Act Compatible
הצטרף: 31 אוק' 02
הודעות: 451
פורסם: שני 26 יול',10 16:38
האם משהו יודע על איזה ספר, או מחקר אקדמי שהתבצע על אילתור במוסיקה, מתוך ראיה כוללת של המונח - ז"א הלחנה ונגינה בזמן אמת, לא רק בז'אנר ספציפי (בדרך כלל, כמובן שמתייחסים לג'אז בהקשר הזה) - מעניין אותי אם משהו מודע למחקרים אקדמים שבדקו את נושא האלתור מכיוונים שאינם רק טכנים-מוסיקאלים (למשל מהי המוטיבציה, מדוע אנשים מאלתרים?, איזה אפקט יש לאילתור על המח?, וכו')
Act Compatible
הצטרף: 31 אוק' 02
הודעות: 451
פורסם: שלישי 27 יול',10 11:41
אני מסכים, כמובן.
את המידע ברשת כבר חרשתי לא מעט.. אני מחפש ידע אקדמי מובנה בנושא. אני די בטוח שהנושא נחקר באקדמיה, במחלקות למוסיקולוגיה וכו', אני פשוט מחפש מאמרים לגבי זה.
יש כמה נקודות שמעניינות אותי במיוחד - הקשר בין שליטת הנגן על הכלי והיכולת שלו לאלתר היא, אולי, המרכזית - לא מעט מוזיקאים שהם נגנים מקצועיים בעלי ניסיון וידע, מסוגלים לנגן יצירות מאוד מורכבות מתיווי אבל אין להם יכולת לאלתר בכלל, או מקרים של מוסיקאים שלא עברו השכלה פורמאלית - אין להם יכולת של נגינה מתיווי, אך הם מאלתרים ברמות גבוהות מאוד (עד כמה שניתן לתת ציונים ליכולות הללו).
מה גורם לאדם להיות מאלתר (או לא), מה קורה במוח של אדם כשהוא מאלתר? (אני די בטוח שנעשו על זה מחקרים).