סתם מעניין אותי מה ההעדפות של המנוסים.
נאמר לדוגמא טייק בו המתופף לא היה טוב במיוחד, המכות מאד לא אחידות והקומפרסור צריך לעבוד קשה, מה יהיו הבחירות הראשונות שלכם?
מה לגבי קומפרסור שמטיב לשמור על פאנץ' (ברור שזה תלוי בכיוון גם, אבל יש כאלה שמעצם רכיביהם לא מסוגלים להתמודד בהצלחה עם צלילים בעלי טרנזיאנט חד), ומה לגבי כאלה שפשוט מחמיאים לחלקים מסוימים במערכת?
אשמח לשמוע רשמים מאנשים עם נסיון רב בהקלטות ועיבוד תופים.
בוא ניקח מצב שקיבלת ערוצים למיקס, זה המצב הנתון, אין טייק נוסף, אין דראמגוג, אין איזידראמר, אין אשר פדי, יש רק כמה פלאגינים וקצת הארדוור.
ובלי קשר אני רוצה לדעת מה בחירת הטכנאים המנוסים, מה הפייבוריט שלהם. נדיר קומפרסור על תופים? לא כל כך הא? יופי. אז איזה קומפרסור ולמה?
אפשר קודם להתמקד בחומרה לצורך העניין, אם אתם מכירים פלאגין שמזכיר לכם באופי שלו קומפרסור מסוים זרקו.
לא משתמש מאק אז AU לא בא בחשבון, גם לא TDM. _________________ http://www.myspace.com/kwebos
אם מדובר על דינמיקה בעייתית תלוי אפשר לשרשר 2 קומפרסורים בטור כאשר כל אחד מגיב אחרת מבחינת סף וזמן תגובה. האחד מגביר את החלש והשני מרסן את החזק. ניתן אף להוסיף שלישי ככלי מעצב.
יותר קל (וזול) בתוכנה מאשר חומרה (לרוב האולפנים אין את הלוקסוס לתפוס יותר מערוץ קומפרסור אחד לערוץ). _________________ www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
אני בעיקר רוצה לדעת אילו קומפרסורים משמשים אתכם לעבודה יותר טכנית על תופים, קומפרסורים שהם סוסי עבודה, יעילים ושקופים ולאו דווקא כאלו אקזוטים שנועדו לחמם Bottom End או להדק את כל העסק יחדיו. _________________ http://www.myspace.com/kwebos
מניסיוני ,אם יש צורך בקומפרסור לתופים או בשלב הקלטה או במיקס,אני חובב של DBX1066 ,עבדתי עם כמה עשרות סוגים כולל כמה מהיקרים ביותר וגם כמה פשוטים יותר.למרות מחירו ,הוא שקוף ולא דופק ת'סאונד ומאוד גמיש בשליטה על כל פרמטר,וכולל גם GATE שעל תופים זה גם כן שימושי.אחריו הייתי בוחר בעוד משהו זול של ARX דגם AFTERBURNER שגם הוא נשמע מצויין.לא נפוץ כ"כ.
אם אני זוכר נכון ה DBX הנ"ל הוא על בסיס אלקטרו אופטי ,מה שנותן לו תגובה מהירה להתקף ,מאוד חשוב על תופים,אז בטח יש עוד המון קומפרסורים מבוססי אותה טכנולוגיה שגם כן יעבדו מצויין אבל אני פשוט לא מכיר.
לטעמי אין מקום לקומפרסור מבוסס מנורות על תופים,זה לא מחמיא לפאנץ' ומכניס דיסטרוס שלרוב לא רצוי על תופים.
בטוח יחלקו עלי בנושא הזה אבל זאת דעתי הצנועה בנושא.
על שירה אקוסטיות כלי נשיפה וכו' לעומת זאת ,קומפרסור מנורות עובד יפה.אבל זה לא הנושא.
בפלאגינים אין לי הרבה ניסיון,אבל הייתי ממליץ לנסות כל מיני סוגים של קומפרסורים מחולקי תדרים ( שמקמפרסים תחומי תדרים שונים,HIGH MID LOW וכו' בהתאם להתקף שנכנס אליהם בכל תחום ולא משפיעים על יתר התחומים מה שנקרא לרוב 4BAND COMPRESSOR ) לשלב המיקס.אחרי שיש באלאנס תופים טוב להכניס את הקומפרסור על GROUP שמאל ימין של כל הסט ולכוון כל תחום תדרים בהתאם.זה מוציא את הסט יותר קדימה במיקס ונותן לו צבע מעובד ומדוייק כשרוצים צבע כזה. _________________ http://hofman.co.il