הצטרף: 30 יונ' 04
הודעות: 79
פורסם: שישי 10 ספט',10 14:02
אז ככה:
מדובר בסטודיו מלבני מידותיו במטרים:
רוחבו 2.5
אורכו 4.2
התקרה משופעת
2.2-2.4
המוניטורים מוצבים לצידו האורכי של החדר (מעליהם צדה התחתון של התקרה, שהולכת וגובהת) כל מוניטור מוצב 75 ס"מ ממרכז הצלע אל צידה. (מוניטורים 5')
המושב נמצא בין שניהם במרחק 1.75 מהמוניטורים.
ארבעת פינות החדר קטומות ומלאות במשולשים של צמר סלעים 32 ק"ג מהרצפה עד לתקרה.
רצפת החדר היא פארקט, הקירות מצופים מזונית חלקה (לפניהם יש כמה שכבות של עץ סנדוייץ עם צמר סלעים בין שכבה לשכבה - לא בטון)
התקרה בדומה לקירות, מצופה מזונית מחוררת (עשיתי זאת רק בגלל המראה)
עכשיו ככה, מבחינת נמוכים, מרגיש ממש טוב, לא סובל מבעיות.
מבחינת הגבוהים זה אסון, כל מכיאת כף גורמת להחזרים. הבייסדראמים מצלצלים מאוד באיזור ה-3500 הרץ
החדר משמש לעבודה IN THE BOX לרוב אין הרבה הקלטות.
אז השאלה הגדולה, מה הדרך היעילה ביותר להפטר מההחזרים האלו, אם החדר משמש לרוב לעבודת יצירה ומיקס מול מחשב, אולי כדאי לייבש אותו.
מקווה שלא החסרתי פרטים, אעלה תמונות אם זה יהיה הכרחי.
תודה.
הצטרף: 30 יונ' 04
הודעות: 79
פורסם: ראשון 12 ספט',10 11:23
אם אעלה תמונות מהחדר, זה יעזור לכוון אותי לתשובה מעמיקה ומפורטת יותר בנוגע למיקום/סוג הצבת סופגים/דפיוזרים בחדר?
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
פורסם: ראשון 12 ספט',10 22:02
אין מספיק מידע כדי לקבוע בוודאות. זה יכול להיות אחד מהרבה דברים.
בוא נעשה מדידה אולד-סקול.
הצטייד בבלון (כזה פשוט, של ימי-הולדת) וסיכה. בעצם חבילת בלונים.
נפח את בלון עד כמעט לקצה היכולת שלו (יכול להיות שתצטרך לפוצץ כמה בלונים על הדרך עד שתבין את מידת האלסטיות האפשרית של ה"דגם").
סגור את כל החלונות והדלתות בחדר. כבה את המיזוג וכל דבר אחר שעשוי להרעיש. אם המחשב מרעיש נסה להשתיק אותו ככל האפשר, אולי אפילו לנתק את המאוורר האחורי במהלך המדידה (אם אתה לא מתמצא בתפעול חומרה - אז עזוב, שלא תעשה נזק למחשב בטעות).
חשוב שיהיה שקט מופתי כי הטכניקה הזו סובלת מיחס אות-רעש נוראי (בגלל זה הפסיקו למדוד ככה חדרים כבר לפני 50 שנה...).
בחר מיקרופון OMNI, בעל הממברנה הקטנה ביותר שיש לך.
מקם את המיקרופון בנקודה בה אתה שומע את התופעה בצורה ברורה, ועמוד במרחק מטר ממנו כלפי הקיר הקדמי.
הרץ את תוכנת ההקלטה ופוצץ את הבלון באמצעות הסיכה. חשוב לדחות סיפוקים - לעשות את זה בלי רעשים נוספים מיותרים (כדוגמת כחכוך גרון, פכפוך אצבעות או גרבוץ ניצחון), ולתת להקלטה לרוץ לפחות עוד 5-10 שניות אחרי הפיצוץ.
ייתכן וידרשו מספר נסיונות עד שתצליח לכוון את הגיין כנדרש. זה קצת טריקי - ותופתע לגלות כמה SPL מייצר בלון מסכן (ההסבר לרעש הפיצוץ ולעצמה הגבוהה הוא מעניין לכשלעצמו אבל בהחלט עניין לשרשרת אחרת...).
הקלט מספר ניסיונות כאלה (אתה יכול לשנות את מיקום הבלון לכיוונים אחרים) והעלה לכאן, בפורמט המקורי - ללא דחיסה כלשהי (כמה שניות של WAV לא תופס כ"כ הרבה מקום).
-----
שרטוט ותמונות גם יועילו.
בהצלחה.