תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 13:22
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איך מוציאים משהו מתלמיד עצלן ששומע רק מוסיקה גרועה?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
איך מוציאים משהו מתלמיד עצלן ששומע רק מוסיקה גרועה?
הודעה פורסם: שלישי 18 ינו',11 23:54   
אל תקפצו, גם אני שמעתי מוסיקה גרועה-הרבה יותר מהם אפילו, ויכול להיות שאני מגזים בבקשה שלי, כולה ילדים בכיתה ח' ששומעים מוסיקת את מטאל שהיא אפילו לא מטאל אמיתית-ובכל זאת אני רואה פשוט שתלמידים שעובדים עם תווים הם הרבה יותר מפותחים, הרבה יותר פתוחים וקל הרבה יותר ללמד אותם דברים. אותם חברה שרוצים את השירים "המגניבים" ששמענו אנחנו (דור שנות השמונים) ובסוף הם מקבלים את מה שהם רוצים הם רק נהיים יותר עצלנים ומפונקים וחסרי פתיחות מוסיקלית-שבעיני זה דבר קריטי מאוד למישהו צעיר.
אני מבין שדיסטורשן וPOWER CHORD חסומים עם כמה ליקים על פנטטוני עושים את זה לחברה האלה-אבל בחייאת מאיפה להתחיל, כל דבר שמנסים להשמיע להם חדש-"משעמם, משעמם" -אפילו להקשיב לשיר אין להם טיפה סבלנות.

אני מדבר על שיעורי גיטרה כמובן שיש לי איתם כבר 10 שנים ניסיון ותמיד אני נאבק "להחזיר בתשובה" את העצלנים האלה ורוב המקרים אני רק עושה יותר גרוע-במקרה הטוב הוא עוזב.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
YossE
Act Compatible
הצטרף: 27 מרץ 06
הודעות: 287
מיקום: Milky way
הודעה פורסם: רביעי 19 ינו',11 01:01   
ה"כמה ליקים על פנטטוני" האלה שהזכרת שה"דפוקים" האלה שלך אוהבים, זה פתח לעולם שלם... צריך לטפל נכון בשתילים כדי שיצמחו לעצים מניבי פרי.

לך איתם ותעשה איתם מעבר בהדרגה מהכבד אל הקל יותר..

מלהקות כמו Shadows Fall, Sworn Enemy, Arch Enemy ועוד כל מיני אויבי הציבור הללו, דרך להקות כמו Clutch המצויינת שעושה הארד-רוק
רד-נק מסורתי ובועט עם אלמנטים של בלוז, והפרוייקט המצויין של טוני איומי מבלאק סבאת' וגלן יוז עם הקול האגדי...
ועד ל"גילוי" הנדריקס האלמוני, קלפטון, ואפילו ג'ון לי הוקר וחבריו... ובדרך עוד שלל רבים וטובים כמו ג'ו בונמסה, ואת ג'ף הילי ז"ל..
שהתעוור בגיל שמונה וזה לא מנע ממנו להיות הגיטריסט הטוב ביותר בעולם לדעתי...

לתלמידים האלה שלך ה"בעייתיים" יש בעיה של המודרניזציה.. הם עדיין חייבים את המוזיקה שלהם בהפקה של מיליוני דולרים ושללהקות שלהם יהיה את הלוק אימו-מטאל העדכני ביותר כולל תספורות מלתחות ומקעקע צמוד.. יעני מאסחרה בקיצור.

ותתחיל לשמוע את הלהקות שהם אוהבים... ככה ברפרוף... ומ10 תקליטים של ה"חרא" הזה, בטוח תמצא איזה שיר שניים ששוה ללמוד וללמד אותם.

וגם אם הם אומרים איכס כשתשמיע להם את מה זה מזכיר לך ותוציא תקליט מעלה אבק מהבוידם עם סאונד של סגול ככה של פעם... תהיה בטוח שהכל נקלט אצלהם. וגם אם הם יפסיקו ללמוד ולנגן, יום יבוא בעוד 10 15 שנה הם יזכרו בך ויודו לך על זה.
_________________
It's a mix between jazz and funk... It's called junk
miko
תומך
הצטרף: 17 אוג' 01
הודעות: 1090
מיקום: המבורג, גרמניה
הודעה פורסם: רביעי 19 ינו',11 01:04   
ציטוט:
ששומעים מוסיקת את מטאל שהיא אפילו לא מטאל אמיתית


מה זה מטאל אמיתי ומה זה לא?
אני יכול לומר לך שאני התחלתי גם בסיגנון הזה וגם המורים שלימדו אותי חשבו שהם "צריכים לחנך אותי מוסיקלית" לשמוע דברים שהם אוהבים.
מצטער, אם מישהו אוהב לשמוע משהו ומשלמים לך ללמד אותם איך לנגן את זה - אז 2 אופציות - או לוותר וללמד אותם או לא.
וכמו שרשמת "כל פעם שמנסים להשמיע להם משהו חדש - משעמם משעמם", גם לי זה היה כך וגם היום אותם דברים ששעממו אותי אז משעממים אותי היום....
סליחה, פשוט אני מ-א-ו-ד לא אוהב שמישהו מנסה להכתיב לאחרים מה לאהוב ומה לא , מה טוב להם ומה לא טוב להם.
_________________
https://open.spotify.com/artist/2QUxHMmUkxCiCcQdzHWFu4?si=81uRFG9TTumKRDxKSIFmpg
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: רביעי 19 ינו',11 01:27   
spykke,
ברור, זה הבעיה שנותנים להם מה שהם רוצים כמו כל הלהקות האלה הם אולי יותר מתלהבים אבל הם עדיין עצלנים ואפילו על החומר שהם רוצים-ראבק איתם-הם לא מתאמנים. ואם כן זה ממש אחרי שכבר לא נשאר להם כלום כל השבוע מה לעשות ואסרו עליהם לראות טלוויזיה או לשחק במחשב.
ואני לא אמרתי "דפוקים" חס וחלילה, אני ממש אוהב אותם ואני רק רוצה שהם לא יגדלו להיות מפונקים ויעשירו את עצמם ולא רק להיות סגורים בעולם של סאונד גרנדיוזי מזויף וצרחות יעני של שטן, למרות שאני שמעתי בדיוק אותו הדבר אבל גם שמעתי דברים אחרים-זה הנקודה בקיצור.

MIKO,
אני שמח מאוד שענית, כי זה בדיוק מה שאני מנסה להבין-איך אתה רוצה שאני אתייחס אליך אם הדברים שאתה "לומד" וסליחה אין שום דבר בהוראה של להאכיל בכפית כמו ללמד סולו בטאבים שום דבר שמעשיר, הם הופכים להיות תוכים נטולי קצב ומעוף מוסיקלי מינימלי בעליל. את אלה שאני מנסה ללמד את הסולואים דרך שמיעה הם עצלנים מדי בכלל ללמוד חצי פוזיציה. אז ברור שכל מי שמתעצל ומתעקש שאני אאכיל אותו בכפית-יקבל מכיוון שהוא משלם לי, אבל אני מנסה לפחות להראות לו שהוא לא ממש לומד ככה, אלא רק מדקלם. הטכניקה שלו בקנטים מעבר לכמה תווים שהוא דיקלם בשיעור -הוא לא יודע מה זה בכלל "להרגיש" קצב, אין לו קורדינציה בגרוש למעט הקטע הספציפי שאותו האכלתי. לדעתי הוא גודל להיות פשוט חתיכת צ'יקמוק, שחבל לגמרי בכלל להתחיל ללמד בגישה כזאת גרועה מההתחלה-וזה מה שצריך לשנות לפני בכלל שמתחילים ללמד.
לא בא לחנך לאף אחד את הטעם המוסיקלי, אבל יש הבדל אם באים ללמוד מוסיקה לבין לדעת לשיר מנגינה של ההפטרה בבר מצווה.

ואם זה לא היה ברור-בדיוק בגלל מה שאמרת אני באתי לכאן לשאול-כי זה אחרי שעשיתי את מה שאתה מתלונן שלא נתתי.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
miko
תומך
הצטרף: 17 אוג' 01
הודעות: 1090
מיקום: המבורג, גרמניה
הודעה פורסם: רביעי 19 ינו',11 01:41   
שמע - אני מאמין שמי שבאמת רוצה ושואף ליותר יתאמץ, מי שלא פשוט לא יעזורו מאמצים, אתה יכול לנסות פעם פעמיים "לפתות" אותם לנסות דברים אחרים ולהתקדם הלאה אבל אם זה לא הולך - אין לך שליטה על זה.
דבר שני - אני דווקא לא מסכים עם זה - תאכיל בכפית עד שידעו לנגן הרבה סולואים של הרבה להקות, אחרי זה כל אחד כבר יקח מזה את הידע ויפרש את לעצמו ברגע שיתחיל לרשום חומר מקורי.
לדעתי לנגן שיר שכבר קיים זה לא משנה עם רגש, בלי רגש - התוצר שלך חשוב שישמע טוב כי בסופו של דבר את זה אתה הולך לנגן שמשקף אותך - את זה אתה צריך אולי להסביר להם אבל בגיל הבגרות ההקשבה שואפת ל0.
אני בשלב מסויים הפסקתי ללמוד עם מורה בגלל ההתעקשויות של המורים לדברים שהם ממני והלאה וישבתי לבד מול המערכת להוציא סולואים של איירון מיידן ומטאליקה, נעזרתי בחלק גם בטאבים - להגיד שזה לא עזר לי? אני חושב שזה הביא אותי באותה תקופה (גיל 16-20) לכתיבה ונגינה טובה יותר בסיגנון שאני אוהב לשמוע ולנגן מאשר המורים שהיו לי שהיו מעולים, אבל משכו אותי לסגנונות שלא אהבתי ולא היה לי כיף לנגן ופה זה הדגש - כיף לנגן, אם למישהו לא כיף לנגן משהו אז אין בכלל טעם לנסות בכח לפתות אותו לזה, זאת לא עצלנות זאת פשוט תגובה טבעית לעשות משהו שאתה לא אוהב.
_________________
https://open.spotify.com/artist/2QUxHMmUkxCiCcQdzHWFu4?si=81uRFG9TTumKRDxKSIFmpg
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: רביעי 19 ינו',11 02:09   
תשמע,

אם התלמידים משלמים לך כסף, באים אליך, יושבים אצלך שעה, חוזרים הביתה, ומתמידים בזה כל שבוע בלי שההורים יכריחו אותם, אז הם רוצים ללמוד. משהו מהנה אותם ומושך אותם בתחום, וזו האחריות שלך כמורה לגלות מה זה המשהו הזה, ולא להניח שרק אתה יודע מה הכי טוב להם.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: רביעי 19 ינו',11 09:06   
טוב, אני אחזור על עצמי לאלה שלא קראו את הגליונות שלנו-המטרה שלי לא לחנך מוסיקלית-כל תלמיד שמביא קטע שלו אני שמח ללמד אותו-בתנאי שיתאמץ בשבילו מעבר לטאבים ו"כאן נכנס הפראזה אם אתה סופר 1-2- מהצליל הזה"-חאפריות. אם כבר שילמד סולם ויוציא משמיעה ע"פ הסולם.

בקיצור אני אשמח לשמוע ממורים לגיטרה-יש המון אסכולות ואני לדעתיח נמצא בגרועה כי אני זה שנותן להם מה שהם רוצים ומכאן התסכול שלי כמורה(ולא זה לא בגלל שאני רוצה שהם ישמעו מוזיקה משנות החמישים).
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
ravitzj
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6380
הודעה פורסם: רביעי 19 ינו',11 09:41   
תקשיב כשתלמיד רוצה ללמוד גיטרה זה מבחינתו סוג של הגשמת פנטזיה,
אני לא אכריח אותו ללמוד יצירות שאחרי זה הוא יתחיל לספר לי סיפורים שהחתול אכל לו את המחברת ובגלל זה הוא לא התאמן.
ללמוד גיטרה זה לא קל ,תפקידי כמורה זה למצוא דרך התלמיד מה הוא אוהב ואז הוא פשוט רץ הביתה להתאמן,
אני לא מוצא סיבה למה אני צריך לדחוף לו יצירות של מוצרט ולא נירוונה כמו שהוא ביקש,
גם ככה קשה להם בהתחלה אז למה לא לעשות להם את זה נעים ובעיקר הם רוצים לראות תוצאה מיידית,
תמיד אפשר לחזור למוצרט אחרי שהתלמיד עבר את כל הקטע של התחברות לגיטרה.
תזכור שבהתחלה תפקידך כמורה זה להדליק את התלמיד כדי שהוא ירוץ הביתה להתאמן ,
תזכור שיש לך מלא מתחרים כמו המחשב של הילד,משחקים,חברים,טלוויזיה,
וכדי שהוא יוותר על כל אלה למען הגיטרה ,
צריך לתת לו דברים שמדליקים אותו.
בהצלחה #thumbsup
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
אורח
הודעה פורסם: רביעי 19 ינו',11 09:42   
ציטוט:
כל דבר שמנסים להשמיע להם חדש-"משעמם


מה בדיוק "חדש"
שאתה משמיע להם?
לא שמעתי משהו שהוא באמת חדש כבר יותר מ-10 שנים. רוב ה"חדשים" שאני שומע, אכן משעממים תיכו ומקובעים על אותו פורמט משומש ומרופט, אז למה בעצם לא לשמוע את המקור המשובח? אז מה אם זה מ"דור הבום" או דור ה-"X" - עוד לא נעלמנו מהעולם הזה... #lol
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: רביעי 19 ינו',11 12:33   
אחי
אתה חי בישראל.
אפילו המטאל הכי גרוע בעולם הוא צ'ייקובסקי ליד המיינסטרים הישראלי.
אז תתחיל קודם כל בלומר תודה שהילדים שלך לא מחמצנים את השיער ודוקרים אנשים ברחובות כתחביב.

היום כשאני הולך ברחובות חדרה ואני רואה ילד עם חולצה של נירוונה או מטאליקה או מגה דט' ודומיהם אני מבין כמה זה נדיר.
אני פשוט עוצר אותו ומחזק אותו על הבחירות שלו, כי זה כשלעצמו סוג של מלחמת קיום בין כל הערסים חובבי הבידור המזרחי.
תן להם להתפתח בקצב האבולוציוני שלהם, הם יגיעו לנחלה בסופו של דבר ואתה תהיה גאה בהם.
_________________
פייסבוק
Evish
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון