הצטרף: 19 אוק' 08
הודעות: 231
פורסם: ראשון 30 ינו',11 12:24
אהלן,
אני בסוג של מרתון של פיתוח שמיעה בזמן האחרון, יותר דגש אני שם על ההרמוניה ,
בהמלצת איזה פסנתרן טוב, התחלתי לעשות תרגילים של :
לקחת אקורד , לנגן אותו על המקלדת, ללחוץ על הצליל הראשון ואז לשיר את הצלילים הנוספים, וככה לעשות בעוד 2 היפוכים.
עוד תרגיל , ללמוד את כל המרווחים, לדעת לשיר אותם, לשמוע מנגינה מסויימת, לחזור אחריה בפה, ואז להגיד את המרווחים.
עכשיו אני עושה את כל אלה, והאמת שאני מרגיש דיי שיפור,
המטרה שלי היא בתכלס, להוציא אקורדים בקלילות משירים מסובכים יותר כמו של מתי כספי, יוני רכטר וכאלה.
אבל האמת שאני לא מבין איך התרגילים האלה יכולים לעזור לי בהוצאת אקורדים?
אני אשמח לתרגילים , הצעות ,
ברור שאין מנוס מלשבת , להקשיב לשירים ולהוציא, אבל עדיין הבנתי מהרבה מוזיקאיים שיש עבודה שיטתית, ואין לי מי שיכוון אותי , אין מורים איפה שאני גר ברמה טובה.
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
פורסם: ראשון 30 ינו',11 12:46
ear master יכולה לעזור לך בזיהוי אקורדים, צבעים, צלילי מתח וכו'. לשיר סולפז'ים, לשיר פירוקים של אקורדים, צלילי מתח וכו'. אם אתה רוצה להוציא משמיעה שירים של מתי כספי - להקשיב הרבה למתי כספי.
אחד הדברים החשובים ביותר בפיתוח שמיעה הוא להגיע לרמת היכרות טובה עם צלילים ואקורדים והצבע שלהם, ככה שכשתשמע אקורד MAJ7 זה ישר יקפוץ לך לאוזן ולא תצטרך לחשוב מה המרווחים שמרכיבים את האקורד (למרות ששירת המרווחים על האקורד יכולה לעזור ליצור את ההיכרות הזאת).
עוד משהו חשוב - בעיקר בהוצאת שירים - תשומת לב למהלך הבס ולמהלך ההרמוניה שמעליו - איזה אקורד מגיע אחרי איזה אקורד - באיזה מרווח הבס עלה\ירד וכו'. היכרות עם מהלכים קלאסיים ולא קלאסיים נפוצים משפרת בהרבה את ההבנה המערכתית הזאת.
כשתהיה לך היכרות מספקת בשמיעה עם צבעי אקורדים וצלילי מתח והמהלכים הקיימים, תוכל להוציא שירים של מתי כספי בלי שום בעיה. לא שאני אומר שהשירים שלו קלים להוצאה משמיעה אבל בהחלט אפשרי עם אימון והבנה. ועוד משהו - גם למתי כספי (כמו לכל מוסיקאי) ישנם מהלכים החוזרים על עצמם בין השירים. תלמד לזהות אותם ולהבין מה הם, ובאיזה שירים הם באים.
ושוב EAR MASTER בטוח שיכולה לעזור, בטח שלא תזיק. שב עם גיטרה (אני מניח שאתה גיטריסט לפי השם משתמש שלך) עם הרדיו או היו טיוב או ה CD מה שיש לך ועם שירים פשוטים של 4 אקורדים ותוודא שאתה יכול לנגן איתם משמיעה את האקורדים הנכונים. משם תתקדם לדברים יותר מסובכים. עבודה לא קלה אבל מהנה למי שבאמת רוצה ללמוד פיתוח שמיעה לבד.
מקווה שעזרתי.
הצטרף: 19 אוק' 08
הודעות: 231
פורסם: ראשון 30 ינו',11 13:39
ממש תודה רבה על התגובות חבר'ה..
שטיק- אני מודה לך על התגובה, אבל אני בערך פחות או יותר ברמה שתיארת פה.
כשקופץ , מייז'ור 7 או 7 אני מזהה רוב הפעמים..
מהלכים סטנדרטיים בדרך כלל אני מזהה ,
אבל אני רוצה עוד , לא יודע איך להסביר, רוצה ממש לזהות אותם בכיף.
כי אפילו שירים פשוטים , פופיים וכאלה, אני לפעמים לא סגור על בין אם זה f או g , כמובן לפני שאני בודק תכלס על הגיטרה.
אני ממש רוצה להיות בטוח באקורד לפני הנגינה.
הצטרף: 21 נוב' 09
הודעות: 220
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 30 ינו',11 13:47
יכול מאוד להיות שיעזור לך ללמוד קצת הרמוניה (גם תאורטית וגם מעשית). אם תלמד איך לזהות דרגות הרמוניות בתוך קטע וגם תדע בנויה כל דרגה, איזה דרגה היא מינורית ואיזו מז'ורית ואיך היא נשמעת ביחס לטוניקה יהיה לך יותר קל לזהות את האקורד ישר בתוך שיר שתשמע.
יש הרבה חומר באינטרנט וגם ספרים. תוכל לשבת על עם הגיטרה או עם פסנתר ולשמוע ממה מורכב כל אקורד בסולם ואיך הוא מצלצל ביחס לטוניקה.
הצטרף: 19 אוק' 08
הודעות: 231
פורסם: ראשון 30 ינו',11 16:13
אני מבין את מה שאתה אומר , מבין תכוונה גם של לדעת תאקורד לפני וכו'.
האם לדעתך השקעה מצידי עכשיו בידיעת המרווחים תועיל ממש? או שעדיף לי להתמקד בפשוט להוציא שירים בלבד?
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
פורסם: ראשון 30 ינו',11 16:41
באס באס באס, זה מה שאני אומר לתלמידים, ברגע שתלמיד מתחיל להבין ולשמוע באס הרבה יותר קל לו להמשיך משם לצבע של האקורד-רגיל(מג'ור מינור) או היפוך, אין הרבה אפשרויות, כמובן שאקורדים שיש להם יותר מארבעה צלילים צריך לדעת לנגן הרבה בתוך שירים, עד שמגיעים אליהם בהוצאת שירים כבר מזהים את "הצבע".
היום שאני מצליח להוציא סשה ארגוב ומתי כספי משמיעה זה רק אחרי שהוצאתי המון שירים יותר קלים לפני זה, כל התרגילים באמת עוזרים, אבל אין כמו לקחת שיר, אפילו MADNESS שהם "קלים" כביכול ולחרוש, ככה גם מרוויחים שיר וגם נהנים לנגן אותו הרבה יותר מסתם לקרוא אקורדים.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
הצטרף: 19 אוק' 08
הודעות: 231
פורסם: ראשון 30 ינו',11 19:33
עד כמה באמת "הזיהוי" של הצבע עוזר?
הרי כשאני שומע שיר של מתי כספי לדוגמא, הכל מתחיל בסדר, עד שעוברים סולם באיזשהי דרך, ואז הכל מתהפך בראש, אקורד שמתגלה כמינור בסוף, היה נדמה לי בהתחלה מוגדל, או 7 או משהו כזה..
אני באמת מחפש איפה לשים אאת הדגש העיקרי..
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
פורסם: שני 31 ינו',11 10:21
כי אם אתה לא מוצא את הבאס אתה יכול לחפש את כיוון הצבע. לדוגמא-אקורד מוגדל יש לו צבע מאוד בולט למרות שהוא דומה ל-מינור-מג'ור7 ועוד כמה, ואז זה לחפש את המשחק עם ההיפוכים.
ואין דגש עיקרי בכלל, כל מה שעובד זה מה שצריך. ושוב-לדעתי תרגילים זה נחמד אבל להוציא שירים או קטעים קלאסיים הרבה יותר עוזר.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .