תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 10:24
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מידע, ספרות אקדמית, לגבי אלתור.
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  eshefer  
Act Compatible
הצטרף: 31 אוק' 02
הודעות: 451
מידע, ספרות אקדמית, לגבי אלתור.
הודעה פורסם: שני 26 יול',10 16:38   
האם משהו יודע על איזה ספר, או מחקר אקדמי שהתבצע על אילתור במוסיקה, מתוך ראיה כוללת של המונח - ז"א הלחנה ונגינה בזמן אמת, לא רק בז'אנר ספציפי (בדרך כלל, כמובן שמתייחסים לג'אז בהקשר הזה) - מעניין אותי אם משהו מודע למחקרים אקדמים שבדקו את נושא האלתור מכיוונים שאינם רק טכנים-מוסיקאלים (למשל מהי המוטיבציה, מדוע אנשים מאלתרים?, איזה אפקט יש לאילתור על המח?, וכו')

 
GCmusic
הצטרף: 10 אוק' 04
הודעות: 3103
מיקום: ,תל אביב
אני מניח שכל שאלה שתניב בגוגל
הודעה פורסם: שני 26 יול',10 16:54   
תיתן לך מידע.
אין ( לא נתקלתי ) במאמרים מסוג הזה. למעשה. בעינין אילתור זה משהו שאי אפשר לכמת לתוך ספר. טכניקה- כן . הרגשה - לא.

אבל מוזיקה מנגנים
play music
גם בגרמנית וגם באנגלית ( ונדמה לי שבעוד שפות לטיניות ) המילה לשחק ולנגן זהה בכתיבה שלה. וזה לא במקרה. לאלתר- כלומר לשחק עם צלילים. יש אינסוף צורות ורעיונות איך לעשות את זה- אבל זה מתחיל ממשחק- באקדמיה המונח משחק יהפוך למונח אחר- רציני יותר - למשל בדיקה . המאלתר " בודק אפשרויות " על בסיס : טון, צורה, מקצב, מלודיה, הרמוניה.

מלחינים למעשה כותבים את האילתור הזה, ומאלתרים בזמן אמת ( גם שחקן ) מחפשים אחר ( לעניות דעתי ) שפה בסיסית שתואמת את הג'אנר וכלליו, הרמוניה וקשר לקהל וכמובן לנגנים אחרים אם יש ( ג'אז) .מה יוצא להם מזה?
הנאה, הבעה,ברמה האישית כיום אבל גם משו שאתה לא יכול לכתוב.

אני יכול להגיד לך שגדול המוזיקאים הוא גם גדול המאלתרים , וככל הנראה בני אדם מגיבים לאילתור בין אם בהצגה של שחקן או בחצוצרן ג'אז כמו מיילס דויס.

מן הסתם אנחנו מגיבים לרעיונות מוזיקליים בצורה דומה. או לסאונד בצורה דומה. אפשר גם להגיד שאילתור הפך לפופלארי כי הוא מזכיר רעשים אנושיים ( למשל : רעשים מעולם הטבע: סופות, רוחות, ים וכדומה או רעשים אנושיים : צחוק, בכי והנגזרות שלהם, דיבור.)

מאלתר טוב נמדד גם בשקט שבין הצלילים וגם ובעיקר באופן הייחודי שהוא מאלתר ( אם תיכנס לפרטים תראה שאין שום אילתור שהוא בידיוק אותו אילתור - אף פעם )


זה גם משהו שאין לו ערך כאשר הוא כתוב- ואולי גם מענין את מי שעושה אותו בלבד.אני יכול להגיד לך שגם ללא מחקרים הגעתי למסקנה שלאלתר זה מאוד כיף.
אתה מוזמן לשמוע #smile
_________________
שיעורי פסנתר 0504-774664

http://www.giladchatsav.com
  eshefer  
Act Compatible
הצטרף: 31 אוק' 02
הודעות: 451
הודעה פורסם: שלישי 27 יול',10 11:41   
אני מסכים, כמובן.

את המידע ברשת כבר חרשתי לא מעט.. אני מחפש ידע אקדמי מובנה בנושא. אני די בטוח שהנושא נחקר באקדמיה, במחלקות למוסיקולוגיה וכו', אני פשוט מחפש מאמרים לגבי זה.

יש כמה נקודות שמעניינות אותי במיוחד - הקשר בין שליטת הנגן על הכלי והיכולת שלו לאלתר היא, אולי, המרכזית - לא מעט מוזיקאים שהם נגנים מקצועיים בעלי ניסיון וידע, מסוגלים לנגן יצירות מאוד מורכבות מתיווי אבל אין להם יכולת לאלתר בכלל, או מקרים של מוסיקאים שלא עברו השכלה פורמאלית - אין להם יכולת של נגינה מתיווי, אך הם מאלתרים ברמות גבוהות מאוד (עד כמה שניתן לתת ציונים ליכולות הללו).

מה גורם לאדם להיות מאלתר (או לא), מה קורה במוח של אדם כשהוא מאלתר? (אני די בטוח שנעשו על זה מחקרים).


 
GCmusic
הצטרף: 10 אוק' 04
הודעות: 3103
מיקום: ,תל אביב
אני אענה לך
הודעה פורסם: שלישי 27 יול',10 15:49   
אבל קודם תענה לי אתה.מה לדעתך קורה שם?ומה קורה במוח שאנו מדברים או אפילו כותבים? לזה יש תשובות?
_________________
שיעורי פסנתר 0504-774664

http://www.giladchatsav.com
omri374
הצטרף: 19 פבר' 06
הודעות: 119
מיקום: ירושלים
יש המון
הודעה פורסם: שלישי 27 יול',10 16:52   
לך למוסד אקדמי כלשהו (אני בבן גוריון)
חפש בגוגל סקולר scholar.google.com את המחרוזת "musical improvisation".

כמה דברים שמצאתי (יכול להיות שניתן לפתוח רק ממוסדות או באמצעות פרוקסי של מוסדות):
בגוגל בוקס:
Studies in the world of musical improvisations

בגוגל סקולר:
On musical improvisation

יש עוד הרבה.
בהצלחה!
_________________
בבונאז'
GCmusic
הצטרף: 10 אוק' 04
הודעות: 3103
מיקום: ,תל אביב
אם אתה מחפש
הודעה פורסם: שלישי 27 יול',10 17:01   
יש סדרת הרצאות שמקשרת בין ניורונים - לאילתור קבוצתי


אגב , וזה יכול להיות בהחלט בסיס למה שאתה רוצה להוכיח, אילתור נולד בסביבה קבוצתית \ יש עדויות לטקסים בהם יש מוזיקה וריקוד, או טקסט ומוזיקה בשיתוף בין מנהיג ואל הקהל שלו , על זה יש המון חומר. אך מנקודת מבט " מוחית " אין לך מה להוכיח. האילתור היה קיים לפני מדעי המוח, ויצג בכל תקופה ותרבות משו שונה אף שאילתור בכל תרבות וזמן יש לו סממנים דומים.בקיצור גוגל .

בנוגע למאמרים שהכותב מעלי מביא,
הראשון הוא לינק למשו כמו " תולדות האילתור" אבל אתה לא יכול להסיק מזה הרבה על המוח.אלא יותר על הקשר התרבותי כמו שציינתי מקודם.

השני , הוא סתם חתיכת סריקה ולא ספר שלם.אלא דף אחד. אם הבטתי נכון נוכחי

יורס טרולי
_________________
שיעורי פסנתר 0504-774664

http://www.giladchatsav.com
omri374
הצטרף: 19 פבר' 06
הודעות: 119
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 28 יול',10 10:32   
ציטוט:

השני , הוא סתם חתיכת סריקה ולא ספר שלם.אלא דף אחד. אם הבטתי נכון נוכחי


שוב, תצטרך לגשת ממוסד אקדמי שמנוי על JSTOR כדי לראות את כל המאמר.
_________________
בבונאז'
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון