תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 14:50
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מחיאת כף גורמת להדהוד
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  XLNT  
הצטרף: 30 יונ' 04
הודעות: 79
מחיאת כף גורמת להדהוד
הודעה פורסם: שישי 10 ספט',10 14:02   
אז ככה:
מדובר בסטודיו מלבני מידותיו במטרים:
רוחבו 2.5
אורכו 4.2
התקרה משופעת
2.2-2.4
המוניטורים מוצבים לצידו האורכי של החדר (מעליהם צדה התחתון של התקרה, שהולכת וגובהת) כל מוניטור מוצב 75 ס"מ ממרכז הצלע אל צידה. (מוניטורים 5')
המושב נמצא בין שניהם במרחק 1.75 מהמוניטורים.
ארבעת פינות החדר קטומות ומלאות במשולשים של צמר סלעים 32 ק"ג מהרצפה עד לתקרה.
רצפת החדר היא פארקט, הקירות מצופים מזונית חלקה (לפניהם יש כמה שכבות של עץ סנדוייץ עם צמר סלעים בין שכבה לשכבה - לא בטון)
התקרה בדומה לקירות, מצופה מזונית מחוררת (עשיתי זאת רק בגלל המראה)
עכשיו ככה, מבחינת נמוכים, מרגיש ממש טוב, לא סובל מבעיות.
מבחינת הגבוהים זה אסון, כל מכיאת כף גורמת להחזרים. הבייסדראמים מצלצלים מאוד באיזור ה-3500 הרץ
החדר משמש לעבודה IN THE BOX לרוב אין הרבה הקלטות.

אז השאלה הגדולה, מה הדרך היעילה ביותר להפטר מההחזרים האלו, אם החדר משמש לרוב לעבודת יצירה ומיקס מול מחשב, אולי כדאי לייבש אותו.
מקווה שלא החסרתי פרטים, אעלה תמונות אם זה יהיה הכרחי.
תודה.
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שישי 10 ספט',10 16:02   
ציטוט:
הקירות מצופים מזונית חלקה (לפניהם יש כמה שכבות של עץ סנדוייץ עם צמר סלעים בין שכבה לשכבה - לא בטון)
התקרה בדומה לקירות, מצופה מזונית מחוררת (עשיתי זאת רק בגלל המראה)


עצם העובדה שהחומר לא מחורר משנה משמעותית את הביצועים שלו ואני מניח שזה מקור הבעיה שלך,
כמו כן העובדה שהקירות מקבילים יוצר flutter echo במרווח תדרים מסויים בהתאם למשתנים (סוג חומר,מרחק בין הקירות,זוית הפגיעה של גל הקול בתחום הבעייתי ואני בטוח שישנם עוד).

בעיקרון יש לך 2 אופציות לפתרון הבעיה - ספיגה או פיזור.

ספיגה הוא הפיתרון הזול יותר והפשוט יותר אך יתכן שהרסני יותר משום שעלול להוריד את משך ההדהוד בחדר בצורה קיצונית ולגרום לחדר "מיובש מדיי".

פיזור- "חיסול ממוקד" של הבעיה ללא שינוי מאפייני החדר הקיימים.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
  XLNT  
הצטרף: 30 יונ' 04
הודעות: 79
הודעה פורסם: שישי 10 ספט',10 16:58   
ציטוט:
עלול להוריד את משך ההדהוד בחדר בצורה קיצונית ולגרום לחדר "מיובש מדיי".


מיובש מדיי זה רע לי?
ובמה אני צריך להצטייד בשתי האופציות?
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שישי 10 ספט',10 21:08   
בחדר יבש מדיי במידה ואין לך ניסיון עשיר והיכולת "לפצות" בזמן המיקס במגרעות החדר סביר להניח שתבצע שימוש מוגזם בריברב והאוזניים שלך גם יתעייפו מהר מהרגיל.
בכל אופן חדר שלא נעים לעבוד בו. #smile

פיזור= אתה זקוק לדיפיוזר מתאים במקום המתאים (לרוב אלו הזולים מספוג שנמכרים כדפיוזרים אינם כאלו) משום שאלו לא זולים עדיף שתיוועץ באיש מקצוע משום שיש מספר עיצובים,חלקם דורשים מרחק מינימלי מהמאזין ולכן בחירה לא נכונה תהיה בזבוז של כסף במקרה הרע ופיתרון בינוני במקרה הטוב.
ספיגה= אמצעי ספיגה רחבה עשוי ספוג או צמר מינרלי.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
  XLNT  
הצטרף: 30 יונ' 04
הודעות: 79
הודעה פורסם: ראשון 12 ספט',10 11:23   
אם אעלה תמונות מהחדר, זה יעזור לכוון אותי לתשובה מעמיקה ומפורטת יותר בנוגע למיקום/סוג הצבת סופגים/דפיוזרים בחדר?
Oded
Supporter
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 2277
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 12 ספט',10 14:55   
ציטוט:
מבחינת הגבוהים זה אסון, כל מכיאת כף גורמת להחזרים. הבייסדראמים מצלצלים מאוד באיזור ה-3500 הרץ

קודם כל, בין מחיאת כף לבין בייסדראם יש מעט מאוד במשותף.
שנית, לפני שהבייס דראם יהדהד ב3.5 קילוהרץ, הייתי מצפה שהרבה מאוד כלים אחרים יהיו שם.
אני חושב שאתה קצת מתבלבל עם התדרים (אלא אם כן התכוונת ל350 הרץ, מה שגם קצת גבוה לדעתי, אלא אם כן הוא מכפלה של 175, שם זה הרבה יותר הגיוני).
אני חושד שהבעיה שלך היא דווקא בעיקר עם תדרים נמוכים ולא גבוהים (ומחיאת כף לא תספר לך הרבה על זה). ואני אסביר:
מכיוון ששתיים מהמידות של החדר כמעט זהות, הגיוני שתחווה התאבכות בונה והורסת מסיבית בתדרים הנמוכים (כלומר - נקודות בהן יש עודף בסים ונקודות אחרות בהן יש חוסר). מבלי לחשב, וסתם מכיוון שהחדר שלי במידות מאוד דומות, אני מנחש שהבעיה היא מעט יותר נמוכה מ175, אבל את זה כמובן אפשר לחשב ולדעת בדיוק מה קורה שם. חפש מחשבונים אקוסטיים ברשת. יש מיליון.

מה שהייתי ממליץ לך זה קודם כל לבדוק מה הבעיה האמיתית שלך (עם מכשיר מדידה) ואז אפשר יהיה להמשיך.
_________________
קריינות
  XLNT  
הצטרף: 30 יונ' 04
הודעות: 79
הודעה פורסם: ראשון 12 ספט',10 21:03   
עודד תודה על המענה, אני בטוח שהבעייה לא בנמוכים כי אפילו שחתכתי בקאטוופ עד 3000 הרץ, ההדהוד לא פסק.
התייחסתי לבייסדראם (יותר קיק של מוזיקה אלקטרונית), וכשחתכתי כירוגית באיזור ה-3500 ההדהוד נחלש, דוגמה שתעזור אולי יותר, כשאני פוכר באצבעותיי,,כן כן מסתבר שככה אומרים, ועד היום לא ידעתי מה השם של הפעולה הזאת.
למתעניינים:
פכירת אצבעות
לענייניו, גם כשאני עושה את הפעולה הזאת, ההדהוד נשמע דיי בבירור.
מזה אפשר להסיק שהבעייה לא בנמוכים לא?
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: ראשון 12 ספט',10 22:02   
אין מספיק מידע כדי לקבוע בוודאות. זה יכול להיות אחד מהרבה דברים.

בוא נעשה מדידה אולד-סקול.

הצטייד בבלון (כזה פשוט, של ימי-הולדת) וסיכה. בעצם חבילת בלונים.

נפח את בלון עד כמעט לקצה היכולת שלו (יכול להיות שתצטרך לפוצץ כמה בלונים על הדרך עד שתבין את מידת האלסטיות האפשרית של ה"דגם").

סגור את כל החלונות והדלתות בחדר. כבה את המיזוג וכל דבר אחר שעשוי להרעיש. אם המחשב מרעיש נסה להשתיק אותו ככל האפשר, אולי אפילו לנתק את המאוורר האחורי במהלך המדידה (אם אתה לא מתמצא בתפעול חומרה - אז עזוב, שלא תעשה נזק למחשב בטעות).

חשוב שיהיה שקט מופתי כי הטכניקה הזו סובלת מיחס אות-רעש נוראי (בגלל זה הפסיקו למדוד ככה חדרים כבר לפני 50 שנה...).

בחר מיקרופון OMNI, בעל הממברנה הקטנה ביותר שיש לך.

מקם את המיקרופון בנקודה בה אתה שומע את התופעה בצורה ברורה, ועמוד במרחק מטר ממנו כלפי הקיר הקדמי.

הרץ את תוכנת ההקלטה ופוצץ את הבלון באמצעות הסיכה. חשוב לדחות סיפוקים - לעשות את זה בלי רעשים נוספים מיותרים (כדוגמת כחכוך גרון, פכפוך אצבעות או גרבוץ ניצחון), ולתת להקלטה לרוץ לפחות עוד 5-10 שניות אחרי הפיצוץ.

ייתכן וידרשו מספר נסיונות עד שתצליח לכוון את הגיין כנדרש. זה קצת טריקי - ותופתע לגלות כמה SPL מייצר בלון מסכן (ההסבר לרעש הפיצוץ ולעצמה הגבוהה הוא מעניין לכשלעצמו אבל בהחלט עניין לשרשרת אחרת...).

הקלט מספר ניסיונות כאלה (אתה יכול לשנות את מיקום הבלון לכיוונים אחרים) והעלה לכאן, בפורמט המקורי - ללא דחיסה כלשהי (כמה שניות של WAV לא תופס כ"כ הרבה מקום).

-----

שרטוט ותמונות גם יועילו.

בהצלחה.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 12 ספט',10 22:44   
וזה למעשה יאפשר להגיע ל-impulse response של החדר?
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: ראשון 12 ספט',10 23:16   
לא. אם עושים את זה נכון לא צריך להגיע לשום מקום, שהרי זה כבר ה-IR של החדר בלי לעשות דבר #smile.
(טוב נו, אולי להוציא קצת קיצוצים בהקלטה לפני ואחרי...).

כמובן שרוחב הפס-מוגבל, ה-SNR רעוע ועוד גזרות, אבל בהיעדר מערכות מדידה מתקדמות - גם זה עובד.

קצת קשה להגיע לתוצאות עקביות (כי כל בלון מתפוצץ אחרת, תנאי השטח משתנים וכו') אבל בשביל לבדוק את ההשערה שלי לגבי הבעיה הספציפית הזו זה עשוי בדיוק לשרת את המטרה...

באופן עקרוני, ככל שהפיצוץ חזק יותר והרעש העצמי של החדר נמוך יותר - כך ה-SNR יהיה יותר טוב.

ככל שהפיצוץ התקפי יותר (וקצר יותר) כך רוחב הפס יגדל בתחום התדר ונוכל להסתכל על תדרים יותר גבוהים.

3.5 קה"ץ זה עדיין איכשהוא סביר בשביל הטכניקה הזו.

ככה אגב, מדדו אולמות במשך שנים. ככה ועם אקדחי הזנקה (או עם טילי גראד, אם אתה אקוסטיקאי של החיזבאללה).
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון