הזולה מברינגר - הB2
אם אתה לא מתכנן לטפל בחדר לך על הברניגר כי גם ככה אתה לא תוכל לשמוע הרבה הבדל בחדר לא מטופל..

אגב עץ זה חומר מאוד מאוד רפלקטיבי, ואני בטח שיש לך גם חלון בחדר... (זכוכית זה הכי גרוע)
_________________
www.altman-as.de
מיקסר
הצטרף: 21 ספט' 08
הודעות: 27
מיקום: ישראל, בין לבין
הודעה פורסם: רביעי 25 מאי,11 12:40   
לאחרונה יצא לי לעבוד עם נוימן 104 שהוא המקבילה לשור SM87, קונדנסר לשירה על במה. הסאונד היה יפה אבל לא היתי ממליץ עליו לעבודת אולפן. למרות שהמילה "קונדנסר" מופיעה ליד השם אין זה מיקרופון שירה ו/או כלי נגינה המתאים מחוץ לבמה. ד"א גם על הבמה הוא היה בעיתי ביותר ולקח מסביבו הרבה מאד מהבמה. המסקנה האישית שלי = מיקרופון עם סאונד טוב שמתאים לבמות שקטות וממש לא עובד על במה בחדר בעיתי או עם מוניטורים בסגנון תיאטרון תמונה...

האלקטרו וויס - אם נדלקת תקנה לא משנה מה שאנחנו נגיד כאן. אישור כבר לא קיבלת ממילא. זה מיקרופון עם סאונד מוגבל והעיצוב לא משנה את העובדה. נראה מדליק, נשמע בהחלט ככה ככה.
לאולפן בחר קונדנסר אולפני. יש מבחר גדול של מיקרופונים טובים בכל רמות המחירים. לא תמיד יקר הוא המתאים ביותר ויש הרבה מציאות. אתה יכול להגביל עצמך לסטנדרט הנמוך בסגנון בהרינגר ודומיהם או להתחיל לחשוב קצת יותר מעלה. ממה שראיתי עד עכשיו יש הרבה שמתחילים נמוך (סתם סקיצות לתלמידים, דמואים לחברים, הקלטות לילדים ושאר ירקות) ונשארים נמוך... חבל שלא כמו במבצע סבתא תתחיל הכי גבוה ואז תעלה
_________________
מיקסר
מיקסר
הצטרף: 21 ספט' 08
הודעות: 27
מיקום: ישראל, בין לבין
נ.ב. לטווח הקרוב
הודעה פורסם: רביעי 25 מאי,11 12:46   
לטווח הקרוב שים פופר כמו כולם ואל תקנה מראש מיקרופון שיגביל אותך רק לטווח הקרוב
ואם החדר לא מטופל אז טפל בו
_________________
מיקסר
  benny schwartz  
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
re:
הודעה פורסם: רביעי 25 מאי,11 13:34   
1. תודה על המענה..
2. "מיקסר" - לחלוטין אני לא נמצא במקום של להידלק על המוצר ולא משנה מה תגידו אני קונה וזהו. עברתי את השלב הזה... (הכוונה היא שעברתי אותו כבר מספיק פעמים כדי לא לעשות אותו גם הפעם #smile ).
3. בכל מקרה - ספציפית מלבדך אף אחד לא התייחס לEV. כך ש"אישור לא קיבלת גם ככה" לא שייך ולא מדוייק.
4. לעניננו - החדר אכן בעייתי לטיפול כרגע, כי זה החדר של הילדים, שמשמש לעת מצוא גם כחדר הקלטה. בע"ה בקרוב מתוכנן סוג של מעבר ואז יהיה לי את החדר שלי - אבל גם אז, כנראה שחדר ההקלטה יחלוק את אותו החלל של הקונטרול..

האופציה של בהרינגר לא בסקאלה. יש לי כרגע סמסון שאני מצליח להוציא ממנו תוצאות נחמדות מאוד, יש לי בבית הספר בהרינגר ואני יודע מה הוא ומי הוא.

המחשבות התחילו אחרי שותפות בשתי הפקות שונות, שבהן התנאים האקוסטיים היו קרובים לשלי (באחת חדר מטופל לא בצורה אופטימלית, ובשניה הקלטה בחדר מטופל, שהוא גם הקונטרול), באחת הקליטו ב87, ובשניה בקארדינל.
האופציה עצמה הדליקה אותי, המיקרופון הספציפי - עדיין לא סגור עליו.

גם בתנאים הנוכחיים אני מצליח להוציא תוצאות משופרות בהרבה כשאני משאיל מיקרופון איכותי (AT4050 למשל).
זו לא הנקודה.
העניין הוא שלהוציא ים כסף על מיקרופון אין לי, וגם אם היה לי לא בטוח שזה מה שהייתי עושה - כי בסופו של דבר אני באמת מעדיף להקליט בחוץ - (כמה שאני אשקיע זה עדיין לא כמה שהשקיעו בוני אולפנים מהגדולים בארץ... שם יש גם מבחר של מיקרופונים, תנאי הקלטה, פרהאמפים ועוד...), האולפן בבית יישאר "נמוך" אבל לא מהכיוון שאתה מדבר עליו של פשרה, אלא בדיוק מהכיוון ההפוך, של פרפקציוניזם.. כשאני עובד על הפקה מקצועית שצריכה להישמע טוב, אני לא אוציא את זה מהבית שלי. תפקידים ספציפיים כן, שירה לא.

עוד משהו - חדר "לא מטופל" -הכוונה היא שהוא לא עבר תחת ידיו של יועץ אקוסטי. ויש הרבה חדרים כאלה שנשמעים טוב כשלעצמם. תכל'ס הוא נשמע בסדר גמור. יש חלון אבל הוא קטן מאוד וממוקם במיקום לא משמעותי ביחס למיקרופון. חלון כפול שאוטם רעשים מבחוץ כמעט באופן מוחלט.


המפגש עם המיקרופונים מהסוג הזה, פתח לי כיוון חדש של מחשבות לרכישה של מיקרופון שגם בתקציב נמוך ישפר מאוד את איכויות ההקלטה.

ההתלבטות היא איזה מיקרופון...
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: רביעי 25 מאי,11 13:45   
AT4050 הוא עוד דוגמא מעולה ל ALL ROUNDER אני מאוד אוהב לעבוד עם המיקרופונים האלה במיוחד על כדי נגינה אקוסטים..

בכל מקרה תקרא טיפה על אקוסטיקה כדי להבין איך גלי קול מתנהגים.. אתה יכול אפילו רק לתלות וילון עבה ולשים שטיח (במידה ואין לך) וכבר יהיה שיפור.
הכי חשוב זה שלא יהיו לך קירות חשופים מקבלים - תקרא קצת על flutter echo - אתה יכול לבדוק את זה במחיאת כף...
_________________
www.altman-as.de
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון