תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 20:33
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שאלה קטנה ונקודתית - על הדרך לגבי אקוסטיקה לממד
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  AsiC  
הצטרף: 01 אפר' 05
הודעות: 200
מיקום: זכרון יעקב
שאלה קטנה ונקודתית - על הדרך לגבי אקוסטיקה לממד
הודעה פורסם: חמישי 09 ספט',10 18:20   
http://www.halilit.com/?action=recshow&subcat_id=84&item_id=1172


למ"מד סטנדרטי במדינת ישראל.


יכול לעבוד? החדר מהדהד בטירוף בבאסים...!


תודה =)
_________________
www.muzik.co.il
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 09 ספט',10 18:39   
לדעתי זה אכן יכול לעזור אבל יש מספר שאלות:

האם אתה בטוח שאכן הבעיה מתרכזת בתדרים נמוכים בעיקר? אם כן אולי עדיף להתחיל עם סופגי הפינה בלבד ואחר כך להוסיף את שאר המרכיבים בסט אם יש בהם צורך.

אם תצרף את מידות החדר ותרשים שלו יוכלו לעזור לך בצורה מדוייקת יותר.

ייתכן גם שתרצה להיעזר ביועץ אקוסטי שיוכל לכוון אותך בצורה מדוייקת יותר על סמך מדידות.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
  AsiC  
הצטרף: 01 אפר' 05
הודעות: 200
מיקום: זכרון יעקב
הודעה פורסם: חמישי 09 ספט',10 20:37   
כן שומעים ת 100-120 הרץ כאילו הם עומדים בחדר ולא זזים וגם איזה שריקה עומדת של משהו בין 1 ל 4 KHZ

אני ממש לא רוצה להגיע לאיזה חדר מיקסים מטורף או משהו כזה, רק שיהיה אפשר לעבוד כמו שעבדתי עד היום בשאר החדרים שהייתי בהם (הייתי בחדרים הכוללים מיטה ארון וכו') כאן אין כלום חוץ משולחן המחשב כמה קלידים מפוזרים ועוד עמדת DJ קטנה שום דבר בעל מקדם ספיגה מי יודע מה.
_________________
www.muzik.co.il
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שישי 10 ספט',10 08:14   
לפי מה שאמרת יש לך בעיה של תדרי אמצע בנוסף לתדרים הנמוכים. אם כך הפתרון שלינקקת אליו יכול לעזור מכיוון שהוא כולל ספיגה בתדרים נמוכים וגם בתדרי אמצע. אבל, התשובה שאני נותן לך כאן היא תשובה של "בערך" - למה הכוונה?
אני לא יודע בדיוק באילו תדרים בדיוק נמצאת הבעיה ומה חומרתה
אני לא יודע מהם נתוני הספיגה המדוייקים של החומר בתדרים שונים (לא ראיתי נתונים באתר)
אני לא יודע מהן מידות החדר וצורתו (אם הנתונים האלה קיימים ניתן להסיק בקירוב באילו תדרים יתרכזו הבעיות)

לכן התשובה היא שכן, לדעתי הטיפול יעזור, אבל אם אתה רוצה את הטיפול היעיל ביותר יחסית לכסף שאתה משקיע כדאי לך לצרף מידות מדוייקות של החדר (כולל גובה) ואולי גם תרשים הכולל גם את מיקום עמדת העבודה, הרמקולים (ואיזה רמקולים) וכו'.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
gy.sound.eng
הצטרף: 07 אוג' 10
הודעות: 10
הודעה פורסם: שישי 10 ספט',10 13:10   
תפריד בין הידהוד לתדרים עומדים.
אלה שתי בעיות שונות שמטפלים בהם באופן שונה.
הלוחות שבקישור שלך הם מין שילוב של לוחות סופגים ודיפיוזר. הם יכולים לעזור להורדת זמן ההידוד ופיזור תדרי גבוהים. לפי אתר היצרן הם סופגים לא רע לטווח 1-4K.
בקשר למלכודות הבס היעילות שלהם תהיה יותר נמוכה.
על פי היצרן יש ספיגה של בין 0.12 ל0.38 לתדרים בין 63-125HZ. ככלומר תהיה השפעה אבל אולי לא מספקת.
עקרונית לתדרים עומדים צריך טיפול יותר ממוקד, אבל לפני זה צריך להגדיר את התדרים הבעייתיים בעזרת מדידה.
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שישי 10 ספט',10 15:56   
ציטוט:
הם יכולים לעזור להורדת זמן ההידוד ופיזור תדרי גבוהים


זה בערך כמו להגיד שהסטייק שאכלתי היום עוזר לי להיות רעב וגם שבע.

הורדת זמן הדהוד (שמקורו בבליעה, קרי התמרת אנרגיה אקוסטית לחום) ופיזור (שמקורו בהחזרת האנרגיה מהמשטח לחדר) הם פעולות הפוכות.

אנרגיה לא יכולה גם להיעלם וגם להתקיים בו זמנית.

ספוגים, בהיות חומרי בליעה, אינם יכולים להיות יעילים לכשלעצמם לטובת פיזור.
Vintage
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 20 יול' 01
הודעות: 1059
מיקום: ramat-gan
הודעה פורסם: שישי 10 ספט',10 17:34   
מניסיון ארוך בחדרי ממ"ד הייתי מתחיל עם תקרה אקוסטית מיקצועית 15-20 מ"מ
NUBI CORAL במרחק של 20 ס"מ מהתקרה.
לאחר טופול בתקרה (שיכול להיות עם תוספת 5 ס"מ צמר 36 לק"ג)
תוכל לטפל בקירות(ספיגה) בצורה עדינה יותר וגם דיפיוזרים יעזרו לך מאד.
_________________
יורם לב - יעוץ אקוסטי, ציוד אנלוגי, 050-4295458
gy.sound.eng
הצטרף: 07 אוג' 10
הודעות: 10
הודעה פורסם: שישי 10 ספט',10 19:38   
ציטוט:
הורדת זמן הדהוד (שמקורו בבליעה, קרי התמרת אנרגיה אקוסטית לחום) ופיזור (שמקורו בהחזרת האנרגיה מהמשטח לחדר) הם פעולות הפוכות.


ספוגים, בהיות חומרי בליעה, אינם יכולים להיות יעילים לכשלעצמם לטובת פיזור.


תקן אותי אם אני טועה oh-babie
1. כול חומר שמגיעה אליו אנרגיה בולע חלק ממנה בתוכו ומחזיר חלק חזרה.
אם אני אקח ספוג ואעצב אותו בצורת דפיוזר הוא עדיין יבלע בתוכו אנרגיה אבל פני השטח שלו יחזירו את האנרגיה שונה ממשטח חלק. כלומר הוא גם בולע וגם מפזר(לא בהכרח את אותו תדר)
2. כאשר גל פוגע בקיר ישר הוא יחזור ב180 מעלות חזרה למקור
דפיוזר גורם לאנרגיה להתפזר לחלל החדר בצורה רחבה יותר. אותה אנרגיה צריכה לעבור דרך יותר ארוכה בתוך החדר כדי לחזור למקור. מרחק משפיע על עוצמה (כול הכפלה של מרחק מורידה את העוצמה ב6dB). כול החזר יותר מוחלש והRT60 יורד.
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שישי 10 ספט',10 21:17   
ציטוט:
תקן אותי אם אני טועה oh-babie


בשמחה.

ציטוט:
1. כול חומר שמגיעה אליו אנרגיה בולע חלק ממנה בתוכו ומחזיר חלק חזרה.


וחלק ממנה עובר דרכו הלאה. פרט קטן ומשמעותי להמשך ההסבר.

ציטוט:
אם אני אקח ספוג ואעצב אותו בצורת דפיוזר הוא עדיין יבלע בתוכו אנרגיה אבל פני השטח שלו יחזירו את האנרגיה שונה ממשטח חלק.


כאן אתה טועה.

פני השטח של הספוג אינם (כמעט) מחזירים כלום. גל הקול חודרים דרך הספוג ומוחזרים מהקיר הקשיח שמאחוריו, שהינו כאמור בעל גיאומטריה נורמאלית (חלק, ישר וקשיח).

המעבר של גל הקול דרך הספוג יוצר גרירה ומתחיל תהליך של התמרת אנרגיה מכאנית לחום. עובי ומאפייני הספוג קובעים את כמות הבליעה בתדרים השונים, אך עדיין האנרגיה שחוזרת, חוזרת בצורה ספקולארית ולא פזורה.

מה שנכון יהיה לטעון הוא, שבמיקומים שונים על הספוג האימפדנס האקוסטי שונה (כי העובי שונה) ולכן קיים הבדל פאזה מדורג על המשטח שגורם לגלים בזוויות מפגע שונות לחזור אחרת.

אבל - בתדרים גבוהים כמות האנרגיה שלא נבלעת היא זניחה לחלוטין ובתדרים נמוכים הבדלי הפאזה זניחים ביחס לאורכי הגל, ולכן הדבר הזה לא מפזר.

לגבי סע' 2, אינני מבין מה הקשר, אבל גם כאן יש קצת סלט, אז ברשותך:

ציטוט:
כאשר גל פוגע בקיר ישר הוא יחזור ב180 מעלות חזרה למקור


לא נכון. כאשר גל קול פוגע בקיר קשיח וישר הוא חוזר ב-180 מעלות לגל הפוגע (ולא למקור הצליל). יחס הפאזה למקור הצליל תלוי במספר הגל האקוסטי - שהוא פועל יוצא של התדר, מהירות ההתפשטות, ומרחק ההתפשטות.

ציטוט:
אותה אנרגיה צריכה לעבור דרך יותר ארוכה בתוך החדר כדי לחזור למקור


למה דרך יותר ארוכה?

ציטוט:
מרחק משפיע על עוצמה (כול הכפלה של מרחק מורידה את העוצמה ב6dB).


רק בשדה חופשי. חדר הוא לא שדה חופשי. במקרה הטוב הוא משהו בין שדה פיזורי לשדה חופשי. וככל שתוסיף דיפיוזרים, כך הוא ידמה יותר לשדה פיזורי ופחות לשדה חופשי.

בחדר החוק הנ"ל תקף רק בתוך הרדיוס הקריטי של מקור הצליל. אם החדר בעל הרבה בליעה והרמקולים כיווניים מאוד, אז במקרה הפרטי הזה החוק הנ"ל עשוי להתקיים בשטח נרחב. בכל מצב אחר, לא.
gy.sound.eng
הצטרף: 07 אוג' 10
הודעות: 10
הודעה פורסם: שישי 10 ספט',10 21:37   
ציטוט:
בתדרים גבוהים כמות האנרגיה שלא נבלעת היא זניחה לחלוטין ובתדרים נמוכים הבדלי הפאזה זניחים ביחס לאורכי הגל, ולכן הדבר הזה לא מפזר.


תודה על ההסבר המעמיק.
אבל זה מעלה שאלה - אם אין כמעט משמעות לצורה של הספוג למה הרבה הספוגים המסחריים מעוצבים בצורה משוננת כזה? הגדלת שטח הפנים של הספוג תורמת למשהו?
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון