הצטרף: 23 פבר' 09
הודעות: 102
מיקום: ירושלים
פורסם: שני 28 פבר',11 20:16
שלום לכולם.
השאלה הזאת כנראה שאלה בסיסית אבל בכל זאת. בשלב המיקס בוא נגיד שיש לי שני כלים באותו תחום תדרים המתנגשים אחד בשני.
איך מדגישים את שניהם?
תודה
נפתלי
הצטרף: 28 פבר' 09
הודעות: 115
מיקום: מושב שדמות דבורה
פורסם: שלישי 01 מרץ,11 01:21
איך שתיגש לטפל בהם נגזר ישירות מתמונת הסאונד שאתה מנסה לייצר לגובה ולרוחב.
האם תכננת תמונה למיקס שלך?
האם יש איזשהו רפרנס שאליו אתה שואף להגיע?
_________________
clean.
הצטרף: 23 פבר' 09
הודעות: 102
מיקום: ירושלים
פורסם: שלישי 01 מרץ,11 06:45
השאלה ששאלתי זה שאלה כללית ולא שאלה ספציפית על שיר מסוים.אז אין לי דוגמא להעלות.
לאהבנתי מה זה לחתוך בבשר החי?
הצטרף: 31 דצמ' 05
הודעות: 1
מיקום: פתח תקוה
פורסם: שלישי 01 מרץ,11 12:48
יש לך כמה אפשרויות - הראשונה והעדיפה היא לשנות את העיבוד. עיבוד טוב יוצר הפרדה בין הכלים מעצם הכתיבה ברגיסטרים שונים, ראה יצירות קלאסיות לצורך העניין בהם ניתן לשמוע תפקיד של כל כלי בלי לחבר אף לא כבל אחד.
מנגד, ישנם ז'אנרים מסוימים שלא דורשים הפרדה סטייל סטילי דן-ית או פינק פלויד-ית, כמו סוגים שונים של רוק אלטרנטיבי וכדו'.
אם בכ"ז הרצון הוא להפריד בין הכלים באמצעים מלאכותיים העומדים לרשותנו בשלב המיקס ניתן ליצור את אפקט ה- Yin Yang - הגבר של תדר "מחמיא" (או תחום תדרים) לאחד הכלים וחיתוך של אותו התדר (או התחום) בכלי השני ולהיפך. עדיף לעשות את זה כשמקשיבים במונו (ז"א שני הכלים ממוקמים באמצע הסטריאו), כי אז פאנינג לצדדים מנוגדים יגרום להפרדה טובה יותר, זה לא חייב להיות צידוד קיצוני (שעלול להיות מטריד בשירים מסוימים ובמיוחד בהאזנה דרך אוזניות).
אופציה נוספת היא מיקום של אחד הכלים בעומק - כלי אחד בקידמת המיקס והכלי השני מאחוריו. אם שניהם הוקלטו מקרוב, ניתן ליצור את זה באמצעים מלאכותיים ע"י הבדלי עוצמה כמובן, חיתוך גבוהים על-מנת להרחיק את הסיגנל והוספת ריוורב/דיליי.